قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود؟

هزینه سئو

خلاصه مقاله:در این مقاله، به بررسی فاکتور های تاثیر گذار بر روی قیمت گذاری پروژه سئو می پردازیم و ابعاد مختلف آن را برای شما بیان خواهیم نمود.

مقدمه

در حال حاضر، با افزایش و گسترده شدن کسب و کار های آنلاین، رقابت بر سر حضور در صفحه ی اول گوگل، به شدت زیاد است. در چنین حالتی، نیاز به سئو سایت به شدت افزایش می یابد. در چنین حالتی، افراد می خواهند با بررسی قیمت پروژه سئو، رتبه ی سایت خود را بهتر از رقبا نشان دهند و خود را به به رتبه های برتر گوگل برسانند. در چنین حالتی و به دلیل وجود نداشتن یک استاندارد خاص و مناسب، قیمت گذاری پروژه سئو بسیار متفاوت و گوناگون می باشد. پروژه سئو به این دلیل مهم می باشد که با انجام آن، می توانید به رتبه های برتر گوگل برسید. با رسیدن به رتبه های برتر گوگل، می توانید ورودی بیشتری به سایت خود داشته باشید و بدین صورت، کسب و کارتان پر رونق خواهد شد.

اگر تاکنون به ارزشمندی پروژه سئو پی بردید و می خواهید بدانید که چه فاکتور هایی بر روی آن تاثیر می گذارد، پیشنهاد می کنیم به ادامه ی این مقاله توجه داشته باشید و تا انتهای آن، با ما همراه باشید.

سئو سایت در افزایش رتبه ی آن، بسیار مهم می باشد

سئو سایت در افزایش رتبه ی آن، بسیار مهم می باشد

چگونه قیمت پروژه سئو محاسبه می شود؟

همانطور که پیشتر نیز اعلام کردیم، در حال حاضر هیچ استاندارد یا قانونی برای محاسبه ی قیمت گذاری پروژه سئو وجود ندارد. به همین علت، بسیاری از سایت هایی که چنین خدماتی را ارائه می دهند، پارامتر های خاص خود را اجرا می کنند. معمولا قیمت گذاری پروژه سئو به صورت زیر می باشد:

ساعتی، پروژه ای، ماهیانه، مشارکتی، کار های انجام شده، ترافیک و میزان ورودی و کلمات کلیدی.

 

محاسبه قیمت پروژه سئو بر اساس ساعت

یکی از انواع حالات محاسبه ی قیمت گذاری پروژه سئو، ساعت می باشد. در این حالت، به ازای میزان ساعتی که کارشناسی برای راهنمایی در ارتقا سئو سایت وقت می گذارد، هزینه دریافت می شود.

یکی از روش های تخمین قیمت پروژه سئو، به صورت ماهیانه می باشد

یکی از روش های تخمین قیمت پروژه سئو، به صورت ماهیانه می باشد

قیمت گذاری سئو به صورت ماهیانه

قیمت گذاری پروژه سئو به صورت ماهیانه، بدین صورت می باشد که کارفرما با شرکت ارائه دهنده ی خدمات، یک قرارداد 6 ماهه یا 1 ساله منعقد می کند. در چنین حالتی، شرکت انجام دهنده خدمات، تضمین می نماید که با سپردن چند کلمه کلیدی به آن ها، رتبه ی سایت کارفرما را در مدت زمان معین، ارتقا دهد.

قیمت گذاری پروژه سئو به صورت کارهای انجام شده

یکی از بهترین حالات قیمت گذاری پروژه سئو، به صورت کارهای انجام شده می باشد. در چنین حالتی، بر اساس مقدار کارهای انجام شده، هزینه دریافت می شود. یکی از مزایای فوق العاده ی این روش، این می باشد که عدم موفقیت در آن معنا ندارد و با انجام شدن و تکمیل کار، هزینه پرداخت می شود. در چنین حالتی، شرکت انجام دهنده ی خدمات، با آنالیز سایت و رقبای آن، یک برنامه ی دقیق و منحصر به فرد را ارائه می دهد.

قیمت گذاری سئو بر اساس رتبه کلمه کلیدی

قیمت گذاری پروژه سئو بر اساس کلمه کلیدی، یکی دیگر از انواع قیمت گذاری های متداول می باشد. در چنین حالتی، کارفرما چندین کلمه کلیدی را به شرکت ارائه می دهد. شرکت نیز پس از بررسی، باید بر اساس این کلمات کلیدی، رتبه ی سایت را ارتقا دهد. در واقع ملاک موفقیت پروژه، رسیدن به رتبه ی مناسب و ارتقای سایت به شرایط لازم کارفرما می باشد. این نوع از قیمت گذاری معمولا پر ریسک می باشد؛ زیرا در صورت عدم موفقیت، درآمدی برای سئوکار وجود نخواهد داشت. در واقع سئوکاران و افراد خبره در این زمینه، می دانند که هیچ تضمینی برای موفقیت و رسیدن به رتبه ی یک گوگل برای سایت ها نباید بدهند. در واقع تمایل به پذیرش پروژه های این چنینی بسیار کم می باشد.

محاسبه ی هزینه پروژه سئو بر اساس مشارکت و میزان فروش

یکی از روش های هیجان انگیز در محاسبه هزینه پروژه سئو، مشارکت و میزان فروش می باشد. در چنین حالتی، تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی خاص معنایی ندارد و کارفرما تنها تمرکز روی میزان ورودی های سایت دارد. به عبارتی در چنین حالتی سئوکار و کارفرما، در موفقیت یا شکست پروژه سهیم می باشند. البته که این روش در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. در واقع نمی توان به صورت اصولی و درست حدس زد که چه مقدار از فروش آنلاین، حاصل کار سئو بوده است. همچنین این روش از هزینه یابی، نیاز به تجربه ی کافی کارفرما و انجام دهنده می باشد و باید هر دو به میزان بالایی به یکدیگر اعتماد داشته باشند.

اهمیت سئو در افزایش رتبه سایت و جذب ورودی های بیشتر می باشد

اهمیت سئو در افزایش رتبه سایت و جذب ورودی های بیشتر می باشد

هزینه یابی سئو بر اساس کلمه کلیدی

یکی از روش های هزینه یابی پروژه سئو، بر اساس کلمه کلیدی می باشد. در چنین حالتی، سئوکار با دریافت کلمه کلیدی و سنجش سختی آن به وسیله ی پارامتر های مختلف مانند ساختار سایت، قراردادی را انعقاد می کند. در چنین حالتی، سئوکار مطابق با قرارداد، اعلام می کند که طی مدت زمان مشخص، سایت را به رتبه ای مشخص و برتر در گوگل می رساند.

تخمین هزینه پروژه سئو بر اساس افزایش ترافیک سایت

یکی دیگر از روش های متداول و رایج در هزینه یابی پروژه سئو، افزایش میزان ترافیک سایت می باشد. در واقع در چنین حالتی، سئوکار این تضمین را به کارفرما می دهد که در مدت زمان مشخص، ترافیک ورودی یا بازدید کنندگان سایت را به میزان قابل توجهی، افزایش می دهد. به عنوان مثال، یک شرکت سئوکار، با انعقاد قراردادی، این تضمین را می دهد که ترافیک ورودی سایت را از 5 هزار کلیک در روز، به 20 هزار کلیک در روز برساند.

بهترین حالت هزینه یابی پروژه سئو

با بیان روش های مختلف در تخمین و هزینه یابی پروژه سئو، حال این سوال پیش می آید که کدام روش از سایر روش ها، بهتر و جذاب تر می باشد. با بررسی های مختلف، می توان به این نتیجه رسید که هزینه یابی و توافق بر اساس میزان خدمات ارائه شده، بهترین حالت برای هزینه یابی پروژه سئو می باشد. در واقع برای ارتقا و بهبود سئو سایت، سئوکار با آنالیز دقیق سایت، روش های بهبود را ارائه داده و برنامه ای مدون طراحی می کند. در چنین حالتی تمام کار ها با برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام می شود و معمولا هر بخشی، دارای هزینه ای نوشته شده می باشد. با انجام چنین کاری، چارچوب مشخصی از کار تعیین می شود و پیشرفت کار نیز مطابق با برنامه انجام می شود. البته که باید بدانید این برنامه به صورت یک شبه انجام نمی شود و برای دستیابی به موفقیت، باید صبور باشید.

کلام آخر

در انتها می خواهیم با گذر از مفهوم پروژه سئو، به بررسی میزان اهمیت سئو بپردازیم. سئو سایت، بسیار مهم و حیاتی می باشد و باعث بهتر و بیشتر دیده شدن سایت می شود. افزایش ترافیک و ورودی به سایت، باعث ایجاد فرصت های مناسب برای کسب و کار شده و به رونق کسب وکار، کمک شایانی می کند. در واقع سئو مجموعه ای از استراتژی ها می باشد که در راه رسیدن به هدف، به وجود آمده اند.

روش های زیادی در تخمین هزینه های پروژه سئو وجود دارد

روش های زیادی در تخمین هزینه های پروژه سئو وجود دارد

در واقع سئو می تواند باعث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگری مانند گوگل شود. بنابراین اگر قصد دارید رتبه ی سایت خود را بهبود ببخشید و ورودی های بیشتری از گوگل دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به موضوع سئو سایت، توجه داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *