آشنایی با افزونه یواست سئو و مزایای آن

خلاصه مقاله:افزونه یواست سئو را می توان به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین افزونه موجود برای بهینه سازی سایت های وردپرسی دانست.

توضیحاتی در مورد افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد البته در آن زمان نام این افزونه وردپرس سئو بود. سال 2012 افزونه وردپرس سئو به یواست سئو تغییر نام داد. البته ورژن پیشرفته این افزونه نیز در سال 2012 منتشر شد. این افزونه با هدف کمک به سئوی سایت های وردپرسی ساخته شده است. با توجه به اینکه استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی انواع سایت در دنیا امری رایج است، این افزونه می تواند در سئوی سایت های مختلف تاثیرگذار باشد.

استفاده از افزونه یواست سئو کمک می کند تا حتی افرادی که اطلاعات بسیار کامل و دقیقی از سئو سایت ندارند نیز بتوانند گام های بسیار موثری در بهینه سازی سایت خود بردارند. همین موضوع باعث محبوبیت این افزونه شده و تقریبا همه سایت های وردپرسی از این افزونه استفاده می کنند. هیچ افزونه وردپرسی دیگری در حوزه سئو سایت تا به این لحظه نتوانسته امکانات و مزایای یواست سئو را برای کاربران فراهم نماید. این موضوع باعث شده تا هر روز استقبال از این افزونه رو به افزایش باشد.

افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو

روش کار افزونه Yoast SEO

اساس کار افزونه یواست سئو بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است. این افزونه تمامی الگوریتم های گوگل را به خوبی می شناسد و می داند چه کارهایی باید انجام شود تا سایت از نظر الگوریتم های گوگل به امتیاز بالاتری برسد. انجام اقدامات لازم بر اساس افزونه Yoast SEO کمک می کند تا سایت ها راحت تر و در مدت زمان کوتاه تری به رتبه های برتر در موتورهای جستجو برسند. بهینه سازی محتوا یکی از مهمترین کارهایی است که این افزونه انجام می دهد.

محتوایی که قرار است بر روی سایت های وردپرسی منتشر شود، ابتدا توسط افزونه یواست سئو بررسی می شود. همه پارامترهای بازاریابی محتوایی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا محتوایی که بر روی سایت منتشر می شود، بیشترین مطابقت را با الگوریتم های گوگل داشته باشد. این موضوع کمک می کند تا سایت های وردپرسی بتوانند بسیار راحت تر از سایر سایت ها در لیست برترین سایت های اینترنتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. زمانی که مشکلاتی در محتوا توسط افزونه یواست سئو شناسایی شود، چراغ قرمزی جلوی آن قرار می گیرد و تا زمانی که مشکل به طور کامل رفع نشود، چراغ قرمز تبدیل به چراغ سبز نمی شود. زمانی باید محتوا بر روی سایت منتشر شود که همه پارامترهای ارزیابی شده چراغ سبز بگیرند.

یواست سئو

یواست سئو

برخی از مواردی که توسط یواست سئو بررسی می شوند؟

یکی از موارد بسیار مهمی که توسط افزونه یواست سئو مورد بررسی قرار می گیرد، تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی یا همان چگالی کلمه کلیدی است. معمولا کلمه کلیدی نباید خیلی زیاد و یا خیلی کم مورد استفاده قرار بگیرد. چگالی محتوا می تواند بین نیم الی دو و نیم درصد کل متن باشد اما بهترین حالت آن به ازای هر 100 کلمه یک بار یعنی یک درصد می باشد.

مورد بعدی که توسط افزونه یواست سئو مورد بررسی قرار می گیرد، خوانایی متن است. برای مثال جملاتی که طولانی هستند برای کاربر خسته کننده بوده و ممکن است وی را از مطالعه ادامه مطلب منصرف کند. به همین خاطر جملات بهتر است حداکثر 20 کلمه باشند. البته برای سهولت کار این اجازه داده می شود که 25 درصد جملات بیشتر از حد استاندارد نوشته شوند. پاراگراف های طولانی نیز برای کاربر چندان جذابیت نداشته و بهتر است پاراگراف ها 5 خط یا حتی کمتر باشند.

استفاده صحیح از کلمه کلیدی اصلی موضوع دیگری است که توسط افزونه یواست سئو مورد بررسی قرار می گیرد، برای مثال در پاراگراف اول، توضیحات متا و برخی از زیرعنوان ها بهتر است که کلمه کلیدی کانونی مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این موارد در عنوان محتوا نیز باید از کلمه کلیدی اصلی استفاده شود. مورد بعدی که توسط این افزونه بررسی می شود تعداد کلمات خلاصه محتوا یا توضیحات متا می باشد. تعداد کلمات خلاصه محتوا باید بین 20 الی 30 کلمه تنظیم شود.

مورد بعدی که افزونه یواست سئو بررسی می کند این است که تصاویر دارای توضیحات alt می باشند یا خیر؟ alt تصاویر باید مرتبط با عکس یوده و توضیح کاملی در مورد عکس باشد. به هیچ عنوان نباید alt تصاویر بی ربط و غیر مرتبط با موضوع عکس باشد. بهتر است از کلمه کلیدی اصلی و مرتبط نیز در توضیح تصاویر استفاده شود. توضیحات alt برای هر عکس باید جداگانه نوشته شوند و استفاده از یک متن برای همه تصاویر صحیح نیست.

 

آنالیز محتوا توسط یواست سئو

آنالیز محتوا توسط یواست سئو

 

مزایای استفاده از افزونه Yoast SEO

اولین مزیت استفاده از افزونه یواست سئو رایگان بودن آن است. این موضوع باعث شده تا همه سایت های وردپرسی بتوانند از این افزونه بهره مند شوند. هیچ فرقی نمی کند که یک سایت تازه تاسیس بوده و درآمد مناسبی برای صاحبش ندارد و یا اینکه یک سایت دارای قدمت زیادی بوده و توانسته به موفقیت های زیادی برسد.

ویژگی بعدی استفاده از افزونه Yoast SEO به روز بودن آن است. تقریبا بر اساس آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل طراحی شده و این موضوع باعث می شود تا همیشه بتوان از قابلیت های آن استفاده کرد. البته به روز بودن آن به شرطی است که از آخرین نسخه آن استفاده شود. این موضوع را نیز بهتر است بدانیم که به طور منظم به روز رسانی هایی برای این افزونه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

از دیگر مزایای افزونه یواست سئو می توان ساده بودن کار با آن را معرفی کرد. طراحی و ساخت این افزونه به نحوی بوده که همه افراد با هر سطح دانش فنی می توانند از آن استفاده کنند. این موضوع باعث شده تا اغلب افراد این افزونه را برای بهینه سازی سایت خود انتخاب کنند.

یکی دیگر از مزایای این افزونه جلوگیری از انتشار محتوای تکراری است. محتوای تکراری می تواند آسیب جدی به سایت وارد کند، همین موضوع باعث شده تا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی توجه ویژه ای به آن داشته باشند. محتوای تکراری می تواند به یک صفحه و یا حتی کل سایت آسیب برساند.

پشتیبانی کامل از زبان فارسی یکی دیگر از مزایای افزونه یواست سئو به شمار می رود. افرادی که هیچ گونه آشنایی با زبان انگلیسی ندارند نیز به راحتی می توانند از این افزونه استفاده نمایند.

 

آیا افزونه یواست سئو تگ های متا یا همان زیرعنوان ها را بهینه می کند؟

یکی از عملکردهای بسیار خوب افزونه یواست سئو، بهینه سازی متا تگ ها می باشد. بهتر است به ازای هر 150 الی 300 کلمه یک زیرعنوان در محتوا قرار بگیرد. زیرعنوان ها باید جذابیت خاص خود را داشته باشند و بتوانند به سوالات ذهنی مخاطب پاسخ بدهند. بهتر است زیرعنوان ها نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشند. استفاده از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط به اندازه کافی در سرتیترها می تواند به سئو سایت کمک بسیار زیادی بکند.

جمع بندی نهایی

اگر به دنبال یک راه موثر و مقرون به صرفه برای بهینه سازی سایت وردپرسی خود هستید، افزونه یواست سئو بهترین گزینه به شمار می رود. استفاده از این افزونه بسیار راحت بوده و همه افراد می توانند به راحتی از این افزونه استفاده نمایند. دقت و سرعت عمل افزونه یواست سئو در تجزیه و تحلیل پارامترهای موثر در سئو سایت باعث می شود تا بدون هیچ گونه اتلاف وقتی بتوان از این افزونه استفاده کرد. موفقیت در بهینه سازی سایت برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم بوده، به همین خاطر اغلب افراد برای اینکه در مسیر موفقیت قرار بگیرند به ابزارهای مختلفی نیاز دارند. یکی از بهترین و تاثیرگذارترین این ابزارها، یواست سئو می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *