متا تگ سئو چیست؟ مهمترین انواع متا تگ های تاثیر گذار

خلاصه مقاله:متا تگ سئو نوعی کد نویسی است که هم به موتور های جستجو و هم به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر به اطلاعات موجود در سایت ‌ها دسترسی داشته باشند.

زبان کامپیوتر با زبان ما انسان ‌ها متفاوت می‌باشد. همه اطلاعاتی که ما در فضای مجازی و سایت‌ ها می‌بینیم، توسط کد های HTML یا به عبارت دیگر، زبان کامپیوتر تولید شده‌اند‌. با استفاده از مرورگر ها و همچنین بستر های موجود، این کد ها به اطلاعات قابل ‌درک برای ما تبدیل می‌شوند. برای مثال تصاویر، نوشته ‌ها، لینک‌ ها و … تماماً جزء کد های HTML هستند. متا تگ سئو نیز یکی از مهم‌ترین بخش ‌های کد های HTML می‌باشد که می‌تواند تاثیر شگفت ‌انگیزی روی سئوی شما داشته باشد.

 

اگر شما در زمینه‌ های متفاوت فضای مجازی فعال باشید و کسب درآمد شما از طریق فعالیت در سایت ها باشد، قطعا از چیستی و اهمیت سئو آگاه هستید. این سئو است که می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌ و کار خودتان را به پیشرفت‌ های مد نظرتان برسانید. برای بهبود رتبه سئو، شما به استفاده درست از متا تگ‌ ها نیاز دارید. بیایید با یکدیگر بیشتر در رابطه با متا تگ سئو و ویژگی ‌های آن اطلاعات کسب کنیم.

 

متا تگ سئو چیست؟ مهمترین انواع متا تگ های تاثیر گذار

متا تگ سئو چیست؟ مهمترین انواع متا تگ های تاثیر گذار

متا تگ سئو چیست؟

همان ‌طور که پیشتر نیز به شما گفتیم، متا تگ سئو یک نوع کد HTML می‌باشد، که هم به موتور های جستجو و هم به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر به اطلاعات موجود در سایت ‌ها دسترسی داشته باشند. هدف اصلی متا تگ ‌ها توضیح و توصیف اطلاعات و محتوا های موجود در سایت‌ ها می‌باشد. همان ‌طور که از نام این نوع کد پیداست، متا تگ ‌ها به‌ عنوان هدر در قسمت کد نویسی قرار می‌گیرند و به شما کمک می‌کنند تا هم دسترسی پذیری سایت خود را بهتر کنید و هم رتبه‌ های مناسبی در گوگل به دست بیاورید.

                     

چرا باید از انواع متا تگ سئو بهره ببریم؟

 

همه شما متوجه شدید که متا تگ سئو چگونه می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند. اما لزوم استفاده از متا تگ، تنها به این موردی که ما گفتیم خلاصه نمی‌شود. متا تگ می‌تواند به یک وب مستر کمک کند تا کلمات کلیدی، میزان اهمیت صفحه، موضوع محتوا و یا حتی ایندکس شدن یا ایندکس نشدن صفحه را به‌ طور کامل مشخص کند. انتخاب هوشمندانه متا تگ ‌ها می‌تواند تا حد بسیار زیادی شانس دیده شدن صفحه را بالاتر ببرد و از این طریق به افزایش درآمد منجر شود. در چند سال اخیر، نحوه کارکرد گوگل و سایر موتور های جستجو با دهه ‌های پیش تفاوت‌ های بسیار زیادی به خود دیده است‌.

 

شاید حتی ده سال پیش ما می‌توانستیم با استفاده از چند کلمه کلیدی در یک صفحه خالی، رتبه خودمان را بسیار بهبود ببخشیم. اما در حال حاضر گوگل و سایر موتور های جستجو بسیار سخت ‌گیر شده‌اند و تنها به محتوا ها و سایت هایی اعتبار می‌بخشند که واقعاً به کاربران کمک کنند. متا تگ سئو به شما کمک می‌کند تا محتوای خودتان را استانداردتر کنید. هر چه محتوای شما استانداردتر باشد، راحت‌تر می‌توانید به رتبه‌ های مد نظرتان برسید. متا تگ ‌ها جزو معدود مواردی در سئو می‌باشند که هم تاثیر مستقیمی روی موتور های جستجو دارند و هم می‌توانند به مخاطبین شما در زمینه اطلاع ‌رسانی کمک کنند.

چرا باید از انواع متا تگ سئو بهره ببریم؟

چرا باید از انواع متا تگ سئو بهره ببریم؟

بررسی انواع مهم و تاثیر گذار متا تگ سئو

 

شما با استفاده از متا تگ ‌ها می‌توانید به گوگل بفهمانید که کدام بخش از مطالب سایت شما مهم‌تر و تاثیرگذارتر هستند. هر کدام از متا تگ هایی که در بخش های مختلف سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند، به ‌نحوی می‌توانند روی پیشرفت شما تاثیر گذار باشند. بیایید با یکدیگر برخی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین انواع متا تگ سئو را بررسی کنیم.

 

متا تگ عنوان (Title)

 

متا تگ سئو که در بخش عناوین قرار می‌گیرد، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین متا تگ ‌های موجود می‌باشد. این متا تگ وظیفه توصیف محتوای موجود در صفحه شما را دارد و می‌تواند نتایج جستجو را به‌ صورت کاملاً صحیح و از پیش‌ تعیین‌ شده هدایت کند. استفاده از متا تگ ‌های عنوان مناسب به شما کمک می‌کند ترافیک ورودی به سایت خودتان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. بهتر است که طول متا تگ عنوان شما بیشتر از 60 کاراکتر نباشد تا به ‌طور کامل برای مخاطبین نمایش داده شود. تا آنجا که میشود سعی کنید که از کلمه کلیدی در متا تگ خودتان بهره ببرید تا تاثیرگذاری آن روی مخاطب را افزایش دهید.

 

متا تگ ربات (Robot)

 

از دیگر انواع مهم متا تگ سئو، ما می‌توانیم به انواع به متا تگ ربات اشاره کنیم. اگر می‌خواهید دستورات مهمی را به ربات ‌های موجود در موتور های جستجو اطلاع دهید، باید از انواع متفاوت این متا تگ‌ ها بهره ببرید. برای مثال اگر می‌خواهید یک صفحه خاص از سایت شما در حال حاضر ایندکس نشود، می‌توانید با استفاده از متا تگ خاصی این دستور و خواسته را به گوگل انتقال دهید. در این شرایط، گوگل درخواست شما را مشاهده می‌کند و صفحه خاص سایت شما را ایندکس نمی‌کند‌. تمامی فعالیت ‌های مورد نظر شما باید با استفاده از انواع متفاوت متا تگ ربات به گوگل انتقال داده شوند

 

متا تگ دیسکریپشن (Descriptions)

 

از دیگر انواع مهم و تاثیرگذار متا تگ سئو، ما می‌توانیم به متا تگ دیسکریپشن اشاره کنیم. وظیفه این متا تگ انتقال اطلاعات خلاصه، جامع و کاملی از محتوایی است که در یک صفحه منتشر شده است. در واقع متا دیسکریپشن به خواننده کمک می‌کند تا متوجه شود با باز کردن صفحه مورد نظر، به چه اطلاعاتی دسترسی خواهد داشت. استفاده از متا دیسکریپشن های خلاقانه و جذاب، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی جذب مخاطب داشته باشد. در واقع متا دیسکریپشن به‌ عنوان تبلیغ محتوا و سایت شماست. پس هر چه این تبلیغ مهندسی شده تر باشد، میزان جذابیت آن برای مخاطبان بیشتر خواهد بود‌. پیشنهاد می‌شود برای توضیحات متا دیسکریپشن، شما حداکثر 160 کاراکتر را مورد استفاده قرار دهید و حتما در این بخش، از کلمه کلیدی بهره ببرید و کال تو اکشن جذابی داشته باشید.

 

متا تگ سئو Alt

 

متا تگ آلت یا به عبارت یکدیگر متن جایگزین برای تصاویر، از دیگر انواع مهم متا  تگ هاست. استفاده از این متا تگ باعث می‌شود تا موتور های جستجو راحت‌تر محتوای عکس را درک کنند و در جست‌ و جو های آتی، عکس را برای کاربران به نمایش بگذارند. این‌ موضوع باعث می‌شود تا حتی از طریق جستجوی عکس ‌ها نیز بازدید سایت شما بیشتر شود. به این‌ نکته توجه داشته باشید که متا تگ ‌های آلت باید ک کاملاً با محتوای تصویر همخوانی داشته باشند.

 

متا تگ viewport 

 

از دیگر انواع مهم و تاثیر گذار متا تگ سئو، ما می‌توانیم به viewport اشاره کنیم. viewport در واقع تعیین می‌کند که محتوای سایت شما در هر دستگاهی چگونه نمایش داده شود. برای مثال با استفاده از این متا تگ، اگر کاربر با تلفن‌ همراه یا لپتاپ به سایت شما سر بزند، محتوا به شکل و شمایل مناسبی برای او نمایش داده میشود. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر تجربه کاربری برای شما مهم می‌باشد، حتما به متا تگ viewport توجه زیادی داشته باشید.

 

انواع متا تگ سئو

انواع متا تگ سئو

جمع‌ بندی 

 

به‌ طور کلی متا تگ سئو تأثیرات شگفت ‌انگیز و باورنکردنی در پیشرفت شما خواهد داشت اگر می‌خواهید راحت‌تر پیشرفت کنید؛ در انتخاب متا تگ های سایت خود دقت داشته باشید. هر کدام از متا تگ هایی که ما برای شما نام بردیم جزو مهم‌ترین و تأثیرگذارترین متا تگ ‌های سئو هستند که می‌توانند روی رتبه‌ بندی سایت شما تاثیر گذار باشند. به ‌طور کلی، تمامی قوانین و الگوریتم ‌هایی که گوگل تعیین کرده به‌ نحوی به راحتی و خواسته‌ی کاربران باز می‌گردد. یعنی شما با استفاده از انواع متا تگ‌ ها، علاوه‌ بر معتبر نشان ‌دادن سایت خودتان از نظر گوگل، در چشم مخاطبین خودتان نیز می‌توانید به ‌عنوان یک سایت با رابط کاربری مناسب شناخته شوید.

به این موضوع توجه داشته باشید که در کنار متا تگ‌ های مهم و تاثیر گذار، برخی متا تگ ‌ها می‌توانند تاثیرات مخربی روی سایت شما بگذارند. سعی کنید با به‌ روز نگه‌ داشتن دانش خودتان یا استفاده از خدمات یک سئو کار متخصص، متا تگ ‌های بد را شناسایی کنید تا بتوانید با حذف آن ‌ها از صفحات سایت خودتان، راحت‌تر به پیشرفت ‌های مدنظر خود برسید. به این‌ موضوع توجه داشته باشید که متا تگ ها تنها به مواردی که ما گفتیم خلاصه نمی‌شوند و بسیار بیشتر از این موارد می‌باشند. هر چقدر تصمیم شما در زمینه تخصصی‌تر کار کردن در زمینه سئو جدی‌تر شود، لازمه شناخت تمامی متا تگ ‌ها بیشتر خواهد شد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *