چگالی کلمات کلیدی چیست و چطور محاسبه می شود ؟

چگالی کلمات کلیدی چیست و چطور محاسبه می شود ؟

برای سئو سازی سایت های متفاوت یکی از مهمترین مواردی که اهمیت زیادی دارد چگالی کلمات کلیدی است. بسیاری از افرادی که متخصص سئو هستند بر این باور می باشند که چگالی هر یک از کلمات کلیدی باید بین ۱ الی 3 درصد از کل محتوا باشد. در صورتی که تعداد کلمات کلیدی محتوای شما از این مقدار افزایش یابد گوگل صفحه را به عنوان اسپم معرفی می کند. در بحث سئو چگالی انواع کلمات کلیدی را به صورت درصد مشخص می کنند. به عنوان مثال از هر 100 کلمه باید سه کلمه را به عنوان کلمه کلیدی در نظر بگیریم. به همین دلیل شما بسیار راحت و سریع می توانید مقدار کلمات کلیدی را در صفحه محاسبه نمایید.

اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو چیست ؟

چگالی کلمه کلیدی در سئو به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهایی است که که برای بالاتر بردن رتبه سایت اهمیت زیادی دارد. در صورتی که به این فاکتور اهمیت ندهید ربات های گوگل متوجه این مسئله می شوند و صفحه شما را در پایین ترین سطح قرار می دهند. چگالی هر یک از انواع کلمات کلیدی کمیت مشخص شده ای دارد. تعداد دفعات تکرار هر یک از کلمات کلیدی مشخص شده را باید بر اساس درصد مشخص کنید. اگر شما یک متن صد کلمه‌ای دارید باید تعداد کلمات کلیدی را در متن از نظر درصد مورد بررسی قرار دهید.

چگالی استاندارد کلمه کلیدی

حالت های بررسی چگالی کلمات کلیدی

اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو به سه حالت بررسی می‌ شود. یکی از حالت ها استاندارد است و تاثیر زیادی روی سئو سایت می‌ گذارد. تاثیر حالت های دیگر تا حدودی منفی می باشد. مهم ترین حالت های چگالی انواع کلمات کلیدی عبارت هستند از :

  1. چگالی کم کلمه کلیدی

یکی از مهم ترین حالت های چگالی کلمه کلیدی، کلمات کم هستند. زمانی که نسبت استفاده کردن از کلمات کلیدی به تعداد کل کلمات کمتر باشد این حالت به وجود می آید. در این حالت ربات هایی که مربوط به موتور جستجو هستند نمی توانند به درستی کلمه ها را تشخیص دهند. همچنین در این حالت موتورهای جستجو موضوع متن را نمی توانند متوجه شوند. محتوای شما در حالت اول رتبه بندی نمی شود. در صورت رتبه بندی، رتبه های برتر را محتوا به خود اختصاص نخواهد داد.

  1. چگالی استاندارد کلمه کلیدی

یکی دیگر از حالت های چگالی کلمه کلیدی، تعداد کلمات مناسب است. اگر تعداد دفعات تکرار انواع کلمات کلیدی نسبت به تعداد کل مقاله استاندارد باشد این حالت به وجود می آید. به تعداد استاندارد و مناسب هر یک از کلمات کلیدی در متن اصلی باید اهمیت دهید. در واقع اگر تعداد کلمات کلیدی مناسب باشند بهترین تاثیر را از چگالی کلمات در سئو دریافت می کنید. در این حالت هر یک از موتورهای جستجو قادر هستند به سادگی متوجه موضوع اصلی شوند و محتوا را در رتبه‌ های بالا قرار دهند.

  1. چگالی بالا کلمه کلیدی

یکی دیگر از حالت های چگالی کلمات کلیدی، تعداد کلمات زیاد است. اگر گوگل متوجه شود که شما تعداد کلمات زیادی را در سایت قرار داده‌ اید بدون شک جریمه برای سایت تان لحاظ می شود. بهینه‌سازی بیش از اندازه برای سایت گزینه مناسبی نیست. استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی یکی از اقداماتی است که گوگل آن را مثبت نمی داند. چگالی بالا کلمات کلیدی عامل کیفیت مطلب در گوگل نیست. اگر تعداد دفعات استفاده کردن از کلمات کلیدی نسبت به کل مقاله بیشتر از اندازه استاندارد باشد در ابتدا مشکلی به وجود نمی آید. در واقع امکان دارد که در ابتدا، صفحه شما رتبه بالاتری را در نتایج جستجو به دست آورد. به مرور زمان گوگل متوجه تعداد کلمات زیاد می شود و رتبه سایت را به شدت پایین می آورد. حتی در برخی از موارد امکان دارد که صفحه به طور کلی از نتایج حذف گردد.

چگالی مناسب

چگالی مناسب

چگونگی بررسی میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی

میزان مناسب چگالی کلمات کلیدی در سئو یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. متاسفانه قانون مشخص شده ای برای تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی در صفحات متفاوت وجود ندارد. موتورهای جستجو درصد چگالی انواع کلمات کلیدی را اعلام نخواهند کرد. به همین دلیل باید احتیاط نمایید و از بهترین توصیه هایی که مربوط به چگالی کلمه کلیدی است استفاده کنید. بسیاری از افراد میزان چگالی مناسب کلمات را بین 1 الی 3 درصد تخمین می ‌زنند.

برای محاسبه و بررسی اندازه کلمات کلیدی کار دشواری را پیش رو نخواهید داشت. شما تنها نیاز است که تعداد تکرار عبارات مدنظر را در کل مقاله محاسبه نمایید. پس از آن می توانید عدد به دست آمده را در تعداد کل کلمات متن تقسیم کنید. عددی که به دست می آید را باید در 100 ضرب نمایید. به همین راحتی می توانید متوجه شوید که نرخ تکرار کلمات کلیدی در مطلب شما چند درصد است.

در حالت نمایش معمولی تکرار کلمات مشخص نمی گردد. برای مشاهده کردن سورس کد هر یک از صفحات وب، ابتدا باید صفحه را به وسیله مرورگر کروم باز کنید. پس از آن کلید های ترکیبی کنترل و u را فشار دهید. در این قسمت باید با استفاده از کلیدهای کنترل و f عبارت مد نظر را جستجو نمایید تا چگالی کلمه کلیدی مورد بررسی قرار بگیرد.

چگالی کلمات طولانی و کوتاه کلیدی

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد چگالی کلمات کلیدی اهمیت دارد این است که نوع کلمه کلیدی را بررسی کنید. کلمات کلیدی از یک کلمه تشکیل می شوند که به طور معمول این یک کلمه در متن به عنوان کلمه کلیدی اصلی معرفی می گردد. این کلمه در عنوان مقاله باید به کار برود. عبارت کلیدی و کلمات کلیدی طولانی از دو یا چند کلمه تشکیل می شوند. هر یک از این عبارات می ‌توانند به وسیله کاربران گوگل سرچ شوند. پس از آن با توجه به این عبارات، سایت طراحی شده شما در نتایج جستجو مشاهده خواهد شد.

اگر کلمات کلیدی طولانی تعدادشان مناسب باشد نرخ کلیک و رتبه بندی سایت را بالاتر می ‌برند. کلمات کلیدی به علت کوتاه بودن به راحتی استفاده می شوند. دقت داشته باشید که کلمات کلیدی طولانی نسبت به کلید واژه هایی که تک کلمه هستند رقابت کمتری دارند. نتایج مرتبط کمتری را برای کلمات کلیدی طولانی مشاهده می کنید. این مسئله موجب شده که نیاز کاربران ۸۰ درصد برطرف شود. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی که طولانی هستند محتوای خود را به کاربران بیشتری نشان دهید. این مسئله کمک می‌ کند که سئو سایت تقویت گردد.

روش توزیع چگالی کلمات کلیدی

روش توزیع انواع کلمات کلیدی با یکدیگر فرق می کند. مهمترین نکته ای که در چگالی کلمات کلیدی اهمیت دارد روش توزیع کلمات است. استفاده از کلمات کلیدی در متن باید به گونه ‌ای باشد که تمامی کلمات به صورت متمرکز در متن مورد نظر قرار بگیرند. باید نحوه توزیع کلمات را به خوبی بشناسید تا سئو سایت را تقویت کنید. در واقع عبارات و کلمات کلیدی باید به گونه‌ ای در متن مورد استفاده قرار بگیرند که برای مخاطب جذاب باشند.

این مسئله که موتورهای جستجو به راحتی کلمات کلیدی را تشخیص دهند بسیار مهم است. توزیع پراکنده کلمات کلیدی در سئو قابل قبول نیست، چرا که در این صورت امکان دارد کلمه کلیدی به عنوان کلمه اصلی معرفی نشود. کلمه کلیدی مد نظر را می توانید در مواردی که متا تگ های صفحات شناخته شده نیستند مورد استفاده قرار دهید. همچنین در کنار لینک های متفاوت داخلی سایت می توانید انواع کلمات کلیدی را به کار بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *