راهنمای بهینه سازی انکر تکست

خلاصه مقاله:انکر تکست یکی از موضوعات جذاب در حوزه سئو است. در این مطلب قصد داریم در مورد انکر تکست و بهینه سازی آن صحبت کنیم.

آشنایی با متن انکر

قبل از آنکه بخواهیم در مورد بهینه سازی انکر تکست صحبت کنیم بهتر است ابتدا با آن آشنا شویم. متن انکرها در حقیقت کلید واژه‌هایی هستند که محتوای سایت داده شده را هدایت می‌کنند. این کلید واژه‌ها به عنوان جایگزینی برای برخی از پیوندهای ساده در سایت‌ها شناخته می‌شوند. در واقع این کلید واژه‌ها بخشی از متن مرتبط با موضوع را جایگزین پیوندهای ساده می‌کنند. خواننده متن وقتی روی آن کلمات کلیک کند به منبع داده شده وارد می‌شود. اگر این اتفاق به خوبی رخ دهد یعنی کاربر وارد منبع شود، انکر تکست توانسته است وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد. متنی که به عنوان انکر انتخاب می‌شود و کاربر روی آن کلیک می‌کند در موقعیت سایت در SERP برای سیستم‌های جستجوگر اثر می‌گذارد. چرا که وزن صفحه‌ای که با آن ارتباط پیدا می‌کند را افزایش می‌دهد. رتبه بندی انکر تکست یک مقدار پویایی یا وزن است. این مقدار از طریق یک لینک فعال انتقال پیدا می‌کند و به طور مستقیم به انکر تکست بستگی دارد.

هرچه متن انکر مرتب‌تر باشد، ارزش پویایی آن بیشتر می‌شود. این جمله این معنا است که مقدار پویا کاملاً به متن در یک انکر ارتباط دارد. از طرفی، هرچه ارتباط بین متن و درخواست جستجو آشکارتر باشد، ارزش پویایی بهینه سازی پیوند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مهمترین چیزی که در این روش، پیوند باید داشته باشد، انتقال کاربر دقیقاً به همان صفحه‌ای است که هدف تبلیغاتی سایت می‌باشد. ضمناً توجه داشته باشید که گوگل معمولاً الگوریتم پیچیده و سختی را هنگام قرار دادن مقالات بر اساس انکر تکست در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که قبل از آماده سازی پیوند‌ها شما باید بهینه سازی متن را به خوبی انجام دهید. به عبارتی بهینه‌ سازی تاثیر مستقیم بر موقعیت‌یابی وب توسط سیستم‌های جستجوگر دارد. اگر عبارتی که شما انتخاب می‌کنید هوشمندانه باشد به راحتی می‌تواند وب سایت شما را در لیست وبسایت‌های برتر سیستم‌های جستجوگر قرار دهد. در ادامه در مورد اهمیت متن انکرها و بهینه سازی آن‌ها نکات بیشتری خدمت شما بیان خواهیم کرد.

انکر تکست

انکر تکست

اهمیت انکرتکست در سئو سایت

بهینه سازی انکر تکست اهمیت زیادی برای سئو سایت دارد. در واقع یکی از شاخصه‌هایی که گوگل برای تعیین ارتباط از آن استفاده می‌کند انکر تکست است. اجازه دهید با یک مثال این موضوع را برای شما راحت‌تر بیان کنیم. فرض کنید وب سایتی همواره لینک‌های مفید با متن انکر “عروسک” تولید می‌کند. پس از مدتی گوگل به این نتیجه می‌رسد که فعالیت آن وبسایت در حوزه عروسک می‌باشد و برای جستجوهای مرتبط با عروسک آن سایت را به کاربر پیشنهاد می‌کند می‎. تا اینجا متوجه اهمیت متن انکر در وب سایت‌های اینترنتی شدیم. اما بهینه سازی این متن‌ها چه فایده‌ای برای سایت‌ها دارد. در گذشته، وبسایت‌ها برای اینکه رتبه‌های برتر گوگل را کسب کنند، تنها کاری که باید انجام می‌دادند، ارسال لینک‌های کافی با انکر تکست‌های دقیقاً مطابق با کلمه کلیدی مورد نظر برای رتبه‌بندی بوده است.

اما در سال ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن دستکاری بک لینک‌ها را هدف قرار داد. در این الگوریتم کیفیت بک لینک‌هایی که سایت شما در نظر گرفته است مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر انکر تکست واقع‌بینانه به نظر نرسد، وب سایت مورد نظر جریمه می‌شود. در واقع اگر شما انکر تکست‌های زیاد و بدون کیفیت را در سایت خودتان قرار دهید، به جای اینکه رتبه بندی شما صعودی شود، حالت نزولی پیدا می‌کند و رتبه قبلی خودتان را هم از دست می‌دهید. طبیعتاً الآن متوجه شده‌اید که بهینه سازی این متن‌ها چه اهمیتی برای وبسایت شما دارد. البته شاید پیش خودتان بگویید که روش قدیمی‌ برای رتبه بندی سایت‌ها بسیار راحت‌تر و بهتر بوده است. اما اگر کمی ‌عمیق نگاه کنیم، در آن روش افراد خوش فکر و خلاق به اهداف خودشان نمی‌رسیدند. در روش فعلی افرادی که ذهنیت فعال‌تری داشته باشند و از فرصت‌ها بهتر استفاده کنند، موفقیت‌های بیشتری را به دست خواهند آورد.

انکر تکست

انکر تکست

برای بهینه سازی متن انکر چه‌کاری باید انجام دهیم؟

اگر این مطلب را تا اینجا با دقت دنبال کرده باشید، به اهمیت بهینه سازی انکر تکست پی برده‌اید. اکنون وقت آن است که در مورد نحوه بهینه سازی این متن‌ها بیشتر صحبت کنیم. دقت داشته باشید که هدف اصلی شما از بهینه سازی، تشخیص هدف ایده‌آل توزیع متن انکر برای بالا بردن جایگاه شما است. برای اینکه بتوانید به این هدف بزرگ برسید باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. این مراحل را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

  • برای اینکه بهینه سازی مناسبی از متن انکر داشته باشید ابتدا باید رقبای خودتان را تحلیل کنید. دقت داشته باشید که بسیاری از سئو کاران معتقدند یک توزیع متن انکر زمانی کیفیت لازم را دارد که طبیعی باشد. تشخیص طبیعی بودن یک‌ متن انکر به ویژگی‌های مختلفی وابسته است. مثلاً اگر یک متن انکر ۵۰ درصد انکر‌های یک سایت را تشکیل دهد، آن متن طبیعی است. همچنین اگر این متن ۱۵ درصد کلمات متفرقه سایت را هم شامل شود، بیشتر طبیعی به نظر می‌رسد.
  • در مرحله بعدی بهینه سازی، شما باید میانگین توزیع انکر تکست رتبه برتر گوگل را پیدا کنید. البته این کار راحتی نیست و شما باید آن را در چند مرحله انجام دهید. در گام اول ابتدا باید داده‌های مرتبط با متن انکر‌های مورد نیاز خودتان را از سایت Ahrefs دانلود کنید. در گام بعدی باید نسبت به دسته بندی داده‌ها اقدام کنید و سپس نسبت به طراحی نمودار دایره‌ای توزیع انکر تکست‌ها از روی اطلاعات موجود اقدام نمایید. در نهایت از روی نمودار دایره‌ای می‌توانید میانگین توزیع ۵ سایت برتر را پیدا کنید.
  • بعد از اینکه تمام این مراحل را پشت سر گذاشتید، وقت آن می‌رسد که کمپین ساخت لینک خودتان را ایجاد نمایید. در نهایت با اجرای کمپین آماده شده، وارد مراحل اجرایی انکر تکست می‌شوید و می‌توانید رتبه وب سایت خودتان را از چیزی که امروز در آن قرار دارد بالاتر ببرید.
انکر تکست

انکر تکست

 

مزایای بهینه سازی متن انکر

در مورد بهینه سازی انکر تکست توضیحات مختلفی خدمت شما بیان کردیم. اکنون می‌خواهیم مزایای این مدل بهینه سازی را خدمت شما بیان کنیم. این مزایا عبارتند از:

  • موقعیت‌یابی بهترین موتورهای جستجوگر: در مورد این مزیت قبلاً هم توضیحاتی خدمت شما بیان کرده‌ایم. اگر شما به بهترین شکل ممکن بهینه سازی انکر تکست را انجام دهید، الگوریتم موجود در موتورهای جستجوگر محتویات صفحات وب سایت شما را در موقعیت‌های بهتری قرار می‌دهند.
  • شهرت بیشتر: بدون در نظر گرفتن اینکه لینک‌های شما داخلی یا خارجی باشند، بهینه سازی آنها می‌تواند در شهرت و عملکرد آنها تاثیر مستقیم داشته باشد. اگر بهینه سازی به بهترین شکل اتفاق بیفتد، لینک‌های شما اطلاعات مفید شما را در URL ارزش افزوده می‌کنند و سبب می‌شوند موقعیت بهتری نصیب صفحات شما شود.
  • رشد بک لینک: با توجه به اینکه در بهینه سازی انکر تکست، محتوای لینک شده گزینه‌های بک لینک بیشتری پیدا می‌کند، به وب سایت شما کمک می‌کند تا یکی از پارامترهای مهم برای اهداف سئو را پیدا نماید. تمام توضیحات و مزایای که در مورد بهینه سازی متن انکر خدمت شما بیان کردیم گویای آن هستند که بهینه سازی چه تاثیری در بهبود روند رتبه بندی وب سایت شما در جستجوگرها دارد.

 

انکر تکست

انکر تکست

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم هم شما را به صورت کلی با انکر تکست‌ها و اهمیت آن‌ها آشنا کنیم و هم راهنمایی مناسبی در مورد بهینه سازی آنها داشته باشیم. پیشنهاد می‌کنیم حتماً موضوعات مرتبط با انکر تکست ها را با علاقه بیشتری دنبال کنید چرا که تاثیر زیادی در موفقیت وب سایت شما دارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *