سئو کلاه سیاه، تلاشی غیر قانونی که باید از آن دوری کنید

سئو کلاه سیاه و به طور کلی اصطلاح آن از فیلم‌های آمریکایی سرچشمه می‌گیرد. جایی که جادوگرها و به اصطلاح «آدم‌های بد» با کلاه سیاه خود شناخته می‌شدند. در مقابل این افراد که کارهای غیر قانونی انجام می‌دهند و آینده وب‌سایت شما را به خطر می‌اندازند، سئو کلاه سفید و متخصصان آن وجود دارند که با روش‌های تعریف شده توسط موتورهای جستجو، رتبه وب‌سایت شما را بهبود می‌بخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شیوه سئو تا پایان با ما همراه باشید.

سئو کلاه سیاه چیست و چرا باید از آن دوری کنیم؟

سئو کلاه سیاه چیست و چرا باید از آن دوری کنیم؟

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه مناسب افرادی است که دوست دارند، راه صد ساله را یک روزه طی کنند. در واقع یکی از اصول و شرایط سئو سایت در اصفهان این است که بدانیم، سئو سایت در اصفهان به زمان نیاز دارد و بهبود رتبه وب‌سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران یک شبه اتفاق نمی‌افتد.

بنابراین در این شیو سئو، افراد مختلف از ابزار غیرقانونی که توسط الگوریتم‌های جستجو تعریف نشده‌اند استفاده می‌کنند. این در حالی است که بعضی از شرایط و روش‌های آنها حتی ممکن است، قوانین موتورهای جستجو را نقض کنند.

انجام این تاکتیک‌های غیر اخلاقی، هیچ سودی برای وب‌سایت‌ها ندارند و اغلب وب‌سایت‌هایی که دست به این روش‌ها زده‌اند، توسط موتورهای جستجو جریمه شده‌اند.

در واقع کاری که سئو کلاه سیاه انجام می‌دهد این است که الگوریتم‌های موتورهای جستجو را بازی می‌دهد و به دنبال کسب رتبه‌های برتر است. اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که ، الگوریتم‌‌ها و به طور کلی موتورهای جستجو، بسیار هوشمند شده‌اند و ضروری است که از این روش‌ها دوری شود.

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید همان چیزی است که تحت عنوان سئو می‌شناسیم. یعنی برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت خود توسط موتورهای جستجو، کارهایی را انجام می‌هیم که تعریف شده باشند و شامل تلاش‌های غیر قانونی نباشند.

در حوزه سئو، معیارهای بهینه‌سازی وب‌سایت به سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام چک لیست‌های خود را دارند و افراد با تلاش خود می‌توانند رتبه سئو خود را بهبود بخشند.

در ادامه این مقاله، تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، بررسی خواهند شد. این کار برای این منظور است که در طراحی استراتژی سئو به صورت آگاهانه از آنها دوری کنید.

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

Keyword Stuffing یا استفاده زیاد از کلات کلیدی

استفاده نامناسب از کلمات کلیدی تاثیر بدی بر سئو دارد

استفاده نامناسب از کلمات کلیدی تاثیر بدی بر سئو دارد

همانطور که همه می‌دانیم، جستجوی گوگل بر اساس یک کلید واژه خاص انجام می‌شود. در گذشته اینگونه بود که الگوریتم‌های گوگل وب‌سایتی که تعداد بیشتری کلید واژه جستجو شده در آن به کار رفته است را کاربر نشان می‌دادند. اما اکنون گوگل و موتورهای جستجو هوشمند تر شده‌اند و از خزنده‌های وب برای درک محتوا استفاده می‌کنند.

در واقع Keyword Stuffing که تلاشی با استفاده از به کار بردن کلمات کلیدی زیاد در متن است، نه تنها باعث بهبود رتبه شما نمی‌شود، بلکه افزودن انواع مختلف کلمات کلیدی در جایی که هیچ مفهومی را اضافه نمی‌کنند، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می کند.

در ضمن ممکن است باعث شود ،صفحه شما توسط گوگل به عنوان پرس و جوهای نامربوط رتبه بندی شود.

تلاش‌هایی که از سوی گوگل تحت عنوان Keyword Stuffing شناخته می‌شوند، شامل موارد زیر می‌باشند.

  1. لیست شماره تلفن‌های زیاد، بدون آنکه اهمیتی برای کاربر داشته باشند.
  2. بلوک‌های متنی ثابت و اطلاعات شهرها که با آنها یک صفحه به دنبال کسب رتبه در نتایج برتر است.
  3. تکرار کلمات کلیدی در متن به تعداد بالا

به محتوای زیر که از سئو کلاه سیاه استفاده می‌کند، دقت کنید.

«کار ما فروش بهترین شلوارهای جین در خاورمیانه است. شلوارهای جین ما کیفیت فوق‌العاه‌ای دارند. اگر به فکر خرید شلوارهای جین هستید، کافی است که با ما ارتباط بگیرید.»

نوشته بالا، تلاشی غیر قانونی است که توسط موتورهای جستجو به آسانی تشخیص داده خواهد شد.

نکته مهم: به جای استفاده از این شیوه، تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) را انجام دهید.

Cloaking یا پنهان‌کاری

تکنیک بعدی سئو کلاه سیاه، پنهان‌کاری است و به این معنی است که محتوای نمایش داده شده برای کاربران و موتورهای جستجو متفاوت است. این کار به این دلیل انجام می‌شود تا کاربران بیشتری که حتی اصطلاحات نامربوط به محتوای صفحه را جستجو کرده‌اند را هم به صفحه خود هدایت کنید.

معرفی cloaking، از روش‌های سئو کلاه سیاه

معرفی cloaking، از روش‌های سئو کلاه سیاه

در واقع وب‌سایت‌های هرزنامه‌ای اغلب از این روش استفاده می‌کنند تا موتورهای جستجو، محتوای spam که به کاربران ارائه می‌دهند را پیدا نکنند.

نکته دیگر این است که در استراتژی سئویی که تعیین می‌کنید، باید کاربر دارای اهمیت برتر باشد و تمام تلاش‌هایی که انجام می‌دهید برای این باشند که رضایت او را کسب کنند.

Sneaky Redirects یا ریدایرکت‌های غیرقانونی

ریدایرکت یعنی اینکه کاربر با کلیک بر روی یک لینک به صفحه‌ای متفاوت هدایت می‌شود. سئو کلاه سیاه از این روش استفاده می‌کند و حتی ممکن است موتورهای جستجو را به یک صفحه و کاربران را به صفحه دیگر هدایت کند.

هدف از ریدایرکت‌های غیرقانونی چیست؟

شیوه دیگر استفاده از دستور redirect 301 است که باعث می‌شود ارزش یک صفحه به یک صفحه دیگر منتقل می‌شود. این همان صفحه‌ای از وب‌سایت است که رتبه خوبی دارد و جایگاه سئو آن نیز مناسب است.

محتوای بی کیفیت

نوشتن محتوای با کیفیت یکی از تکنینک‌های سئو کلاه سفید است و در مقابل نوشتن محتوای بی‌کیفیت تکنیکی است که به روش‌های مختلف برای کسب رتبه غیرقانونی توسط افراد سودجو اجرا می‌شود.

استفاده از محتوای کپی و تکراری، یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه است که به لطف آپدیت Google Panda در سال 2011 تا حد زیادی این مشکل برطرف شد. و اکنون وب‌سایت‌ها حتی برای توضیحات متا نیز باید از متن یکتا استفاده کنند.

روش دیگر که به عنوان رایج ترین موارد اسپم شناخته می‌شود، استفاده از کلمات کلیدی پنهان است. و به این معنی است که کلمات کلیدی به کاربر نمایش داده نمی‌شوند و معمولا رنگ آنها با رنگ background یکسان است، اما توسط بات ها و خزنده های وب قابل مشاهده هستند.

روش سوم نیز استفاده از روش طعمه و سوئیچ (bait and switch) است. به این معنی است که با استفاده از یک کلمه کلیدی، رتبه خوبی کسب کنید و پس از کسب رتبه مناسب، موضوع و محتوای صفحه را تغییر دهید.

همانطور که مشاهده می‌کنید در تمام روش‌های بالا، کاربر و اطلاعاتی که در اختیار آن قرار داده می‌شود، اهمیتی ندارد و آنچه مهم است پیشرفت سریع است. به جای این کار می‌توانید بر روی بازاریابی محتوا(content marketing) تمرکز کنید و تفاوت را احساس کنید.

لینک‌ دادن غیرقانونی

لینک دادن به یک وب‌سایت و به شکلی غیرقانونی شامل دو دوش است که هر دو را گوگل نقض می‌کند. روش اول این است که به صاحبان وب‌سایت‌های برتر هزینه‌ای برای لینک دادن به محتوای خود پرداخت کنید. در این روش گوگل، خریدار و فروشنده پیوندها را به محض شناسایی جریمه می کند

سئو کلاه سیاه

روش دیگر استفاده از Link Farms یا مزرعه لینک است. مزرعه لینک مجموعه‌ای از وب‌سایت ها هستند که به یک منظور ایجاد شده‌اند و تنها هدف آنها لینک دادن به وب‌سایت X برای بهبود رتبه سئو آن است. البته این وب‌سایت‌ها به یکدیگر نیز پیوند می‌دهند.

این روش توسط موتورهای جستجو به سادگی نیز شناسایی می‌شود و دلیل آن این است که لینک دادن در یک ساختار شبکه‌ای قانونی با ساختار غیرقانونی متفاوت است.

استفاده نادرست از Structured Data یا داده‌های ساختار یافته

چگونه س. کلاه سیاه از داده‌های ساختاریافته به نفع خود استفاده می‌کند؟

چگونه سئو کلاه سیاه از داده‌های ساختاریافته به نفع خود استفاده می‌کند؟

استفاده مناسب از داده‌های ساختار یافته یکی از روش‌هایی است که می‌توانید به صورت قانونی برای بهبود سئو خود انجام دهید. اما سئو کلاه سیاه از این روش به شکل دیگری استفاده می‌کند و اطلاعات را به شکلی نادرست به کاربران عرضه می‌کند. مثلا ممکن است به صورت جعلی، 5 ستاره به یک مقاله بدهد و میزان رضایت مشتری را حداکثر نشان دهد.

قرار دادن نام وب‌سایت در بخش نظرات دیگر وب‌سایت‌ها

این روش از روش‌های قدیمی است و به آسانی توسط موتورهای جستجو شناسایی می‌کند. اما اگر وب‌سایت بزرگی دارید، بهتر است که از افزونه‌های مدیریت نظرات استفاده کنید و این گونه کامنت‌ها را در کمترین زمان حذف کنید.

Private Blog Networks یا PBN

PBN چیست؟

PBN چیست؟

PBN تکنیک آخر سئو کلاه سیاه است که در این مقاله توضیح خواهیم داد. این روش همانند Link Farms است. با این تفاوت که دیگر وب‌سایت‎‌ها به یکدیگر لینک نمی‌دهند و لینک‌دهی آنها فقط به یک وب‌سایت است.

نتیجه نهایی

انجام تکنیک‌های سئو کلاه سیاه ممکن است در کوتاه مدت باعث پیشرفت سریع شما شود. اما باید بدانید که این روش‌ها آینده وب‌سایت شما را به خطر می‌اندازند و وب‌سایت‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند، به شدت توسط گوگل مجازات می‌شوند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *