عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری

عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری

خلاصه مقاله:عکس های صنعتی و تبلیغاتی به منظور ارتقاء فروش و برند سازی انجام می شوند. شما نیز می توانید برای کسب و کار خود از آنها بهره بگیرید.

 

عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری

عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری

عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری

حتی اگر قصد فروش آنلاین محصولات خود را نداشته باشید باز هم برای ارائه محصولات و خدمات خود نیاز به راه اندازی سایت و توضیح کالاها دارید. حقیقت این است که کلیه مشاغل موفق به اهمیت عکاسی صنعتی پی برده اند.
با توجه به گسترش اینترنت و ارائه محصولات به شکل آنلاین، نیاز به تهیه عکس های حرفه ای بیش از پیش  احساس می شود. این مطلب از دو منظر قابل اهمیت است. در گام نخست به منظور معرفی کالا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در گام دوم نیز می‌ تواند جنبه تبلیغاتی و برند سازی داشته باشد.
اگر تمایل دارید تا به علت ضرورت استفاده از عکس های حرفه ای پی ببرید با ما همراه شوید.

 

آشنایی با عکس های صنعتی

برای درک بهتر ضرورت و الزام استفاده از عکس های صنعتی بهتر است توضیح مختصری در این باره داشته باشیم.
تمرکز این مدل عکاسی بر روی نشان دادن مشخصات و آپشن های یک محصول به مصرف کننده یا مخاطب است. همانطور که انتظار می رود با عکاسی های معمولی بسیار متمایز خواهد بود. افرادی که به این کار مشغول هستند علاوه بر تحصیلات آکادمیک از ذهنی خلاق برخوردارند.
وقتی یک محصول به شکل حرفه ای و در زاویه دید درست به نمایش گذاشته شود میتواند نظر خریداران را به خود جلب کند.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که پس از ورود به یک سایت و مشاهده اجناس ارائه شده به شکل حرفه ای؛ دیگر نمی توانید نسبت به آنها بی توجه باشید و حداقل برای چند دقیقه هم که شده به مشاهده عکس ها و یا بررسی مشخصات کالاها می پردازید. همین مسئله به ظاهر کوچک می ‌تواند فروش محصول را چندین برابر کند. در ادامه به شرح ویژگی های عکس های صنعتی و تبلیغاتی به طور جداگانه می پردازیم. تمامی این ویژگی ها به نوعی ضرورت استفاده از عکاسی به شکل حرفه ای را در تمامی کسب و کارها بیان می کند.

مشخصات و مزایای عکس های صنعتی

1_ استفاده از نورپردازی حرفه ای

اولین مشخصه بارز عکاسی صنعتی اهمیت به نورپردازی است. بایستی به نور و جهت تابش آن توجه کرد تا به شکل متناسب و هماهنگ استفاده شوند. با این کار رنگ، متریال و حتی بافت محصول قابل مشاهده و لمس خواهد بود.

2_ ارائه بهترین زاویه دید

از دیگر مزایای بکارگیری عکاسی حرفه ای این است که می‌ توانید محصولات خود را در بهترین زاویه دید به مشتری ارائه دهید. هنگامی که خلاقانه ترین زاویه را برای تهیه عکس انتخاب کنید جزئیات اجناس به درستی نشان داده خواهند شد. ضمن آنکه به جلوه ظاهری کالا نیز صدمه ای وارد نمی گردد. عموماً تصاویر در زوایای مختلف ثبت می شوند تا مخاطب بتواند یک تصویر ذهنی کلی نسبت به محصول پیدا کند.

3_ ادیت عکس ها به شکل حرفه ای
عکس هایی که در نهایت بر روی سایت قرار می‌ گیرند عکس های خام و اولیه نخواهند بود. چرا که باید بر روی تصاویر ابتدایی ادیت و روتوش انجام شود. این کار با هدف از بین بردن نواقص و ارتقاء کیفیت تصاویر انجام می گیرد.
البته این کار باید به شکل استاندارد و حرفه ای اجرا شود. در غیر این صورت ماهیت اصلی محصول از بین خواهد رفت و عکس حالتی مصنوعی پیدا می کند.
هنگامی که ویرایش توسط فرد با تجربه و متبحر انجام گیرد آپشن های محصول به شکل واضح و برجسته تر دیده می شوند. این موضوع موجب حداکثر تاثیرگذاری بر روی فرد مشاهده کننده خواهد شد.

عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری

عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری

4_ نمایش ویژگی های محصول

اصلی ترین هدف استفاده از عکاسی صنعتی نمایش ویژگی های کالا است. یک عکس حرفه ای بایستی بتواند به خوبی آپشن و فواید یک کالا را نشان دهد تا مشاهده کننده نسبت به انتخاب آن مشتاق شود.

5_ کیفیت بالای تصاویر در عکس های صنعتی

عکاسان از دوربین های گران قیمت و تجهیزات حرفه ای برای تهیه عکس های منحصر به فرد استفاده می کنند. این عکس ها می توانند به خوبی بافت، رنگ، فرم و استایل کالا را نشان دهند. ضمنا می توانید مطمئن باشید که رنگ محصول به درستی نمایش داده می شود.

مشخصات و مزایای عکس های تبلیغاتی

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تا حدودی با یکدیگر همپوشانی دارند و نمی توان این دو را کاملا از یکدیگر تفکیک داد. اما وجه های تمایزی نیز بین این دو وجود دارد که تنها یک تیم حرفه ای به آن آگاه است.
به طور کلی در این سبک، به کارگیری “جلوه های ویژه”، “نوع چیدمان” و “استفاده از نور به شکل ویژه ” حرف اول را میزند. در ادامه به ویژگی های کلیدی این قبیل عکس ها می پردازیم.

1_ ایده پردازی به شکل خلاقانه


در تصاویر صنعتی کالاها تنها به شکل مینیمال به مخاطب ارائه می شوند و نیازی به ایده پردازی نیست. این موضوع یکی از کلیدی ترین فواید عکاسی به صورت صنعتی است. اما در عکاسی با هدف تبلیغاتی و برندسازی باید بر روی ایده پردازی تمرکز کنید. شما بایستی تنها با یک عکس بتوانید داستانی جذاب و گیرا را در ذهن مخاطب ثبت کنید.

به طور مثال عکاسی از نوشیدنی ها می تواند بر روی ساحل دریا و یا در حین مسافرت انجام شود. شما می توانید از گرمای هوا برای دلچسب نشان دادن یک نوشیدنی خنک در یک روز گرم تابستانی کمک بگیرید. با کمک ایده های درست و متناسب می توانید احساس نیاز را در مشتری خود ایجاد کنید. هنگامی که مخاطب شما به این باور برسد که محصول شما می تواند نیاز او را برطرف کند نسبت به خرید آن کالا اقدام خواهد کرد.

2_ جذب مخاطب به واسطه درگیر کردن احساسات

 

افرادی که در حوزه عکس های تبلیغاتی فعالیت دارند به خوبی بر این مسئله واقف هستند که با ایجاد احساس در مخاطب می توانند او را به مشتری ثابت و فعال تبدیل کنند. به طور مثال برای برند سازی و تبلیغ یک خودرو می توانید احساس آرامشی که سرنشینان در حین سفر با اتومبیل تجربه خواهند کرد؛ را به نمایش بگذارید. این تصویر سازی در ذهن مخاطب ایجاد می شود که خرید محصول آرامش و اطمینان خاطر را به همراه خواهد داشت.

3_ بازی با نور و ترکیب بندی


نورپردازی به شکل حرفه ‌ای یکی از فاکتورهای کلیدی در عکس های صنعتی است. اما در تصاویر تبلیغاتی این موضوع به شکل متفاوتی نقش خود را اعمال می ‌کند. شما با نور بازی می کنید و با ایجاد سایه و روشن تاثیر گذاری محصول را در ذهن مشتری افزایش می دهید. در حقیقت نورپردازی، شما را در اجرای ایده های خلاقانه کمک خواهد کرد.

 

هزینه های عکس های صنعتی و تبلیغاتی

احتمالا یکی از سوالاتی که در ذهن افراد مطرح می شود این است که عکاسی حرفه ای و صنعتی چه هزینه ای خواهند داشت. قیمت این پروژه ها می تواند به چندین روش محاسبه شود:

  • برآورد هزینه بر طبق زمان، نرخ روزانه یا ساعتی
  • برآورد هزینه بر طبق نوع محصول
  • برآورد هزینه بر طبق تعداد عکس های تهیه شده

در اغلب مواقع هزینه ‌ها بر اساس تعداد عکس های گرفته شده برآورد می ‌شود. این حالت برای کارفرما و عکاس معقول تر خواهد بود. اما به طور کلی پروژه های عکاسی ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشند.
توصیه ما به شما این است که تمرکز خود را بر روی کیفیت عکاسی قرار دهید و سپس به هزینه ها توجه کنید. چرا که این کار به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

جان کلام

حقیقت این است که مبحث عکاسی صنعتی و تبلیغاتی واجد ابعاد مختلف و گسترده ای می ‌باشد و نمی توان کلیه نکات را در یک مقاله جای داد.
چنانچه تمایل به دریافت مشاوره به منظور عکاسی، ساخت تیزر و برندسازی برای محصولات و خدمات خود را دارید می توانید از طریق گروه ” ملکه سئو ” اقدام کنید. مجموعه ما با به کارگیری کادری متخصص و تجهیزاتی مدرن، سالهاست که در این حوزه در حال فعالیت می باشد. مفتخریم که شما را برای ارائه محصولات تان به بهترین شکل ممکن یاری کنیم.
به منظور استعلام هزینه ها و یا دریافت مشاوره با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. پل های ارتباطی که شما عزیزان می توانید به واسطه آن با کارشناسان ما تماس بگیرید در سایت ذکر شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *