بررسی مفهوم کلی استراتژی محتوا

مطالعه صورت گرفته در زمینه معنای کلی عبارت استراتژی محتوا نشان می دهد که این عبارت دارای معنای واحدی نیست. به شکلی که پیشگامانی مانند جو پولیتزی که در زمینه محتوا فعالیت می نمایند برای بیان این مفهوم از دو عبارت Content Strategy و یا Content Marketing استفاده می نمایند. البته در سال های اخیر کاربرانی که در این زمینه در گوگل جستجو نموده اند بیشتر تمایل به استفاده از عبارت Content Marketing داشته اند. به شکلی که با بررسی سرویس گوگل ترندز شاهد حجم بالای جستجوها با این عبارت کلی بوده ایم.

اما با بیان این مطلب قصد داشتیم تا شما را اندکی با عبارت استراتژی محتوا آشنا نماییم و اصول کاربرد این عبارت را بررسی نماییم. امروز راه اندازی کسب و کارهای جدید نیازمند استفاده از روش های نوینی برای جلب مخاطب می باشد. در سال های اخیر رقابت در دنیای اقتصاد ابعاد گسترده ای به خود گرفته است. به شکلی که ما شاهد رقابت وسیع کسب و کارها در دنیای مجازی می باشیم. در نهایت برای توسعه کسب و کارهای اقتصادی شما نیازمند تدوین یک برنامه دقیق و منظم برای تولید محتوا در فضای دیجیتال مارکتینگ می باشید. برای دستیابی به این هدف شما نیازمند تدوین یک استراتژی محتوا با ساختاری بسیار قوی و منسجم می باشید. البته باید بدانید که طراحی یک استراتژی کاربردی در زمینه تولید محتوا فرایندی کاملا تخصصی می باشد و نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد.

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا

بیان کلی مفهوم استراتژی محتوا

همانگونه که در متن نیز به آن اشاره نمودیم برای عبارت استراتژی محتوا تعریف واحدی بیان نشده است. در نتیجه ما برای رسیدن به یک نظر کلی قصد داریم تا ابتدا چند نمونه از تعاریف بیان شده برای این مفهوم بپردازیم. بلوم اشتاین در کتاب خود  اینگونه بیان می کند که استراتژی محتوا تاکید ویژه بر مفاهیمی مانند ارزش برندها و ایجاد تجارب برای مخاطبان دارد. برای درک منظور بلوم اشتاین می توان اینگونه مثال زد که مطالب درج شده در یک سایت تفریحی مشابه مطالب یک مجله آموزشی باشد.

البته این شباهت نباید مخاطب را در یک مسیر هدایت نماید و او باید تجربه ای کاملا متفاوت از مطالعه این دو رسانه کسب کند. در نهایت استراتژی محتوا در این دو رسانه باید به گونه ای اصولی برنامه ریزی شود. این وظیفه بر عهده استراتژیست محتوا می باشد که بتواند نظر مخاطب را در هر دو حیطه برآورده سازد. از استراتژی محتوا انتظار می رود تا مطالبی درست، منظم و هدایت شده برای ایجاد تجربه ای جدید در مخاطب تولید نمود.

سئو سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

تعریف کلی مایکل برنر از این مفهوم کاربردی

مایکل برنر یکی از افرادی می باشد که در زمینه مدیریت شرکت های بزرگی مانند SAP دارای سابقه ای قابل توجه میباشد. ایشان در کتاب خود بر این امر تاکید دارد که تولید محتوا برای کسب و کارها باید بر اساس نرخ بازگشت سرمایه تدوین گردد. او بر این باور است که در نهایت در تولید محتوا نیز بخشی از سرمایه موجود در کسب و کار هزینه می شود در نتیجه به این بخش نیز باید نگاهی کاملا اقتصادی داشت. در این تعریف استراتژیست محتوا وظیفه دارد تا منابع مالی را به شیوه ای کاملا کاربردی و برای کسب حداکثر نتیجه صرف نماید.

در واقع در پدیده استراتژی محتوا باید جریانی پیوسته از تولید محتوا باشد که به نیازهای کلی مخاطبان در همه مراحل پاسخگو باشد. مدیریت محتوا وابسته به عوامل فرهنگی، ذهنی و اهداف استراتژیست در انتقال اطلاعات کاربردی به مخاطب می باشد. در نهایت از نظر برنر استراتژی محتوا باید در جهتی مدیریت شود تا علاوه بر تحقق اهداف تجاری توانایی بازگشت سرمایه را نیز برای شما ایجاد نماید.

بررسی تفاوت های اصولی استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا

شاید برخی از افراد بین دو مفهوم استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا تفاوت چندانی قائل نباشند. اما به طور قطع این دو مفهوم برای توضیح مطالب متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع بازاریابی محتوا فرایندی جهت مند برای افزایش فروش در کسب و کارهای اقتصادی می باشد. در حالی که پدیده استراتژی محتوا می تواند فاقد جنبه اقتصادی و افزایش درآمد در کسب و کارها باشد. در واقع در مدیریت استراتژی تولید محتوا مسائل داخلی در ارجحیت قرار دارد. اما در بازاریابی محتوا برنامه تولید محتوا در جهت خلق، ترویج و توزیع یکنواخت محتوا در فضایی کاملا اقتصادی می باشد.

در نهایت افق مدیریتی در فرایند بازاریابی محتوا و همچنین استراتژی محتوا کاملا متفاوت است. به شکلی که برنامه ها و استرانژی ها تعیین شده از سوی این دو می تواند دارای ساختاری کاملا متغیر باشد. برای مثال زمانی که مدیران اجرایی به این باور برسند که سطح اعتماد عمومی به کسب و کار در درجه پایینی قرار دارد فرایند اجرایی تعیین شده از سوی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا با هم کاملا متفاوت خواهد بود. در این راستا استراتژیست محتوا برنامه ای تدوین خواهد نمود تا با نشر محتوایی مدون میزان اعتماد را در مخاطبان کسب و کار افزایش دهد. اما برنامه اجرایی توسط بازاریابان محتوا بیشتر دارای نمود عملی تری می باشد.

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا

بررسی اهمیت استفاده از استراتژی تولید محتوا

داشتن استراتژی محتوا به شما این امکان را می دهد تا نقشه راه را برای خود تدوین کنید. همچنین مدیریت استراتژی تولید محتوا به شما کمک می نماید تا در بازار پر رقابت از سایر شرکت های رقیب پیشی بگیرید. ارزیابی عملکرد کلی شرکت از دیگر مزایای کاربرد استراتژی محتوا برای سئو سایت ها و کسب و کارهای اقتصادی می باشد. کاربرد استراتژی محتوا برای سئو سبب می شود تا مدیریت منابع مالی نیز با دقت بالایی صورت پذیرد.

 

تعریف کلی استراتژی محتوا برای سئو

افزایش رتبه سایت ها در موتور جستجوگر گوگل وابسته به عوامل متفاوتی می باشد. بهبود رتبه سایت در موتور جستجو گر می تواند به رشد اقتصادی کسب و کارهای کمک شایانی نماید. در نهایت برای حرکت در این مسیر نیاز است تا کاربران از امکانات موجود در موتورهای جستجوگر در استراتژی محتوا بهره ببرند. در واقع ایجاد یک استراتژی اصولی در تولید محتوا به شما کمک می نماید تا به بهینه سازی سایت خود در موتور جستجوگر گوگل کمک نمایید. شما با اجرای استراتژی محتوا برای سئو می توانید تا حد زیادی در زمینه برند سازی، بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل و افزایش فروش موثر باشید.

سئو سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

نحوه تدوین مناسب یک استراتژی سئو

همانگونه که بسیاری از شما به آن واقف می باشید سئو را می توان در سه شاخه اساسی دسته بندی و مدیریت نمود. این سه شاخه اصلی شامل سئو داخلی، سئو خارجی و در نهایت سئو فنی می باشد. هر یک از این شاخه ها دارای روش های اجرایی متفاوتی می باشد و وجود هر سه می تواند تا حد زیادی به بهینه سازی سایت شما در جستجوها کمک نماید. در نهایت ایجاد یک برنامه اصولی و دقیق برای استراتژی سئو می تواند به شما در کسب نتایج حداکثری کمک نماید. در سئو فنی باید تنظیمات کلی وب سایت در جهتی برنامه ریزی گردد تا کاربران به راحتی به مطالب مندرج در سایت دسترسی داشته باشند. در واقع در فرایند استراتژی محتوا برای سئو اقدام به بهینه سازی محتوا برای مخاطبان می نمایند که این امر می تواند سبب بهینه سازی محتوا در موتورهای جستجوگر نیز شود.

بررسی اهمیت سئو سایت در اصفهان

یکی از روش های افزایش بازدید برای سایت ها محدود نمودن موقعیت جغرافیایی در این سایت ها و اجرای سئو محلی در سایت می باشد. برای مثال ارائه خدمات پزشکی در اصفهان می تواند به گونه ای در مدیریت تولید محتوا مورد استفاده قرار گیرد تا به افزایش نظر شهروندان اصفهانی در زمینه محتوای تولید شده منجر گردد. در واقع افزایش رتبه درون شهری برای یک سایت نیازمند استراتژی قوی و برنامه ریزی شده ای می باشد. اصفهان یکی از شهرهای بزرگی صنعتی ایران می باشد که تمرکز بالایی از کسب و کارهای اقتصادی در آن وجود دارد. در نتیجه همین امر سبب افزایش رقابت در بازاریابی محتوا نیز می شود.

در نهایت معمولا کسب و کارهای اقتصادی در این شهر در تلاش می باشند تا با افزایش رتبه و سئو خود در نتایج جستجوی صورت گرفته در گوگل به بالاترین عملکرد دست یابند. اجرای سئو محلی برای سایت های اقتصادی و خدماتی فعال در شهر اصفهان این امکان را برای مخاطبان فراهم می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به نیازهای خود در فضای مجازی دست یابند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *