مشاوره سئو چیست و افراد در این حوزه چه ویژگی ها و تخصص هایی دارند؟

مشاوره سئو

مشاوره سئو

مشاوره سئو و بهره بردن از مشاوره حرفه ای و تخصصی سئو از چه اهمیتی برخوردار است؟ اینترنت بسیار سریع در حال توسعه است و در این زمینه، قرار گرفتن در رتبه برتر موتورهای جستجو، مانند گوگل، اهمیت حیاتی دارد. چرا گوگل؟ کاملا به این دلیل که اکنون 94٪ از سهم بازار جستجوی آنلاین را اشغال می کند. بنابراین، توسعه تاکتیک‌هایی برای جلب الگوریتم‌های آن و تطبیق وب‌سایت با محدودیت‌های آن مهم است.

دادن موقعیت بهتر به یک وب سایت در موتورهای جستجو به مهارت های واقعی نیاز دارد. این تکنیک «ارجاع طبیعی» نامیده می شود. در مرکز این رشته، مشاوره سئو قرار دارد.

مشاوره سئو در  ساخت و بهینه سازی وب سایت نقش اساسی دارد. این یکی از محبوب ترین مشاغل آنلاین است. در واقع، امروزه این موقعیت در پیشنهادهای شغلی تقاضای زیادی دارد. در اینجا یک نمای کلی از شغل یک مشاور سئو و مزایای یک مشاوره حرفه ای و تخصصی سئو ارائه شده است.

سئو چیست؟

این علم جایگاه یک وب سایت در نتایج جستجو است. در واقع، یک مکان ممتاز، دید عالی وب سایت شما را تضمین می کند. علاوه بر این، طبق سایت  ignitevisibility.comدر سال 2017، بیش از 20 درصد از بازدیدکنندگان نتیجه اول را انتخاب می کنند، در حالی که حدود 13 درصد نتیجه دوم را از لیست ارائه شده انتخاب می کنند.

 سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا است. به خصوص که گوگل از جنبه کیفی و نه کمی محتوا حمایت می کند. یک سایت مرجع دارای محتوای خوب و یک رابط بصری است که به راحتی می توانید آن را پیمایش کنید. این نیاز شامل پیوند عالی، URL های آموزنده و عناوین جذاب و توضیحات متا است. در نهایت، یک وب سایت خوب با تمام رسانه های رایانه ای موجود، از جمله تبلت، گوشی های هوشمند و غیره سازگار است.

اولین نتایج یک استراتژی سئو ممکن است زمان ببرد تا ظاهر شود؛ اگر خودتان از آن مراقبت کنید. با بهره گیری از توصیه های مشاوره سئو کار شما آسان می شود. بر اساس این توصیه ها، می توانید مرجع سئوی خود را تقویت کرده و وب سایت خود را در موتور جستجوی گوگل قرار دهید. با این کار ترافیک بیشتری برای شما ایجاد می شود.

مشاوره حرف ای سئو

مشاوره حرف ای سئو

مشاور سئو کیست؟

اصطلاح مشاور در لغت به معنای: متخصص در یک زمینه بسیار خاص است که مشاوره می دهد. او وقتی در مورد موضوعی مشاوره می دهد، چه به یک فرد یا یک شرکت، هزینه دریافت می کند.

کلمه «مشاور» که با سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو مرتبط است، به هر کسی که در ارجاع طبیعی متخصص است، اشاره دارد. این شغل طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد. با این حال، هدفی که برای مدت طولانی ثابت بوده است، مسئولیت دستیابی به رتبه های بالاتر موتورهای جستجو و کسب رتبه عالی در گوگل است.

مشاوران سئو کارشناسان ممیزی سئو هستند که محتوای یک وب سایت را تا حد امکان قابل مشاهده می کنند. بنابراین این دید باعث ایجاد ترافیک و بهبود نرخ تبدیل مشتریان می شود. حرفه مشاوره سئو نیازمند تفکر تحلیلی، تاکتیکی، استراتژیک و یکپارچه برای بهبود حضور یک سایت نه تنها در گوگل، بلکه در شبکه های اجتماعی است.

 

هدف از مشاوره سئو چیست؟

 

هدف مشاوره حرفه ای و تخصصی سئو این است که به یک پلت فرم وب اجازه دهد تا در بالاترین نتایج صفحه اول موتورهای جستجو (گوگل، بینگ، یاهو…) ظاهر شود.

 

درک هدف بازاریابی مشتری

هدف بازاریابی مشتری من چیست؟ این اولین سوالی است که یک مشاور سئو می پرسد. برای این کار، او باید به ارزیابی موقعیت برند مشتری در رابطه با رقابت بپردازد. هنگامی که بازار مورد مطالعه قرار گرفت، سپس باید اطمینان حاصل کند که اهداف مشتری SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، مناسب، قابل دستیابی و زمانی) است.

 

تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی 

 

یکی از وظایف اصلی در مشاوره سئو، هدف گذاری کلمات کلیدی به منظور تشخیص عبارات اصلی از عبارات بلند است. مشاور سئو در مورد کلمات کلیدی برای استفاده در یک مقاله یا وب سایت توصیه می کند تا بهینه سازی بهتر را تضمین سازد.

 

بهینه سازی ارگانیک صفحه وب

بهینه سازی یک صفحه وب شامل در نظر گرفتن چندین عنصر است. این شامل نشانه گذاری html و قالب بندی متن است. در این سطح، ماموریت مشاور سئو این است که اطمینان حاصل کند که ادغام هر عنصر دستورالعمل های مختلف گوگل را رعایت می کند. این تمرین به نوعی نمایه سازی یک صفحه وب توسط ربات های غول وب را تسهیل می کند.

 

ممیزی سئو و عیب یابی مسائل سئو

 

در مشاوره سئو همچنین مشکلاتی را که یک وب‌سایت با آن مواجه می‌شود، اعم از خطای 404، محتوای تکراری، ساختار بد URL یا حتی سرعت پایین بارگذاری یک سایت، شناسایی می شود. قابلیت شناسایی و حل مشکلات عملیاتی، نقشه های سایت با کیفیت پایین، ویژگی های alts از دست رفته یا خطاهای موجود در فایل robots.txt  به این موارد اضافه شده است.

در این سطح، سئوکار مسئولیت انجام ممیزی کامل یک وب سایت را بر عهده دارد. او مهارت های لازم را برای بررسی وضعیت نمایه سازی گوگل، ارتباط کد html، موجودی محتوا و همچنین آمار ترافیک دارد.

از دیدگاه جهانی، سئو مسئول تجزیه و تحلیل ساختار یک سایت ویترین یا تجارت الکترونیک (سئو داخلی و سئو خارج از سایت) است. این برای تعیین و غلبه بر مشکلاتی است که بر روی دید آن تأثیر می گذارد.

مشاوره سئو در اصفهان

مشاوره سئو در اصفهان

ویژگی های مورد نیاز برای یک مدیر مشاوره سئو

 

تطبیق پذیری عنصری کلیدی است که یک مشاور سئو باید داشته باشد. این کیفیت برای درک مسائل و چالش های مربوط به سئو مفید است. برای ارائه بهترین خدمات ممکن به یک شرکت، مدیر سئو باید جنبه های کاربردی را از نظر ارتباطی و بازاریابی شناسایی کند. کارشناس ممیزی سئو علاوه بر مهارت های خود در زبان های HTML، PHP، CSS یا جاوا اسکریپت، باید چندین ویژگی داشته باشد، از جمله:

  1. عمل گرایی
  2. کنجکاوی و روحیه تیمی
  3. حس گوش دادن و سازماندهی
  4. ظرفیت عالی برای تجزیه و تحلیل
  5. حس خلاقیت
  6. پویایی
  7. و بالاتر از همه، اشتیاق به مشاغل تحت وب

 

مشاور سئو: ماموریت های او

بهینه سازی سایت

ماموریت اصلی فرد در مشاوره سئو بهینه سازی موقعیت سایتی است که مسئولیت آن را در موتورهای جستجو بر عهده دارد. این وظیفه شامل در نظر گرفتن بسیاری از عوامل و استراتژی ها است. همچنین شامل یک استراتژی عالی SEO و تکنیک های پیشرفته SEO است. بنابراین، برای استفاده از بهترین ابزارهای سئو موجود، در مشاوره سئو سئو را کنترل می شود که وب سایت از پیشرفت های جدید به روز باشد.

به خصوص که اصلاح دائمی روش های کاری گوگل، کارشناسان سئو را مجبور می کند تا استراتژی حمله خود را به روز کنند. اول، ارجاع طبیعی نیاز به بهینه سازی کلمات کلیدی و تگ های متا (به ویژه توضیحات متا) دارد. ثانیا، فرد در مشاوره سئو باید اهمیت پیوندهای داخلی و خارجی، کمپین بازاریابی، نت لینک، روندهای نوظهور جدید در سئو و رسانه های اجتماعی را درک کند. کارشناس مرجع طبیعی PPC را نیز در نظر می گیرد. علاوه بر این، متخصص حرفه ای سئو داخلی (عملکردهایی که توسط سئو در پلتفرم انجام می شود) و سئوی خارج از سایت (عملکردهایی که توسط سئو خارج از سایت انجام می شود) را بررسی می کند.

اهداف و تحلیل

بهبود موقعیت را می توان به چندین هدف تقسیم کرد. بهبود ترافیک یکی از اهدافی است که از نظر سئو باید به آن دست یافت. افزایش گردش مالی نیز از دغدغه های کارشناس سئو است. علاوه بر این، این مشاور سئو سایت موجود On site و Off را تجزیه و تحلیل می کند. بنابراین تماس با مشاور سئو تضمینی برای اطمینان و نتایج است. برای این کار، البته داشتن یک سایت ضروری است. ممیزی فنی بر روی موارد موجود تمرکز خواهد کرد تا نقاط قوت و همچنین عیوب را شناسایی کند. سپس متخصص با هدف بهینه سازی سئوی موجود، تجزیه و تحلیل عمیقی را انجام می دهد. ساختار صفحات پلتفرم، تجزیه و تحلیل محتوا از دیدگاه کمی و کیفی، طراحی متا، تگ H1  و عنوان، URL و زمان بارگذاری … بسیاری از عناصر توسط مشاور SEO بررسی شده است. از طرف دیگر، خارج از سایت به تجزیه و تحلیل رقابت، رسانه های اجتماعی و همچنین لینک ها اشاره دارد.

استراتژی سئو و گزارش

هدف از ایجاد یک استراتژی سئو، پیش‌بینی تغییرات فنی احتمالی و همچنین طراحی مجدد، به‌ویژه طراحی مجدد وب‌سایت است. این مأموریت همچنین شامل تنظیم یک برنامه است. در صورت لزوم، مشاور سئو از شرکا و ذینفعان به ویژه در استراتژی محتوا دعوت می کند. به عنوان بخشی از نوشتن محتوا، مشاور سئو تگ های HTML را رمزگذاری می کند. این متخصص متون را با ادغام کلمات کلیدی ضروری بهبود می بخشد. این کارشناس علاوه بر کلمات کلیدی، Netlinking (لینک های ورودی) را برای به حداکثر رساندن دید و محبوبیت آن در اینترنت (یا شهرت الکترونیکی) افزایش می دهد. همچنین در مشاوره سئو باید گزارشی برای گزارش موقعیت، به روز رسانی و ترافیک سایت بنویسد. این گزارش برای مشتریان و کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

چگونه با مشاور برای برخورداری از مشاوره سئو ارتباط برقرار کنیم؟

مشتری مستقیما با مشاور ارتباط برقرار می کند، حتی اگر مشاور در آژانس کار کند. با این حال، این ارتباط متفاوت است. در مورد کار آزاد، مشاور سئو و مشتری از طریق تلفن، پیامک، ایمیل یا اسکایپ در ارتباط هستند.

انتخاب ابزار ارتباطی بر اساس نیاز هر دو طرف، ماهیت خدمات و هدف تماس است. این به هر دو طرف اجازه می دهد تا خط کار، ساختار درختی سایت، خط تحریریه و اهداف اعلام شده از کسب ترافیک را تعیین کنند. در پایان قرارداد، مشاور سئو و مشتری خود محتوای بهینه شده را حفظ می کنند. در واقع، در قرارداد تاکید شده است که در پایان همکاری، مشاوران از حق خود برای اصلاح محتوای سایت محروم می‌شوند