تکنیک لینک سازی داخلی برای مقالات جدید

لینک سازی داخلی

خلاصه مقاله:سئو سایت به روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که توسط آن می توانید رتبه ی خود در صفحه ی جستجوی گوگل را ارتقا دهید.

سئو سایت به مجموعه تکنیک ها و روش هایی گفته می شود که مدیر سایت به منظور ارتقای رتبه ی سایت در گوگل از آن استفاده می کند. چنان چه وب سایت شما سئو شده باشد به محض این که کاربر کلمه ی سئو وب سایت را در گوگل جستجو کند. وب سایت شما در صفحه ی اول جستجو به عنوان وب سایت اول، دوم و … دیده می شود. سایت هایی که در زمینه ی سئو وب سایت خود فعالیت کمی دارند یا فعالیت ندارند بتدریج در لیست رتبه بندی گوگل تنزل پیدا می کنند.

معنای سئو سایت چیست؟

سئو سایت یک کلمه ی انگلیسی است که از کنار هم قراردادن حرف اول سه کلمه ساخته شده است. عبارت Search engine optimization به منزله ی ارتقای جایگاه وب سایت در میان موتورهای جستجو می باشد. برای دستیابی به رتبه ی خوب در موتورهای جستجو می بایست با تکنیک های کاربردی سئو آشنا باشید. چنان چه تمام دستورالعمل های سئو به خوبی در وب سایت ها انجام گیرد. جایگاه وب سایت شما در موتورهای جستجوگر ارتقا پیدا می کند. این امر موجب می شود افراد بیشتری از وب سایت بازدید می کنند.

اهمیت سئو سایت چیست؟

امروزه کسب و کارها از حالت سنتی خود خارج شده و وارد فضای مجازی شده اند. سئو سایت فرآیندی است که به رشد و بقای کسب و کارها و سایر فعالیت های اجتماعی، سیاسی و … کمک می کند. گوگل یک موتور جستجوی محبوب در تمام دنیا می باشد و میزان سرچ در آن یک عدد میلیاردی می باشد. میزان بالای اعتماد مردم به گوگل سبب شده است تمام مدیران سایت ها تلاش کنند تا رتبه ی مناسبی در گوگل بدست آورند. فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم آرایشی در فضای مجازی دارید. شما از طریق نرم افزارهای مختلفی که  گوگل در اختیارتان قرار می دهد متوجه می شوید روزانه 5000 نفر با کلمه کلیدی خرید لوازم آرایش به دنبال یک فروشگاه آنلاین برای خرید هستند. حال شما وقتی دنبال مطلبی در گوگل می گردید آیا آن را در صفحه ی اول پیدا می کنید یا باید جستجوی بیشتری کنید؟ معمولا در همان صفحه ی اول مطلب مورد نظر خود را پیدا می کنید.

چگونه با سئو سایت خود را به صفحات ابتدایی گوگل برسانید؟

با توجه به مطالبی که گفته شد چنانچه نتوانید با سئو سایت جایگاه مناسبی در گوگل کسب کنید. وب سایت شما به صفحات دوم و سوم تنزل پیدا می کند. بدین ترتیب مشتریان بسیاری را از دست خواهید داد. سئو ابزاری است که به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را شناسایی کند و در صدر جستجوها قرار دهد. روش های مختلفی برای سئو وجود دارد که عبارتند از:

  •     سئو اخلاق یا کلاه سفید: برای سئو سایت به این روش باید مطابق با قواعد تعیین شده در موتورهای جستجو، سایت خود را پی ریزی کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که برای رسیدن به موفقیت در این روش باید به طور مستمر بر روی سایت خود کار کنید.

معرفی سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری

  •     سئو کلاه سیاه: یکی دیگر از روش های سئو سایت که کاملا در نقطه ی مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد سئو کلاه سیاه می باشد. این روش تمام قواعد سئو موتورهای جستجو را دور می زند و با فریب کاری تلاش می کند رتبه ی خود در موتورهای جستجو را ارتقا دهد. در این روش ممکن است شما چند روزی بتوانید جایگاه اول را کسب کنید اما پس از بروز رسانی های گوگل بلافاصله از صفحه ی وب حذف خواهید شد.
  •     سئو کلاه خاکستری: این روش یک تکنیک کم خطرتر و زیرکانه تر روش کلاه سیاه می باشد. در این روش ابزاری که برای ارتقای خود به کار می برید قانونی نیست اما نحوه ی اجرای آن به حدی زیرکانه است که گوگل فریب شما را می خورد. بهتر است تا زمانی که در زمینه ی سئو سایت حرفه ای نشده اید از این روش استفاده نکنید.

سئو داخلی سایت چیست؟

فرآیند سئو سایت به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم می شوند. منظور از سئو داخلی این است که با استفاده از ابزار و تکنیک هایی که در اختیار دارید رتبه ی صفحات سایت را ارتقا دهید به نحوی که موتور جستجو، هر بار با انتخاب یک کلمه ی کلیدی صفحات وب سایت شما را به نمایش بگذارد. حال این که برای سئو صحیح و درست چندین آیتم وجود دارد که عبارتند از:

  •     بهینه کردن آدرس URL : طبق دستور عمل های گوگل برای آدرس و سئو سایت خود باید از یک نام کوتاه، خوانا و مرتبط با موضوع وب سایت خود استفاده کنید.
  •     تحقیق در رابطه با جستجو کلمات: یکی از روش هایی که در سئو سایت بسیار موثر می باشد این است که مدیر سایت بررسی کند که چه کلماتی متناسب با محتوای سایت از جانب کاربران جستجو می شود. توجه کنید که این تحقیق به منظور پیدا کردن آن دسته از کاربرانی می باشد که وب سایت شما برای آنها مفید است.

بهینه سازی عنوان متا

منظور از عنوان متا همان عنوان ابتدایی مقاله ی شما می باشد. عنوان متا به هنگام جستجو در گوگل نشان داده می شود. یکی از نکات مهمی که بر روی سئو سایت موثر می باشد انتخاب یک عنوان جذاب و زیبا می باشد. برخی از آیتم هایی که باید در عنوان متا رعایت کنید عبارتند از:

  •     برای داشتن یک عنوان جذاب در سئو سایت بهتر است کلمه کلیدی در ابتدای عنوان قرار گیرد سپس از کلمات دیگری که به صورت صفت بیان شود در کنار عنوان استفاده کنید.
  •     تعداد کلمات عنوان نباید زیاد باشد. باید یک عنوان کوتاه و تاثیر گذار انتخاب کنید.
  •     به منظور سئو سایت عنوان باید حتما داخل تگ اچ یک قرار گیرد بدین ترتیب موتورهای جستجو سریع تر و بهتر مطلب مورد نظر را پیدا می کنند.
  •     ریز عنوان ها باید داخل تگ اچ 2 قرار گیرند سپس با توجه به تعداد کلمات و ریز عنوان ها از کلمه کلیدی اصلی در ریز عنوان ها نیز استفاده کنید.

تکنیک لینک سازی داخلی برای مقالات جدید

یکی دیگر از روش های سئو سایت لینک دهی داخل مقالات می باشد. روش اول  لینک دهی به سایر محصولات یا مقاله های موجود در سایت خودتان به منظور سئو سایت می باشد. زمانی که یک مقاله در وب سایت خود قرار میدهید می توانید بین 2 تا 5 لینک در مقاله ی خود قرار دهید. به این ترتیب می توانید مقاله ی خود را خلاصه تر کنید. کاربر برای دستیابی به مطالب بیشتر می تواند به مقاله دیگر شما مراجعه کند. به این ترتیب کاربر وقت بیشتری در وب سایت شما می گذراند. در نتیجه این مطلب برای گوگل روشن می شود که مطالب شما مفید و جذاب بوده است.

تکنیک لینک دهی به مقالات سایر سایت ها

لینک دهی به سایر وب سایت های خوب دیگران به منظور سئو سایت یکی دیگر از روش هایی می باشد که موجب ارتقای سایت می شود. بسیاری از مدیران سایت ها تصور می کنند که لینک دهی به سایر وب سایت ها سبب افزایش بازدید وب سایت رقیب می شود. در واقع فکر می کنند لینک دهی هیچ منفعتی برای وب سایت مبدا ندارد. این تصور کاملا غلط است زیرا با لینک دهی به سایت رقیب گوگل متوجه می شود که مطلب شما با محتوای آن سایت یکسان است .گوگل مطالب دو وب سایت را تحلیل می کند اگر مطالب شما قویتر از آن سایت باشد رتبه ی شما در گوگل ارتقا پیدا خواهد داد. از سوی دیگر همکاری با رقبا در فضای مجازی موجب رشد هر دو طرف خواهد شد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *