سرعت سایت و اهمیت آن در سئو

خلاصه مقاله:سرعت بالا می تواند جذابیت های خود را داشته باشد. سرعت سایت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و امروزه اهمیت بسیار بالایی در بهینه سازی سایت پیدا کرده است.

سرعت سایت و اهمیت آن در سئو 

هیجان سرعت همیشه و همه جا همراه انسان است. از دویدن در کوچه خیابان گرفته تا رانندگی در پیست و جاده، سرعت بالا می تواند جذابیت های خود را داشته باشد. سرعت سایت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و امروزه اهمیت بسیار بالایی در بهینه سازی سایت پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۰ با اعلام گوگل مبنی بر اهمیت بالای سرعت سایت در بهینه سازی، بسیاری از فعالان در این حوزه و مدیران وب سایت ها به دنبال راهکارهایی برای افزایش سرعت بودند.

سرعت سایت و اهمیت آن در سئو

سرعت سایت و اهمیت آن در سئو

رفته ‌رفته گوگل نیز از این قابلیت به عنوان یکی از مهمترین موارد برای رده بندی وب سایت ها استفاده کرد. این شرایط تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت تا این که الگوریتم پنگوئن با به روزرسانی شدن نشان داد که در سئو سایت، بالا بودن سرعت، تأثیر دو چندان خواهد داشت. بدون تردید هر اندازه که شما در وب سایت خود به تولید محتوای مفید و کاربردی بپردازید و سایت شما دارای سرعت پایینی باشد نمی توان اثرگذاری بالایی از آن مشاهده نمود. با توجه به این که اغلب افراد فعال در حوزه اینترنت افراد بی حوصله و کم طاقتی هستند، کمترین زمان را برای لودینگ سایت به شما اختصاص می‌دهند. به همین علت باید به گونه‌ای عمل کنید که با بالا بردن سرعت وب سایت خود برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر اقدامات لازم را انجام دهید.

با وجود تاکید بسیار بالا گوگل به بالا بردن سرعت سایت، بسیاری از وبمسترها متاسفانه به این مسئله توجه چندانی نکرده و در کنار تولید محتوا، استفاده از تکنیک ها و روش های تبلیغاتی دیگر، کمترین توجه را به سرعت وب سایت می دهند.

 

تاثیر سرعت سایت بر سئو چگونه است؟

میل افراد به استفاده از اینترنت و راه انداختن بسیاری از کسب و کارها بر این بستر موجب شده که رقابت گسترده‌ای در این زمینه بین مدیران وب سایت ها صورت پذیرد. با وجود اینکه امروزه بسیاری از امور را به راحتی می توان از طریق اینترنت انجام داد ولی کماکان کمبود وقت موجب شده که افراد به دنبال سریعترین مسیرها برای رسیدن به خواسته های خود باشند.

تاثیر سرعت سایت بر سئو

تاثیر سرعت سایت بر سئو

بهترین راه و سریع ترین مسیر برای رسیدن به پاسخ هر سوال، استفاده از موتور جستجوگر گوگل خواهد بود. هنگامی که سرعت وب سایت شما بالا باشد، افراد و کاربران ترجیح می‌دهند که با ماندن در صفحه مورد نظر در سایت شما، مدت زمان بیشتری را مشغول به فعالیت در وب سایتتان باشند. این شرایط کمک می‌کند تا با بهبود تجربه کاربری، امتیاز بهتری از گوگل دریافت کنید. عواملی که دست به دست هم داده تا با بهبود سئو سایت، جایگاه بهتری در موتور جستجوی گوگل به دست آورده و نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

تاثیر سرعت سایت بر میزان فروش

همانگونه که عنوان کردیم، اینترنت به عنوان یک بستر ایده آل برای راه اندازی سایت های فروشگاهی محسوب می شود. این شرایط موجب شده که امروزه در هر زمینه ای، هزاران وب سایت فروشگاهی محصولات و خدمات خود را به کاربران عرضه کنند. در عین حال با توجه به این که کاربران به دنبال استفاده از خدمات بهترین وب سایت ها برای خرید کالاهای خود هستند، توجه صاحبان کسب و کار به بهینه سازی سایت موجب شده که دستورالعمل های مختلفی را اجرا کنند. در کنار تمام مواردی که می توانند فروشگاه شما را یک فروشگاه معتبر نمایان کنند، سرعت سایت نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

طراح سایت باید تمام شرایط را در نظر گرفته تا بتواند به خوبی سایت شما را برجسته تر از رقبا نشان دهد. به عنوان مثال اگر سرعت سایت شما کمتر از میزان مورد نظر کاربران باشد، با مراجعه به وب ‌سایت، کاربر به زودی خسته شده و ترجیح به خروج از سایت شما می دهد. این مسئله در کنار کاهش سئو سایت، تاثیر منفی بر فروش کالاهای شما خواهد گذاشت.

روش های افزایش سرعت سایت

اهمیت بهبود سرعت وب سایت موجب شده که امروزه روش های مختلفی به عنوان راهکارهای کاربردی برای بهبود سرعت ارائه شوند. هر اندازه شما بتوانید از کارشناسان، طراحی سایت و متخصصان سئو اطلاعات بیشتری به دست آورید، به خوبی می توانید در این زمینه پیشرفت خود را مشاهده نمایید.

روش های افزایش سرعت سایت

اهمیت بهبود سرعت وب سایت موجب شده که امروزه روش های مختلفی به عنوان راهکارهای کاربردی برای بهبود سرعت ارائه شوند. هر اندازه شما بتوانید از کارشناسان، طراحی سایت و متخصصان سئو اطلاعات بیشتری به دست آورید، به خوبی می توانید در این زمینه پیشرفت خود را مشاهده نمایید.

 

روش های افزایش سرعت سایت

روش های افزایش سرعت سایت

استفاده از هاست مناسب

انتخاب یک هاست مناسب و استفاده از آن، بر روی سرعت وب سایت تاثیر مستقیم خواهد داشت. علاوه بر این با انتخاب هاست و افزایش سرعت به خوبی می توانید تاثیر آن بر سئو را مشاهده نمایید. در واقع هر اندازه که زیربنای سایت شما قوی تر باشد و از عوامل تاثیرگذار بیشتری برای بهبود وضعیت وب سایت استفاده کنید، رتبه خود را در گوگل می‌توانید ارتقا دهید. امروزه هاست یا سرویس های میزبانی به شکل های مختلف در دسترس شما قرار دارند. به هیچ عنوان پیشنهاد ما استفاده از هاست اشتراکی نخواهد بود. با این وجود که قیمت بسیار کمتری برای خرید و استفاده از هاست اشتراکی پرداخت می کنید ولی در طرف مقابل قافیه را به رقبا برای لود فایل خواهید باخت. هاست اشتراکی به علت باگ ها و مشکلاتی که دارد منجر به افت کیفیت وب سایت شما می شود.

طراحی سایت و کدنویسی

یکی دیگر از مهمترین عوامل در بهبود سرعت سایت، طراحی ویژه و کد نویسی اصولی آن به شمار می‌رود. سعی کنید برای طراحی وب سایت خود از یک شرکت و تیم تخصصی کمک گرفته و یک وب سایت حرفه ای توسط مهندس وارد به این امر دریافت کنید. تجربه و تخصص طراح وارد به امر طراحی و کدنویسی به شما کمک فراوان خواهد نمود.

قالب سایت

بسیاری از قالب هایی که انتخاب می کنید و آن را به عنوان قالب های مد نظر بر روی وب سایت قرار می‌دهید پیچیده بوده و با حجم زیادی که دارند ممکن است منجر به کند شدن وب سایت شما شوند. استفاده از قالب های متحرک و گرافیکی معمولاً این مشکلات را در پی خواهد داشت. به همین علت سعی کنید برای قالب سایت خود از قالب های بهینه کم حجم و ساده استفاده کرده تا در این زمینه به افزایش سرعت سایت خود کمک نمایید.

ایمن سازی و محافظت

کاربران همواره به دنبال فضای ایمن برای رسیدن به خواسته های خود هستند. هر اندازه که بتوانید در وب سایت خود برای کاربران امنیت بالایی ایجاد کنید، تا حد زیادی می توانید به سرعت وب سایت خود کمک نمایید. این امر به شما کمک می کند تا از ورود ابزارهای مخرب و دسترسی آن ها به داده های خود و کاربران جلوگیری کنید.

فشرده کردن خروجی سرور

فشرده کردن خروجی سرور

فشرده کردن خروجی سرور

بهره‌مندی کدهای JS و CSS از مقداری فاصله هیچ گونه تاثیری بر روی وب سایت شما نخواهد داشت. به همین علت سعی کنید با حذف این موارد بر روی سرعت وب سایت خود، تاثیرات نسبتاً زیادی مشاهده کنید. برای برطرف کردن این موارد می توانید از افزونه های مختلفی بر روی وب سایت خود استفاده نمایید. توصیه ما به شما استفاده از افزونه GZIP خواهد بود.

میزان تاثیرگذاری سرعت بر وب سایت

پیچیدگی دنیای وب به شکلی است که موارد متعددی توسط فعالان و متخصصین طراحی سایت و سئو کاران در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید طی تحقیقات انجام شده توسط موسسه Aberdeen Group هر ثانیه تاخیر در سرعت سایت و لود شدن کامل صفحه می تواند نتایج چشمگیری بر روی میزان عملکرد وب سایت شما داشته باشد.

این تحقیقات نشان می‌دهد یک ثانیه تاخیر منجر به کاهش ۱۶ درصدی رضایت کاربران می شود. این کاربران که قصد تبدیل شدن به مشتری دائمی وب سایت شما را دارند، پس از منتظر ماندن در کمترین زمان، اقدام به ترک وب سایت خواهند نمود.

علاوه بر این، یک ثانیه تاخیر در رونمایی کامل از وب سایت منجر به کاهش ۱۱ درصدی مخاطبان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

افت ۷۰ درصدی آمار فروش محصولات و خدمات پس از این مدت زمان نیز به عنوان یکی از مشکلات پایین بودن سرعت لود شدن سایت به میزان یک ثانیه به شمار می رود.

در آخر و طبق نتیجه گیری موسسه آماری فوق، یک ثانیه تاخیر منجر به کاهش ۳۰ درصدی رضایت کاربران شده که در نخستین اقدام از طریق موتورهای جستجو قصد ورود به وب سایت شما را داشته اند.

عوامل موثر بر سرعت و یا کندی سایت

در کنار مواردی که به عنوان راهکارهای بهبود سرعت سایت برای شما بیان کردیم، بد نیست بدانید عوامل متعددی می‌توانند به عنوان دلایل افزایش سرعت یا کند شدن سرعت سایت بیان شود. علاوه بر هاست و فایل های JS و CSS می‌توان وجود تصاویر با حجم بالا را به عنوان یکی از مهمترین دلایل کندی سایت بیان کرد. سعی کنید با بهینه سازی تصاویر مد نظر خود برای قرار دادن درون وب سایت، عملکرد خود در این زمینه را ارتقا دهید.

از دیگر عواملی که منجر به بهبود سرعت سایت و کندی آن می‌شود، استفاده از افزونه ها و امکانات متعدد به شمار می‌رود. امروزه برخی از افزونه ها به خوبی می تواند تاثیرگذاری بالای درون وب سایت داشته باشند. در طرف مقابل برخی دیگر از امکانات و افزونه ها نه تنها هیچ‌ گونه تاثیری بر روی وب سایت شما و بهینه سازی آن ندارند، ممکن است مشکلاتی برای آن ایجاد کنند.

به موارد فوق استفاده از لینک های شکسته و ریدایرکت های چند مرحله ای را نیز اضافه نمایید. هرکدام از این دلایل تاثیرگذاری خود را به وضوح نشان داده که این مهم را می ‌طلبد برای بهبود وضعیت خود و ارتقاء رتبه، موارد متعددی را در نظر داشته باشید.

عوامل موثر بر سرعت و یا کندی سایت

عوامل موثر بر سرعت و یا کندی سایت

جمع بندی

بدون تردید مبحث سرعت سایت و تاثیر آن بر بهینه سازی و سئو بسیار جامع‌تر از موارد بیان شده خواهد بود. با این حال اگر به دنبال رسیدن به اهداف خود در بستر اینترنت هستید و قصد رقابت با سایر سرمایه‌گذاران در این زمینه را دارید باید موارد متعددی را در نظر گرفته تا بتوانید کاربران و مخاطبان را مجاب به استفاده از خدمات خود نمایید. در کنار تمام مواردی که برای بهینه سازی سایت خود در نظر می گیرید، سعی کنید با افزایش سرعت سایت و تجربه کاربری، تاثیر بسزایی را مشاهده کنید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و به شکل صحیح و اصولی قادر به بهینه سازی سایت و افزایش سرعت آن نیستید، توصیه ما به شما استفاده از شرکت های خدماتی و افراد متخصص در این حوزه است

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *