اهمیت طراحی سایت حرفه ای به عنوان اولین اقدام برای برندسازی

خلاصه مقاله:طراحی سایت حرفه ای بستری برای نشان دادن هویت واقعی برند و نوع کالا و خدمات منحصربه فردی است که ارائه می دهد.

طراحی سایت حرفه‌ای

این روزها با گسترش بازاریابی دیجیتال داشتن وب‌سایت در نقش یک شعبه از فروشگاه یا شرکت شماست. با این تفاوت که این فروشگاه در طول 24 ساعت شبانه روز از ورود مشتریان استقبال می‌کند. پس طراحی سایت حرفه‌ای چه برای کسب‌وکارهای آنلاین و چه برای مدل‌های سنتی کاملاً ضروری است. برای این‌که به اهمیت این کار پی ببرید، همین بس‌ که نمونه واقعی آن را در دوران کرونا مشاهده کردیم. همه به این حقیقت پی بردیم که مشاغل سنتی گاهی می‌توانند دستخوش حوادث طبیعی، به مدت طولانی تعطیل شوند. مسئله مهم‌تر این‌که در دنیای اینترنت شما به جامعه چندمیلیونی از مخاطبان دسترسی دارید که از میان آن‌ها می‌توانید تعداد زیادی مشتری بالقوه برای کسب‌وکارتان گرد هم آورید.

 طراحی سایت حرفه‌ای

طراحی سایت حرفه‌ای

چرا طراحی سایت حرفه ای تا این حد مهم است؟

با طراحی سایت حرفه‌ای کسب‌وکار شما به ‌سرعت فراگیر شده و به فروش غیر قابل ‌تصوری می‌رسد. در دنیایی که هر روز هزاران شغل جدید در حوزه‌های مختلف به دنیای دیجیتال معرفی می‌شوند، هر روز که دیرتر برای معرفی برندتان اقدام می‌کنید، فرصت‌های بزرگی را برای فروش بیشتر از دست داده‌اید. با این ‌حال تنها وارد شدن به حوزه دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند موفقیت در این حیطه را تضمین کند، بلکه در این دنیای پرهیاهو باید با حرفه‌ای بودن و بازاریابی باکیفیت و هدفمند حرفی برای گفتن داشته باشید.

اینجاست که طراحی سایت حرفه‌ای به ‌عنوان لازمه ای برای ارتباط با دنیای دیجیتال مطرح می شود. دور از ذهن نیست که کسب‌وکارهایی که برای حضور در دنیای بازاریابی دیجیتال و تعامل با کاربران برنامه‌ریزی نکنند، شانس بزرگ شان را برای مطرح شدن در میان رقبا و فروش بیشتر از دست می دهند. تا حدی که ممکن است از نظرها محو شوند. از سوی دیگر به‌کارگیری وبسایت حرفه ای به عنوان بستری برای فروش و توسعه کسب‌وکار به برندسازی نیز کمک می‌کند. در ضمن پل ارتباطی محکمی برای اعتماد سازی مشتریان خواهد بود.

طراحی سایت حرفه‌ای تجربه مطلوبی از بازدید سایت برای کاربران ایجاد کرده و نهایتاً با شکل گیری تعامل مؤثر با مخاطبان، آن‌ها را به مشتریان بالقوه تبدیل می کند. همان چیزی که کسب‌وکارهای سنتی با صرف هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغاتی سعی در رسیدن به آن دارند.

طراحی سایت حرفه‌ای

طراحی سایت حرفه‌ای

طراحی سایت حرفه‌ای تصویرسازی از برند شما

هنگامی‌که کاربران برای اولین‌بار به وبسایت شما وارد می‌شوند، اولین تصویر از برند شما در ذهن شان شکل می‌گیرد. بنابراین طراحی سایت حرفه‌ای که بتواند تمام جنبه‌ها و مزایای شغل شما را در قالب المان‌ها، گرافیک، ویدئو، متن و انواع دیگر محتوا به تصویر بکشد، اهمیت بسیار زیادی در بسترسازی برند دارد. خیلی از کاربران به جذابیت ظاهری سایت حتی بیشتر از توضیحات و محتوای داخلی آن اهمیت می‌دهند. بنابراین اگر جلوه ظاهری سایت را نپسندند، مجدداً به صفحه اول گوگل بازخواهند گشت و این اصلا برای سایت شما بازدهی خوبی ندارد.

بنابراین اولین عناصری که در طراحی سایت حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد، بروزرسانی مداوم سایت و خلق تصویر اولیه‌ منحصر به فرد از کسب‌وکار شما است که نظر مخاطب را جلب می‌کند.

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای

سئوی سایت حرفه‌ای

یکی از فاکتورهای مهم دیگر در طراحی سایت حرفه ای همخوانی سایت طراحی‌شده با اصول و قوانین سئو است. نحوه طراحی المان‌ها و عناصر سایت، سبک تولید محتوا و انتشار آن به ‌طور مستقیم بر عملکرد سایت اثر می‌گذارد. از سوی دیگر صفحات سایت شما راحت‌تر توسط ربات‌های گوگل خزش شده و در موتورهای جستجو ایندکس می‌شود. اگر شیوه طراحی وبسایت شما همگام با اصول سئو پیش نرود، به‌ عنوان نمونه قابلیت پردازش روی موبایل با سرعت مناسب نداشته باشد، برای دیده شدن در نتایج موتور جستجو با مشکل مواجه خواهد شد.

 

با طراحی سایت از رقبای خود پیشی بگیرید

این روزها از هر دری که وارد شوید افرادی را می‌بینید که به‌ نحوی کسب‌وکار و فعالیت شان را در فضای مجازی پرزنت می‌کنند. حواستان باشد که رقبای شما هم در گوشه‌ و کنار این دنیا سرسختانه به‌ دنبال اهداف خود هستند. پس راه‌اندازی سایت حرفه‌ای و بروزرسانی آن مهم‌ترین اقدامی است که کمک می‌کند از رقبا عقب نمانید. در واقع با این کار بستری به وجود می آورید که مشتریان از هر کجای دنیا بتوانند با شما ارتباط بگیرند.

طراحی سایت

طراحی سایت

شکل‌گیری تعامل با کاربران

یکی دیگر از شاخصه‌های مهم سایت حرفه‌ای نوع و میزان تعامل با کاربران سایت است. میزان توجهی که به برقراری ارتباط با کاربران و پاسخ‌گویی به مشتریان دارید، نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شما است. در مقابل اگر کاربران احساس کنند توجهی به نظرات آن‌ها ندارید یا در پاسخ به نیازهای شان تعلل می کنید، دیری نمی‌گذرد که آن‌ها را از دست می‌دهید. با این توصیف تا این‌جای کار پی می‌بریم که ظاهر جذاب و بروز وبسایت حرفه‌ای که از کاربران با تصاویر و المان‌های مختلف و محتوای ارزشمند خوشامدگویی می‌کند، تجربه کاربری خوبی به‌جا می‌گذارد.

این سبک از طراحی سایت موجب می‌شود تصویر برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و آن‌ها در مواقع نیاز برند شما را به‌ همراه خدماتش به خاطر بیاورند.

 

 خصوصیات طراحی سایت حرفه‌ای

در فرصتی که داشتیم در خصوص اهمیت طراحی سایت حرفه ای به موارد کلیدی اشاره کردیم. حالا باید بدانید چه ویژگی‌هایی در وبسایت نشان‌دهنده کارکردهای حرفه‌ای آن است.

*کاربرد هدفمند ویدئو و تصاویر: برای محتواسازی سایت لازم است در کنار تولیدات متنی از تصاویر، ویدئو و کارهای گرافیکی مانند موشن گرافی برای درک بهتر ویژگی های کالا و خدمات استفاده کنید. این کار نه تنها ظاهر جذابی به سایت می دهد، بلکه موجب برقراری تعامل موثرتر با کاربران می شود. البته استفاده از این تصاویر باید با طراحی ویژه و ایجاد زیبایی بصری انجام شود.

*تولید محتوای متنی جذاب: احتمالا شما هم در بعضی سایت ها به متن ها و مقالاتی برخورده اید که جذابیت زیادشان موجب شده تا انتها متن را پیگیری کنید. متن های که اطلاعات جدید با نحوه بیان خاص به مشتری می دهند، قطعا در نگه داشتن افراد در سایت موفق خواهند بود. در مقابل متن های تکراری و خسته کننده به سرعت افراد را از خواندن منصرف می کند.

سرعت بالای سایت: یکی از شاخصه های اصلی طراحی سایت حرفه ای سرعت بالای بارگذاری اطلاعات است. سایت هایی که با ایجاد سرعت بالا تجربه کاربری خوبی برای افراد ایجاد می کنند، در انتقال مفاهیم و تعامل موفق تر هستند.

برندسازی حرفه ای: سایت شما برای معرفی ماهیت برند خاصی راه اندازی شده است. پس باید طراحی اختصاصی خودتان را داشته باشید که نمود برند شماست و با همان مدل سازی پیش بروید. این سبک و روند مشخص را باید در تمام المانها، صفحات، تایپوگرافی، طراحی برند و لوگو و رنگ آن در نظر داشته باشید.

 

ویژگی های ساختاری سایت

*طراحی با ساختار واکنش گرا: همان‌طور که به ‌وضوح مشاهده می‌کنید، این روزها کاربران اغلب امور خود را به کمک موبایل پیگیری می‌کنند. هم چنین افراد با لپ‌تاپ، تبلت و کامپیوتر ها در انواع و اقسام و موبایل‌هایی با بستر نرم‌افزاری مختلف مخاطبان سایت‌ها هستند. بنابراین خیلی مهم است که سایت حرفه‌ای به‌ گونه‌ای طراحی ‌شده باشد که تمام کاربران با هر نوع دستگاهی به آن وارد می شوند، بهترین نما از سایت شما را داشته باشند و به‌راحتی وب گردی کنند.

Call to action یا دعوت به واکنش: هر وبسایتی نهایتا قصد دارد مخاطبان را به سمت اقدام ویژه ای ترغیب کند. این کار نیاز به استراتژی سازی در طراحی سایت حرفه ای و قرار دادن لینکها و نشانگرهایی برای دعوت کاربران به انجام فعالیت ویژه دارد. مهم ترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد، طراحی دکمه هایی با هدف call to action با سبک های مبتکرانه و جذاب است.

*راحتی گشت‌وگذار در سایت: در مدل طراحی حرفه‌ای، ساختار وب‌سایت به‌ گونه‌ای است که کاربران به ‌راحتی و به ‌سرعت بین صفحات و اطلاعات سایت گردش می‌کنند و تمام صفحات و المانها در دسترس آن‌ها قرار دارد.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *