عکاسی از جواهرات، شاخه ای از عکاسی صنعتی

عکاسی از جواهرات در صورتی که به طرز حرفه ای انجام گیرد، موجب موفقیت تجاری کسب و کارهای طلا و جواهر خواهد شد. عکاسی از جواهرات را می توان شاخه ای از عکاسی صنعتی نامید. در عکاسی صنعتی، هدف نشان دادن محصولات، تجهیزات و ایجاد محتوای جذاب برای برندها و تولیدکنندگان است. محتوای این گونه عکاسی می تواند در جهت ارتباط موثر با مشتریان، در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی کسب و کار مورد نظر قرار گیرد.

عکاسی از جواهرات به خریداران اجازه می دهد تصاویر دقیق و واقعی جواهرات را مشاهده کنند. این تصاویر می توانند در وب سایت و شبکه های اجتماعی فروشنده و حتی کاتالوگ های مرتبط با مغازه قرار گیرند. بدین شکل مشتریان برای خرید جواهرات ترغیب خواهند شد. گرفتن عکس های با کیفیت و جذاب از طلا و جواهرات می تواند یک چالش باشد. اما تکنیک های ساده ای وجود دارند که عکاس های حرفه ای از آن ها استفاده می کنند و نتایج چشمگیری به دست می آورند.

برای مثال می توان به نقش بسیار مهم وضوح و نورپردازی اشاره کرد. عکاسی از جواهرات باید به صورتی انجام شود که نتایج بدون انعکاس و لکه باشند. کیفیت در این شاخه از عکاسی اهمیت زیادی دارد. زوایای کامل یکی از موارد ضروری هستند و زوایای مناسب به تنظیم لحن و ارائه دادن یک حس خاص کمک می کنند. یکی دیگر از مراحل مهم، استفاده از ابزار ادیت مناسب برای ایجاد تغییرات حرفه ای در عکس ها می باشد. عکس ها باید جزئیات و درخشش جواهرات را به خوبی و بدون اغراق نشان دهند. همچنین باید لحن مناسب داشته باشند تا نظر مشتریان را به خود جذب کنند.

عکاسی حرفه ای طلا

عکاسی حرفه ای طلا

 

ویژگی های مهم عکاسی از طلا و جواهرات

عکاسی از جواهرات نیاز به فوکوس واضح دارد. در واقع حالت معمولی فوکوس چندان برای عکاسی از طلا و جواهر مناسب نیست. بلکه به نوعی فوکوس نقطه ای نیاز است تا دوربین به جای یک منطقۀ وسیع، تمرکز خود را روی هدف قرار دهد. بعضی از دوربین ها حتی در حالت فوکوس نقطه ای نیز به خوبی نمی توانند روی اشیای کوچکِ براق مثل جواهرات فوکوس کنند. بنابراین برای عکاسی از نماهای نزدیک، نیاز به یک دوربین با قابلیت فوکوس دستی دارید.

برای عکاسی از جواهرات بهتر است از چادر عکاسی استفاده شود. چرا که نورپردازی ملایم و نرم یکی از ویژگی های این گونه عکاسی محسوب می شود. استفاده از چادر عکاسی موجب می شود بتوان به راحتی پس زمینه را تغییر داد و همچنین از ایجاد یک پس زمینۀ در هم ریخته جلوگیری کرد. نورپردازی ملایم و نرم برای جواهرات بهترین انتخاب محسوب می شود و کمک می کند تجسم تصویر نهایی راحت تر باشد. برای این کار می توان از نور معمولی یا چراغ های مخصوص استفاده کرد. توجه به اندازۀ نسبی نور به سوژه حائز اهمیت است. بهتر است نور را در فاصلۀ نزدیکی نسبت به سوژه قرار داد. این کار با بزرگ کردن نور موجب نرمی آن می شود.

یکی دیگر از ویژگی های عکاسی از جواهرات نمایش درخشش طلا، جواهر و سنگ های قیمتی است. برای این کار نور ملایم کاربرد زیادی ندارد. بلکه باید از لامپ های عکاسی مخصوص استفاده کرد تا بدون ایجاد تابش ناخواسته، بتوان جواهرات و سنگ های قیمتی را به درخشش انداخت. همچنین کنترل انعکاس نور اهمیت زیادی در این نوع عکاسی دارد. برای مثال مرواریدها می توانند به راحتی نور را منعکس کنند. برای کنترل این انعکاس می توان از سایه های ملایم در پس زمینه استفاده کرد. همچنین منبع نور باید موقعیت مناسبی داشته باشد.

عکاسی طلا پس زمینۀ سفید

عکاسی طلا پس زمینۀ سفید

اهمیت عکاسی در فروش بیشتر جواهرات

عکاسی از جواهرات می تواند با نمایش ظرافت ها و جزئیات آن ها موجب فروش بیشتر شود. عکاسی از جواهرات با توجه به ویژگی های محصولات به تکنیک های خاصی نیاز دارد. جواهرات و زیورآلات ساخته شده از طلا و سنگ های قیمتی به شرط عکاسی حرفه ای می توانند در تصاویر بسیار چشمگیر ظاهر شوند. بدین صورت نظر مشتریان و بازدیدکنندگان را به خود جذب خواهند کرد.

عکاسی از جواهرات در واقع می تواند علاوه بر معرفی محصولات، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند عمل کند. امروزه فروشگاه های آنلاین نقش بسیار مهمی در گسترش کسب و کارها ایفا می کنند. با عکس برداری از مدل ها و مجموعه های طلا و جواهر، می توان آن ها را در فروشگاه آنلاین یا پیج های مربوط به فروشنده به نمایش گذاشت. بازدید بیشتر در کنار بازاریابی اینترنتی می تواند فروش بیشتر محصولات را به همراه داشته باشد. در واقع خریداران بدون نیاز به مراجعۀ حضوری، مدل های مختلف جواهرات را تماشا می کنند. عکس های حرفه ای و بدون اغراق از جواهرات موجب می شود آن ها بتوانند تصمیم درستی برای خرید بگیرند.

عکاسی از جواهرات همچنین در ایجاد کانسپت خلاقانه برای فروشنده یا برند مورد نظر کاربرد دارد. عکس های با کیفیت و حرفه ای علاوه بر ایجاد ارتباط موثر با خریداران و فروش بیشتر، برای دسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال می توان به گردنبندها، انگشترها، دستبندها و دیگر دسته بندی ها اشاره کرد.

عکس های جذاب طلا

عکس های جذاب طلا

استفاده از نور طبیعی به جای نور فلاش دوربین

عکاسی از جواهرات با استفاده از نور طبیعی نتایج بهتری در مقایسه با استفاده از فلاش دوربین دارد. در صورت لزوم، می توانید از منابع نور مثل جعبه های نوری که روشنایی ملایم و یکنواختی ایجاد می کنند استفاده کنید. دمای رنگ اهمیت زیادی دارد و استفاده از چند منبع نور با دماهای مختلف توصیه نمی شود. ساده ترین و در دسترس ترین نور همان نور طبیعی است. می توانید میز خود را نزدیک پنجره قرار دهید. حتی می توانید در فضای بدون سقف عکس برداری کنید. هدف، دستیابی به توزیع یکنواخت نور است.

عکاسی از جواهرات با استفاده از نور طبیعی شما را از خرید چراغ ها و وسایل نورپردازی بی نیاز می کند. البته برای استفادۀ بهتر از نور طبیعی، باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. چرا که برای مثال در زمان های خاصی از روز که خورشید در ارتفاع کمی به سر می برد، نور بهتری برای عکاسی از جواهرات در دسترس قرار دارد. نور آفتاب شدید نتایج راضی کننده ای به دنبال نخواهد داشت. همچنین بعضی سنگ های قیمتی مثل یاقوت کبود در شرایط آب و هوایی صاف و بدون ابر جذاب تر به نظر می رسند.

استفاده از انعکاس در عکاسی طلا

استفاده از انعکاس در عکاسی طلا

استفاده از آینه و رنگ های انعکاس دهنده نور

عکاسی از جواهرات با کمک آینه موجب می شود بتوانید یک پژواک هنری از جواهر مورد نظر ایجاد کنید. رنگ های انعکاس دهنده کمک می کنند رنگ اصلی جواهر حفظ شود. در واقع بیشتر جواهرات و زیورآلات به دلیل خاصیت بازتابی خود می توانند رنگ های موجود در محیط را جذب می کنند. در صورت استفاده از رنگ سفید برای پس زمینه این مشکل تا حد زیادی حل می شود. رنگ سفید علاوه بر انعکاس نور، می تواند رنگ های تیره را به خود جذب کند. بنابراین جواهرات در پس زمینۀ سفید بهتر به نظر می رسند.

این موارد همچنین کمک می کنند جواهرات همانطور که هستند با جزئیات در عکس ها ظاهر شوند. در واقع استفاده از نور نامناسب یا رنگ های نامناسب در پس زمینه، نتایج عکاسی را تحت تاثیر قرار می دهد. با رعایت نکات گفته شده می توانید بدون صرف هزینه، عکس های با کیفیتی را از طلا و جواهرات بگیرید. همچنین در عکاسی از طلا و جواهر توجه به ثبات حائز اهمیت است. سعی کنید از رنگ های ثابت در پس زمینۀ عکس های محصولات مختلف استفاده کنید. ثبات کمک می کند هویت برند شما حفظ شود.

ثبت جزئیات در عکاسی طلا

ثبت جزئیات در عکاسی طلا

 

از یک لنز ماکرو استفاده کنید

عکاسی از جواهرات با استفاده از دوربین های DSLR می تواند یک تجربۀ حرفه ای را فراهم کند. اما لنز موجود در جعبۀ این دوربین ها معمولا دارای فاصلۀ کانونی مناسب برای عکاسی از اشیای کوچکی مثل حلقه ها و گوشواره ها نیست. بنابراین بهتر است از یک لنز ماکرو استفاده کنید. یک لنز ماکرو با فاصلۀ کانونی 60 میلی متری می تواند برای عکاسی از جواهرات بسیار کاربردی باشد. با استفاده از زوم ثابت می توان دوربین را در فاصلۀ کمی از سوژه تنظیم کرد. یک لنز ماکرو با امکان نمایش سایز واقعی می تواند علاوه بر کاربرد، قیمت مناسب تری هم داشته باشد.

در واقع لنز ماکرو هنگام عکاسی از اشیای کوچک و ظریف کاربرد دارد. وقتی که جواهر مورد نظر دارای جزئیات بسیاری است، لنز ماکرو کمک می کند بتوان تمام این جزئیات را در تصویر ثبت کرد. هر چه فاصلۀ کانونی بیشتر باشد، می توان دوربین را از سوژه دورتر نگه داشت و همچنان به میدان دید مناسبی رسید. لنز ماکرو همچنین در گرفتن عکس های با کیفیت و رزولوشن بالا کاربرد دارد.

قیمت عکاسی از جواهرات

عکاسی از جواهرات به عنوان شاخه ای از عکاسی صنعتی دارای ابزار و تکنیک های خاصی است. دوربین مناسب، لنز مناسب و همچنین استفاده از تجهیزاتی مثل سه پایه کمک می کنند عکس های جذابی از جواهرات ثبت شود. قیمت عکاسی از جواهرات با توجه به این موارد و همچنین مواردی مثل تجهیزات مورد نیاز، نوع محصول و لوکیشن عکس برداری تعیین می شود. همچنین این گونه عکاسی را می توان برای طیف گسترده ای از جواهرات و زیورآلات و مجموعه های زینتی انجام داد.