ایجاد بهترین عناوین متا و توضیحات متا چه تاثیری در سئو دارد؟

خلاصه مقاله:توضیحات متا چقدر در بهبود سئو سایت موثر است؟ در ادامه این مقاله در مورد توضیحات متا نکاتی را تشریح خواهیم کرد.

اهمیت اعمال تکنیک های سئو در سایت های فروشگاهی و شرکتی

به علت استقبال گسترده مردم از خرید اینترنتی، خیلی از کسب و کارها به سمت فروش محصولات خود بر بستر اینترنت روی آورده اند. کسب و کارهای زیادی با ایجاد فروشگاه های اینترنتی توانسته‌ اند میزان درآمد و فروش خود را رونق ببخشند. در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار فروشگاه اینترنتی تاسیس شد که در حوزه های مختلف به فروش محصولات و خدمات خود پرداختند. اما صرف ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و قرار دادن محصولات در آن، نمی تواند عاملی برای موفقیت و کسب درآمد بیشتر باشد. تمام سایت های اینترنتی پس از اینکه راه اندازی شدند، باید برای بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو تلاش کنند. آنها با استفاده از تکنیک های سئو می توانند در نتایج برتر گوگل قرار بگیرند و از این رو بازدیدکننده و به عبارت صحیح تر، مشتری بیشتری داشته باشند.

سئو به معنای بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو ، بینگ و … است. به عبارت دیگر شما با اعمال تکنیک های سئو بر روی محتوای سایت خود، آن را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید. از این طریق موتورهای جستجو بهتر می‌ توانند محتوای سایت را پیمایش کرده و در نتیجه، آن را در رتبه های برتر قرار دهند. متعاقباً هر چه میزان بازدید از یک سایت بیشتر باشد، باعث بهبود رتبه سایت می ‌شود.

ایجاد بهترین عناوین متا و توضیحات متا چه تاثیری در سئو دارد؟

ایجاد بهترین عناوین متا و توضیحات متا چه تاثیری در سئو دارد؟

توضیحات متا و تاثیر آن بر سئوی سایت

یکی از نکات بسیار مهم برای موتورهای جستجو در هنگام پیمایش یک متن یا محتوا، توضیحات متا است. توضیحات متا به عنوان چکیده ای از یک مقاله، در ابتدا توسط موتورهای جستجو مورد پیمایش قرار می‌ گیرد. اگر این محتوا به صورت خلاصه و جذاب باشد، می تواند به عنوان یک امتیاز مثبت در سئو محسوب شود.

در واقع توضیحات متا کلیتی از محتوا را به موتورهای جستجو معرفی می‌ کند. اگر که محتوای شما دارای توضیحات متا نباشد، باعث سردرگمی موتور جستجو می شود. به این معنا که موتور جستجو در ابتدا نمی تواند تشخیص دهد که محتوا در مورد چیست و با چه کلمات کلید مشخصی در ارتباط است. اما اگر شما بتوانید در هنگام نوشتن مقاله یا ایجاد صفحه در سایت خود، توضیحات متا را به صورت مشخص و خلاصه بنویسید، کل محتوا برای موتورهای جستجو به صورت بهینه پیمایش می شود.

اگر شما یک کلید واژه را در گوگل جستجو کنید، توضیحات متا در پایین تیتر مقالات سایت های مختلف، پدیدار می ‌شود. شما به عنوان یک مخاطب و کاربر، پس از خواندن این توضیحات، می توانید به محتوای مقالات پی ببرید.

در واقع توضیحات متا نشان دهنده کلیات محتوا است. یعنی در همین چند کلمه باید مخاطب را به سمت سایت خود هدایت کنید. از این رو در انتخاب کلمات و عباراتی که برای عناوین متا در نظر میگیرید، دقت داشته باشید. این عبارات باید به قدری جذاب باشند که حتما کاربر بر روی آن ها کلیک کند و به عنوان بازدید کننده از سایت شما دیدن کند.

 

ایجاد بهترین عناوین متا و توضیحات متا چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

ایجاد بهترین عناوین متا و توضیحات متا چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

ویژگی های مهم توضیحات متا

یکی از نکات بسیار مهم این است که شما حتماً بتوانید برای هر محتوای خود توضیحات متا به صورت یونیک و منحصر به فرد بنویسید. از تکراری بودن توضیحات متا خودداری کنید. هر چه که توضیحات و عناوین متا در مقالات شما مناسب تر باشد، شانس بازدید از آن محتوا بالاتر خواهد رفت.

شما میتوانید برای توضیحات متا هر تعداد کلمه که مد نظر دارید مورد استفاده قرار دهید. به عبارت دیگر برای نوشتن این بخش محدودیتی ندارید. اما از آنجایی که موتور جستجوی گوگل چیزی حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ کاراکتر اول توضیحاترا در نتایج خود نمایش می دهد، بهتر است که توضیحات متای شما نیز در همین اندازه باشد.

یعنی سعی کنید که توضیحاترا به گونه ای در نظر داشته باشید که بتوانید در ۱۵۰ کاراکتر، خلاصه ای مناسب از موضوع را به مخاطب ارائه بدهید تا مخاطب صرفاً با خواندن همین قسمت، وارد سایت شما شود و به مطالعه محتوای شما بپردازد. از این رو بازدید سایت شما بالا خواهد رفت.

توضیح متا

 

امتیاز مثبت گوگل به توضیحات متا

 

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که حتما کلمات کلیدی را در توضیحات متا وارد کنید. گوگل در ابتدا توضیحات و عناوین متا را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر کلمات کلیدی در عناوین متا باشد، گوگل امتیاز مثبتی به محتوا خواهد داد.

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه سئو این است که سعی کنید توضیحات به ساده ترین شکل ممکن باشد. یعنی از متون ساده برای این قسمت استفاده کنید. استفاده از کلمات ثقیل، نمادها و علائم و حروف مخفف شده نیز توصیه نمی ‌شود. یک متن ساده و جذاب برای توضیحات و عناوین متا انتخاب کنید تا کاربر با خواندن آن به ورود به سایت شما ترغیب شود.

از تکنیک های فروش و عبارات جذاب نیز استفاده کنید. کلماتی مانند ارزان، حراجی، فروش ویژه و … مخصوصا در سایت های فروشگاهی و شرکتی، قطعاً می‌تواند در جذب کاربران وب سایت شما موثر باشد. همانطور که توضیح داده شد عناوین متا هم باید خلاصه ای از محتوا محسوب شود، هم کلمات کلیدی در آن وجود داشته باشد و هم آنقدر جذاب باشد که کاربران را به سمت سایت شما بکشاند. از این رو تا آنجا که ممکن است برای عناوین متا وقت بگذارید و آن ها را بیهوده ندانید.

 

چرا توضیحات متای یک سایت با آنچه که در گوگل نمایش داده می شود متفاوت است؟

یکی از سوالاتی که معمولاً در حوزه توضیحات متا پرسیده می شود این است که چرا توضیحات متای یک سایت با آنچه که در گوگل نمایش داده می شود متفاوت است؟ اولین نکته این است که احتمالاً توضیحات متای شما با متن و محتوا مرتبط نیست. گوگل این عدم ارتباط را متوجه شده و از این رو متن دیگری را نمایش می دهد. نکته دوم هم این است که الگوریتم مرغ مگس خوار معمولاً سعی می کند نزدیک‌ترین واژه به جستجوی کاربر را در نتایج گوگل نشان دهد.

اگر به هر دلیلی دیدید که توضیحات متا در نتایج گوگل، قسمتی از متن شما است، خیلی نگران نباشید. الگوریتم مرغ مگس خوار عمدتاً متنی را جایگزین توضیحات و عناوین متا می کند که به خواسته و نیاز کاربر نزدیکتر باشد. به عبارت دیگر توضیحات متایی که شما در نظر گرفته اید توسط گوگل مورد قبول بوده، اما متناسب با کلیدواژه های کاربر، قسمتی از مقاله سایت شما نمایش داده می شود.

البته بهتر است که شما توضیحات متا را به گونه ای بنویسید که به خواسته و واژگان مورد استفاده کاربر نزدیک تر باشد. اما حتی اگر این کار را نکنید، خود گوگل ترتیبی اتخاذ کرده تا این مشکل حل شود.

 

لزوم به کارگیری همه تکنیک های سئو برای ارتقای رتبه سایت

توضیحات متا در واقع یکی از بهترین تکنیک های کاربردی سئو کلاه سفید برای بهبود سئو داخلی سایت محسوب می ‌شود. از آنجایی که سئو داخلی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت داشته باشد، بهتر است که تکنیک های مورد نظر در این زمینه، به خوبی لحاظ شوند. توضیحات و عناوین متا می ‌توانند یکی از تاثیرگذارترین قسمت ها در بهبود سئو سایت باشند.

البته لازم به ذکر است که صرف این تکنیک نمی‌تواند به کلی بر سئو سایت تاثیر گذار باشد. مجموعه‌ای از تکنیکهای سئو باید به صورت موازی و مستمر بر روی محتوای سایت اعمال شوند تا شما بتوانید نتایج بهبود سئو سایت را ببینید. صرف انجام یک تکنیک، شاید نتواند به صورت ملموس باعث افزایش رتبه یک سایت شود. برای ارتقای سئو سایت در اصفهان می توانید با همکاران ما تماس حاصل کنید. همکاران ما در اسرع وقت مشاوره ها و راهنمایی های لازم در مورد سئو سایت در اصفهان را به شما خواهند داد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *