عکاسی صنعتی از کارخانه یکی از شاخه های مهم عکاسی صنعتی محسوب می شود. از همین رو افراد عکاس باید بسیار حرفه ای باشند تا بتوانند به نیاز و سلیقه صاحبان صنعت پاسخگو بگویند. در همین راستا در این مقاله یک سری نکات کاربردی پیرامون عکاسی صنعتی از کارخانه در اختیار شما قرار داده شده است لذا توصیه می گردد تا مقاله مذکور را تا انتها مطالعه نمایید.

مهمترین نکات عکاسی صنعتی از کارخانجات

همانگونه که می دانید عکاسی صنعتی از کارخانه می تواند به کارخانه داران بسیار کمک نماید تا حرفه خود را به خوبی به دیگران نشان دهند. هر اندازه تصاویر تهیه شده توسط شما کیفیت و جامعیت بهتری داشته باشد، قطعا بازخورد مثبت تری را به همراه خواهد داشت. این عکس ها می توانند به صورت موثر در تبلیغات نیز مورد استفاده قرار گیرند و زمینه همکاری های آینده را فراهم آورند. شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که مهمترین نکات در عکاسی صنعتی از کارخانه چه مواردی می باشند؟ این موارد در زیر به صورت کامل معرفی شده اند:

روش های عکاسی صنعتی از کارخانه

روش های عکاسی صنعتی از کارخانه

  • لازم است تا از بخش های مختلف کارخانه بازدید نمایید و با قسمت های کلیدی آشنا شوید. این مرحله قبل از شروع به عکاسی صورت می گیرد و به شما یک دید کلی از فعالیت کارخانه می دهد.
  • برای عکاسی صنعتی از کارخانه توجه داشته باشید که نور فاکتور مهم و اساسی است. لذا قسمت های مختلف را از لحاظ شرایط نوری بسنجید. برای اینکه بتوانید موثر ترین عکس ها را ثبت نمایید، سعی کنید تا همواره از نور طبیعی بهره ببرید.
  • هر بخش در کارخانه م اندازه های آن را دقیقا یادداشت نمایید. توجه نمایید که برای عکاسی صنعتی از کارخانه بعضی از قسمت ها جزو بخش های حساس هستند و عکسبرداری از آنها مجاز نیست. شما باید این قسمت ها را مشخص نمایید.
  • پس از آنکه کارخانه خود را از ابعاد مختلف بررسی نمودید، نوبت آن است که تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی از کارخانه را یادداشت کنید. این کار نظم بیشتری به فعالیت شما می دهد.

 

اولویت بندی عکاسی بخش های کارخانه

در عکاسی صنعتی از کارخانه، برخه از صنایع افراد حرفه ای در اختیار شما قرار می دهند که به عنوان راهنما می توانید فاکتورهای مهم را از دید آنها شناسایی نمایید. اگر کارخانه مد نظر فضای مناسب برای عکاسی در اختیار شما قرار دهد و نظافت آن را تامین نماید، قطعا در روند فعالیت شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. با این تفاسیر باید در نظر داشته باشید که در عکاسی صنعتی از کارخانه باید یک سری اولویت بندی ها را رعایت نمایید که در زیر با این موارد آشنا خواهید شد:

عکاسی صنعتی از کارخانه و نکات آن

عکاسی صنعتی از کارخانه و نکات آن

 

  • بخش های مختلف کارخانه را بررسی نمایید تا ابتدای خط تولید و انتهای آن را به خوبی ثبت نمایید.
  • اگر بخش هایی از کارخانه تنها در ساعات خاصی فعالیت می نمایند، حتما در اولویت خود این نکته را درج نمایید.
  • اگر کارخانه به صورت شبانه روزی فعالیت می نماید، عکسبرداری در شب و نورپردازی محیط را در بحث عکاسی صنعتی از کارخانه فراموش نکنید.
  • حتما از عکاسی پرتره در عکاسی خود استفاده نمایید زیرا نوع کسب و کار از این طریق به بهترین شکل نمایش داده خواهد شد. می توانید در همین راستا از عکس های کارمندان استفاده نمایید.
  • در اولویت بندی خود باید هم به محیط داخلی و هم به محیط خارجی توجه داشته باشید. افرادی که در همان حوزه فعالیت می نمایند با دیدن عکس ها می توانند درک بهتری از محیط فعالیت به دست آورند.

عکس های صنعتی کارخانجات را حتما با فرمت خام تهیه کنید

شاید برای شما نیز جای سوال باشد که در عکاسی صنعتی از کارخانه، فرمت خام یا همان عکس خام چیست؟ در عکاسی دیجیتالی منظور از فرمت خام همان نگاتیوی می باشد که قبلا در دوربین های آنالوگ مورد استفاده قرار می گرفتند. با این فرمت شما امکان ویرایش و شخصی سازی بیشتری بر روی عکس های خود خواهید داشت. فرمت خام از نوع RAW است. این مورد می تواند جزئیات بسیاری را در خود نگهداری نماید که از آنها در زمان ویرایش بهره ببرید. جالب است که بدانید افراد با سابقه اغلب از این مورد برای ویرایش عکس های خود استفاده می نمایند.

نورپردازی در عکاسی صنعتی خط تولید

در تمام رشته های عکاسی از جمله، عکاسی صنعتی از کارخانه، نورپردازی یکی از فاکتورهای مهم و کاربردی است که باید مد نظر قرار داده شود. همانند هر نوع تصویر دیگری در این نوع عکسبرداری نیز نور طبیعی دارای اهمیت بیشتری است. برای اینکه شما بتوانید عکس های بی نقص از فضای داخل کارخانه یا خارج آن ثبت نمایید، لازم است تا از تجهیزات مناسب همانند فلش یا نورهای اسپات بهره ببرید. اما همچنان توصیه می گردد تا نورپردازی خود را در ساعاتی از روز انجام دهید که نور کامل را در اختیار دارید.

عکاسی صنعتی از کارخانه و نکاتی که باید بدانید

عکاسی صنعتی از کارخانه و نکاتی که باید بدانید

اگر قرار است که از نورهای مصنوعی برای عکاسی صنعتی از کارخانه استفاده نمایید، لازم است تا در نظر داشته باشید که می توانید به کمک این نورها تصویرهای فوق العاده ای را ثبت نمایید. سعی کنید از این نورهای مصنوعی برای تمیزی، براق بودن ابزار و تجهیزات استفاده نمایید. این تکنیک بهره وری از یک تصویر را افزایش می دهد.

ترکیب بندی صنعتی و انتخاب زاویه مناسب

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان عکاسی صنعتی از کارخانه، توجه به مبحث ترکیب بندی است. همواره باید در نظر داشت که مراکز صنعتی در اطراف شهرها رشد می نمایند. اما شهرها کم کم رشد می نمایند و مراکز صنعتی را در بر می گیرند. به همین دلیل آنها بخشی از شهر محسوب می شوند. در همین راستا توجه به ترکیب بندی می تواند عکس شما را بهبود دهد.  در واقع شما به عنوان عکاس باید از یک محیط خشک و بی روح، عکسی پویا تولید نمایید. هر اندازه شما در این مورد ضعیف تر عمل نمایید، در واقع عکس ثبت شده از محیط نیز به همان اندازه تاثیر کمتری خواهد داشت.

برای اینکه در این راستا کیفیت کار خود را ارتقا دهید، لازم است تا عکس های صنعتی بسیاری را مشاهده نمایید. به جزئیات و کادر بندی ها دقت نمایید تا نکات مثبت آنان را به خوبی ثبت کنید. هر اندازه خلاقیت شما در این راستا بیشتر باشد، عکس های بهتری را نیز می توانید ثبت نمایید. لذا توصیه می گردد تا موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • از زوایا مختلف عکسبرداری نمایید، گاهی ممکن است که برای جلب نظر کاربر به صورت مورب عکسبرداری نمایید.
  • برای اینکه بتوانید ترکیب های متفاوت را ثبت نمایید، گاهی نیاز است تا از نورهای مختلف برای ایجاد عمق در تصاویر خود بهره ببرید.
  • در عکاسی صنعتی از کارخانه ثبت تصویر از بالا، دارای اهمیت فراوانی می باشد. از همین رو باید از تجهیزات قوی همانند هلی شات ها بهره ببرید. نقاط مرتفع دید جامع تری نیز به شما می دهد و همین امر موجب می گردد تا تجهیزات و خطوط فعالیت کارخانه به خوبی نمایش داده شوند.
دانستنی های عکاسی صنعتی از کارخانه

دانستنی های عکاسی صنعتی از کارخانه

  • گاها برای داشتن تصاویر واقعی و تاثیرگذار نیاز است تا شما عکس ها را با درون مایه مستند ثبت نمایید. در یک کارخانه قطعا افراد زیادی به صورت مداوم در حال فعالیت هستند. اگر بتوانید حین کار نمودن و عکس العمل های سریع آنها، لحظات جذابی را ثبت نمایید، قطعا بر روی بینندگان نیز تاثیر عمیق تری خواهد گذاشت.

عکاسی صنعتی محصولات در محیط کارخانه

برای اینکه عکس های صنعتی شما جذاب تر به نظر برسند، لازم است تا آنها را در محیط های کارخانه ثبت نمایند. در این شرایط بینندگان به آنها اعتماد بیشتری خواهند نمود. برای این دست عکسبرداری تلاش کنید از دوربین های بزرگ و حرفه ای استفاده کنید. زیرا ریسک های موجود را به راحتی از بین برده و می توانید تصاویر را در ابعاد مختلف و از زوایای گوناگون بررسی کنید.

قیمت عکاسی صنعتی از کارخانه و فاکتورهای تاثیرگذار بر روی آن:

در خصوص قیمت عکاسی صنعتی از کارخانه باید توجه داشته باشید که فاکتورهای مختلف بر روی آن تاثیر می گذارد. از جمله مهمترین موارد می توان به نوع تجهیزات مورد استفاده، تعداد شات هایی که ثبت می گردد، مدت زمانی که برای انجام پروژه صرف می شود و مهارت عکاس اشاره نمود. در عکاسی صنعتی تنها عکس و تجهیزات دارای اهمیت نمی باشند. بلکه مواردی همچون خلاقیت، نورپردازی و توجه به جزئیات نیز دارای اهمیت می باشند. با این حال بسیاری از افراد مایل هستند که بدانند قیمت هر شات عکس در قیمت عکاسی صنعتی از کارخانه چه میزان است. در پاسخ باید بیان نمود، نوع دوربین، لنز و … نیز تاثیر دارند از همین رو نمی توان هیچ عدد ثابتی را در نظر گرفت. بسیاری از افرادی که به صورت حرفه ای این کار را می کنند، می توانند با بررسی سریع پروژه و درخواست های شما اقدام به ارائه هزینه نمایند اما این مورد نیز دقیق نیست و ممکن است تغییر یابد.

عکاسی صنعتی از کارخانه به صورت حرفه ای

عکاسی صنعتی از کارخانه به صورت حرفه ای

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان گردید، عکاسی صنعتی از کارخانه پروژه دشواری است و نیاز به مهارت بالایی نیز دارد. از همین رو افرادی که در این حوزه فعالیت می نمایند می بایست مهارت لازم را داشته باشند. در این مقاله تلاش شد تا موارد مذکور بیان گردد.