انواع سئو کدامند؟

خلاصه مقاله:انواع سئو سایت به تکنیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که به منظور بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر به کار گرفته می شود.

سئو چیست؟

قبل از این که شما را با انواع سئو آشنا کنیم خوب است در ابتدا بفهمیم که سئو چیست؟ سئو در اصطلاح مخفف عبارت انگلیسی search engine optimization است. سئو سایت در واقع به فرایندی گفته می شود که طی آن تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا می کند. نحوه عملکرد سئو به این صورت است که با توجه به کلمات کلیدی خاص و مرتبط، سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه سازی می کند. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در نهایت منجر به این می شود که بازدید سایت شما افزایش پیدا کند.

سئو از آن جهت مهم است که امروزه بسیاری از کاربران به روش جستجو در موتورهای جستجوگری مانند گوگل، بینگ و … محصولات و خدمات مد نظر خود را پیدا می کنند. بیش از 50 درصد از ترافیک وب سایت ها از طریق جستجو فراهم می شود. بنابراین وقتی سایتی در بالای لیست نتایج جستجو به نمایش در می آید اعتماد کاربر به آن سایت بیشتر از بقیه سایت ها خواهد بود. همین امر باعث می شود کاربر در نهایت روی لینک سایت کلیک کرده و وارد آن شود و محصول یا خدمات مورد نظر خود را از سایت شما سفارش دهد.

انواع سئو کدامند؟

بهینه سازی موتورهای جستجوگر فرآیند بسیار پیچیده ای بوده که دارای انواع مختلفی است. همه انواع سئو در نهایت هدف یکسانی دارند. هدف آن ها بهینه سازی یک وب سایت برای بیشتر دیده شدن در موتورهای جستجوگر است. روش های مختلفی برای بهینه سازی سایت وجود دارد. به عبارتی می توان گفت انواع سئو بسیار زیاد است. هر روشی که در نهایت منجر به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر شود را می توان یکی از انواع سئو سایت دانست. مهم ترین انواع آن شامل سئو داخلی، سئو خارجی، سئو فنی، سئو محلی، سئو کلاه سفید (White Hat SEO)، سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)، سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) می باشند. در ادامه قصد داریم اطلاعات  مناسبی در خصوص هر یک از انواع سئو در اختیار شما قرار دهیم.

سئو داخلی یکی از انواع سئو

سئو داخلی یکی از مهمترین انواع سئو سایت است.  به تمامی اقداماتی که به منظور افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجوگر انجام می دهیم سئو داخلی گفته می شود. برای مثال اضافه کردن متاتگ ها برای ربات های گوگل، استفاده از تگ های html مانند h1,h2,…,h6 جزو سئو داخلی به حساب می آیند. همچنین درست کردن پیوند های معیوب، درست کردن ساختار url ها، دسته بندی صفحات سایت، استفاده از تصاویر مناسب، استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای متن و خیلی موارد دیگر نیز از تکنیک ها و اصول سئو داخلی به حساب می آیند. انتخاب عنوان مناسب نیز برای سئو داخلی بسیار مهم است. عنوانی که برای محتوای خود انتخاب می کنید بهتر است که توصیفی و حاوی کلمات کلیدی باشد. علاوه بر این عنوان باید به گونه ای انتخاب شود که خوانندگان را ترغیب کند روی مقالات شما کلیک کنند و وارد سایت شوند.

سئو خارجی سایت یکی از انواع سئو

سئو خارجی سایت یکی از انواع سئو

 سئو خارجی

سئو خارجی یکی از انواع سئو است که کاربرد گسترده ای برای بهینه سازی سایت دارد. به هر اقدامی که خارج از سایت خود به منظور افزایش بازدید از سایت انجام می دهید سئو داخلی گفته می شود. برای مثال استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از بارزترین روش ها برای انجام این کار است. همچنین بازاریابی در رسانه های اجتماعی مختلف مثل تلگرام، اینستاگرام و تبلیغ سایت به روش های مختلف در انجمن های آنلاین و…  هر استراتژی که در این زمینه به کار می گیرید در نهایت می تواند باعث شود که سایت شما توسط افراد بیشتری دیده شود.

 

سئو فنی از انواع سئو سایت

سئو فنی یکی دیگر از انواع سئو سایت است که سبب خواهد شد سایت شما رتبه بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد. در واقع به بهینه سازی عناصر و بخش های فنی و داخلی سایت به منظور دست یافتن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو سئو فنی گفته می شود. برای مثال رعایت اصول سئو در کد نویسی سایت یا طراحی سایت را می توان جزو سئو فنی سایت شمرد. سئو فنی به موتورهای جستجو در زمینه مرتب سازی و دسته بندی بهتر سایت کمک می کند.

 سئو محلی

سئو محلی به عنوان یکی از انواع سئو سایت مخصوصاً در این دوران کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است. سئو محلی در واقع به عمل بهینه سازی یک وب سایت فروشگاهی، رستوران و آژانس اینترنتی و … برای یک منطقه خاص گفته می شود. در این نوع سئو با توجه به مخاطبان محله و منطقه محل سکونت کاربران، سایت شما بهینه سازی و در موتورهای جستجوگر رتبه بندی می شود. هدف قرار دادن مخاطبان یک منطقه جغرافیایی خاص برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی بسیار ضروری است. بنابراین در سئو محلی بر اصول و قواعدی تکیه می شود که در نهایت منجر به این می شود که مردم محله یا منطقه مورد نظر شما سریعتر سایت شما را پیدا کنند.

 سئو کلاه سفید (White Hat SEO)

یکی دیگر از انواع سئو سایت سئو کلاه سفید است. در این روش برای بهینه سازی سایت از تکنیک ها و روش هایی استفاده شود که مطابق دستورالعمل های گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر باشد. سئو کلاه سفید از انواع سئو است که نیاز به صبر و بردباری دارد تا نتیجه دهد. اگر از اصول سئو کلاه سفید برای بهینه سازی سایت خود استفاده کرده اید خیالتان از بابت پایداری راحت باشد. با رعایت اصول و دستورالعمل های موتورهای جستجو به منظور بهینه سازی سایت می توان مطمئن بود که هیچ خطری سایت شما را تهدید نمی کند. برای مثال رتبه سایت شما کاهش پیدا نمی کند، سایت شما مسدود نخواهد شد.

در مجموع می توان گفت اگر سئو کلاه سفید را به درستی انجام دهید کم خطر بوده و بیشترین پاداش نصیب شما خواهد شد. نمونه هایی از این نوع سئو می توان به نوشتن محتوای مفید و کاربردی برای سایت، کسب لینک از سایت های معتبر، تولید محتوای مرتبط با موضوع سایت و … اشاره کرد.

 سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

سئو کلاه سیاه مقابل سئو کلاه سفید قرار می گیرد. در سئو کلاه سیاه از نقاط ضعف و حفره های الگوریتم موتورهای جستجوگر به منظور افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو استفاده می کنند. برای مثال استفاده از تکنیک های هرزنامه، یا خرید لینک و بک لینک، پر کردن محتوای سایت با کلمات کلیدی مرتبط، نمایش محتوای غیر مفید و مختلف به ربات های جستجوگر و کاربران جزو روش های سئو کلاه سیاه به حساب می آیند. ناگفته نماند که سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند احتمال این که در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار گیرند بالا است. همچنین رتبه این سایت ها کاهش پیدا می کند بنابراین بهتر است از آن اجتناب کنید. اگرچه ممکن است در کوتاه مدت نتایجی به دنبال داشته باشد اما به ریسکش نمی ارزد.

 سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

سئو کلاه خاکستری در واقع به یک سری تکنیک ها و روش هایی گفته می شود که از نظر رویکرد بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه قرار می گیرد. برای مثال می توان به محتوای کلیکی اشاره کرد که اگرچه توجه کاربر را جلب می کند، اما ارزش خاصی از نظر مفهومی برای او ندارد. همچنین تبادل لینک زیاد بین سایت های مختلف، خرید لینک و بک لینک و … جزو سئو کلاه خاکستری به حساب می آیند.

به عبارتی دیگر به اقداماتی که در صورت متوجه شدن گوگل و سایر مرورگرها باعث جریمه سایت نمی شوند، به نوعی سئو کلاه خاکستری می گویند. روش هایی که در سئو کلاه خاکستری استفاده می شود اگر توسط حرفه ای ها انجام شود، می تواند تاثیر مثبتی بر سئو داشته باشد. البته این را هم بگوییم که کوچکترین اشتباهی هم می تواند منجر به این شود که موتور جستجو سایت شما را جریمه کند. بنابراین باید قبل از استفاده از این تکنیک ها در مورد آن بیشتر تحقیق کنید.

سئو منفی وب سایت

سئو منفی وب سایت

سئو منفی از منفورترین انواع سئو

یکی از انواع سئو که می توان آن را جزو منفورترین سئو در نظر گرفت سئو منفی نام دارد. در سئو منفی که یک عمل غیر اخلاقی است، فرد سئوکار کاری می کند که در نهایت رتبه بندی سایت رقیب آسیب جدی ببیند. از جمله این روش ها می توان به هک کردن سایت رقیب، ایجاد لینک های مشکوک و با کیفیت پایین، ارسال نظرات و بازخورد منفی در شبکه های اجتماعی و انجمن های آنلاین و … اشاره کرد.

سئوی موبایل

سئو موبایل این روزها اهمیت زیادی دارد. به فرآیند بهینه سازی سایت و اطمینان از این که سایت در گوشی هوشمند و تبلت ها قابل مشاهده باشد سئو موبایل گفته می شود. کاربر اگر در بازدید از سایت شما با موبایل تجربه ای منفی داشته باشد نتایج خوبی برای سایت نخواهد داشت. بنابراین باید با استفاده از تکنیک هایی سایت را برای گوشی های هوشمند بهینه سازی کرد. این کار باعث می شود کاربر بتواند در هر مکان و زمان به راحتی به محتویات سایت شما دسترسی داشته باشد.  برای این کار باید از نظر طراحی، ساختار، سرعت لود سایت و سایر عوامل سایت را برای گوشی های هوشمند بهینه سازی کنید. بنابراین می توان گفت سئو موبایل به عنوان یکی از انواع سئو وب سایت در افزایش رتبه سایت بسیار مهم و تاثیرگذار است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *