سئو سایت فروشگاهی دراصفهان چیست و چه فرقی با سایت های دیگر دارد؟ سئو سایت فروشگاهی دراصفهان چه تاثیری بر میزان فروش و کسب درآمد دارد؟ در این مقاله سعی داریم نکات مهم در مورد سئو سایت فروشگاهی دراصفهان را عنوان کنیم.

سئو سایت فروشگاهی دراصفهان

سئو سایت فروشگاهی دراصفهان

استقبال گسترده  مردم ایران از خرید اینترنتی

امروزه با توجه به تنوع فروشگاههای اینترنتی و نیاز و استقبال مردم از خرید آنلاین،  شاهد این هستیم که خیلی از افراد قبل از خرید یک محصول آن را در اینترنت جستجو می کنند. امروزه بیش از نیمی از ورودی وب سایت های فروشگاهی از طریق موتورهای جستجو است. این نشان می دهد که تا چه میزان وجود یک فروشگاه اینترنتی می تواند در رونق بخشیدن به کسب و کارها موثر باشد. همانطور که می‌دانید بعد از شروع کرونا، خیلی از افراد نیازهای خود را از طریق اینترنت و از از سایت های فروشگاهی تامین کردند. بسیاری از سایت های فروشگاهی در این دوره به وجود آمدند. فقط در سال ۹۹ شاهد ایجاد بیش از ۱۵ هزار فروشگاه اینترنتی بودیم. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که پس از طراحی یک فروشگاه اینترنتی، لازم است که با استفاده از تکنیک های سئو، آن را در صفحات اول گوگل و در رتبه ‌های برتر آن بیاوریم.

سئو سایت فروشگاهی تاثیر زیادی بر فروش محصولات دارد. به همین خاطر لازم است که در ابتدا کلمات کلیدی را پیدا کنید. کاربر ان برای خرید محصولات یا خدمات مورد نظر خود، از واژگان خاصی استفاده می کنند. این واژگان حتماً باید توسط شما رصد شده و کلمات کلیدی مناسب برای آن پیدا شود.

سئو سایت فروشگاهی دراصفهان2

سئو سایت فروشگاهی دراصفهان2

اهمیت کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، اصلی ترین قسمت سئو سایت فروشگاهی دراصفهان محسوب می شود. ورودی سایت متناسب با کلمات کلیدی است. تکنیکهای مختلف وجود دارد که با استفاده از آن می توانید کلمات کلیدی مناسب را به دست بیاورید و سئو سایت فروشگاهی دراصفهان را بهبود بدهید. اگر شما جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید و بدانید که آنها از چه واژگانی برای خرید محصولات یا خدمات مورد نظر خود استفاده می کنند، بهتر می توانید تولید محتوا کنید.

امروزه برای گوگل  (به واسطه الگوریتم مرغ مگس خوار)، علاوه بر یک کلمه کلیدی خاص، کلمات هم معنی و هم مفهوم نیز مهم هستند.  از این رو صرفاً یک کلمه خاص را  به عنوان  کلمه کلیدی سایت خود در نظر نگیرید. بلکه مجموعه ای از کلمات کلیدی مهم و اصلی (که هم خانواده  و هم معنی باشند) را مورد استفاده قرار دهید.  اجازه دهید یک مثال ساده بزنیم. یکی از سایت های فروشگاهی که در حوزه فروش کفش فعالیت داشت، از واژه کفش اسپرت برای محصولات خود استفاده کرد. اما معمولاً در تهران از واژه (کتونی) برای کفش استفاده می‌ شود و کمتر واژه  اسپرت مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو این فروشگاه اینترنتی علیرغم اینکه از کفش های جذاب و با قیمت مناسب استفاده کرده بود،  نتوانست در کلمه کلیدی (کفش اسپرت) به جایی برسد. پس از تغییر واژه کفش اسپرت به  کفش کتونی، شاهد استقبال و بازدید بیشتر از سایت خود بود.

ارتقای سئو سایت فروشگاهی با UX مناسب

به جز بحث کلمات که شاید اصلی‌ ترین و مهم‌ترین قسمت سئو سایت فروشگاهی باشند، صفحه‌آرایی و چیدمان سایت نیز می‌توانند نکته مهمی باشد. همانطور که می دانید یکی از اصلی‌ترین موضوعات در حین استفاده از یک سایت،  تجربه کاربری یا همان   UX است.  اگر کاربر بتواند به سادگی محصول مورد نظر خود را پیدا کند، محصولات مشابه را ببیند،  قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کند و… قطعاً تجربه کاربری بهتر خواهد داشت. اما سایتی را در نظر بگیرید که مدتها باید در آن گشت و گذار کرد تا به محصول مورد نظر رسید!  چنین سایتی در رقابت با دیگر رقبا بازنده است.

در طراحی چیدمان و صفحه آرایی سایت، یکی از اصول مهم، سادگی و راحتی برای مخاطب است. یعنی شما خود را جای کاربر قرار دهید و ببینید که چه نیازی دارد. چگونه می توانید او را به محصول مورد نظرش برسانید. نکته دیگر این است که بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که کاربر پس از وارد شدن به سایت فروشگاهی نهایتاً باید با سه بار کلیک به محصول مورد نظر خود برسد. اینجاست که اهمیت  بحث چیدمان و دسته بندی محصولات مشخص می شود. یعنی شما باید محصولات خود را به گونه ای دسته بندی کنید که کاربران به سادگی بتوانند به محصول مورد نظر خود دست پیدا کنند. به همین خاطر سعی کنید که در قسمت های اصلی سایت و منوهای اصلی، محصولات را  به طرز صحیحی دسته بندی کنید تا کاربر زمان زیادی را صرف نکند.

 

سئو سایت فروشگاهی چیست و چه تاثیری در فروش دارد؟

سئو به همه تکنیکها و روشهایی گفته می ‌شود که با استفاده از آن شما می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. به عبارت دیگر سایت شما به گونه‌ای به موتورهای جستجو معرفی می ‌شود که آنها بهتر می‌توانند محتوای سایت را پیمایش کنند. هر چه که پیمایش یک سایت توسط موتورهای جستجو ساده تر باشد، آن سایت بهتر می‌تواند در نتایج ظاهر شود. وقتی که یک سایت در نتایج اول موتورهای جستجو (مانند گوگل، یاهو، بینگ و …) باشد، کاربران نیز بیشتر به آن مراجعه می کنند.

اثبات شده است که ۹۰ درصد کاربران فقط ۳ نتیجه اول پیشنهادی گوگل و دیگر موتورهای جستجو را مشاهده می کنند. به عبارت دیگر شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا در حیطه کاری خود به سه رتبه اول گوگل برسید. در این صورت میزان بازدید شما بسیار زیاد خواهد بود. متعاقب آن فروش و درآمد قابل توجهی نیز خواهد داشت.

مسلما در یک سایت فروشگاهی، به علت داشتن محصولات متعدد و  صفحات زیاد، نیازمند سئوی داخلی بسیار قوی هستید. شما باید در بحث سئو سایت فروشگاهی از عناوین، توضیحات متا و محتوای مناسبی استفاده کنید. هر چه که شما بتوانید از عبارات جذاب ( مانند تخفیف ویژه، خرید ارزان، حراجی و … استفاده کنید) ممکن است که بازدید بیشتری داشته باشید. بازدید بیشتر  باعث می شود که رتبه سایت شما بهبود پیدا کند.

لزوم ارائه توضیحات کافی برای محولات به منظور  ارتقای سئو سایت فروشگاهی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حوزه سئو سایت فروشگاهی باید به آن توجه کنید ( و متاسفانه در اغلب سایت های فروشگاهی ایران مغفول می‌ماند) توضیحات مناسب و کامل برای یک محصول است. حتی برخی از کارشناسان توصیه می کنند برای هر محصول بیش از هزار کلمه توضیحات کامل و جامع بنویسید تا محتوای شما بهتر توسط گوگل پیمایش شود. استفاده از چند عکس ساده و بدون توضیحات از یک محصول، نمی‌تواند مشتری را ترغیب به خرید کند. اگر کاربر وارد سایت شود و ببینید که محصول، یک عکس کم کیفیت  و بدون توضیحات کافی دارد، سریعا از این سایت خارج می شود.

نکته مهم این است که سایت های  فروشگاهی به علت تعدد و تکثر محصولات، صفحات بسیار زیادی دارند. وجود صفحات بسیار زیاد ، معمولاً برای سئو سایت فروشگاهی دراصفهان مشکل است. اما به راحتی می توان این مشکل را حل کرد. اصلی‌ترین موضوع این است که شما باید سعی کنید در همان ابتدا که قصد ایجاد صفحات خود را  دارید، صفحات پرکاربرد و مهم ایجاد کنید. اگر در گوگل آنالیتیکس مشاهده می کنید که صفحه ای خاص،  کاربرد خاصی ندارد، آن را حذف کنید. با این روش از مشکلاتی  مانند محتوای تکراری نیز جلوگیری خواهید کرد.

فرآیند ایجاد و راه اندازی سایت فروشگاهی امروز بسیار ساده است. شما با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای مانند وردپرس، به سادگی می توانید با خرید یک هاست مناسب و تعیین یک دامنه، سایت فروشگاهی راه اندازی کنید. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که صرف ساخت و طراحی سایت فروشگاهی برای فروش کافی نیست. بلکه مهمترین موضوع این است که با استفاده از تکنیک های سئو سایت فروشگاهی دراصفهان آن را به رتبه های اول گوگل بیاورید.