بررسی تفاوت بازاریابی محتوا و سئو

خلاصه مقاله:ما در این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با تفاوت بازاریابی محتوا و سئو صحبت کنیم و اطلاعات کاملی در این زمینه بری شما داریم. تفاوت بازاریابی محتوا و سئو شامل اقداماتی می‌شود که می‌تواند روی موارد متفاوتی متمرکز کند تا بتوانند یک کسب ‌و کار را به موفقیت برساند.

در دنیای امروز فعالیت ‌های آنلاین برای پیشرفت کسب‌ و کار ها بسیار مهم و تاثیر گذار می‌باشند. در میان پراهمیت بودن کسب‌ و کار های آنلاین، شاید شما بار ها عبارت‌ های مختلفی مانند سئو و یا بازاریابی محتوا را شنیده باشید. هر دوی این اقدامات جز آن دسته از فعالیت‌ هایی می‌باشند که می‌توانند در زمینه آنلاین به افراد کمک کنند تا راحت‌تر کسب ‌و کار خودشان را به پیشرفت برسانند. ما در این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با تفاوت بازاریابی محتوا و سئو صحبت کنیم و به شما بگوییم که در عین همراه بودن و هماهنگ بودن، این دو فعالیت و اقدام چه تفاوت‌ هایی را با یکدیگر دارا می‌باشند.

 

اگر شما در صنعت بازاریابی دیجیتال فعالیت کرده باشید و یا صاحب کسب ‌و کاری باشید، قطعا می‌دانید که بازاریابی محتوا و سئو تا چه حد می‌توانند روی کسب‌ و کار شما تاثیرگذار باشند. ممکن است که با توجه به استراتژی‌ هایی که برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود یکی از این دو مورد بیشتر از دیگری مهم و تاثیرگذار تلقی شود. به ‌هر حال تفاوت بازاریابی محتوا و سئو شامل اقداماتی می‌شود که می‌توانند روی موارد متفاوتی تمرکز میکنند تا بتوانند یک کسب ‌و کار را به موفقیت برساند. علاوه ‌بر این موارد، در بسیاری از استراتژی‌ ها سئو و بازاریابی محتوا ممکن است  که با یکدیگر ادغام ‌شده باشند و نتوان به‌ هیچ‌ عنوان آن ‌ها را از یکدیگر جدا کرد؛ اما اگر شما می‌خواهید که بیشتر در رابطه با تفاوت بازاریابی محتوا سئو بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که ما را همراهی کنید.

تفاوت بازاریابی محتوا و سئو

تفاوت بازاریابی محتوا و سئو

 

تعریف بازاریابی محتوا و سئو

 

قبل ‌از این ‌که به ‌طور خاص برای شما در رابطه با تفاوت بازاریابی محتوا و سئو صحبت کنیم، بد نیست که شما کمی در رابطه با هر کدام از این موارد به‌ صورت جداگانه بیشتر اطلاعات کسب کنید.

 

سئو چیست؟ 

 

سئو در واقع اقداماتی می‌باشد که می‌تواند در نهایت باعث شود که رتبه یک سایت بالاتر بیاید. در سئو از اقدامات گوناگونی مانند استفاده از  محتوا ها، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهبود تجربه کاربر، استفاده از لینک‌ های باکیفیت و مناسب، حضور در شبکه های اجتماعی، گرفتن بک لینک، استفاده از رپورتاژ آگهی، و موارد دیگر بهره گرفته میشود. این اقدامات می‌توانند در نهایت باعث شوند یک کسب‌ و کار راحت‌تر به پیشرفت برسد. همان‌ طور که شما دیدید استراتژی بازاریابی محتوا در واقع در زمینه سئو نیز کاربردی می‌باشد اما سئو علاوه ‌بر محتوا نویسی موارد دیگر را نیز شامل می‌شود.

 

بازاریابی محتوا چیست؟

 

بازاریابی محتوا شامل تمامی اقداماتی می‌شود که در آن با تولید یک محتوا، صفحات سایت شما برای کاربران جذاب‌تر و جالب‌تر خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود تا کاربران راحت‌تر به سایت شما سر بزنند و بیشتر در رابطه با مقاله‌ هایی که شما آن ‌ها را انتشار می‌کنید کنجکاو باشند.

تعریف بازاریابی محتوا و سئو

تعریف بازاریابی محتوا و سئو

بررسی تفاوت بازاریابی محتوا و سئو 

 

موارد گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به‌ عنوان تفاوت بازاریابی محتوا و سئو شناخته شوند، اما فهمیدن این موارد نیاز به زوایای دید متفاوتی دارد. حال بیایید با یکدیگر تفاوت بازاریابی محتوا و سئو را بررسی کنیم.

 

سئو دید نسبتاً خاص‌تری نسبت ‌به تولید محتوا دارد

 

اولین موردی که می‌تواند در دسته تفاوت بازاریابی محتوا و سئو قرار بگیرد این است که از زاویه دید سئو، محتوایی که تولید می‌شود باید متمرکزتر و خاص تر باشد. در واقع سئو از تولید محتوا و بازاریابی محتوا استفاده می‌کند اما این محتوا تنها برای پاسخ به سوالات احتمالی کاربر تهیه و تولید شده و زمینه دیگری را پوشش نمی‌دهد. رویکرد سئو این می‌باشد که با تولید محتوای مناسب باعث شود که رتبه یک سایت هنگام جستجوی کاربران بالاتر بیاید و سایت بتواند به‌ خوبی به  سوال ‌های احتمالی کاربر پاسخ دهد.

 

اما بازاریابی  محتوا اصلا این‌ گونه نیست و جنبه‌ های بسیار گسترده‌تر و متفاوت‌تری را شامل می‌شود. تمرکز بازاریابی محتوا روی کیفیت محتوای تولید شده و نحوه ارائه محتوا می‌باشد. در واقع بازاریابی محتوا سعی می‌کند تا یک محتوا را با روش‌ های هر چه تأثیرگذارتر انتشار دهد تا بتواند مخاطبان را به سمت خودش جذب کند.

 

سئو قانون ‌مند است اما بازاریابی محتوا بیشتر با احساسات سر و کار دارد

 

مورد دیگر که می‌تواند در دسته تفاوت بازاریابی محتوا و سئو قرار بگیرد این است که سئو بسیار قانون‌مند و خشک می‌باشد و تلاش می‌کند تا از طریق روش ‌های متفاوت و قوانینی که گوگل آن‌ ها را تعیین کرده به پیشرفت برسد؛ اما بازاریابی محتوا این‌ گونه نیست‌. در بازاریابی محتوا افراد تلاش می‌کنند که با تولید محتوا های مناسب‌تر پاسخ کامل و جامعی به کاربران خودشان دهند و تلاش می‌کنند تا با انتقال اطلاعات مناسب به کاربر احساسات آن ‌ها را درگیر کنند و اطلاعات مناسب را در سریع‌ترین زمان به آن ‌ها بدهند. البته شاید این ‌موضوع به‌ طور صددرصد در زمینه تفاوت بازاریابی محتوا و سئو قرار نگیرد اما به ‌هر حال وجه تمایزی است که دانستن آن ایرادی ندارد.

 

روش ‌های جذب مخاطب در این دو روش متفاوت می‌باشد

 

از دیگر مواردی که در راستای تفاوت بازاریابی محتوا و سئو قرار می‌گیرد این است که نحوه جذب مخاطب از طریق این دو روش کاملاً متفاوت می‌باشد.

 

سئو اقدامی است که در آن رتبه یک سایت بهبود پیدا می‌کند. بهبود رتبه سایت می‌تواند باعث شود که میزان بازدید کاربران افزایش پیدا کند و در نهایت این ‌موضوع می‌تواند باعث پیشرفت کسب ‌و کار شود.

 

اما بازاریابی محتوا این‌ گونه نیست. در بازاریابی محتوا سعی می‌شود تا ایجاد ارتباط بیشتر میان کاربران و یک محتوا صورت بگیرد. ایجاد محتوای مناسب، ساختن یک تجربه کاربری شگفت ‌انگیز و انتقال اطلاعاتی که کاربران همیشه به آن ‌ها نیاز خواهند داشت؛ جزو مواردی می‌باشد که می‌تواند در بازاریابی محتوایی مورد استفاده قرار بگیرد.

بررسی بازاریابی محتوا و سئو

بررسی بازاریابی محتوا و سئو

 

آیا می‌شود از بازاریابی محتوا و سئو در کنار یکدیگر استفاده کرد؟

 

این سوالی است که ممکن است ذهن شما را نیز مشغول کرده باشد. بعد از بررسی تفاوت بازاریابی محتوا و سئو، جالب است بدانید که این دو روش هیچ‌گاه نمی‌توانند به‌ تنهایی باعث بهبود کسب ‌و کار شوند. اگر شما می‌خواهید که به پیشرفت برسید و در زمینه دیجیتال مارکتینگ موفق‌تر عمل کنید؛ هم باید به بازاریابی محتوای خودتان دقت و توجه داشته باشید و هم باید روی پیشرفت سئوی خودتان کار کنید. کنار گذاشتن هر کدام از این فاکتور ها می‌تواند روند پیشرفت شما را کندتر کند. در واقع اگر بخواهیم با یک مثال برای شما توضیح دهیم، سئو یک پای کسب‌ و کار و بازاریابی محتوا، پای دیگر کسب‌ و کار شما می‌باشد. کسب‌ و کار شما هنگامی می‌تواند به سمت پیشرفت قدم بردارد که هر دوی این پا ها به ‌صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند و با همراهی یکدیگر کسب ‌و کار شما را به پیشرفت برسانند‌.

 

هرچه محتوای شما مناسب‌تر و شگفت‌انگیزتر باشد، سئوی شما راحت‌تر بهبود پیدا خواهد کرد و هرچه سئوی شما بهتر شود، محتوای شما بیشتر دیده می‌شود. این ‌موضوع به ‌طور کامل به شما ثابت می‌کند که بازاریابی محتوا و سئو و باید همواره در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند شما را به پیشرفتی که مد نظرتان می‌باشد برسانند.

 

آیا می‌شود از بازاریابی محتوا و سئو در کنار یکدیگر استفاده کرد؟

آیا می‌شود از بازاریابی محتوا و سئو در کنار یکدیگر استفاده کرد؟

چگونه می‌توانیم از خدمات بازاریابی محتوا و سئو بهره ببریم؟

 

اگر شما دارای کسب‌ و کاری هستید و می‌خواهید در حوزه دیجیتال مارکتینگ کسب‌ و کار خودتان را به پیشرفت برسانید؛ مجبور هستید از خدمات بازاریابی محتوا و سئو بهره ببرید. در دنیای امروز بدون این دو عامل فعالیت به‌ صورت آنلاین غیرممکن می‌باشد و شما در میان انبوه گسترده‌ای از کسب ‌و کار های دیگر که از انواع مختلف این روش ‌ها استفاده کرده‌اند؛ عقب خواهید ماند.

 

برای این ‌که شما بتوانید یک سایت راه‌اندازی کنید و در شبکه ‌های اجتماعی فعالیت مناسب‌تری داشته باشید باید از افرادی که در زمینه بازاریابی محتوا و سئو متخصص می‌باشند کمک بگیرید. شما باید فردی را استخدام کنید که به ‌عنوان یک سئوکار شناخته می‌شود. این فرد تلاش می‌کند که به ‌تحقیق کلمات کلیدی بپردازد و یک استراتژی سئو را برای شما پایه‌ریزی می‌کند. سئوکار کمک می‌کند تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند و شما رتبه‌ های مناسبی را در گوگل داشته باشید. این فرد ارزش دامنه سایت شما را گسترده‌تر می‌کند و با آنالیز سایت و آنالیز رقبا تلاش می‌کند تا شما را به پیشرفت برساند. علاوه‌بر سئوکار، شما نیاز دارید تا یک متخصص در زمینه بازاریابی محتوا را نیز استخدام کنید. این افراد به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چگونه باید به تولید محتوا بپردازید و در زمینه کسب ‌و کار خودتان، کدام قالب‌ های محتوایی می‌توانند به شما کمک کنند تا پیشرفت بیشتری داشته باشید.

چگونه می‌توانیم از خدمات بازاریابی محتوا و سئو بهره ببریم؟

چگونه می‌توانیم از خدمات بازاریابی محتوا و سئو بهره ببریم؟

جمع‌بندی

 

توجه کنید که پل‌ های ارتباطی گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند بازاریابی محتوا سئو را به یکدیگر وصل کنند تا باعث شوند شما راحت‌تر بتوانید به هدف اصلی خودتان که پیشرفت کسب‌ و کار می‌باشد برسید. این پل‌ ها شامل تحقیق در رابطه با سلیقه مخاطب، تحقیق در رابطه با میزان جستجو، تعیین واضح اهداف کسب‌ و کار، و همچنین تولید محتوا براساس اصول سئو می‌شوند. دقت و توجه به این موارد به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید به هدف نهایی خودتان برسید. در کنار توجه به تفاوت بازاریابی محتوا و سئو، شما همواره این نکته را در ذهن خود داشته باشید که به‌ هیچ ‌عنوان نباید تمرکز خودتان را از روی یکی از این موارد بردارید و روی دیگری قرار دهید. این دو فاکتور، فاکتور های اصلی می‌باشند که می‌توانند به‌ صورت همراه و هماهنگ شما را به موفقیت برسانند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *