عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در اصفهان

تاریخچه عکاسی

در روایت تاریخ عکاسی در فرانسه ابداع شده است اما در واقعیت فرآیند کشف عکاسی بسیار طولانی بوده و تعداد زیادی از افراد در خلق هنر عکاسی دست داشته اند. سال ها قبل از اختراع دوربین عکاسی دانشمندان بزرگی همچون ارسطو، موزی فیلسوف چینی و اقلیدس… نحوه کار دوربین سوراخ سوزنی را شرح داده بودند. سال 1757 یکی از پر اهمیت ترین پیشرفت های عکاسی آغاز شد، در این سال فردی به نام بکاری توانست تاثیر نور را بر روی یک طبقه از نقره کلرید کشف کند بعد از آن در سال 1802دانشمندی به نام شوسیه توانست کشف کند هیپوسولفیت دوسود بر روی املاح نقره تاثیر دارد. سال ها بعد فردی به نام ژوزف یسفور نیپس که فرانسوی بود توانست در سن 57 سالگی اولین تصویر دائمی را ثبت و تولید کند. امروزه عکاسی فقط برای ثبت یک لحظه خاص نیست بلکه یک هنر بسیار محبوب است که طرفداران بسیار زیادی دارد. سال ها بعد تجار و صاحبان تولید متوجه تاثیر هنر عکاسی صنعتی در معرفی محصولات و فروش بالای کالاهایی که به بازار عرضه می‌کردند شدند و این گونه هنر عکاسی به کمک صنعت آمد و باعث شروع تحول در تبلیغات کالاهای تولیدی شد.

عکاسی

تاریخچه عکاسی تبلیغاتی

در سال های 1837 بود که صنعتی به نام صنعت عکاسی رسما به وجود آمد، در آن دوران به دلیل سنگینی ابزار عکاسی حمل و نقل دوربین ممکن نبود. عکاسی در آن زمان فقط تفریحی برای افراد ثروتمند بشمار می‌آمد. عکاسی تبلیغاتی از سال 1850 شروع به کار کرد. اما گفته می‌شود شروع عکاسی تبلیغاتی در صنعت مد و فشن در سال 1911 توسط فردی به نام ادوارد استیشن آغاز گردید، وی در سال 1909 شرکت کوچکی به نام کند نست، مجله معروف وگ را خریداری نمود. تا قبل از خرید وگ مجله اجتماعی کوچکی بود که در سال های بعد به یکی از مشهور ترین مجله‌ها در زمینه مد و فشن مبدل گردید. این امر تاثیر بسیار مهمی در پیشرفت چشم گیر عکاسی تبلیغاتی داشت. در سال 1920 پانزده درصد تبلیغات با بهره گیری از هنر عکاسی انجام می‌گرفت و تا ده سال بعد از آن این رقم به 80 درصد افزایش پیدا کرد. تا سال 1950 تمامی عکاسی ها به صورت سیاه و سفید انجام می‌شد اما از آن سال به بعد عکس های رنگی با استقبالی چشم گیر وارد بازار گردید.

 

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

در عصر جدید مارکتینگ‌ها برای تبلیغ محصول خود از ابزار مختلفی استفاده می‌کنند. عکاسی تبلیغاتی بیشتر در خانه، استدیو یا فضای سربسته انجام می‌پذیرد. امروزه کسب و کارها از تمام امکانات استفاده می‌کنند تا بتوانند در بازار راه باز کرده و نسبت به سایر رقبای خود فروش بیشتری داشته باشند. عکاسی یکی از مقرون به صرفه ترین ابزار تبلیغات بشمار می‌آید. در گذشته دسترسی به دوربین یا عکاس بسیار سخت بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن آن امکان عکاسی تبلیغاتی به مراتب از گذشته آسان تر است و همین امر باعث شده عکاسی یکی از استراتژی های مهم تبلیغاتی به حساب آید و نقش مهمی را در دیجیتال مارکتینگ ایفا کند. عکاسی در زندگی امروزه جایگاه ویژه خود را یافته است به گونه ای که شاید تبلیغات بعد از گذشته سال ها تغییرات اساسی همچون اضافه شدن فیلم و تیزر تبلیغاتی شکل مدرن‌تری یافته باشد اما همچنان عکاسی نقش پررنگی در جنبه های مختلف زندگی دارد حال چه تبلیغاتی باشد و چه جنبه ثبت یک لحظه خاطر انگیز را داشته باشد. به دلیل پر اهمیت بودن عکاسی روز جهانی عکاس در تقویم جهانی حک شده است.
استفاده صحیح از هنر عکاسی در تبلیغات به کسب‌ و کار شما این توان را می‌دهد تا در بازار بزرگ در رقابت بین سایر کسب و کارها سربلند بیرون آیید و پیروز باقی بمانید. به یاد داشته باشید عکاسی تبلیغاتی یک هنر به حساب می‌آید زیرا فن و هنر به کمک هم می‌آیند تا بهترین تصویر ممکن از محصول گرفته و آماده ارائه به بازار گردد. نکته مهم دیگر در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام عکس است که این خود امتیاز بزرگی محسوب می‌شود زیرا سرعت تبلیغات بسیار مهم می‌باشد شما باید این تصور را داشته باشید که هر لحظه تبلیغ شما دیر به مشتری انتقال یابد رقیب شما آن مشتری را از آن خود می‌کند.

عکاسی از محصولات

شناخت فضا، محیط و یا جامعه ای که عکس قرار است در آن پخش شود: عکاس باید محیطی که برنامه ریزی کرده تا عکس او در آن جا پخش و به دست مردم برسد را به طور کامل شناسایی کند و آداب و رسوم و تفکرات آن ها را به طور کامل بشناسد. مثلا عکسی که برای گروهی یا جامعه مذهبی گرفته می شود باید کاملا متفاوت باشد با عکسی که برای جامعه ای بی دین گرفته می شود.
روان شناختی افراد و شناخت تاثیر عوامل مختلف بر ذهن آن ها: عکاس بعد از شناخت محیطی که برای آن عکاسی می‌کند باید بداند که چه مفاهیمی چه تاثیراتی را بر ذهن افراد آن جامعه به جا می‌گذارد. مثلا تاثیر نمادی خاص و یا واقعه ای تاریخی که مردم جامعه هدف به آن نماد یا واقعه اعتقاد دارند.
استفاده از خلاقیت و نو‌آوری در جهت نشان دادن ویژگی های سوژه: عکاس برای این که بتواند مخاطب را بیشتر جذب و ترغیب کند باید نوآوری خاصی داشته باشد. استفاده از خلاقیت و نوآوری که خارج از روال طبیعی باشد مخاطب را بیشتر جذب می‌کند. به یاد داشته باشید ایده های تازه همیشه در ذهن ماندگار تر هستند پس سعی کنید در ایده اولین باشید.
معرفی ویژگی های محصول: عکس می بایست تمامی ویژگی های محصول را ارائه کند.

عکاسی حرفه ای

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی، حوزه گسترده ای را شامل می‌شود که تعدادی از شاخه های عکاسی و تخصص در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند. عکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی است که اهداف تجاری دارد تا بتوان با کمک آن یک برند یا فردی تبلیغ شود یا کالایی به فروش بالای خود برسد. شما اگر صاحب کسب و کاری هستید یا برند مخصوص خود را دارید باید توجه داشته باشید که داشتن عکس آن هم با کیفیتی بالا به شما کمک می‌کند تا بتوانید توجه مشتری خود را جلب کرده و تاثیر زیاد و ماندگاری در ذهن او به جای بگذارید. به یاد داشته باشید در دنیای مدرن امروز شما یقینا نیاز به ابزاری دارید که بتوانید با کمک آن در فضای مجازی و حقیقی خود را به مخاطب های هدف خود به بهترین شکل ممکن معرفی نمایید، این بسیار حیاتی است که جلوه بصری ماندگاری در ذهن مشتری خود بسازید. پس این گونه بیان می‌شود که هر شکل از عکاسی که با هدف فروش آن محصول یا معرفی آن برند صورت بگیرد به آن عکاسی صنعتی می‌گویند. حوزه عکاسی صنعتی عکس برداری از محصولات ، افراد داری شهرت، برندهای مشهور، فرآورده های خوراکی و… را در بر می‌گیرد. تمام این عکس ها در روزنامه‌ها، مجلات، بنرهای تبلیغاتی، پوسترها، کاتالوگ های تبلیغاتی و… استفاده می‌گردد تا مخاطب با دیدن محصولات عکاسی شده تشویق به خرید کالا گردد. تصاویر زیبا که با کیفت بالا روی بیلبوردها، وب سایت های تجاری، مجلات معتبر، کاتالوگ های معرفی محصول و… می‌بینید زیر شاخه عکاسی صنعتی بشمار می‌آیند. به طور کلی این بخش از عکاسی صنعتی برای بالا بردن فروش محصولات و معرفی برند برای تبلیغ و آشنایی مشتری استفاده می‌گردد.

مزایای مهم در عکاسی صنعتی

تمام صاحبان کسب کار باید بدانند که با استفاده از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در اصفهان می‌توانند نگاه مشتری را به سمت خود جلب کنند و با ارائه تصویری دلنشین از بازی رنگ ها در ذهن آنان ثبت گردند. به یاد داشته باشید کاری در ذهن ماندگار می‌شود که توسط شخصی حرفه ای تهیه و تولید گردد به خصوص هنر عکاسی که علاوه بر پرداختن درست به سوژه عکس باید کیفیتی بالا نیز داشته باشد، پس اگر می‌خواهید سفارش عکاسی صنعتی بدهید حتما توجه کنید که از عکاس حرفه ای و خلاق استفاده نمایید. حال اگر می‌خواهید مزیت های مهم استفاده از عکاسی صنعتی را بدانید می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-مهم‌ترین مزیت استفاده از عکاسی صنعتی افزایش فروش محصول می‌باشد. 2- شناساندن برند تبلیغاتی شما به مشتریان 3- به نمایش گذاشتن عالی کالای شما که باعث می‌شود این طور نشان داده شود که شما در کار خود حرفه ای هستید. 4- بالا بردن سطح برند کالا، صاحب کسب و کار می‌تواند با استخدام عکاس صنعتی از عکس های گرفته شده توسط او در وب سایت ها و نمایشگاه ها استفاده نماید تا جلوه ای حرفه ای از خود و محصولاتی نشان دهد.

عکاسی از کفش

چرا هر شغلی به عکاسی صنعتی نیاز دارد

هر شرکتی که بخواهد در زمینه فعالیت خود به موفقیت برسد لازم است که هزینه ای برای استخدام یک عکاس صنعتی در نظر بگیرد اما متاسفانه بسیاری از شرکت ها به خصوص شرکت های تازه تاسیس این هزینه را غیر ضروری تصور کرده و از تصاویر بی کیفیت و یا استوک استفاده می‌کنند و همین امر سبب می‌شود از همان ابتدا حرفه ای پیش نرفته و ارزش محصولات، برند، کالا و… خود را به شدت پایین آورند. در عصر حاضر شرکت‌ها به خصوص شرکت های بزرگ که سابقه‌ای درخشان در فروش و محبوبیت در بین مردم دارند هزینه‌ی زیادی را صرف تبلیغات محصولات خود ‌می‌کنند. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در اصفهان در تبلیغات بنری، کاتالوگ‌ها و بروشورها دیده می‌شود. اگر شرکت ها به اهمیت عکاسی صنعتی پی ببرند کمک چشم‌گیری به آگاهی مردم از برندشان کرده‌اند. به یاد داشته باشید یک عکس صنعتی خوب ویژگی های مهم محصول شما را به نمایش می‌گذارد و به صورت کاملا حرفه ای و خلاقانه توجه مشتری را به سمت محصول شما می‌کشاند و این در حالی است که تمام مزایای محصول شما در کنار رنگ و لعابی جذاب که عکاس صنعتی آن را به نمایش می‌گذارد تصویر دلپذیر و به یاد ماندنی را برای مشتری خلق می‌کند و او را تشویق به خرید محصول می‌کند. در برابر همه مزایایی که عکاسی صنعتی در اصفهان  برای شرکت ها دارد هزینه عکاسی صنعتی بسیار به صرفه است اما قیمت در انواع عکاسی متفاوت است هر چه عکس برداری از سوژه سخت تر باشد یا فضای عکس برداری دور و صعب العبور باشد هزینه عکاسی نیز به نسبت آن افزایش می‌یابد.
انواع مختلف عکاسی صنعتی
1- عکاسی از محصولات 2- عکاسی هوایی 3- عکاسی تبلیغاتی 4- عکاسی معماری و نمای داخلی منزل 5- عکاسی از ماشین 6- عکاسی از انواع خوراکی و غذا 7- عکاسی خبری 8- عکاسی از طلا و جواهرات 9- عکاسی از وسایل ورزشی و ورزش

چرا نباید از عکس های بی کیفیت استفاده کنیم

واضح است که اگر تصاویر تهیه شده از محصول ارائه شده توسط شرکت یا برندی که می‌خواهید آن را معرفی کنید کیفیت پایینی داشته باشد از نظر مشتریان آن شرکت غیر حرفه ای و تازه کار به حساب خواهد آمد و آن ارزش و ماندگاری که شرکت در دید اولیه در مشتری به جا می‌گذارد را از دست می‌دهد ضمن آن که علاوه بر کیفیت پایین نداشتن خلاقیت و استفاده نکردن درست از رنگ ها و جلوه‌های بصری باعث می‌شود نسبت به سایر رقبا شرکتی سطح پایین تر معرفی شوید و عکس ارائه شده عملا هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. این در حالی است که استفاده از عکاسی صنعتی سبب می‌شود کسب و کار شما به طرز چشم‌گیری منحصر بفرد و متفاوت از سایر رقیبانی باشد که در این حوزه مشغول فعالیت می‌باشند. عکس های صنعتی و تبلیغاتی در اصفهان با بهینه سازی تصاویر توجه خاص مشتریان را به سوژه عکاسی شده جلب می‌کنند و هدف اصلی ایجاد آن محصول را با تمام ویژگی ها و مزایای آن به نمایش عموم می‌گذارند. تصاویر حاصل آماده از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در اصفهان مجموع و غایت آن چیزی است که شرکت سعی می‌کند در غالب کلمات آن را به مشتری ارائه دهد.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چه تفاوتی دارند

در حالت کلی، عکاسی تبلیغاتی در اصفهان شاخه ای تخصصی از عکس برداری صنعتی می‌باشد.
برای آن دسته از افراد که این سوال برایشان پیش می‌آید که عکاسی تبلیغاتی با عکاسی صنعتی چه تفاوتی دارد باید گفت در حالت کلی عکاسی تبلیغاتی شاخه تخصصی‌تری از عکاسی صنعتی می‌باشد، یعنی در عکاسی تبلیغاتی حوزه گسترده تری از تبلیغ محصول یا سوژه را در برمیگیرد، این نکته مهمی است که باید تمام عکاسان به آن اهمیت دهند. به عبارتی ساده تر عکاسی صنعتی در مقایسه با عکاسی تبلیغاتی مانند کل نسبت به جزء می‌باشد. عکاس در عکاسی تبلیغاتی روایت‌گر یک داستان است و این در حالی است که در عکاسی صنعتی  در اصفهان لحظه در آن زمان می‌ایستد. هر نوع از این عکاسی ها اگر توسط عکاسی حرفه ای انجام گیرد بهترین خروجی ممکن را برای صاحبان کسب و کار دارد.