تاثیر عنوان در سئو سایت

تاثیر عنوان در سئو سایت

خلاصه مقاله:در بررسی های صورت گرفته بر روی عوامل موثر روی سئو سایت، سه عامل مهم دخالت دارند. چه خوب است از اعداد، کلمات پرسشی و ساده نویسی مدنظر قرار بگیرد.

سئو سایت کار یک روز و دو روز نیست! باید کاملاً همه چیز بررسی شود و یکی از موارد مهم تاثیر عنوان در سئو سایت است. عنوان مناسب سبب می شود تا همه چیز دقیق و درست پیش برود. یکی از جنبه های بسیار متداول که سبب می شود گوگل و کاربران به سراغ سایت شما بروند و ترافیک سایت شما بیشتر شود، عنوان جذاب و البته استاندارد است! حال چطور و چگونه؟

تاثیر عنوان در سئو سایت

تاثیر عنوان در سئو سایت

تاثیر عنوان در سئو سایت در یک نگاه

عنوان صفحه همان برچسبی است که برای یک صفحه سایت در نظر گرفته می شود. به زبانی ساده تر زمانی که ما اسم سایتی را در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنید، عناوین سایت ها به ما نمایش داده می شود. بنابراین در سئو سایت، عنوان اولین استارت محسوب می شود. عنوان ها موضوع محتوا را به کاربران نشان می دهند. از سوی دیگر عنوان مرتبط به کاربر اعلام می کند که محتوا در چه زمینه ای نوشته شده است. شاید بپرسید که عناوین کجا نمایش داده می شوند؟ همانطور که اشاره کوچکی کردیم، عناوین در تب یا نوار جستجو نمایش داده می شود. عنوان می بایست ساده اما تاثیر گذار باشد. کلمه کلیدی مرتبط سئو سایت بخش مهمی از عنوان را تشکیل می دهد.

تاثیر عنوان در سئو سایت روی صفحه نتایج جستجو نیز مشخص می شود. عنوان صفحه پس از بررسی به واسطه موتورهای جستجو در صفحه نتایج ظاهر می شود. در موتور جستجو گوگل برچسب عنوان مثل یک پیوند به رنگ آبی و به صورت متنی است. شما با کلیک روی آن وارد سایت مورد نظر می شوید. عناوین در سایت های خارجی نیز اهمیت خاص خود را دارند. منظور ما از سایت خارجی، سایتی است که سایت یا پست مورد نظر شما را در صفحه خود معرفی می سازد. این موضوع در شبکه های اجتماعی نیز ارزیابی می شود.

ارتباط عنوان با سئو سایت

ارتباط عنوان با سئو سایت

ارتباط عنوان با سئو سایت

ارتباطی که بین عنوان و سئو سایت دیده می شود مستقیم می شود. در واقع عناوین به شکل مستقیم روی CTR صفحه شما موثر هستند. عنوان اولین چیزی است که مخاطبان با آن برخورد می کنند. این موضوع به کاربر اعلام می کند که وارد سایت شما شود یا خیر. نوشتن عنوان به شکل استاندارد می تواند گام بسیار مهمی در سئو محسوب می شود. در واقع همینطور عناوین سبب اخذ صلاحیت از سوی موتورهای جستجو خواهند شد و در نهایت به تحریک احساس مخاطب منجر می شود. یعنی کاربر را به فکر فرو می برد.

3 ویژگی مهم برای یک عنوان ایده آل

در بررسی های صورت گرفته بر روی عوامل موثر روی سئو سایت، سه عامل مهم دخالت دارند. چه خوب است از اعداد در عنوان استفاده شود! مثلاً 5 تکنیک برای داشتن پوستی شفاف! چه خوب است که کلمات پرسشی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مثلاً ” آیا می دانید صبر میانبر موفقیت است؟”. در نهایت سادگی عنوان بسیار مهم است. استفاده از کلمات بسیار تخصصی در عناوین بی فایده است. همه مخاطبان شما سواد لازم برای کلمات مورد نیاز را ندارند. انتخاب کلمات درست برای عنوان یک رویکرد بسیار مهم برای سئو محسوب می شود. استفاده از کلمات پرسشی اعم از چرا، چطور و چگونه می توانید ذهن مخاطب را درگیر کند و دو مزیت مهم دارد. مزیت اول این است که به خواننده کمک می کند تا راحت تر بتواند جواب سوال خود را پیدا کند. به طور کلی در استفاده از موتور جستجو هدف اصلی این است که جواب سوالمان را پیدا کنیم. مزیت بعدی این است که حس کنجکاوی کاربر را تقویت می کند.

 

تاثیر نام شرکت یا برند در سئو سایت

عنوان ها بهترین مکان برای معرفی برند یا شرکت خاصی هستند. شاید تعجب کنید اما همیشه نباید نام برند یا شرکت خود را در عنوان ذکر کنید. در اصل این موضوع بر اساس نوع محتوای شما در نظر گرفته می کنید. بسیاری از افراد عادت دارند که همه عناوین خود را با نام برند یا شرکت خود ترکیب کنند. این مسیر بسیار اشتباه است و به سایت شما آسیب زیادی وارد می کند. برای صفحات اصلی می بایست از نام تجاری استفاده کنید. برای صفحات سرویس و همینطور فروش کالا نیاز است که نام تجاری پس از خطر تیره و در انتهای عنوان اضافه کنید. عنوان سئو شده قطعاً می تواند به رشد بهتر سایت کمک کند.

 

 

تعداد کاراکتر در عنوان بسیار مهم است!

بهرحال برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را به شکل کاملاً اصولی و حرفه ای دنبال کنید باید بدانید که چند کاراکتر برای عنوان مناسب است. گوگل عناوینی که بیش از 60 کاراکتر هستند را به صورت کامل نشان نمی دهد. گوگل دارای یک سری محدودیت های عرضی به میزان 600 پیکسل است. شما با استفاده از افزونه یواست سئوی سیستم مدیریت محتوا را به شکل کاملاً دقیق و درست پیش ببرید. دیدن پیش نمایش ها کمک می کند تا بتوانید مشکلات پیش رو را بررسی کنید.

 

کارهای زیر سایت شما را نابود می کند!

سئو سایت به واسطه انتخاب عنوان مهم یک موضوع بسیار مهم است. یک سری اشتباهات رایج در عنوان نویسی وجود دارد که باید به دقت ارزیابی شود. مثلاً استفاده از عناوین خیلی طولانی که موتور جستجو نتواند آن را به شکل کامل به کاربر نشان دهد، خود نوعی نقطه ضعف است. بنابراین طومار نویسی برای عنوان سایت بی معنی است. از سوی دیگر استفاده از عناوین خیلی کوتاه که اطلاعات کامل و مشخصی ارائه نمی دهد نیز مشکل ساز است. در هر صورت اطلاعات عناوین شما باید کامل و مفید باشد. عناوین تکراری موتور جستجوی شما را گمراه می کنند و رتبه بندی و سئو نیز مشکل ایجاد می کنند. عنوان خود را از چندین نظر بررسی کنید و سپس اقدام به ثبت آن نمایید.

چطور عنوان بنویسیم؟

چطور عنوان بنویسیم؟

چطور عنوان بنویسیم؟

برای اینکه سئو سایت توسط عنوان نویسی استاندارد صورت بگیرد باید چند موضوع مهم را ارزیابی کنید. موضوع اول این است که بدانید قرار است چه عنوانی بنویسید و عنوان شما بر چه اساسی دنبال شود. عنوان شما باید سئو پسند باشد. یعنی رویکرد رقابتی داشته باشد. از سوی دیگر نیاز است که بهینه سازی عناوین به دقت صورت بگیرد. اصول عنوان نویسی یک مزیت رقابتی محسوب می شود و نرخ کلیک سایت را افزایش می دهد. اگر بتوانید اصل غافلگیری را در عنوان خود اجرا کنید بسیار مهم خواهد بود. بهتر است چک لیست قابل قبولی برای عنوان نویسی در نظر بگیرید. چک لیست های شما کمک می کند تا بتوانید شرایط را بهتر بسنجید. اگر سایت شما فروشگاهی است، اعلام اعداد و ارقام تخفیف در عنوان خود یک مشخصه مهم محسوب می شود. اگر سایتی دارید که از نظر محتوا متفاوت ارزیابی شده است می بایست به نوعی در عنوان خود مخاطب را متوجه ایم تمایز کنید.

تاثیر عنوان در سئو سایت

تاثیر عنوان در سئو سایت

عناوینی که با مقداری اغراق همراه هستند می توانند تا حدودی مناسب باشند. به طور کلی هر چه عنوان شما با آنچه در ذهن نویسنده است، نزدیکتر باشد، سئوی سایت قوی تر پیش می رود. اصول عنوان نویسی یک مزیت رقابتی محسوب می شود. نرخ کلیک سایت بر اساس شرایط قابل توجهی افزایش می یابد. یعنی اگر عنوان نویسی به طور دقیق صورت بگیرد مسیر رشد نیز فراهم می شود. در نوشتن عنوان بهتر است در ابتدا کلمه کلیدی خود را سرچ کنید تا عناوین سایت های دیگر به شما نمایش داده شود. هرچه نمایش عناوین بهتر صورت بگیرد شرایط بهتر خواهد بود. تجزیه و تحلیل محتوا با سنجش معیارهای درست و اساسی به خوبی فراهم می شود. نرخ کلیک سایت خود یک مکانیزم بسیار اثربخش است و می تواند شرایط را بهبود دهد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *