آشنایی با پیش نیاز های سئو سایت

خلاصه مقاله:پیش نیاز های سئو سایت از جمله مقوله های مهم برای مدیران وب سایت ها می باشد. از همین رو آشنایی با این موارد الزامی است.

پیش نیاز های سئو سایت از جمله مقوله های مهم برای مدیران وب سایت ها می باشد. اگر شما یا مفاهیم و پیش نیاز های سئو آشنا شوید، به راحتی می توانید  سایت را به رتبه خوبی برسانید. اما ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص پیش نیاز های سئو سایت صحبت نموده و تاثیرات آن بر روی سایت را بررسی نماییم.

پیش نیاز های سئو سایت

پیش نیاز های سئو سایت

سئو سایت چیست؟

قبل از اینکه به سراغ پیش نیاز های سئو سایت برویم لازم است تا در گام اول با معنای سئو سایت آشنا شویم. باید در نظر داشت که در لاتین سئو مخفف SEARCH ENGINE OPTIMIZATION می باشد. در لغت می توان برای این عبارت، معنای بهینه سازی موتورهای جستجو را در نظر گرفت. اما به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که سئو دارای قوانین و قواعد بسیاری است که رعایت آنها موجب می شود تا سایت شما در جایگاه بهتری از دید موتورهای جستجوگر گوگل قرار گیرد.

البته گفتنی است که سئو سایت مبحث بسیار پیچیده و گسترده ای است. از همین رو جهت آشنایی با تک تک موارد آن باید زمان زیادی صرف شود.

پیش نیاز های سئو سایت و هر آنچه که باید بدانید:

حال آنکه می دانید، سئو سایت چیست، قبل از اینکه بخواهید سایت خود را از دید موتورهای جستجوگر بهینه نمایید لازم است تا با پیش نیاز های سئو سایت آشنا شوید. این موارد در زیر به صورت کامل لیست شده اند:

بتوانید با کامپیوتر به خوبی فعالیت نمایید:

سئو سایت نیاز به مهارت حرفه ای کار با کامپیوتر دارد. هرچقدر که شما به صورت تئوری با مفاهیم سئو آشنا باشید، اما باز هم برای پیاده سازی آنها برای سایت خود نیاز به تخصص کار با کامپیوتر دارید. از همین رو بیان می شود که افراد حداقل دارای مدرک ICDL باشند. اشخاص باید بتوانند با مرورگر های مختلف فعالیت نمایند، آنها را شخصی سازی کرده و افزونه های مناسب را بر روی مرورگر نصب کنند. همچنین توصیه می شود تا به خوبی مهارت کار با ورد و اکسل را فرا بگیرید. زیرا برای مدیریت داده ها این نرم افزار ها بسیار کارآمد خواهند بود.

در بحث سئو سایت با مفاهیم HTML آشنایی ضمنی و محدود داشته باشید:

همانگونه که پیش تر نیز بیان شد، در بحث سئو سایت مفاهیم گسترده و زیادی وجود دارند. یکی از این پارامترهای مهم، کد های HTML هستند که در سایت بکار می روند. البته خاطرنشان می شود که نیاز نیست شما در مورد تمام کدها و نحوه فعالیت آنها دانش داشته باشید بلکه آشنایی کلی با عملکرد و دستورات آنان بسیار مفید خواهد بود. به عبارت دیگر می توانید انواع تگ های HTML را فرا بگیرید و اهمیت آنها را برای موتورهای جستجو بررسی نمایید. گفته می شود که سئو کارهای حرفه ای به صورت کاملا تخصصی بر روی مبحث  تگ های HTML اشراف دارند.

با اصطلاحات و واژگان رایج آشنا شوید:

طبیعتا یکی از پیش نیاز های سئو سایت، آشنایی با لغات و اصطلاحات رایج است. اگر شما یک سئو کار باشید اما با واژه هایی چون هاست و دامنه آشنایی نداشته باشید، به ضرر شما خواهد بود. خوشبختانه امروزه منابع غنی در سطح اینترنت وجود دارند که می توانند در این حوزه اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهند.

یکی از پیش نیاز های سئو سایت، آشنایی با CMS خاص است:

خوشبختانه تالار های گفتگو و انجمن های تخصصی در این حوزه می توانند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند. به عنوان یک سئو کار توصیه می شود تا یک سیستم مدیریت محتوای خوب را انتخاب نمایید. سپس آن را نصب نموده و اقدام به بهینه سازی کنید. در حال حاضر CMS های بسیاری همانند وردپرس، جوملا، دیتالایف و … وجود دارند. اما این بین وردپرس سهم بیشتری را در بازار به خود اختصاص داده است.

پیش نیاز های سئو سایت کدام موارد است

پیش نیاز های سئو سایت کدام موارد است

با تولید محتوا و تکنیک های آن آشنا شوید:

بسیاری از افراد فکر می کنند که با راه اندازه یک قالب خوب و بهینه می توانند سایت خود را به جایگاه خوبی برسانند. اما باید توجه نمود که تولید محتوا یکی از ارکان مهم در بحث سئو سایت است. به عنوان مدیر وب سایت و سئو کار باید رقبای خود را بشناسید. نیاز مخاطبان خود را درک کنید و بتوانید با تولید محتوایی خوب و کارآمد به سوالات و نیازهای آنان پاسخ دهید.

به صورت کلی توصیه می شود تا حتما در بحث پیش نیاز های سئو سایت، حتما از قبل برای خود یک وبسایت داشته باشید و سعی نمایید تا تمام فعالیت آن را از صفر تا صد انجام دهید. با این کار خواهید توانست تا مفاهیم مربوطه را بهتر درک نمایید.

چرا باید با سئو سایت و مفاهیم آن آشنا شویم؟

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که چرا سئو سایت تا این میزان دارای اهمیت است؟ قطعا قبول دارید که در حال حاضر اکثر افراد بیشتر زمان خود را در فضای مجازی سپری می نمایند. از همین رو کسب و کارهای آنلاین رونق بهتری دارند. با جستجو در گوگل، اغلب چند لینک اول مورد توجه قرار می گیرد و تنها عده محدودی هستند که ترجیح می دهند برای یافتن جواب پاسخ خود به صفحات و لینک های آخر رجوع کنند. از همین رو بیان می شود که اگر وب سایت شما بتواند در رتبه های برتر قرار گیرد، شانس دیده شدن آن بیشتر است.

باید در نظر داشت که در بحث مدیریت سایت، به دست آوردن ترافیک ارگانیک، یک دارایی ارزشمند است. در واقع گوگل و سایر موتورهای جستجو برای اینگونه نتایج ارزش بالایی قائل می شوند. اگر سایت شما بتواند به این جایگاه دست یابد، احتمال دیده شدن سایت، افزایش بازدید، بالا رفتن سود و … وجود دارد. تحقیقات اخیر نشان می دهد، قرار گرفتن در لینک های برتر موجب می شود تا سایت شما 20 برابر سود و ارزش بیشتر نسبت به سایت های دیگر به دست آورد.

 

در بحث سئو، حتما به مبحث سئو کلاه سفید و کلاه سیاه دقت داشته باشید:

یکی از مباحثی که در موضوع پیش نیاز های سئو سایت، توجه به آن الزامی است، سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه است. سئو کلاه سفید از مجموعه تکنیک های کاربردی تشکیل شده است که تمام تلاش آنها رسیدن به رتبه های برتر با در نظر گرفتن قوانین موتورهای جستجو است. این تکنیک ها زمانبر می باشند اما تاثیرات بیشتر و بهتری بر روی سایت می گذارند. در مقابل سئو کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه قرار دارد که متاسفانه برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه های زود بازده و گذرا از آنها استفاده می نمایند. آنها با انجام این فعالیت ها موتورهای جستجو را دور می زنند.

شاید فعالیت آنها موجب دیده شدن سایت در بازه زمانی کوتاهی شود اما باید بیان داشت که در بلند مدت تاثیرات منفی از خود نشان می دهد. اگر ربات های موتور جستجو اینگونه فعالیت ها را کشف نمایند، وب سایت شما را جریمه می نمایند و به راحتی رتبه و جایگاه خود را از دست خواهید داد.

جمع بندی:

با توجه به موارد عنوان شده در بالا می توان بیان داشت که مبحث پیش نیاز های سئو سایت در بحث مدیریت و نگهداری یک وب سایت اهمیت بالایی دارد. از همین رو نیاز است تا قبل از آغاز به انجام فعالیت های سئوی حرفه ای تمام این موارد را بررسی نمایید و با آنها آشنایی داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *