همه چیز درباره شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

خلاصه مقاله:در این مقاله می خواهیم درباره عنوان شناخت الگوریتم گوگل برای سئو صحبت کنیم و مواردی که در سئو سایت موثرند را بررسی کنیم.

مقدمه

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، از جمله موضوعاتی می باشد که همواره مدیران موفق به دنبال کسب آن می باشند. گوگل برای رتبه بندی سایت های برتر، همواره از الگوریتم هایی استفاده می کند و مرتب آن ها را بروز می کند. در این میان، چالش هایی همواره برای این دسته از مدیران وجود دارد که برای کسب موفقیت بیشتر، باید سئو سایت را مطابق با الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل، مطابقت دهند. در این مقاله می خواهیم بدانیم که این الگوریتم ها چه می باشند و چگونه باید برای نیل به موفقیت، به سمت آن ها حرکت کرد. اگر علاقه مند به دانستن این نکات می باشید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا نکات مفید و سودمندی در آن نهفته است که ممکن است باعث موفقیت هر وب سایتتان شود.

 

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا

اطلاعات مورد نیاز برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

برای کسب شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، مدیران نیازمند دانستن تعدادی از مفاهیم و ابزار های کلیدی از سایت خود می باشند. در واقع بر اساس این ابزار ها، گوگل سایت ها را به تفکیک برتر، ترتیب بندی می کند. بیان این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که گوگل، الگوریتم های خود را لو نمی دهد و افراد برای کسب بازدهی بیشتر، باید موارد موفقیت آمیز شناخته شده را طی کنند. در ادامه می خواهیم به مواردی که بر اساس آن ها، الگوریتم گوگل به وجود آمده است، اشاره ای داشته باشیم. اگر نیاز به شناخت الگوریتم گوگل برای سئو می باشید، به مفاهیم زیر، توجه بیشتری داشته باشید.

ابزار های کلیدی برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

  • اولین و شاید اصلی ترین عامل شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، سرعت بارگذاری وب سایت می باشد. اگر این عامل در سایت شما پایین باشد و قدرت کافی را نداشته باشد، رتبه سایت به سمت پایین، نزول پیدا می کند. بنابراین به سرعت سایت خود، توجه بخصوصی داشته باشید.
  • مورد دوم، ارتباط محتوای تولید شده به سایت می باشد. در تولیدات محتوا، همواره به کلمه کلیدی، توجه ویژه ای داشته باشید و محتوای خود را متناسب با آن، توسعه دهید.
  • عامل سوم در شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، ظاهر و طراحی وب سایت می باشد. این ظاهر باید مخاطب پسند بوده و به زیبایی طراحی شود.
  • از دیگر عواملی که در این مهم دخیل اند، می توان به کیفیت لینک، سازگاری سایت با نسخه ی موبایل، وضعیت HTTPS و میزان تعامل آن با کاربران اشاره کرد.

چه میزان از زمان را باید منتظر بمانیم تا متوجه شویم مفهوم شناخت الگوریتم گوگل برای سئو را رعایت کرده ایم؟

برای اینکه پاسخ به این سوال را بدانیم، باید اعلام کنیم که گوگل دائما و به صورت روزانه، در حال اعمال تغییرات هرچند کوچکی بر روی بستر خود برای بهبود می باشد. بنابراین انتظار داریم این تغییرات کوچک، رتبه بندی ها را به صورت وسیع مورد تغییر قرار ندهد. البته که در طرف مقابل، بروزرسانی های سنگین، موجب تغییر زیادی در رتبه بندی ها خواهد شد. البته که این تغییرات به صورت طولانی مدت ارائه می شوند. به عنوان مثال ممکن است در یک سال، یک الی دو بار تغییرات بزرگ رخ دهند.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو؛ انواع الگوریتم ها

به بخش جذاب این مقاله رسیده ایم. جایی که در آن می خواهیم به انواع الگوریتم های شناخته شده گوگل اشاره ای داشته باشیم. شناخت الگوریتم گوگل برای سئو باعث می شود مدیران بتوانند رتبه های بهتری را در این سایت از آن خود کنند و مشمول درآمدزایی شوند. در زیر به این الگوریتم ها اشاره شده است:

  • الگوریتم پاندا: این الگوریتم در سال 2011 به وجود آمد. وظیفه این الگوریتم، این می باشد که از بروزرسانی سایت هایی که محتوای بی کیفیت تولید می کنند، جلوگیری کند. مدیران برای اینکه مشمول چنین الگوریتمی نشوند، می بایست محتوای مناسب و با کیفیتی تولید کنند و به واسطه چنین محتواهایی، رتبه های مناسبی نیز کسب نمایند. در واقع پاندای گوگل، وظیفه دارد این موضوع را بررسی کند که کاربران، به محتوای مناسب و ارزشمندی دست پیدا می کنند و سایت هایی که محتوای نامناسبی را ارائه می دهند در این زمینه، حذف می شوند. بنابراین اگر الگوریتم پاندا در گوگل اعمال شود، سایت هایی که در زمینه محتوا ضعیف عمل می کنند، در انتها و سایت های با کیفیت در ابتدا نمایش داده می شوند.
  • الگوریتم پنگوئن: پس از الگوریتم پاندا، نوبت به الگوریتم پنگوئن رسیده است که گوگل آن را در سال 2012 معرفی کرده است. وظیفه اصلی این الگوریتم، این می باشد که از تولید بیش از حد کلمات کلیدی، جلوگیری نماید. در واقع با این کار، ارتباطی که بین بازدید زیاد و کلمات کلیدی به وجود آمده بود، از بین می رود و مخاطب به سمت محتوای با کیفیت، هدایت می شود. به وسیله ی این الگوریتم، تولید محتوا با کلمات کلیدی زیاد، ارزش آن چنانی پیدا نمی کند و ممکن است رتبه ی سایت نیز کاهش پیدا کند. البته که تکنیک اصلی پنگوئن، برخورد با سئو کلاه سیاه و اسپم می باشد.

ادامه شناخت الگوریتم گوگل برای سئو؛ بخش دوم

  • سومین عنوان از الگوریتم های گوگل، مرغ مگس خوار می باشد. مرغ مگس خوار برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو در سال 2013 معرفی شد و هدف آن، پوشش شکاف موجود مابین کلمه کلیدی و محتوا می باشد. در واقع هنگامی که کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی وارد سایت می شود، در صورت مشاهده محتوای نامناسب، با ناراحتی سایت را ترک می کند. الگوریتم مرغ مگس خوار این شکاف را پوشش داده و سعی در ارتباط میان کلمه کلیدی مناسب و محتوای با کیفیت می باشد. نکته ی مهمی که در ارتباط با این الگوریتم باید بدانید، این است که در این الگوریتم برخلاف دو الگوریتم قبلی، جریمه ای در کار نمی باشد و هدف، کسب بازدهی بهتر برای مخاطب می باشد.
شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

  • هوش مصنوعی ( Rank Brain )، عنوان چهارمین الگوریتم گوگل می باشد. این الگوریتم همانطور که از اسمش پیداست، بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده است. در واقع در ساختار این الگوریتم، کد هایی وجود دارد که می توانند با آنالیز دقیق سایت و رفتار کاربران، بهترین نتیجه را برای جستجو ارائه دهد. در واقع این الگوریتم تلاش می کند محتوای با کیفیتی که بر روی بستر سایت ها قرار دارند، به وسیله ی جستجوی کلمه کلیدی، یافت شوند. شاید هوش مصنوعی را باید به عنوان بهترین الگوریتم گوگل معرفی کنیم. زیرا بسیار قدرتمند بوده و می تواند بسیار هوشمند عمل کند.

 

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

سایر موارد

علاوه بر موارد اشاره شده، دیگر الگوریتم هایی نیز حضور دارند که به کاربران در دسترسی بهتر به سایت مورد نظر، کمک شایانی می کنند. شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، باعث می شود به صورت دقیق تر روی موضوع و کلمه کلیدی تمرکز کنیم. مورد نخست از این موارد، هیل تاپ می باشد. این الگوریتم در سال 2003 شکل گرفت و تاثیر بسزایی در سایت ها و موتور های جستجو داشت. وظیفه اصلی این الگوریتم، ارائه نتایج بهتر به وسیله دایرکتوری ها بوده است.

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

مورد دوم از این الگوریتم ها، الگوریتم کبوتر می باشد. این الگوریتم در سال 2014 تشکیل شد. یکی از مشکلاتی که کاربران گوگل با آن طرف بوده اند، عدم دسترسی گوگل به برخی از مکان ها بود. به همین علت، با تشکیل چنین الگوریتمی، این مشکل برطرف شده و دسترسی کاربران به چنین مکان هایی، آسان تر شد.

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو

سرانجام مورد سوم شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، الگوریتم فرد می باشد. این الگوریتم در سال 2017 به وجود آمد و هدف اصلی آن، مبارزه با هرگونه تبلیغات آزاردهنده و بیش از اندازه ای می باشد که بر روی سایت ها اعمال شده است. در واقع این تبلیغات، باعث شده بود که محتوا، بسیار بی کیفیت شود و عملا مخاطب بدون نتیجه، سایت مورد نظر را ترک کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *