چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد و چگونه می‌تواند در این رقابت پیروز گردد.

خلاصه مقاله:به زبان ساده‌تر این که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد، به دلیل الگوریتم‌های مورد توجه شرکت گوگل و سایر موتورهای جست و جو می‌باشد.

مقدمه

این روزها واژه SEO یا سئو سایت را همه شنیده‌اند و نمی‌تواند آن را اصطلاحی نا آشنا تلقی کرد. به خصوص برای افرادی که با کسب و کارهای اینترنتی و طراحی سایت سر و کار دارند فرایندی کاملا آشنا به حساب می‌آید. با این حال باید بگوییم Search Engine Optimization یا به اختصار SEO یکی از مهم‌ترین ترفندهای موجود برای رقابت در افزایش بازدید سایت توسط مخاطبان است. شاید با شنیدن واژه‌ی سئو سایت، این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد؟ به طور کلی باید بگوییم که این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای دیده شدن سایت و در نهایت افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر است.

 

چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد

گوگل بزرگ‌ترین و قوی‌ترین موتور جست و جو در سراسر اینترنت می‌باشد، که بر اساس قوانین سئو سایت فعالیت می‌کند. تمام افراد به محض باز کردن مرورگر خود، سایت‌های مورد نظر و کالاهایی را که نیاز دارند را از طریق گوگل جست و جو می‌کنند. حتی برخی افراد برای افزایش دانش خود به جست و جوی مقالات علمی و اخبار می‌پردازند. علاوه بر گوگل، موتورهای جست و جوی دیگری مانند Yahoo، bing و… نیز وجود دارند که مطابق با قوانین سئو سایت به فعالیت می‌پردازند و نتایج را برای کاربران به نمایش می‌گذارند. به زبان ساده‌تر این که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد، به دلیل الگوریتم‌های مورد توجه شرکت گوگل و سایر موتورهای جست و جو می‌باشد.

افراد بر روی نتیجه‌های اولیه‌ی گوگل کلیک می‌کنند.

افراد بر روی نتیجه‌های اولیه‌ی گوگل کلیک می‌کنند.

 

سئو سایت شما را با مخاطبانتان آشنا می‌کند

با توجه به این مسئله که تمامی افراد با استفاده از سرچ گوگل، گشت و گذار خود در اینترنت را آغاز می‌کنند، باید دریابید که چقدر دیده شدن سایت کسب و کار شما از طریق نتایج جست و جو می‌تواند اهمیت داشته باشد. همین یک نکته می‌تواند بخش مهمی از پاسخ سوال، چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد، باشد. به طور روزانه و در هر لحظه هزاران نفر در حال جست و جو در فضای اینترنت می‌باشند و هر کدام از این افراد می‌توانند یکی مشتریان محصولات و یا نیازمند خدمات شما باشند. به طور کلی افراد بر روی نتیجه‌های اولیه‌ی گوگل کلیک می‌کنند و انتخاب رتبه‌های زیرین و حتی صفحات بعدی نتایج، از احتمالات بسیار کمی برخوردار می‌باشند. استفاده از تکنیک‌های سئو سایت می‌تواند سایت شما را به صفحات ابتدایی ارتقا دهد.

 

این روزها واژه SEO یا سئو سایت را همه شنیده‌اند و نمی‌تواند آن را اصطلاحی نا آشنا تلقی کرد.

این روزها واژه SEO یا سئو سایت را همه شنیده‌اند و نمی‌تواند آن را اصطلاحی نا آشنا تلقی کرد.

 

افزایش آمار بازدید سایت با استفاده از سئو

برای درک بهتر این که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد، باید گفت که افزایش بازدید سایت رابطه‌ی مستقیمی با آشنایی مخاطب با سایت دارد و در نهایت منجر به کسب درآمد شما می‌شود. با سئو سازی سایت به صورت مناسب و مطابق با قوانین، می‌توانید در رتبه‌های نخست موتور جست و جوی گوگل قرار بگیرید و از شانس بیشتری برای انتخاب شدن توسط کاربران برخوردار گردید. این مزیت منجر به افزایش بازدید و ترافیک سایت شما بدون هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی می‌شود.

از این رو سئو سایت می‌تواند بسیار ارزشمند و مهم باشد. اولین و مهم‌ترین هدف برای سئو سازی سایت جذب مخاطبان بیشتر و افزایش آمار بازدید سایت می‌باشد. با قرار گیری در رتبه‌های ابتدایی گوگل به طبع آمار بازدید سایت افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که با تکرار شدن مداوم نام سایت امکان این که کاربران آن را به یکدیگر معرفی کنند به مراتب افزایش می‌یابد. بهره گیری از یک استراتژی مناسب در سئو سازی سایت و تولید محتوا بر اساس آن می‌تواند آینده‌ی کسب و کار شما را متحول کند.

 

اهمیت سئو سایت در هدفمند سازی کسب و کار

به طور کلی افزایش مراجعین به سایت، خود به خود باعث به وجود آمدن مشتری‌های بالقوه می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که سئو سایت، راه را برای برقراری ارتباط میان سایت شما و مشتری هموار می‌کند. باقی ماجرا بستگی به کیفیت خدمات، طراحی سایت و… برای جذب مشتری، جهت دریافت خدمات و یا خرید کالا دارد. توجه داشته باشید که سئو سازی سایت باید به صورت کاملا علمی و هدفمند انجام گیرد تا کاربر را به طور دقیق به سمت سایت خود هدایت نمایید. همان طور که گفته شد با ارائه‌ی خدمات با کیفیت و برطرف نمودن نیاز مخاطبان خود، می‌توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید. اگر از انجام این کار بر بیایید، سئو سایت شما را به فروش بالا و کسب درآمد مناسبی خواهد رساند و شما را از رقبا پیش می اندازد. سرمایه گذاری بر روی سئو سازی هدفمند، بهترین استراتژی برای دستیابی به فروش بیشتر و شناخته شدن برند شما می‌باشد.

تمامی افراد با استفاده از گوگل، گشت و گذار خود در اینترنت را آغاز می‌کنند.

تمامی افراد با استفاده از گوگل، گشت و گذار خود در اینترنت را آغاز می‌کنند.

افزایش اعتبار و کاهش هزینه‌ها با سئو سایت

درحقیقت گوگل یک موتور جست و جوی بی رقیب در زمینه‌ی وب گردی می‌باشد؛ و همین موضوع موجب گردیده که کاربران اینترنت بیشتر از هر سایت دیگری به گوگل اعتماد داشته باشند. از این رو پیشنهادات گوگل برای کاربران قابل قبول و بسیار مفید محسوب می‌شود. با سئو سازی اصولی و حرفه‌ای می‌توانید اعتبار کسب و کار خود را تا حد زیادی نزد کاربران افزایش دهید. همچنین سئو سایت می‌تواند در کاهش هزینه‌های کسب و کار بسیار موثر باشد. بهینه سازی سئو سایت جهت ارتقا در نتایج موتورهای جست و جو به مراتب تاثیر گذارتر و کم هزینه‌تر از هرگونه تبلیغات است.

همچنین انجام تبلیغات در سایت‌های دیگر و یا تیزرها محدوده‌ی کوچکی از مخاطبان را تحت پوشش قرار می‌دهد، در صورتی که گوگل کسب و کار شما را به تمام کاربران سطح اینترنت معرفی می‌کند. یکی از خدمات شرکت گوگل این است که در قبال دریافت مبلغی سایت شما را در جست و جوهای ابتدایی قرار می‌دهد. ولی با استفاده از سئو سایت می‌توانید با هزینه‌ی بسیار کمتر و کسب نتیجه‌ی بهتر سایت خود را در میان گزینه‌های ابتدایی قرار دهید. سرمایه گذاری بر روی سئو سایت یک فرآیند دائمی و همیشگی است؛ و در 24 ساعت شبانه روز و در تمام روزهای سال به صورت کاملا پایدار باقی می‌ماند.

 

سئو سایت امکان سنجش را برای شما فراهم می کند

با برخورداری از دانش سئو، می‌توانید میزان ورودی‌های سایت خود را مورد سنجش قرار دهید. همچنین با استفاده از ابزارهای سئو سایت از امکان تشخیص نیازهای جامعه برخوردار گردید. به عنوان مثال با توجه به نوع خدمات و محصولات خود می‌توانید دریابید که کاربران اینترنت در بیشتر مواقع چه کلید واژه‌هایی را مورد جست و جو قرار می‌دهند. از این رو می‌توانید استراتژی کسب کار خود را با مشخص کردن هدف و ایجاد تناسب با سئو سایت برنامه ریزی کنید.

گوگل یک موتور جست و جوی بی رقیب در زمینه‌ی وب گردی می‌باشد.

گوگل یک موتور جست و جوی بی رقیب در زمینه‌ی وب گردی می‌باشد.

جمع بندی

یکی از اساسی‌ترین سوالاتی که طراحان سایت یا مدیران شرکت‌ها با آن رو به رو هستند، این است که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد. یکی از مهم‌ترین موارد در جذب مشتری سرعت مناسب سایت می‌باشد. سئو سازی سایت می‌تواند در بهبود سرعت بارگذاری سایت شما بسیار تاثیرگذار باشد. با توجه به این که سئو بر اساس کلمات کلیدی مشخص شده و هدفمند عمل می‌کند. از این رو افراد با جست و جوی کلمات مورد نظر خود به طور مستقیم به سایت‌های مرتبط راهنمایی می‌شوند.

کاربرانی که به سایت شما هدایت می شوند به طور دقیق به دنبال خدمات شما هستند و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این را بدانید که رتبه‌ی سئو شما، می‌تواند برای همیشه در گوگل باقی بماند. توجه داشته باشید که به طور تقریبی تمام کسب و کارهای موجود در فضای اینترنت با تکنیک‌های سئو سایت آشنا هستند و به طور تخصصی از آنها استفاده می‌کنند. از این رو توجه به موضوع سئو سایت و انجام آن به دست افراد متخصص می‌تواند شانس شما را در این رقابت افزایش دهد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *