مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو
خلاصه مقاله:اگر سئوکار هستید، قطعا آشنایی با 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو شما را شگفت زده خواهد کرد…
افزونهها طرفداران زیادی دارند و بسیاری از کاربران از آنها برای بهبود وبگردی استفاده میکنند. هر اکستنشن کاربرد خاصی دارد و یک یا چند قابلیت جدید به مرورگرتان اضافه میکند. اگر سئوکار هستید یا صاحب یک کسبوکار اینترنتی میباشید، احتمالا اهمیت اکستنشنهایی که برای سئو توسعه داده شده است را میدانید. به کمک این ابزارها میتوانید به بهبود رتبه سایت کمک زیادی کنید.
اگر شما هم برای استفاده از این افزونهها هیجان زده هستید، در ادامه قصد داریم 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو را معرفی کنیم.

20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو
20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو
در این قسمت میخواهیم بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو را بررسی کنیم. البته لیست این افزونهها بسیار زیاد است و با کمی جستوجو میتوانید با گزینههای بیشتری مواجه شوید. با این حال این 20 مورد از کاربردیترین ابزارهایی هستند که هر سئوکاری باید از آنها استفاده کند:
افزونه (premium) moz bar
قطعا با سایت مشهور ماز آشنا هستید. Moz یکی از سرشناسترین نرم افزارهای آنلاین سئو سایت است که امکانات بینظیری به کاربران خود ارائه میدهد. یکی از خدمات این شرکت افزونهای است که به کمک آن میتوانید به برخی از قابلیتهای سایت دسترسی پیدا کنید. اگر میخواهید در سریعترین زمان ممکن میزان اعتبار دامنه و اعتبار صفحات هر سایتی را مشاهده کنید، این پلاگین را از دست ندهید. لازم به ذکر است برای استفاده از این ابزار حتما باید هزینه پرداخت کنید.
افزونه (free/premium) Keywords Everywhere
غیرممکن است در لیست بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو نامی از Keywords Everywhere نباشد. این پلاگین محبوب من است و همیشه از آن روی مرورگر خود استفاده میکنم. به کمک این ابزار در هر سرچ میتوانید با بیشمار کلمه کلیدی مرتبط مواجه شوید. ماجرا به اینجا ختم نمیشود، چرا که اطلاعاتی نظیر میزان جستجو، هزینه هر کلیک و حتی رقابت Google ads کلمات نیز به شما نمایش داده خواهد شد. البته استفاده از برخی قابلیتهای این محصول مستلزم پرداخت هزینه است.
افزونه GrowthBar (free)
میخواهید با نصب یک اکستنشن رایگان تعداد زیادی قابلیت برای بهبود سئو دریافت کنید. من به شما GrowthBar را معرفی میکنم. این ابزار ساده که برای کاربران کروم طراحی شده است، بهترین کلمات کلیدی، میزان سختی کلمات کلیدی، اعتبار دامنه، رتبه دامنه، تعداد کلمات سایت و بسیاری از فاکتورهای دیگر را تعیین میکند.
افزونه Similarweb (free)
در ادامه معرفی 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو به ابزار سیمیلار وب میرسیم. همانطور که میدانید آنالیز رقبا یکی از مهمترین مراحل سئو است. در واقع شروع بهینه سازی سایت بدون توجه به رقبا یک ریسک بزرگ است و میتواند کسبوکار شما را به چالش بکشاند. با نصب این پلاگین اطلاعات خوبی از سایتها کسب خواهید کرد. به عنوان مثال میتوانید میزان بازدید ماهانه رقبای خود را بررسی کنید. هرچند آمار ارائه شده دقیق نیست، اما یک راهنمای خوب برای شروع خواهد بود. دسترسی به این افزونه کاملا رایگان میباشد.
افزونه Redirect Path (free)
اگر بخواهید ریدایرکتهای 301 و 302 را مشاهده کنید یا ریدایرکت های جاوااسکریپت و متاتگها را شناسایی نمایید، این ابزار برای شما طراحی شده است. به کمک این اکستنشن رایگان امکان نمایش کدهای وضعیت و خطاها نیز وجود دارد.
افزونه SEO Meta in 1 Click (free)
یکی از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو SEO Meta in 1 Click است. به کمک این ابزار میتوانید به سادگی به اطلاعاتی نظیر طول عنوان، متا دیسکریپشن، آدرس URL، تصاویر و بسیاری از جزئیات هر صفحه دسترسی داشته باشید. با نصب این ابزار رایگان روی مرورگر کروم گام بلندی برای سئو سایت برخواهید داشت.
افزونه Buzzsumo (free)
دریافت بک لینک یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت است. به همین دلیل کسبوکارها به دنبال استراتژیهای مختلف دریافت بک لینک هستند. شبکههای اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر یا پینترست میتوانند منبعی عالی برای دریافت بک لینک رایگان باشند. اما چگونه باید این بک لینکها را مدیریت کنید؟ در این مواقع Buzzsumo وارد عمل میشود و با آماری که نمایش میدهد به سئوکاران کمک میکند. این ابزار نیز کاملا رایگان طراحی شده است.
افزونه Hunter (free/premium)
هانتر یکی از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو بوده که به صورتهای رایگان و پولی در دسترس است. گاهی اوقات نیاز است تا با صاحبین سایت در ارتباط باشید. در چنین شرایطی دریافت اطلاعات تماس سایت در سریعترین زمان فراهم است به شرطی که Hunter روی مرورگر شما نصب باشد. با یک کلیک تمامی آدرسهای ایمیل در اختیار شما قرار میگیرد.
افزونه Mangools (premium)
همانطور که گفته شد تحلیل رقبا یکی از مهمترین بخشهای سئو است که باید انجام شود. سایت Mangools با ارائه اکستنشن اختصاصی خود در این زمینه یک راهنمای خوب است. چنانچه بخواهید قدرت سئو سایتهای مشابه را بررسی کنید، این ابزار کاربردی به کارتان خواهد آمد. لازم به ذکر است آمار این افزونه با استفاده از دادههای دو سایت moz و majestic ارائه میشود. البته استفاده از این پلاگین رایگان نیست و برای آن باید هزینه بپردازید.
افزونه Google trend (free)
حالا که 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو را بررسی میکنیم، نباید از افزونه گوگل ترندز غافل شویم. بدون شک هر سئوکاری حداقل یکبار از وبسایت google trends استفاده کرده است. این ابزار آنلاین کلماتی که در حال ترند شدن هستند را نمایش میدهد. همچنین اگر بین انتخاب دو کلمه شک دارید، با مقایسه آن دو در گوگل ترندز میتوانید تصمیم بهتری بگیرید. حالا تمام قابلیتهای سایت در افزونه ارائه شده و میتوانید از آن استفاده کنید. جالبتر این که این پلاگین کاملا رایگان است.

پلاگین کاربردی گوگل ترندز برای سئوکاران
افزونه SEMrush (premium)
SEMrush از جمله وبسایتهای معروف سئو است که قابلیتهای بی نظیری برای سئوکاران دارد. از این افزونه برای آنالیز بک لینکها استفاده میشود و شامل اطلاعات مفیدی میباشد که برای هر وبمستری مفید است. البته این پلاگین نیز به صورت غیررایگان ارائه میشود.
افزونه serpstate (free/premium)
سرپ استات یکی دیگر از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو است که امکان تحلیل سایت خود و رقبا را فراهم میکند. اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار شامل 3 بخش میشود: سئو داخلی، تحلیل صفحه و بررسی دامنه سایت. برای دسترسی به همه قابلیتهای سرپ استات باید از اکانتهای پولی استفاده کنید.
افزونه ahref (premium)
اکستنشن اچرفس از جمله پلاگینهایی است که باید روی مرورگر خود نصب کنید. این افزونه این امکان را دارد تا با یک کلیک امکاناتی نظیر کلمات کلیدی، لینک ها و نمایههای رتبه بندی ارائه شود. برای نصب این افزونه غیررایگان باید هزینه بپردازید.

افزونه اچرفس
افزونه Check My Links (free)
Check My Links از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو است. چرا؟ چون که لینکهای شکسته یک چالش بزرگ برای سایت شما هستند. با استفاده از این افزونه به راحتی لینکهای شکسته را پیدا کنید و آنها را اصلاح نمایید. این پلاگین یک ابزار قوی برای بهبود سئوی فنی سایت است.
افزونه NinjaOutreach Lite
اگر به دنبال یک افزونه کاربردی هستید تا اطلاعاتی نظیر آدرس url، عناوین، لینکها، توضیحات متا و دنبال کنندگان شبکههای اجتماعی را یکجا ارائه دهد، NinjaOutreach Lite به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد.
افزونه PageSpeed Insights by Google
سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل است. به همین دلیل اگر به دنبال بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو هستید، پیج اسپید به شما کمک میکند مشکلات مربوط به کند شدن وبسایت را پیدا کنید.
افزونه woorank
با نصب وورنک پیشنهاداتی برای بهبود سئو سایت دریافت خواهید کرد. این افزونه یک تحلیلگر عمیق برای بهبود رتبه بندی در نتایج است.
افزونه seo quick
seo quick نیز در لیست 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو جای دارد. این ابزار به کمک ویژگیهای خود مانند چگالی کلمات کلیدی یک ابزار قابل اتکا در تولید محتوا است.
افزونه Impactana
این پلاگین نیز عملکرد شما در بازاریابی را به 2 صورت ارزیابی میکند. در وحله اول محتوای رسانههای اجتماعی متناسب با مخاطبان شما تحلیل میشوند. در مرحله بعد نیز میزان مشارکت کاربران بررسی میگردد.
افزونه Screaming Frog SEO Spider
بسیاری از مشکلات سایت با این اکستنشن پدیدار میشود. بنابراین بیراهه نیست اگر آن را به لیست بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو اضافه کنیم. به کمک Screaming Frog SEO Spider محتوای تکراری، محتوای کپی و حتی لینکهای شکسته پیدا میشوند.
تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت چیست؟ آشنایی با رپورتاژ آگهی و نحوه نوشتن آن
خلاصه مقاله:در صورتی که شما هم در رابطه با تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت اطلاعات کامل ندارید، با ما در این مقاله همراه باشید.
در سال های اخیر بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و حضوری، اهمیت استفاده از تبلیغات را متوجه شده اند. به همین خاطر، روش های تبلیغات نیز روز به روز در حال تغییر هستند تا کسب و کارها بتوانند با کنار زدن رقیبان خودشان، به موفقیت برسند. رپورتاژ یکی از انواع روش های تبلیغاتی است که می تواند بر روی سئو سایت تاثیر خوبی داشته باشد. اگرچه بسیاری از افراد با رپورتاژ آشنایی دارند؛ اما در این مقاله قصد داریم در رابطه با تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت صحبت کنیم.

تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت چیست؟
رپورتاژ به چه معنی است و چه کاربردی دارد؟
رپورتاژ یکی از انواع مطالبی است که می تواند در سایت های خاص و به غیر از سایت خود برند منتشر شود. رپورتاژ در واقع، یک نوع مطلب است که به ازای دریافت پول منتشر می گردد. شیوه نگارش رپورتاژ بسته به نوع متن، برند و … متفاوت است. اما آن چیزی که مهم است، تبلیغات غیر مستقیم در متن رپورتاژ است.
همانطور که متوجه شدید، رپورتاژ برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. اما نه تبلیغات مستقیم و سنتی! رپورتاژ یک نوع روش تبلیغاتی است که یک برند را به صورت کاملا غیر مستقیم معرفی می کند. بازدید رپورتاژ آگهی ممکن است نسبت به بازدید تبلیغات مستقیم کمتر باشد؛ اما بازدهی آن بیشتر خواهد بود.
اگرچه رپورتاژها در دو نوع سیاسی و تجاری منتشر می شوند. ولی عمده رپورتاژها به صورت تجاری هستند و در زمینه تبلیغات یک برند، منتشر می شوند. رپورتاژها تاثیر خوبی بر روی سئو سایت دارند و می توانند باعث بالا رفتن رتبه سایت برند نیز شوند.
نمونه سایت خوب برای منتشر کردن رپورتاژ
یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید پس از نگارش رپورتاژ آگهی به آن توجه داشته باشید، منتشر کردن رپورتاژ در یک سایت معتبر است. هر یک از سایت های ایرانی، قیمت مشخصی برای منتشر کردن رپورتاژ آگهی دارند. از این رو لازم است که افراد بر اساس بودجه خودشان، اقدام به انتخاب بهترین سایت جهت منتشر کردن رپورتاژ آگهی کنند.
بدیهی است که هر چقدر اعتبار سایت بیشتر باشد، تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت نیز بهتر خواهد شد. یک سایت خوب برای منتشر کردن رپورتاژ آگهی و خبری، باید دارای بازدید بالایی باشد تا رپورتاژ به خوبی در سایت دیده شود.
نکته دیگری که باید در هنگام انتخاب سایت برای منتشر کردن رپورتاژ به آن توجه داشت، رتبه سایت است. دامین آتوریتی یکی از بهترین معیارها برای سنجش رتبه و بازدید سایت می باشد. دامین آتوریتی از عدد صفر تا صد، سایت را رتبه بندی می کند. هر چقدر رتبه سایت بیشتر باشد، دامین آتوریتی آن نیز به عدد صد نزدیک تر خواهد بود.
به عنوان نکته آخر، باید به شما بگوییم که بهتر است رپورتاژ خبری خود را در یک سایت مرتبط منتشر کنید. به طور مثال، اگر قصد تبلیغ برند محصولات آرایشی و بهداشتی را دارید، بهتر است که در سایت هایی که اطلاعات زیبایی و آرایشی می دهند، اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی کنید.
از جمله سایت های خوبی که می توانند برای منتشر کردن رپورتاژ آگهی مورد استفاده قرار گیرند، شامل موارد زیر هستند.
- سایت همشهری
- سایت تلوبیون
- سایت تابناک
- سایت خبرگزاری ایمنا
- سایت دنیای اقتصاد
- سایت خبرگزاری تسنیم
- و …

آشنایی با رپورتاژ آگهی و نحوه نوشتن آن
رپورتاژ خبری چیست و به طور کلی رپورتاژ به چه معنی است؟
تا به اینجای مقاله در رابطه با رپورتاژ آگهی و رپورتاژ صحبت کردیم. اما شاید تا به حال نام رپورتاژ خبری را شنیده باشید و این سوال برای شما مطرح شده باشد که رپورتاژ خبری چیست و چه تفاوتی با رپورتاژ آگهی دارد؟ آیا تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت، آن هم از نوع خبری، متفاوت از نوع آگهی است؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رپورتاژ خبری همان رپورتاژ آگهی است که با نام دیگری بیان شده است. به طور کلی، رپورتاژ به معنی یک مطلب خاص است که با کمک پول در یک سایت منتشر می شود. در مطلب رپورتاژ آگهی یا خبری، نیاز به بیان یک موضوع جامع و خوب است تا فرد خواننده به موضوع جذب شود و تا پایان مقاله را مطالعه کند.
در رپورتاژ خبری، نیاز به ارائه اطلاعات بسیار مفید و جدید به کاربر است. فقط در این حالت است که یک رپورتاژ خبری موفق می شود و می تواند بر روی سئو سایت تاثیر بسیار خوبی بگذارد.

رپورتاژ خبری چیست و تاثیر آن روی سئو سایت
تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت
یکی از بهترین روش ها برای بهبود سئو سایت، نوشتن رپورتاژ خبری است. تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت، آنقدر قابل تامل است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی برای رقابت با دیگر برندها، اقدام به نوشتن رپورتاژ خبری می کنند.
با نوشتن رپورتاژ خبری و منتشر کردن آن در یک وبسایت معتبر، می توانید از سایت مبدا بک لینک بگیرید. این کار باعث افزایش رتبه سایت شما می شود و می تواند روی سئو سایت شما بسیار تاثیر خوبی داشته باشد. به خصوص اگر رپورتاژ آگهی در یک سایت معتبر منتشر شود و رپورتاژ در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.
لحن ساده برای رپورتاژ آگهی
یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در هنگام نگارش و طراحی رپورتاژ آگهی در نظر داشت، علاقه کاربر و عامه پسند بودن محتواست. ممکن است که محتوای شما توسط هر بازه سنی خوانده شود. پس نیاز است که رپورتاژ آگهی تا حد امکان با زبان و لحن ساده نوشته شود.
به کار بردن کلمات پیچیده و دشوار در رپورتاژ آگهی، باعث خستگی کاربران از خواندن ادامه مقاله می شود. پس باید در تک تک بخش های رپورتاژ آگهی، لحن ساده و بیان خاص وجود داشته باشد تا کاربر بدون فکر کردن زیاد، متوجه منظور نویسنده شود.

نحوه نوشتن رپورتاژ خبری
چگونه یک متن رپورتاژ با کیفیتی را تهیه کنیم؟
یکی از دغدغه های افرادی که علاقه مند به داشتن تبلیغات غیر مستقیم هستند، نحوه نگارش متن رپورتاژ آگهی است. نوشتن متن رپورتاژ آگهی باید به صورت اصولی و بر اساس قوانین مختلفی انجام شود تا در نهایت، یک تبلیغ یک مستقیم پر بازدید باشد. البته فارغ از قوانین رپورتاژ نویسی این کار یک مهارت بوده و بیشتر به خلاقیت نویسنده بستگی دارد.
در ادامه در رابطه با نحوه نوشتن متن رپورتاژ صحبت و نکات مهم رپورتاژ نویسی را ذکر می کنیم.
نوشتن یک متن جذاب
برای اینکه رپورتاژ خبری شما موفق شود، باید حتما یک متن جذاب بنویسید. برای این کار، سعی کنید که از کلمات خاص و جذاب استفاده کنید. تا جایی که می توانید کاربر و خواننده را به خواندن بقیه مطلب ترغیب کنید.
به طور مثال، می توانید در متن رپورتاژ خودتان ابهام ایجاد کنید تا خواننده تا انتهای مقاله را بخواند.
شناسایی نیاز کاربران
یکی از مهم ترین نکات نوشتن رپورتاژ خوب این است که بتوانید نیاز کاربران و مخاطبان خودتان را شناسایی کنید. معمولا نیاز افراد به راهنمای خرید محصولات بسیار زیاد است. از این رو، رپورتاژهای خبری که در زمینه راهنمای خرید محصولات مختلف منتشر می شوند، بسیار موفق هستند.
بنابراین، بسته به اینکه در چه زمینه ای فعالیت دارید، بهتر است که نیاز کاربران را شناسایی کنید و بر اساس نیاز آن ها مقاله منتشر کنید.
پرهیز از زیاده گویی در متن
زیاده گویی در متن رپورتاژ باعث ایجاد خستگی در ذهن کاربر می شود. بنابراین، سعی کنید که هرگز در متن خودتان حرف های تکراری و خسته کننده نزنید.
استفاده از عکس های متنوع در متن
یکی از بهترین روش ها برای جذب مخاطب جهت خواندن یک مطلب، استفاده از عکس های متنوع در متن است. قطعا یک محتوای تصویری، به راحتی می تواند باعث جذب کاربران شود. بنابراین، سعی کنید که در متن رپورتاژ خودتان از عکس های متنوع، زیاد و با کیفیت استفاده کنید.
ذکر نام برند، فقط در پایان مقاله
همانطور که در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم، رپورتاژ خبری یک روش غیر مستقیم برای تبلیغ یک برند است. به همین خاطر، باید در پایان مقاله به صورت غیر مستقیم اقدام به آوردن نام برند کرد. هرگز نام برند خودتان را در اوایل مقاله به کار نبرید.
نوشتن متن های طولانی ممنوع!
این روزها کاربران زمان زیادی برای خواندن مطلب و مقاله ندارند. پس باید سعی کنید که از نوشتن متن های بسیار طولانی پرهیز کنید و تا حد ممکن، متن رپورتاژ خبری را خلاصه و مفید بنویسید.
نتیجه گیری
در این مقاله در رابطه با تاثیر نوشتن رپورتاژ بر روی سئو وبسایت صحبت کردیم. طبق اطلاعات داده شده، با کمک نوشتن متن رپورتاژ می توان رتبه خوبی از گوگل گرفت و روز به روز پیشرفت کرد. فقط لازم است که در هنگام نوشتن رپورتاژ، خلاقیت بیشتری به خرج داد تا کاربران به متن جذب شوند. هر چقدر اصول رپورتاژ نویسی با خلاقیت بیشتری انجام شوند، بازدید رپورتاژ نیز افزایش پیدا می کند.
عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری
عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری
خلاصه مقاله:عکس های صنعتی و تبلیغاتی به منظور ارتقاء فروش و برند سازی انجام می شوند. شما نیز می توانید برای کسب و کار خود از آنها بهره بگیرید.

عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری
عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری
حتی اگر قصد فروش آنلاین محصولات خود را نداشته باشید باز هم برای ارائه محصولات و خدمات خود نیاز به راه اندازی سایت و توضیح کالاها دارید. حقیقت این است که کلیه مشاغل موفق به اهمیت عکاسی صنعتی پی برده اند.
با توجه به گسترش اینترنت و ارائه محصولات به شکل آنلاین، نیاز به تهیه عکس های حرفه ای بیش از پیش احساس می شود. این مطلب از دو منظر قابل اهمیت است. در گام نخست به منظور معرفی کالا مورد استفاده قرار می گیرد. در گام دوم نیز می تواند جنبه تبلیغاتی و برند سازی داشته باشد.
اگر تمایل دارید تا به علت ضرورت استفاده از عکس های حرفه ای پی ببرید با ما همراه شوید.
آشنایی با عکس های صنعتی
برای درک بهتر ضرورت و الزام استفاده از عکس های صنعتی بهتر است توضیح مختصری در این باره داشته باشیم.
تمرکز این مدل عکاسی بر روی نشان دادن مشخصات و آپشن های یک محصول به مصرف کننده یا مخاطب است. همانطور که انتظار می رود با عکاسی های معمولی بسیار متمایز خواهد بود. افرادی که به این کار مشغول هستند علاوه بر تحصیلات آکادمیک از ذهنی خلاق برخوردارند.
وقتی یک محصول به شکل حرفه ای و در زاویه دید درست به نمایش گذاشته شود میتواند نظر خریداران را به خود جلب کند.
احتمالا برای شما هم پیش آمده که پس از ورود به یک سایت و مشاهده اجناس ارائه شده به شکل حرفه ای؛ دیگر نمی توانید نسبت به آنها بی توجه باشید و حداقل برای چند دقیقه هم که شده به مشاهده عکس ها و یا بررسی مشخصات کالاها می پردازید. همین مسئله به ظاهر کوچک می تواند فروش محصول را چندین برابر کند. در ادامه به شرح ویژگی های عکس های صنعتی و تبلیغاتی به طور جداگانه می پردازیم. تمامی این ویژگی ها به نوعی ضرورت استفاده از عکاسی به شکل حرفه ای را در تمامی کسب و کارها بیان می کند.
مشخصات و مزایای عکس های صنعتی
1_ استفاده از نورپردازی حرفه ای
اولین مشخصه بارز عکاسی صنعتی اهمیت به نورپردازی است. بایستی به نور و جهت تابش آن توجه کرد تا به شکل متناسب و هماهنگ استفاده شوند. با این کار رنگ، متریال و حتی بافت محصول قابل مشاهده و لمس خواهد بود.
2_ ارائه بهترین زاویه دید
از دیگر مزایای بکارگیری عکاسی حرفه ای این است که می توانید محصولات خود را در بهترین زاویه دید به مشتری ارائه دهید. هنگامی که خلاقانه ترین زاویه را برای تهیه عکس انتخاب کنید جزئیات اجناس به درستی نشان داده خواهند شد. ضمن آنکه به جلوه ظاهری کالا نیز صدمه ای وارد نمی گردد. عموماً تصاویر در زوایای مختلف ثبت می شوند تا مخاطب بتواند یک تصویر ذهنی کلی نسبت به محصول پیدا کند.
3_ ادیت عکس ها به شکل حرفه ای
عکس هایی که در نهایت بر روی سایت قرار می گیرند عکس های خام و اولیه نخواهند بود. چرا که باید بر روی تصاویر ابتدایی ادیت و روتوش انجام شود. این کار با هدف از بین بردن نواقص و ارتقاء کیفیت تصاویر انجام می گیرد.
البته این کار باید به شکل استاندارد و حرفه ای اجرا شود. در غیر این صورت ماهیت اصلی محصول از بین خواهد رفت و عکس حالتی مصنوعی پیدا می کند.
هنگامی که ویرایش توسط فرد با تجربه و متبحر انجام گیرد آپشن های محصول به شکل واضح و برجسته تر دیده می شوند. این موضوع موجب حداکثر تاثیرگذاری بر روی فرد مشاهده کننده خواهد شد.

عکس های صنعتی حرفه ای لازمه ی هر کسب و کاری
4_ نمایش ویژگی های محصول
اصلی ترین هدف استفاده از عکاسی صنعتی نمایش ویژگی های کالا است. یک عکس حرفه ای بایستی بتواند به خوبی آپشن و فواید یک کالا را نشان دهد تا مشاهده کننده نسبت به انتخاب آن مشتاق شود.
5_ کیفیت بالای تصاویر در عکس های صنعتی
عکاسان از دوربین های گران قیمت و تجهیزات حرفه ای برای تهیه عکس های منحصر به فرد استفاده می کنند. این عکس ها می توانند به خوبی بافت، رنگ، فرم و استایل کالا را نشان دهند. ضمنا می توانید مطمئن باشید که رنگ محصول به درستی نمایش داده می شود.
مشخصات و مزایای عکس های تبلیغاتی
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تا حدودی با یکدیگر همپوشانی دارند و نمی توان این دو را کاملا از یکدیگر تفکیک داد. اما وجه های تمایزی نیز بین این دو وجود دارد که تنها یک تیم حرفه ای به آن آگاه است.
به طور کلی در این سبک، به کارگیری “جلوه های ویژه”، “نوع چیدمان” و “استفاده از نور به شکل ویژه ” حرف اول را میزند. در ادامه به ویژگی های کلیدی این قبیل عکس ها می پردازیم.
1_ ایده پردازی به شکل خلاقانه
در تصاویر صنعتی کالاها تنها به شکل مینیمال به مخاطب ارائه می شوند و نیازی به ایده پردازی نیست. این موضوع یکی از کلیدی ترین فواید عکاسی به صورت صنعتی است. اما در عکاسی با هدف تبلیغاتی و برندسازی باید بر روی ایده پردازی تمرکز کنید. شما بایستی تنها با یک عکس بتوانید داستانی جذاب و گیرا را در ذهن مخاطب ثبت کنید.
به طور مثال عکاسی از نوشیدنی ها می تواند بر روی ساحل دریا و یا در حین مسافرت انجام شود. شما می توانید از گرمای هوا برای دلچسب نشان دادن یک نوشیدنی خنک در یک روز گرم تابستانی کمک بگیرید. با کمک ایده های درست و متناسب می توانید احساس نیاز را در مشتری خود ایجاد کنید. هنگامی که مخاطب شما به این باور برسد که محصول شما می تواند نیاز او را برطرف کند نسبت به خرید آن کالا اقدام خواهد کرد.
2_ جذب مخاطب به واسطه درگیر کردن احساسات
افرادی که در حوزه عکس های تبلیغاتی فعالیت دارند به خوبی بر این مسئله واقف هستند که با ایجاد احساس در مخاطب می توانند او را به مشتری ثابت و فعال تبدیل کنند. به طور مثال برای برند سازی و تبلیغ یک خودرو می توانید احساس آرامشی که سرنشینان در حین سفر با اتومبیل تجربه خواهند کرد؛ را به نمایش بگذارید. این تصویر سازی در ذهن مخاطب ایجاد می شود که خرید محصول آرامش و اطمینان خاطر را به همراه خواهد داشت.
3_ بازی با نور و ترکیب بندی
نورپردازی به شکل حرفه ای یکی از فاکتورهای کلیدی در عکس های صنعتی است. اما در تصاویر تبلیغاتی این موضوع به شکل متفاوتی نقش خود را اعمال می کند. شما با نور بازی می کنید و با ایجاد سایه و روشن تاثیر گذاری محصول را در ذهن مشتری افزایش می دهید. در حقیقت نورپردازی، شما را در اجرای ایده های خلاقانه کمک خواهد کرد.
هزینه های عکس های صنعتی و تبلیغاتی
احتمالا یکی از سوالاتی که در ذهن افراد مطرح می شود این است که عکاسی حرفه ای و صنعتی چه هزینه ای خواهند داشت. قیمت این پروژه ها می تواند به چندین روش محاسبه شود:
- برآورد هزینه بر طبق زمان، نرخ روزانه یا ساعتی
- برآورد هزینه بر طبق نوع محصول
- برآورد هزینه بر طبق تعداد عکس های تهیه شده
در اغلب مواقع هزینه ها بر اساس تعداد عکس های گرفته شده برآورد می شود. این حالت برای کارفرما و عکاس معقول تر خواهد بود. اما به طور کلی پروژه های عکاسی ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشند.
توصیه ما به شما این است که تمرکز خود را بر روی کیفیت عکاسی قرار دهید و سپس به هزینه ها توجه کنید. چرا که این کار به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.
جان کلام
حقیقت این است که مبحث عکاسی صنعتی و تبلیغاتی واجد ابعاد مختلف و گسترده ای می باشد و نمی توان کلیه نکات را در یک مقاله جای داد.
چنانچه تمایل به دریافت مشاوره به منظور عکاسی، ساخت تیزر و برندسازی برای محصولات و خدمات خود را دارید می توانید از طریق گروه ” ملکه سئو ” اقدام کنید. مجموعه ما با به کارگیری کادری متخصص و تجهیزاتی مدرن، سالهاست که در این حوزه در حال فعالیت می باشد. مفتخریم که شما را برای ارائه محصولات تان به بهترین شکل ممکن یاری کنیم.
به منظور استعلام هزینه ها و یا دریافت مشاوره با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. پل های ارتباطی که شما عزیزان می توانید به واسطه آن با کارشناسان ما تماس بگیرید در سایت ذکر شده است.