راهنمای مرحله به مرحله تا شناسایی کلمه کلیدی در سئو

خلاصه مقاله:از آن جا که تاثیر کلمه کلیدی بر روی سئو سایت در اصفهان و سایر شهرها بسیار زیاد است، باید توجه زیادی در انتخاب بهترین کلمات کرد. هر چند روش‌های زیادی برای شناسایی کلمه کلیدی در سئو وجود دارد، اما در انتها انتخاب کلمه بر عهده متخصصین خواهد بود. در این مقاله با بهترین ایده‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مختلف حوزه کاری سایت آشنا خواهید شد…

سئو سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران  به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت کسب‌وکارها ایفا می‌کند. با این حال بهینه سازی سایت در اصفهان  از مراحل مختلفی تشکیل شده است که به جرات می‌توان فرایند انتخاب کلمه کلیدی را یکی از مهمترین مراحل این علم دانست. انتخاب کیوردهای مناسب با تجارت‌تان و همچنین تولید محتوا پیرامون کلماتی که کاربران جستجو می‌کنند، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در این مقاله به بررسی تاثیر کلمه کلیدی بر روی موفقیت بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت. همچنین نحوه شناسایی کلمه کلیدی در سئو می‌تواند به شما کمک کند تا با روش‌های مختلف Keyword Research آشنا شوید

راهنمای مرحله به مرحله تا شناسایی کلمه کلیدی در سئو

راهنمای مرحله به مرحله تا شناسایی کلمه کلیدی در سئو

لزوم استفاده از کلمه کلیدی (keyword) در تولید محتوا

اگر نویسنده محتوا باشید، حتما می‌دانید که هر مقاله‌ای که در وبسایت قرار می‌گیرد، به یک کلمه اصلی نیاز دارد. اما چرا باید برای هر مقاله یک یا چند کلمه هدف در نظر بگیریم؟

برای پاسخ به این سوال اجازه دهید مثالی را بررسی کنیم. فرض کنید که کسب‌وکار اینترنتی شما به دنبال ارائه خدمات نظافتی است. تصور کنید که محتواهای وبسایت شما روی کلمات خاصی متمرکز نشده باشد. اکنون به سوالات زیر جواب دهید:

  • چگونه باید موتورهای گوگل محتوای سایت شما را بشناسند؟
  • چطور خدمات شما تعیین می‌شوند؟
  • در زمان جستجوی عباراتی مانند نظافت منزل یا کفسابی پارکینگ چگونه باید سایت شما به کاربر نمایش داده شود؟

در چنین مواقعی امکان ندارد که موتورهای جستجویی مانند گوگل محتوای سایت شما را بشناسند. بنابراین زمانی که کاربران به دنبال خدمات یا محصولات شما باشند، پاسخ مناسبی دریافت نخواهند کرد. برای جلوگیری از این مشکل یک راهکار ایجاد شده است. موتورهای جستجو از جمله گوگل با استفاده از الگوریتم‌هایی قادر به تعیین کلمه کلیدی صفحات شما هستند. در این صورت اگر محتوای شما به درستی برای کلمات حوزه کاری‌تان بهینه شده باشد، می‌تواند در نتایج جستجو به مخاطب نمایش داده شود.

تاثیر کلمه کلیدی چگونه است؟

زمانی که محتوا سایت شما با کیفیت مناسبی تولید شده باشد، می‌تواند به راحتی وارد نتایج جستجو شود. البته این محتوا باید حول یک یا چند کیورد هدف نگارش شده باشد. در غیر این صورت همانطور که گفته شد تاثیر زیادی برای موفقیت شما نخواهد داشت.

با این وجود صرف استفاده از کلمه کلیدی در محتوا نمی‌تواند برای موفقیت کافی باشد. در واقع نوشتن محتوا پیرامون یک کیورد کار چندان سختی نیست، اما مسئله اصلی شناسایی کلمه کلیدی در سئو خواهد بود. به عبارت ساده‌تر مشکل استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا نیست، بلکه مشکل بزرگتر یافتن بهترین کلمات متناسب با کسب‌وکار شما است.

ممکن است که شما بهترین Keyword را انتخاب کنید، اما تاثیر زیادی روی برند شما نداشته باشد. این موضوع به عواملی مانند سختی کلمه کلیدی، تعداد رقبا و غیره مربوط است. بنابراین در پروسه انتخاب کلیدواژه‌ها توجه به معیارهای مختلف می‌تواند برای سایت شما ثمربخش باشد.

 

تاثیر کلمه کلیدی چگونه است؟

تاثیر کلمه کلیدی چگونه است؟

نحوه شناسایی کلمه کلیدی در سئو

در این بخش می‌خواهم شما را به صورت مرحله به مرحله با پروسه شناسایی کلمه کلیدی در سئو آشنا کنم. البته این موارد پیشنهادی است و شما می‌توانید از روش‌های مشابه یا ابزارهای مختلفی برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی سایت خود استفاده کنید:

  1. چه موضوعاتی را کاربران جستجو می‌کنند؟

در گام نخست باید از خوب بپرسید اگر کاربری به محصول یا خدمت شما نیاز داشته باشد، چه کلماتی را در گوگل سرچ خواهد کرد؟ پاسخ به این سوال کار چندان دشواری نخواهد بود. مثلا اگر یک سایت فروشگاه کتاب دارید، استفاده از کلیدواژه‌های چالش برانگیز و پر بازدید مانند خرید کتاب تا واژه‌هایی که بازدید کمتری دارند مانند کتاب اثر مرکب دارن هاردی می‌تواند از ذهن‌تان خطور کند.

  1. از پیشنهادات گوگل استفاده کنید

گوگل یک منبع عالی برای یافتن کلمه کلیدی پر بازدید در حوزه مدنظرتان است. شما از 2 روش می‌توانید به پیشنهادات گوگل دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال اگر برند شما در زمینه فروش محصولات ارگانیک مانند عسل فعالیت می‌کند، ابتدا با وارد کردن کلماتی مانند خرید عسل می‌توانید بهترین کلمات متناسب با این کلیدواژه را در بالای نوار جستجو پیدا کنید.

استفاده از پیشنهادات گوگل در تعیین کلمه کلیدی

استفاده از پیشنهادات گوگل در تعیین کلمه کلیدی

البته این تنها روش نیست، بلکه پس از سرچ این کلمه و ورود به نتایج SERP می‌توانید در بخش Related searches با کلماتی که نرخ جستجوی زیادی دارند، روبرو شوید.

استفاده از پیشنهادات گوگل در تعیین کلمه کلیدی

استفاده از پیشنهادات گوگل در تعیین کلمه کلیدی

 

3.از پیشنهادات گوگل ترندز نیز استفاده کنید

از آن جا که تاثیر کلمه کلیدی در سئو بسیار زیاد است، بنابراین باید از تمامی ابزارها برای یافتن بهترین گزینه‌ها استفاده کنید. یکی دیگر از منابعی که برای یافتن کلمات پرجستجو و محبوب می‌توان از آن کمک گرفت، گوگل ترندز است. اگر یک وبسایت طراحی سایت در اختیار دارید، می‌توانید محتواهایی در زمینه‌های زیر بنویسید

استفاده از پیشنهادات گوگل در تعیین کلمه کلیدی

استفاده از پیشنهادات گوگل در تعیین کلمه کلیدی

4.از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید

حالا که با پیشنهادات مفید گوگل آشنا شدید، نباید فکر کنید این اصطلاحات بهترین گزینه برای کسب‌وکار شما هستند. در ادامه شما باید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، تعداد واژه‌های بیشتری را در پروسه خود وارد کنید.

ابزارهای زیادی چه به صورت پولی و چه به صورت رایگان برای این کار وجود دارند. برخی از بهترین ابزارهای Keyword Research عبارتند از:

  • Keyword planner
  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Ubersuggest
  • Keyword suffer

البته بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمه هدف در ایران کارایی لازم را ندارند. با این وجود استفاده از یک ابزار مانند کیورد پلنر به تنهایی می‌تواند مناسب باشد.

5.سختی کلمات کلیدی را تعیین کنید

اکنون شما کلمات زیادی در هر بخش از حوزه کاری‌تان در اختیار دارید. اما قطعا نمی‌دانید از کدام کلمه به عنوان کلیدواژه اصلی استفاده کنید. در این زمان باید به فاکتورهایی مانند سختی کلمات دقت کنید. یکی از ابزارهایی که می‌تواند در تعیین سختی کلمه کلیدی موثر باشد، kwfinder است. این ابزار با توجه به فاکتورهایی مانند توجه به اتوریتی صفحات اول گوگل در کلمه مدنظر، سختی کیورد شما را اندازه گیری می‌کند.

با این حال تعیین سختی کلمات کلیدی با روش‌های دیگری نیز قابل اندازه گیری خواهد بود. در کل 3 نوع کلمه کلیدی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای وبسایت خود استفاده کنید:

  • کلمات کلیدی کوتاه (head terms): کلماتی هستند که از 1 واژه تشکیل شده‌اند. رقابت در چنین واژه‌هایی زیاد است و البته میزان جستجوی بالایی نیز دارند.
  • کلمات کلیدی متوسط (body keywords): این کلمات از 2 یا 3 واژه تشکیل می‌شوند. طبیعتا این کلمات رقابت کمتری دارند ولی میزان جستجوی آن‌ها از کلمات کوتاه پایین‌تر خواهد بود.
  • کلمات کلیدی بلند (long tail keywords): از بیش از 3 کلمه ساخته می‌شوند. با وجود این که این کلمات نرخ جستجوی بسیار کمی دارند، اما رقابت بسیار کمی نیز در آن‌ها دیده می‌شود. بنابراین برای کسب‌وکارهایی که در ابتدای راه هستند، این کلیدواژه‌ها پیشنهاد می‌شود.

 

انتخاب بهترین کلمه کلیدی

همانطور که گفته شد شناسایی کلمه کلیدی در سئو پروسه بسیار پیچیده و البته مهمی است. تا به اینجا ما متوجه شدیم که چگونه کلمات کلیدی پر بازدید و همچنین کم رقابت حوزه کاری خود را پیدا کنیم. با این حال این موارد به تنهایی برای انتخاب بهترین کیورد نمی‌تواند کافی باشد. توجه به مواردی مانند نرخ کلیک کلمات، CPC، میزان تناسب با محصول و خدمت، ترند بودن و بسیاری از موارد دیگر در کنار میزان جستجو و رقابت باید بررسی شود.

به همین دلیل نیز برای تعیین بهترین کلمه ابزاری وجود ندارد و باید با اتکا به علم و تجربه یک استراتژیست و نویسنده محتوا کلمات مناسب را پیدا کرد. دقت کنید که این کار نیازمند توانایی و تجربه زیاد در سئو و تولید محتوا خواهد بود.

نتیجه گیری

از آن جا که تاثیر کلمه کلیدی بر روی سئو سایت بسیار زیاد است، باید توجه زیادی در انتخاب بهترین کلمات کرد. هر چند روش‌های زیادی برای شناسایی کلمه کلیدی در سئو وجود دارد، اما در انتها انتخاب کلمه بر عهده متخصصین خواهد بود. در این مقاله با بهترین ایده‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مختلف حوزه کاری سایت آشنا شدیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *