عکاسی لوازم آرایشی را می توان یکی از ظریف ترین و حساس ترین حوزه ها در عکاسی تبلیغاتی به شمار آورد. در این نوع عکاسی، دقت در چیدمان، نورپردازی، موقعیت و زاویه ی مناسب، توجه به نقش و محتوای محصول و … موضوعات بسیار مهمی می باشند که باید مورد توجه قرار گیرند. در این مقاله به ارائه ی توضیحاتی پیرامون عکاسی از لوازم آرایشی خواهیم پرداخت. همچنین تلاش خواهیم کرد با اشاره به نکات مهمی درباره ی عکاسی از محصولات آرایشی، به علاقه مندانِ این حوزه کمک نماییم.

منظور از عکاسی لوازم آرایشی چیست؟

عکاسی، صنعتی گسترده است و به مرور زمان حوزه های گوناگون آن بزرگ تر و وسیع تر نیز خواهد شد. عکاسی لوازم آرایشی را می توان یکی از بخش های مربوط به عکاسی تبلیغاتی و صنعتی دانست. از آنجا که در این نوع عکاسی، هدف معرفی و فروش این محصولات می باشد، کیفیت بالای تصاویر و توجه به جنبه های زیبایی شناسانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. توجه به این نکات سبب می شود تا عکس ها، تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند و مخاطب را به سمت محصول جذب کنند. علاوه بر این در این نوع عکاسی، پایدارسازی مخاطبان نیز اهمیت زیادی دارد. به این معنا که این عکس ها باید با حفظ جذابیت های بصری و نیز نمایش کیفیت لوازم آرایشی، مخاطبان را به استفاده ی مداوم تشویق و ترغیب نمایند.

عکاسی از لوازم آرایشی

عکاسی از لوازم آرایشی

مهم ترین اهداف در عکاسی از لوازم آرایشی چیست؟

یکی از نکات مهمی که به منظور عکاسی از لوازم آرایشی، لازم است بدانید، آشنایی با اهداف اصلی این نوع عکاسی می باشد. از مهم ترین اهداف در عکاسی لوازم آرایشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکی از مهم ترین اهداف، متقاعد نمودن مخاطبان به ویژه مشتریان می باشد.
  2. عکاسانِ این حوزه باید بدانند که شیوه ی عکاسی آنها باید به صورتی باشد که اهداف اصلی این نوع عکاسی را بر آورده کنند. یکی از مهم ترین اهداف، ترغیب به استفاده از محصول مورد نظر می باشد. عکاسان لازم است این میل را در مخاطب بیدار کنند تا او در نهایت اقدام به خرید محصول نماید.
  3. هدف دیگری که عکاسانِ این حوزه باید به خاطر بسپارند، تمرکز و تأثیرگذاری روی احساس مخاطب می باشد. به این معنا که روی نقش اثرگذارِ زیباتر شدن به وسیله ی این محصولات متمرکز شوند. عکاسی باید به گونه ای انجام گردد که مخاطبان بدانند با استفاده از این محصول یا این برند، می توانند به زیبایی بیشتر و احساس بهتری برسند.
  4. هدف دیگری که می توان به آن اشاره نمود، سوق دادنِ توجه مخاطبان به نتیجه گرفتن از محصول مورد نظر می باشد. شما در این نوع عکاسی باید این اطمینان را در مخاطب ایجاد کنید و اعتماد او را تقویت نمایید که در صورت استفاده از این محصول به نتایج مطلوب و دلخواهی خواهد رسید.
  5. هدف مهم دیگر، ماندگار نمودن این محصول در ذهن مخاطب می باشد. عکاسی لوازم آرایشی باید آن قدر دقیق، ظریف و اثرگذار انجام شود که این تصاویر در یاد مخاطب ثبت شود و ماندگار گردد. این ماندگار شدن تصاویر در نهایت به رشد محصول مورد نظر و برند منجر خواهد شد.
عکاسی از لوازم آرایشی

عکاسی از لوازم آرایشی

مهم ترین نکات در عکاسی محصولات آرایشی

با مقدماتی که در سطرهای پیش ارائه کردیم، به اهمیت و نقش عکاسی لوازم آرایشی بیش از پیش آگاه شدید. اما حتما برایتان این سوال پیش آمده است که برای ارتقای کیفیت عکاسی از محصولات آرایشی و تأثیرگذاری روی مخاطب باید به چه نکاتی توجه کرد و چه اصولی را رعایت نمود. ما در این بخش به مهم ترین نکات خواهیم پرداخت. نکاتی که می توانید با صبر و حوصله ی بالا از آنها آگاه شوید و آنها را به کار ببندید و قدم به قدم در این راه مهارت بیشتری به دست آورید.

  1. گیرایی تصاویر یکی از مهم ترین نکات به هنگام عکاسی از محصولات آرایشی می باشد. بسیار مهم است که تصاویر در همان نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب نماید. در ترافیک تصاویر گوناگون، بی شک تصاویری مورد توجه قرار می گیرند که در مقایسه با سایر عکس ها زیباتر و اثرگذارتر باشند. بنابراین توجه کنید که حتما به هنگام عکاسی از محصول مورد نظر، زیبایی را نشان دهید. زیبایی و گیرایی عکس ها، برگ برنده ی شما می باشد.
  2. خصوصیات محصول مورد نظر را به خوبی بدانید. عکاس تبلیغاتی حتما باید با محصولی که قرار است از آن عکس بگیرد، آشنایی داشته باشد. شناخت محصول مورد نظر سبب می شود تا آگاهانه تر به عکاسی بپردازید و وجوه گوناگون آن محصول را در عکاسی، لحاظ نماید. برای این منظور می توانید از منابع گوناگون، اطلاعات زیادی را اخذ نمایید. علاوه بر این، گفت و گو با مشتریان و مصرف کنندگان محصول مورد نظر نیز می تواند کمک های شایانی به شما کند.
  3. مخاطبان هدف را شناسایی کنید و اطلاعات مناسبی را درباره ی این مخاطبان به دست آورید. برای این منظور لازم است اطلاعاتی درباره ی سن مخاطبان، بودجه و سرمایه مخاطبان، علاقه مندی ها و انتظارات آنها به دست آورید.
  4. تکنیک های عکاسی را خوب بشناسید و به کار ببندید. شناخت تکنیک ها و سبک های گوناگون عکاسی می تواند یکی از مهم ترین مهارت های عکاسان لوازم آرایشی به شمار رود. عکاسانِ این حوزه باید اطلاعات گسترده ای درباره ی رنگ شناسی، نورپردازی، طراحی مناسب، سبک های گوناگون، زوایای عکاسی، خطوط و … داشته باشد.

منظور از نورپردازی در عکاسی لوازم آرایشی چیست؟

یکی از نکات بسیار مهم در عکاسی لوازم آرایشی، نورپردازی می باشد. منظور از نورپردازی در این نوع عکاسی، توجه به روشنایی عکس ها، دمای نور، زاویه ی تابش نور و … می باشد. شناخت و رعایت این موارد سبب می شود تا زیبایی عکس ها افزایش پیدا کند و تأثیرگذاری عکس ها بیشتر شود. نورپردازی در عکاسی از لوازم آرایشی دارای سبک های گوناگونی می باشد.

نکات مهم هنگام نورپردازی در عکاسی

به منظور نورپردازی باکیفیت در عکاسی تبلیغاتی و به ویژه عکاسی از محصولات آرایشی، لازم است نکاتی را رعایت نمایید. در ادامه به چند نکته ی مهم اشاره خواهیم کرد:

عکاسی از لوازم آرایشی

عکاسی از لوازم آرایشی

  1. یکی از نکات مهمی که لازم است در نورپردازی به آن توجه نمایید، شناخت دقیق و آگاهانه ی نور طبیعی و نور مصنوعی می باشد. انتخاب نور مناسب می تواند به بیان هنرمندانه ی شما در عکاسی یاری برساند.
  2. از دیگر نکات مهم در زمینه ی نورپردازی، توجه به کنترل نور می باشد. عکاسانِ این حوزه باید به نور و کنترل نور اشراف و تسلط داشته باشند و از سبک های گوناگون نورپردازی استفاده نمایند.
  3. به تجهیزات مورد نظر برای نورپردازی توجه کنید. ثبت جزئیات لوازم آرایشی اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل نیز به نورپردازی حرفه ای نیاز دارید.
  4. فلاش های استودیویی از جمله تجهیزاتی می باشد که می تواند در کیفیت و ثبت جزئیات این گونه عکس ها تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.
  5. یکی از نکات مهم جهت نورپردازی در عکاسی از محصولات آرایشی، استفاده از تعدیل کننده های نور و سافت باکس ها می باشد. از آنجا که بسیاری از لوازم آرایشی براق می باشند، تعدیل کننده های نور به بازتاب باکیفیت نور کمک می کنند. سافت باکس ها باعث می شوند که نور به صورت مناسب به سوژه ی مورد نظر تابانده شود.
  6. با توجه به هدف، زمینه ی کاری، سوژه و … لازم است به میزان، زاویه و شدت تابش نور در ساعات گوناگون توجه کنید و نور مناسب را برای عکاسی انتخاب نمایید.

موقعیت و زاویه قرار دادن محصول در عکاسی لوازم آرایشی

یکی از مواردی که به هنگام عکاسی لوازم آرایشی، اهمیتی چشم گیر دارد، انتخاب موقعیت مناسب و زاویه قرار دادن محصول می باشد.

انتخاب موقعیت و زاویه ی مناسب می تواند حس اعتماد و اطمینان را در مخاطب برانگیزاند. زاویه ی مناسب، می تواند راهی به سوی نمایش دقیق جزئیات باشد و از این طریق اعتماد مشتریان را جلب کند. همچنین موقعیت و زاویه ی مناسب محصول در این نوع عکاسی، در بازتاب زیبایی های بصری محصول و ترغیب مخاطب به خرید، نقشی انکارناپذیر دارد.

نکات چیدمان صحیح لوازم آرایشی هنگام عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی مسیر جذاب اما پیچیده ای دارد. شما در این مسیر با انواع و اقسام طرح ها و سبک ها و ایده ها رو به رو خواهید شد. چیدمان صحیح لوازم آرایشی را نیز می توان از جمله مواردی به شمار آورد که با توجه به ایده ها و سبک های گوناگون، متفاوت می باشد. در ادامه به چند نکته ی مهم در چیدمان محصولات آرایشی اشاره خواهیم کرد:

  1. محصولات آرایشی را در زاویه ی درست و موقعیت مناسب قرار دهید. این کار باعث می شود تا زیبایی محصول بیشتر نمایان گردد.
  2. می توانید در چیدمان لوازم آرایشی از محصولات مرتبط با این لوازم نیز استفاده نمایید. محصولاتی مانند آینه، گل، کیف و … این کار سبب می شود تا نوعی هماهنگی در نگاه مخاطب شکل گیرد. همچنین جذابیت بصری آن نیز دو چندان خواهد شد.
  3. استفاده از کادرهای زاویه دار جهت نمایش لیبل یکی از نکات مهم در چیدمان محسوب می شود.
  4. به کارگیری ایده های جذابی مانند خرد نمودن بافت برخی از لوازم آرایشی، نمایش رنگ محصولات آرایشی روی سطوح مختلف، باز گذاشتن درب محصولات و … سبب می شود تا حواس مخاطب بیشتر درگیر شود.
عکاسی از لوازم آرایشی

عکاسی از لوازم آرایشی

فوکوس و انعکاس نور در عکاسی لوازم آرایشی

در سطرهای بالاتر از اهمیت نور در عکاسی لوازم آرایشی گفتیم. فراموش نکنید که فوکوس و انعکاس نور نیز از جمله مواردی می باشد که زیبایی محصول مورد نظر شما را بیش از پیش آشکار می کند. این کار اگر به شیوه ای هنرمندانه و ظریف انجام شود، اهمیت محصول و کارایی آن را بیشتر بازتاب می دهد.

فوکوس و انعکاس نور از جمله شیوه هایی به شمار می رود که در القای حس جذابیت، نقش مهمی را ایفا می کند. مخاطب با تماشای این گونه عکس ها به تشخیص بهتر و دقیق تر محصول خواهد رسید.

قیمت عکاسی از لوازم آرایشی ارتباط مستقیمی با رعایت نکات مختلف در این حوزه دارد. هر چقدر که عکاس حرفه ای تر باشد و به شکلی هنرمندانه و خلاقانه، این نکات را به کار گیرد، قیمت عکاسی از لوازم آرایشی نیز افزایش خواهد یافت.