سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟

خلاصه مقاله:سئو از 3 بخش اصلی تشکیل شده است: سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی. سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟ این موضوعی است که در کمتر مقاله‌ای به آن پرداخته شده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنم این مقاله را حتما تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی درباره این جنبه از بهینه سازی سایت کسب کنید…

سئو خارجی

سئو خارجی

 

رشد و موفقیت یک سایت به طور مستقیم به سئوی آن وابسته است. با این حال بهینه سازی موتورهای جستجو از فاکتورهای زیادی تشکیل می‌شود. SEO را مانند تکه‌های یک پازل دانست که برای رستگاری در آن نیاز به چینش دقیق تک تک پازل‌ها داریم. یکی از مهمترین تکه‌های این پازل سئوی خارجی است. اگر به تازگی با این علم آشنا شده باشید، قطعا می‌خواهید بدانید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟ بنابراین اجازه دهید بدون تلف کردن وقت این بخش مهم از بهینه سازی سایت را بررسی کنیم.

 

سئو خارجی

سئو خارجی

 

انواع سئو کدام است؟

چه بخواهید به‌عنوان یک سئوکار در دنیای آنلاین فعالیت کنید و چه بخواهید بازدید سایت خود را افزایش دهید، شناخت دسته‌بندی‌های مختلف Search Engine Optimization می‌تواند بسیار مفید باشد. بهینه کردن سایت شامل 3 مرحله مهم است که هر یک با یک نام جداگانه تعیین می‌شود:

  1. سئو تکنیکال (Technical SEO): تکنیکال سئو که به سئوی فنی نیز معروف است، بیشتر به جنبه کدنویسی اصولی و بهینه سایت می‌پردازد.
  2. سئو داخلی (On page SEO): بهینه سازی داخلی سایت یکی از مراحل اصلی در این پروسه بوده که تمرکز زیادی روی تولید محتوا دارد.
  3. سئو خارجی (Off page SEO): یکی از بخش‌های اصلی سئو، Off page SEO نامیده می‌شود که می‌تواند ترافیک سایت شما را به صورت صعودی افزایش دهد.
سئو خارجی

سئو خارجی

 

سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟

سئو خارجی یکی از 3 دسته اصلی پروسه بهینه سازی وبسایت محسوب می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است، تمامی فعالیت‌هایی که متخصصین این حوزه در خارج از سایت انجام می‌دهند، با آو ‌پیج سئو شناخته می‌شود. در واقع تمامی تمرکز این بخش این است که با فعالیت در خارج از صفحات سایت، بتوان ترافیک را به سمت سایت خودی جذب کرد.

اما واقعا سئو خارجی چه اهمیتی برای کسب‌وکارهای اینترنتی دارد؟

دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد. اول اینکه زمانی که شما روی سئوی بیرون از صفحه کار می‌کنید، ترافیک را از سایت‌های خارجی به سمت سایت خود جذب خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید فروش بیشتری را تجربه کنید. اما دلیل دیگری که اهمیت سئو آو‌‌ پیج را بیشتر می‌کند، افزایش رتبه سایت است. اگر شما تولیدمحتوای مفیدی انجام دهید، باز هم نمی‌توانید به رتبه‌های بالای گوگل دست پیدا کنید. این موضوع برای کسب‌وکارهایی است که رقبای قدرتمندی دارند، سخت‌تر نیز می‌شود. در چنین مواقعی استفاده از Off page SEO بهترین راهکار است. مثلا ثبت یک رپورتاژ آگهی و دریافت بک لینک از یک سایت معتبر می‌تواند رتبه شما را افزایش دهد. چون که گوگل بارها اعلام کرده تعداد لینک‌های دریافتی از سایت‌های دیگر یک سیگنال بزرگ برای رتبه بندی وبسایت‌ها خواهد بود.

 

تکنیک‌های سئو خارجی چیست؟

حالا که تا حدود زیادی متوجه شدید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد، قطعا می‌خواهید بدانید که چگونه باید این بخش از بهینه سازی را روی سایت خود پیاده سازی کنید. تکنیک‌های زیادی برای بهبود Off page SEO وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و البته نیاز آن‌ها را به کار بگیرید:

  • لینک‌سازی با رپورتاژ، یا سایر روش‌ها
  • سئو محلی یا لوکال سئو
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • فعالیت در انجمن‌ها
  • ثبت پست مهمان

مهمترین فعالیت در حوزه سئوی بیرون صفحه کدام است؟

با وجود موثر بودن تمامی فعالیت‌های خارج از سایت، به جرات می‌توان لینکسازی را یکی از مهمترین و شاید تاثیرگذارترین فاکتور در این بخش دانست. Link Building به کمک روش‌های مختلفی انجام می‌شود که ثبت رپورتاژ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. بنابراین اگر می‌خواهید وبسایت خود را از لحاظ سئو بهبود ببخشید و می‌خواهید تنها روی یک حوزه از Off page تمرکز کنید، پیشنهاد من این است که حتما لینکسازی را امتحان کنید.

 

لینک‌سازی می‌تواند خطرناک باشد

در ابتدای مقاله سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد نیز گفتم که لینکسازی باعث ارتقای رتبه صفحات سایت شما در نتایج جستجو خواهد شد. با این حال نباید فراموش کنید که ساخت بک لینک می‌تواند بسیار خطرناک باشد. موتورهای جستجویی مانند گوگل بک لینک‌ها را به‌عنوان یک سیگنال مهم برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها می‌شناسند. اما بهتر است بدانید منظور از این بک لینک‌ها، تمام آن‌ها نیست. در واقع گوگل عاشق لینک‌های دریافتی طبیعی است.

به عبارت بهتر گوگل تمایلی به ساخت لینک‌های جعلی توسط کاربران ندارد و در صورت مشاهده چنین رفتاری، سایت را با رویدادهایی مانند پنالتی جریمه می‌کند. اجازه دهید که با شما رو راست باشم:

بسیاری از فعالیت‌های سئوی خارجی در حوزه سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرند. با این حال اگر بتوانید به صورت طبیعی آن‌ها را پیاده سازی کنید، می‌توانید تاثیر زیادی روی کسب‌وکارتان ایجاد کنید.

 

چه زمانی باید روی سئو خارجی تمرکز کنیم؟

اگر به ابتدای مقاله رجوع کنید، ما سئو را به یک پازل تشبیه کردیم. در واقع شباهت سئو با پازل بسیار زیاد است، چرا که در این بازی باید تکه‌های گمشده را به ترتیب جاگذاری کنید. در SEO نیز این ترتیب وجود دارد. بسیاری از افراد گمان می‌کنند تمام فاکتورهای سئو باید به یکباره روی سایت پیاده سازی شود، در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است.

زمانی که به شما توضیح می‌دادم سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد به این نکته اشاره کردم که Off page SEO باعث افزایش رتبه سایت در نتایج می‌شود. این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که این بخش از بهینه سازی باید به انتهای پروسه منتقل شود. بنابراین اول باید روی تکنیکال سئو کار کنید، سپس تمرکز خود را روی سئو داخلی قرار دهید و در گام آخر سئوی خارجی را به عنوان یک مکمل به کار بگیرید.

دقت کنید که اگر محتوای مناسبی تولید نکنید و یا اصلا اگر محتوا نداشته باشید و بخواهید بک لینک بگیرید، قطعا گوگل به غیرطبیعی بودن لینک‌های خارجی شما شک خواهد کرد.

 

نتیجه گیری

زمانی که لینک شما در سایت دیگری منتشر شود، کاربران می‌توانند وارد سایت شما شوند. به این ترتیب زمینه آشنایی با برندتان فراهم می‌شود. این موضوع به طور مستقیم روی فروش شما تاثیر خواهد گذاشت. البته مزیت دیگری که این بخش از بهینه سازی دارد، این است که می‌تواند به عنوان یک سیگنال مهم گوگل برای افزایش رتبه سایت شما باشد. چرا که بک لینک گیری از سایت‌های معتبر به گوگل اعلام می‌کند که محتوای شما ارزشمند و لایق دیده شدن است. حالا که فهمیدید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد بهتر است که بیشتر روی گزینه‌های Off page SEO از جمله بک لینگ‌گیری تمرکز کنید تا نتایج بهتری در کسب‌وکار خود کسب کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *