تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت و نکات مهم آن

خلاصه مقاله:تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت شگرف است. باید عوامل و فاکتورها را مدنظر قرار داد و تا جای ممکن از آنها استفاده کرد.

مقدمه:

همیشه می گویند که سئو سایت بسیار مهم است و تاثیر زیادی بر روی جذب مخاطب دارد. با این حال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تنها سئو سایت در به دست آوردن رنک در گوگل تاثیر گذار نیست. چنانچه قصد دارید تا رنک بهتری را در این پلتفرم از آن خود کنید باید ضمن توجه به سئو از آن فراتر نیز بروید.

لذا سایت شما بایستی به بهترین نحو ممکن طراحی شده باشد. کما اینکه اگر این اتفاق رخ ندهد کل ترافیکی که بواسطه ی سئو به سمت سایت شما آمده است به راحتی هرز خواهد رفت.

به دلیل اهمیت این موضوع به شما توصیه می کنیم که در این مقاله همراه ما باشید. تا بیشتر با مقوله ی تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت آشنا شویم.

تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت و نکات مهم در اینباره

تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت و نکات مهم در اینباره

 

تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت و نکات مهم در اینباره.

 

به منظور بهبود عملکرد وب سایت لازم است تا فاکتورهای مختلفی را لحاظ نمود. حتی گاهی ممکن است که ما چند عامل را به عنوان عوامل اصلی و مهم در نظر گرفته باشیم. اما عوامل کوچک ولی اثرگذار را نادیده بگیریم. با این حال باید بدانیم که همین عوامل به ظاهر کوچک تاثیر شگرف و زیادی بر روی نتیجه کار خواهند داشت. حتی ممکن است که نسبت به عوامل به ظاهر مهم تر اثرات بیشتری داشته باشند. طراحی سایت از جمله این عوامل می باشد. لذا تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت شگرف است.

 

 

تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت به زبان ساده

یک حالت ایده آل را برای استفاده از سایت تصور کنید. قطعا در این حالت ایده آل شما به راحتی وارد وبسایت شده و در آن پیمایش می کنید.

لذا طراحی و سئو باید به گونه ای با یکدیگر مرتبط و حتی در هم آمیخته باشند که کاربر و یا مشتری در زمان وارد شدن و استفاده از وب سایت بتواند به راحتی و بدون ایجاد هر گونه مشکل از مکان الف به مکان ب برود و در این راستا اهدافش نیز برآورده شوند.

این ساده ترین تعریفی است که می توان در اینباره آن را ذکر نمود. با این حال سوالی که مطرح می شود ممکن است این باشد که دقیقا کدام عوامل می توانند به واسطه ی طراحی سایت بر روی سئو سایت اثرگذار باشند و یا چه فاکتورهایی تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت را افزایش می دهند؟

تاثیر سرعت سایت بر سئو

تاثیر سرعت سایت بر سئو

عوامل اثر گذار

  • لینک گذاری کنید: هر قسمت از سایت شما به عضوی از خانواده شباهت دارد. از اینرو نیاز است تا اعضای خانواده را رشد دهید. کما اینکه رشد هر یک از اعضای خانواده در نهایت بر رشد و ترقی کل خانواده اثرگذار است. لینک های داخلی در فضای وب به رشد اعضای خانواده شباهت دارند. این لینک ها کاربران را در سایت به حرکت در می آورند و باعث می شوند تا کاربران تمامی سایت شما را مشاهده کرده و از ظرفیت سایت تان با خبر شوند. خواندن مطالب، خرید کالا، خواندن نقد ها و… همان چیزهایی هستند که کاربران را به حضور در سایت شما راغب می کنند. پس قرار دادن لینک داخلی عنوان آن چیزی است که تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت را افزایش می دهد.

در همین باره گفتنی است که بدین واسطه پلتفرم گوگل نیز شما را با ارزش و اثرگذار تلقی خواهد کرد. چون با همین ترفند کوچک توانسته اید نیاز کاربران را به طرز مناسبی پوشش دهید.

 

  • منو را فراموش نکنید: هدایت کردن بازدید کنندگان بسیار مهم است. با وجود منو به راحتی می توان این کار مهم را به انجام رساند. طراحی منو کاری بسیار هوشمندانه است. چون شما می توانید از عنوان های مرتبط استفاده کنید و اینگونه به کاربران القا نمایید که هر آنچه مورد نظرشان است در سایت شما وجود دارد تنها کافی است تا آنها بر روی عناوین مهم کلیک کنند. لازم است بدانید که گوگل نیز این فرایند را دوست دارد و با بکارگیری همین ترفند ساده به شما رتبه می دهد.
عوامل اثرگذار بر طراحی سایت که سئو سایت را تحت تاثیر قرار می دهند2

عوامل اثرگذار بر طراحی سایت که سئو سایت را تحت تاثیر قرار می دهند

عوامل اثرگذار بر طراحی سایت که سئو سایت را تحت تاثیر قرار می دهند:

 

  • رنگ ها را هوشمندانه به کار ببرید: رنگ ها بر روی روحیه ما تاثیرگذار هستند. از اینرو اگر اصول استفاده کردن از رنگ ها را بلد باشید و روان شناسی رنگ را بدانید به راحتی می توانید کارکرد سایت را تقویت نموده و توجه مخاطبان را جلب کنید. جلب توجه مخاطبان باعث می شود تا رنک و رتبه سایت شما افزایش پیدا کند و گوگل رتبه های برتر را به شما اختصاص دهد.

 

  • مخاطب را سردرگم نکنید: حتما تا به حال با خیل عظیمی از سایت هایی روبرو شدید که به محض ورود مخاطب انبوه زیادی از تبلیغات را به وی نشان می دهند. حقیقت این است که پنجره های پاپ آپ بسیار مزاحمت آفرین اند و به راحتی می توانند کاربر را کلافه کنند. پس یادتان باشد که بایستی مهمان نواز باشید و با مخاطب خوب رفتار کنید. هرگز او را سردرگم یا کلافه نکنید.

 

 

  • فونت را به درستی انتخاب کنید: این مورد در نگاه اول شاید خیلی مهم به نظر نرسد اما بسیار با اهمیت است. فونت ها از جمله مهمترین عوامل تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت هستند. به همان اندازه که فونت ها می توانند خوانا، جذاب و منحصر به فرد باشند به همان اندازه نیز می توانند ناخوانا و زشت تلقی شوند. اگر قصد دارید تا سایت جذابی را طراحی کنید و اینگونه مخاطبان بیشتری را جلب نمایید از کارکرد فونت ها غافل نشوید و حتما فونت مناسب را انتخاب کنید. در سوی دیگر بعضی از کاربران هستند که سعی دارند چارچوب ها را بشکنند و اینگونه خلق معنا کنند. اما یادتان باشد که ساختار شکنی خود باید در قالب چارچوب اتفاق بیفتد. کما اینکه در غیر اینصورت نه تنها جذاب نیست که مخاطب را نیز آشفته و در نهایت دور می کند.
تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت

تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت

 

  • هر چقدر که می توانید پیشنهاد های جذاب و متنوعی را به کاربر ارائه دهید: زمانی که برای خرید به بازار می روید قطعا از فروشگاهی خرید می کنید که تنوع زیادی به شما می دهد. سایت های اینترنتی نیز پتانسیل چنین کارکردی را دارند. از اینرو بهتر است تا هر آنچه که در رابطه با طراحی سایت در توان دارید برای مخاطب بگذارید و سایت را به گونه ای طراحی کنید که مخاطب را درگیر کند. تنوع یکی از بهترین ترفندها است. در سوی دیگر گفتنی است که این قابلیت از یک حسن دیگر نیز بهره مند است و آن حسن این است که حتی اگر مخاطب از سایت شما خرید نکند و یا خدمات مورد نظرش را از سایت شما دریافت ندارد تنوع باعث می شود تا او مدت زمان بیشتری در وب سایت شما باقی بماند. همین مورد به خودی خود رنک شما را در گوگل بالا می برد.

 

آیا بهتر است تا طراحی سایت را خودمان انجام دهیم یا انجام آن را به افراد دیگری واگذار کنیم؟

چنانچه قصد دارید تا یک وب سایت حرفه ای داشته باشید و می خواهید از تمامی قابلیت های آن بهترین استفاده را ببرید. چنانچه می خواهید تا تمامی عوامل تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت را بکار بگیرید. بهتر است تا انجام آن را به شرکت های حرفه ای طراحی سایت واگذار نمایید.

 

 

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که در قسمت های قبلی ذکر شد اگر طراحی سایت به درستی انجام نشده باشد. ترافیکی که با زحمت فراوان و به واسطه ی سئو ایجاد گشته است هرز خواهد رفت. به زبان ساده اگر طراحی سایت به شیوه حرفه ای و مطلوب اجرا نشده باشد مخاطبان و کاربران در حین استفاده از آن با مشکل روبرو خواهند شد. همانطور که می دانید مشکل در استفاده از سایت و یا سخت و دشوار بودن استفاده از وب سایت باعث می شود تا مشتریان و یا مخاطبان سایت را ترک کنند. کما اینکه همین بهانه ی کوچک سبب می شود تا آنها به مشتری دائمی تبدیل نشوند. و یا هرگز دیگر سراغ سایت کذایی را نگیرند.

به همین دلیل می توان اینگونه نتیجه گرفت که تاثیر طراحی سایت بر روی سئو سایت شگرف است. این دو عامل بیشتر از آنچه که تصور می شود به یکدیگر ارتباط دارند و بر روی هم تاثیر می گذارند.

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *