آیا بازاریابی هوشمند گوگل ارتباطی با کاربرد سئو دارد؟

کاربرد سئو

خلاصه مقاله:اگر به طور صحیح کاربرد سئو سایت در اصفهان  را بدانیم و از آنها استفاده کنیم میتوانیم به طور اتوماتیک یک بازاریاب هوشمند که تعطیلی ندارد را استخدام کنیم.

دنیای جدید پر از راه هایی است که می‌ تواند میزان سودآوری کسب و کار شما را افزایش دهد. اما آیا از این راه ها اطلاع دارید؟ یکی از این راه ها دانستن و استفاده از کاربرد سئو  سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران می باشد. با توجه به شرایط فعلی کسب و کار ها که یا با تعطیلی های اجباری کرونا مواجه هستند و یا با افزایش نرخ اجاره بها رو به رو می شوند، باید راهی را بیابند تا با هزینه ای کمتر بتوانند بازاریابی خود را منظم انجام دهند. یعنی فروشگاه یا مغازه را به طور شبانه روزی باز نگه دارند و حتی در روزهای تعطیل هم بتوانند به مشتریانشان خدمات عرضه کنند و یا اجناس شان را به فروش برسانند. واضح است که فقط سایت یا اپلیکیشن می توانند این مهم را انجام دهد ولی اگر سایت بدون توجه به کاربرد سئو باشد نمی‌تواند بازاریابی اینترنتی را به خوبی انجام دهد.

 

آیا کاربرد سئو می تواند به عنوان یک بازاریاب هوشمند عمل کند؟

کسب و کار و تجارت بدون بازاریابی کردن مانند این است که در خانه ای بدون روشنایی زندگی کرد؛ آیا این امر ممکن است؟! بازاریابی کردن می‌ تواند نور و روشنایی کسب و کار شما را به مردم و کسانی که به اجناس یا خدمات شما نیاز دارند برساند. اگر یک کسب و کار اصلاً تفکر این بازاریابی را نداشته باشد آینده ی اقتصادی خوبی نخواهد داشت و در دنیایی که پر از رقابت است جایی برای او نخواهد بود و در مدت زمانی نه چندان طولانی ورشکست خواهد شد. بسیاری از فعالین تجاری و مشاغلی که اقدام به ایجاد یک وب سایت می کنند اطلاعات کافی در مورد نوع بازاریابی اینترنتی و سایت ها ندارند. یعنی نوع تفکر آنها به این صورت است که می گویند: اگر می خواهید تجارت خود را گسترش دهید صرفاً یک وبسایت مختص به فروشگاه خود ایجاد کنید و یا اینکه یک فقط اپلیکیشن مخصوص برای فروش محصولاتتان در برنامه گوگل پلی یا بازار قرار دهید. در همین ابتدا باید به آنها بگویم که وقتی سایت شما در مرحله اول ایجاد میشود گوگل شما را در سند باکس خود قرار می دهد و برای اینکه بتوانید از آن خارج شوید نیازمند اقداماتی هستید که مجموعه ی آن ها را کاربرد سئو یا سئو  سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران می نامند. به طور مختصر برخی از کارهایی که توسط گوگل طبق کاربرد رتبه اینترنتی سایت شما انجام میدهد عبارتند از:

  • دسته بندی کلمات کلیدی وب سایت
  • بررسی کیفیت و سئو مقالات
  • خروج از حالت سندباکس گوگل
  • رتبه بندی برای نمایش در صفحه جستجوی کاربران اینترنتی

گوگل بر مبنای کاربرد سئو در مورد سایت شما تصمیم می گیرد

با توجه به اینکه موتور جستجوی تمام ایران گوگل می باشد لذا باید الگوریتم های شناخت سایت توسط گوگل را بدانید تا بوسیله ی آن ها به طور دقیق سئو سایت های خود را سازماندهی کنید و یا در یک کلام کاربرد سئو را بدانید. بسیاری ها که سایت خود را به تازگی تاسیس کردند دل‌شان می‌خواهد به سرعت جز ۵ یا ۱۰ سایتی باشند که گوگل هنگام سرچ کاربران اینترنتی به آنها نشان می دهد. بسیاری از شرکت‌ها نیز قول و تضمین این رتبه ی بالا را میدهند اما صاحبین این سایت های تازه تاسیس باید بدانند که سئو استفاده شده برایشان به اصطلاح سئو کلاه سیاه نام دارد و پس از تمام شدن مدت زمانی اندک دیگر رتبه خوبی نخواهد داشت و شاید دیگر توسط گوگل نشان داده نشوند. زمانی که صحبت از رتبه اینترنتی سایت و کاربرد های آن میکنیم یعنی باید بدانیم که ارزش وب سایت به آن وابسته است و به هر میزان که این ارزش بالاتر باشد سودآوری شما نیز بیشتر خواهد بود. اگر این موضوع را بخواهم به زبان ساده و قابل فهم برای عموم بیان کنم به این صورت خواهد بود که: همان طور که داشتن مغازه و فروشگاه در نقاط مختلف مرکز شهر برای کسب سود مهم می باشد و هر کاسب برای داشتن: دکوراسیون، اجناس با کیفیت، نقطه ی مناسب ارتباطی، دید مناسب در فضای بیرون فروشگاه تلاش میکند و برای آن هزینه میکند باید برای وب سایت خود نیز به همان میزان اهمیت دهد و هزینه کند. آیا میدانید کدام کاربرد اینترنت این کار را برای شما انجام میدهد؟ کاربرد سئو دقیقاً همان مواردی که یک کاسب نیاز دارد را به او میدهد. یعنی همان: نقطه ی مناسب برای دیده شدن، بازاریابی و موارد مشابه را عیناً به او خواهد داد.

دقیقاً کاربرد سئو چیست؟

  • افزایش میزان دیده شدن :

مولفه های گسترده ی سئو اگر به طور منظم، دقیق و درست اجرایی شوند در مدت زمان نه چندان طولانی سایت شما می تواند در صفحه اول گوگل و بلکه سایت اولی باشد که در نتیجه ی جستجوی کاربران نشان داده می شود. زمانی هم که سایت شما در میان صفحه اول گوگل باشد بازدید و میزان ترافیک سایت شما بالا خواهد بود یعنی سایت شما در بهترین نقطه رفت‌وآمد کاربران اینترنتی قرار دارد و می توانید بیشتر از رقبا سودآوری داشته باشید.

  • برندینگ :

گوگل دنیای فرصت ها و ایده ها است. اگر ایده نابی داشته باشید که فقط منحصر به ذهن شما و فروشگاه شما باشد می توانید به سرعت آن را تبدیل به یک برند کنید و در مدت زمان کوتاهی پس از نشان دادن و مطرح شدن برند تان، می توانید آن را تبدیل به یک استاندارد معتبر کنید و از این طریق می توانید هم خودتان سودآوری داشته باشید و هم سایتتان بازدید بیشتری خواهد داشت.

  • دسترسی آسان و امکان مشاهده بیشتر :

زمانیکه فروشگاه شما تبدیل به یک وبسایت شود اولاً مشتریان و کسانی که می خواهند از وب سایت یا همان مغازه ی اینترنتی شما دیدن کنند به راحتی می‌ توانند در هر جا و در هر حالتی که باشند اجناس شما را ببینند و دوماً شما نیز برای اداره ی این مغازه نیاز به استخدام هیچ کارگری به طور مستقیم نخواهید داشت و از این جهت صرفه جویی در هزینه های شما نیز خواهد بود.

  • کسب سود بیشتر :

زمانی که شما در کنار فروشگاه واقعی تان یک فروشگاه مجازی (وب سایت) دارید یعنی در حقیقت دارای دو فروشگاه هستید که دروازه ی یکی از آنها به طور شبانه روزی به روی مشتریان باز است و هر زمان که بخواهند می‌توانند از محصولات شما دیدن کنند و به همین علت شما می توانید بیش از دیگران محصولاتتان به فروش برسانید و سود بیشتری کسب کنید.

 

 

چه مواردی در کاربرد سئو تاثیر دارد؟

همان گونه که در فروشگاه واقعی برخی موارد یا عوامل رفتاری باعث میشوند مشتری جذب شود، وجود برخی عوامل در وب‌سایت‌ها نیز باعث جذب یا دفع شدن کاربران اینترنتی می‌ شود. آیا شما این موارد را میشناسید؟ هرچه علم شما نسبت به این موارد بیشتر باشد بهتر می توانید وب سایت خود را سازماندهی کنید و در نتیجه جذب مشتری بیشتری داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • انتخاب مناسب کلمات کلیدی :

زمانی که شما از مقالات متعدد برای سایت تان استفاده می کنید یعنی هر کدام از این مقاله ها به عنوان یک فروشنده و یک کارگر محسوب می شود. به هر میزان که کلمات کلیدی در سطح مناسبی در این مقالات به کار برده شوند یعنی آن فروشنده می‌تواند مشتریان بیشتری را مجاب به خرید از شما کند و در نتیجه تبحر بیشتری برای بالا بردن رتبه ی سایت شما خواهد داشت. در مقابل نیز اگر کلمات کلیدی نامناسبی در مقالات استفاده شود یعنی همان فروشنده توانایی به فروش رساندن محصول را نخواهد داشت و مشتریان نه تنها خرید نخواهد کرد بلکه موجب نارضایتی آنها می شود.

  • ارتباط گیری از سایت های دیگر :

در فضای اینترنت و وب سایت ها، تجارت روی دیگری دارد و گوگل می‌تواند بر اساس اعتباری که دارید شما را به مشتریان خودش یا همان کاربران اینترنتی معرفی کند. به طور مثال گوگل می‌تواند بر اساس کلمات کلیدی که در سایت شما یافت می‌شود و همچنین بر اساس لینک‌های ارتباطی که شما در سایت های دیگر قرار می دهید اعتبار شما را مشخص کند و بر همان اساس شما را به کاربران خود معرفی کند. نام دیگر این کاربرد را در محتوای متنی رپرتاژ و در سئو اصطلاحاً seo off page می نامند.

  • محتواهای مناسب و منظم :

داشتن محتواهایی که به صورت منظم و مرتبط با سایت شما باشند، می تواند اعتبار سایتتان را بالا ببرد و زمانی که کاربران اینترنتی در جستجوی کالایی باشند که شما آن جنس خاص را داشته باشید در این صورت گوگل سایتتان را به آن کاربران اینترنتی نشان خواهد داد. البته یادتان نرود که فقط در صورتی نشان داده خواهید شد که محتواهای مورد تایید و درست را در سایت خود بارگذاری کرده باشید.

 

چگونه از گوگل بخواهیم تا برای ما بازاریابی کند؟

کاربرد سئو در بازاریابی کردن ۲۴ ساعته و هوشمند برای وب سایت ها است. یعنی زمانی که شما الگوریتم ها و قوانین سئو را رعایت کنید سئو در قبال این رعایت قوانین، برای شما همچون یک بازاریاب ۲۴ ساعته بدون هیچگونه خستگی فعالیت خواهد کرد. اگر میخواهید گوگل برای شما به عنوان یک بازاریاب عمل کرده باید به سراغ موارد سئو ی سایت بروید و بدانید که به هر میزان که این رتبه ی اینترنتی را بالا ببرید به همان میزان بازاریاب قوی تری استخدام نموده اید و او میتواند در میان سایت هایی که رتبه های مختلفی دارند شما را بالاتر ببرد و در نتایج جستجوی کاربران اینترنتی در صفحات اولیه خواهید بود. البته به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید این بازاریاب را تقویت کنید باید دائماً حواستان به رتبه اینترنتی وب سایتتان باشد از جمله مواردی که باید همیشه به روزرسانی شوند و به طور منظم در سایت قرار گیرد همان محتواهای یونیک و با کیفیت می باشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *