نوشته‌ها

آشنایی با پیش نیاز های سئو سایت

خلاصه مقاله:پیش نیاز های سئو سایت از جمله مقوله های مهم برای مدیران وب سایت ها می باشد. از همین رو آشنایی با این موارد الزامی است.

پیش نیاز های سئو سایت از جمله مقوله های مهم برای مدیران وب سایت ها می باشد. اگر شما یا مفاهیم و پیش نیاز های سئو آشنا شوید، به راحتی می توانید  سایت را به رتبه خوبی برسانید. اما ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص پیش نیاز های سئو سایت صحبت نموده و تاثیرات آن بر روی سایت را بررسی نماییم.

پیش نیاز های سئو سایت

پیش نیاز های سئو سایت

سئو سایت چیست؟

قبل از اینکه به سراغ پیش نیاز های سئو سایت برویم لازم است تا در گام اول با معنای سئو سایت آشنا شویم. باید در نظر داشت که در لاتین سئو مخفف SEARCH ENGINE OPTIMIZATION می باشد. در لغت می توان برای این عبارت، معنای بهینه سازی موتورهای جستجو را در نظر گرفت. اما به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که سئو دارای قوانین و قواعد بسیاری است که رعایت آنها موجب می شود تا سایت شما در جایگاه بهتری از دید موتورهای جستجوگر گوگل قرار گیرد.

البته گفتنی است که سئو سایت مبحث بسیار پیچیده و گسترده ای است. از همین رو جهت آشنایی با تک تک موارد آن باید زمان زیادی صرف شود.

پیش نیاز های سئو سایت و هر آنچه که باید بدانید:

حال آنکه می دانید، سئو سایت چیست، قبل از اینکه بخواهید سایت خود را از دید موتورهای جستجوگر بهینه نمایید لازم است تا با پیش نیاز های سئو سایت آشنا شوید. این موارد در زیر به صورت کامل لیست شده اند:

بتوانید با کامپیوتر به خوبی فعالیت نمایید:

سئو سایت نیاز به مهارت حرفه ای کار با کامپیوتر دارد. هرچقدر که شما به صورت تئوری با مفاهیم سئو آشنا باشید، اما باز هم برای پیاده سازی آنها برای سایت خود نیاز به تخصص کار با کامپیوتر دارید. از همین رو بیان می شود که افراد حداقل دارای مدرک ICDL باشند. اشخاص باید بتوانند با مرورگر های مختلف فعالیت نمایند، آنها را شخصی سازی کرده و افزونه های مناسب را بر روی مرورگر نصب کنند. همچنین توصیه می شود تا به خوبی مهارت کار با ورد و اکسل را فرا بگیرید. زیرا برای مدیریت داده ها این نرم افزار ها بسیار کارآمد خواهند بود.

در بحث سئو سایت با مفاهیم HTML آشنایی ضمنی و محدود داشته باشید:

همانگونه که پیش تر نیز بیان شد، در بحث سئو سایت مفاهیم گسترده و زیادی وجود دارند. یکی از این پارامترهای مهم، کد های HTML هستند که در سایت بکار می روند. البته خاطرنشان می شود که نیاز نیست شما در مورد تمام کدها و نحوه فعالیت آنها دانش داشته باشید بلکه آشنایی کلی با عملکرد و دستورات آنان بسیار مفید خواهد بود. به عبارت دیگر می توانید انواع تگ های HTML را فرا بگیرید و اهمیت آنها را برای موتورهای جستجو بررسی نمایید. گفته می شود که سئو کارهای حرفه ای به صورت کاملا تخصصی بر روی مبحث  تگ های HTML اشراف دارند.

با اصطلاحات و واژگان رایج آشنا شوید:

طبیعتا یکی از پیش نیاز های سئو سایت، آشنایی با لغات و اصطلاحات رایج است. اگر شما یک سئو کار باشید اما با واژه هایی چون هاست و دامنه آشنایی نداشته باشید، به ضرر شما خواهد بود. خوشبختانه امروزه منابع غنی در سطح اینترنت وجود دارند که می توانند در این حوزه اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهند.

یکی از پیش نیاز های سئو سایت، آشنایی با CMS خاص است:

خوشبختانه تالار های گفتگو و انجمن های تخصصی در این حوزه می توانند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند. به عنوان یک سئو کار توصیه می شود تا یک سیستم مدیریت محتوای خوب را انتخاب نمایید. سپس آن را نصب نموده و اقدام به بهینه سازی کنید. در حال حاضر CMS های بسیاری همانند وردپرس، جوملا، دیتالایف و … وجود دارند. اما این بین وردپرس سهم بیشتری را در بازار به خود اختصاص داده است.

پیش نیاز های سئو سایت کدام موارد است

پیش نیاز های سئو سایت کدام موارد است

با تولید محتوا و تکنیک های آن آشنا شوید:

بسیاری از افراد فکر می کنند که با راه اندازه یک قالب خوب و بهینه می توانند سایت خود را به جایگاه خوبی برسانند. اما باید توجه نمود که تولید محتوا یکی از ارکان مهم در بحث سئو سایت است. به عنوان مدیر وب سایت و سئو کار باید رقبای خود را بشناسید. نیاز مخاطبان خود را درک کنید و بتوانید با تولید محتوایی خوب و کارآمد به سوالات و نیازهای آنان پاسخ دهید.

به صورت کلی توصیه می شود تا حتما در بحث پیش نیاز های سئو سایت، حتما از قبل برای خود یک وبسایت داشته باشید و سعی نمایید تا تمام فعالیت آن را از صفر تا صد انجام دهید. با این کار خواهید توانست تا مفاهیم مربوطه را بهتر درک نمایید.

چرا باید با سئو سایت و مفاهیم آن آشنا شویم؟

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که چرا سئو سایت تا این میزان دارای اهمیت است؟ قطعا قبول دارید که در حال حاضر اکثر افراد بیشتر زمان خود را در فضای مجازی سپری می نمایند. از همین رو کسب و کارهای آنلاین رونق بهتری دارند. با جستجو در گوگل، اغلب چند لینک اول مورد توجه قرار می گیرد و تنها عده محدودی هستند که ترجیح می دهند برای یافتن جواب پاسخ خود به صفحات و لینک های آخر رجوع کنند. از همین رو بیان می شود که اگر وب سایت شما بتواند در رتبه های برتر قرار گیرد، شانس دیده شدن آن بیشتر است.

باید در نظر داشت که در بحث مدیریت سایت، به دست آوردن ترافیک ارگانیک، یک دارایی ارزشمند است. در واقع گوگل و سایر موتورهای جستجو برای اینگونه نتایج ارزش بالایی قائل می شوند. اگر سایت شما بتواند به این جایگاه دست یابد، احتمال دیده شدن سایت، افزایش بازدید، بالا رفتن سود و … وجود دارد. تحقیقات اخیر نشان می دهد، قرار گرفتن در لینک های برتر موجب می شود تا سایت شما 20 برابر سود و ارزش بیشتر نسبت به سایت های دیگر به دست آورد.

 

در بحث سئو، حتما به مبحث سئو کلاه سفید و کلاه سیاه دقت داشته باشید:

یکی از مباحثی که در موضوع پیش نیاز های سئو سایت، توجه به آن الزامی است، سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه است. سئو کلاه سفید از مجموعه تکنیک های کاربردی تشکیل شده است که تمام تلاش آنها رسیدن به رتبه های برتر با در نظر گرفتن قوانین موتورهای جستجو است. این تکنیک ها زمانبر می باشند اما تاثیرات بیشتر و بهتری بر روی سایت می گذارند. در مقابل سئو کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه قرار دارد که متاسفانه برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه های زود بازده و گذرا از آنها استفاده می نمایند. آنها با انجام این فعالیت ها موتورهای جستجو را دور می زنند.

شاید فعالیت آنها موجب دیده شدن سایت در بازه زمانی کوتاهی شود اما باید بیان داشت که در بلند مدت تاثیرات منفی از خود نشان می دهد. اگر ربات های موتور جستجو اینگونه فعالیت ها را کشف نمایند، وب سایت شما را جریمه می نمایند و به راحتی رتبه و جایگاه خود را از دست خواهید داد.

جمع بندی:

با توجه به موارد عنوان شده در بالا می توان بیان داشت که مبحث پیش نیاز های سئو سایت در بحث مدیریت و نگهداری یک وب سایت اهمیت بالایی دارد. از همین رو نیاز است تا قبل از آغاز به انجام فعالیت های سئوی حرفه ای تمام این موارد را بررسی نمایید و با آنها آشنایی داشته باشید.

 

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

خلاصه مقاله:این متن با هدف پاسخ به سوال «چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟» نگارش شده است. در آن برای این مسئله، راه حل‌هایی ارائه شده است.

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

بسیاری از ما سایت داران، مرتب از خود می‌‌پرسیم که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم. دلیل این دغدغه این است نرخ کلیک یکی از شاخص‌های مهم در بازاریابی آنلاین است. این شاخص، بیانگر میزان کلیک کاربران بر روی محتوای تبلیغاتی‌ شماست. با کمک آن، می‌توانید عملکرد کلمات کلیدی و تبلیغات خود را ارزیابی و اندازه‌گیری کنید. تنها زمانی که بر روی دیدگاه‌های شما کلیک می‌شود می‌توانید با اطمینان بگویید که در استراتژی‌های بازاریابی خود موفق هستید. به طور کلی نرخ کلیک پایین به این معنی است که چیزی اشتباه است.

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

نرخ کلیک به معنی درصدی از افراد است که یک صفحه وب را مشاهده و روی یک آگهی خاص در آن کلیک می‌کنند. این درصد، میزان موفقیت یک تبلیغ در جلب توجه بازدیدکنندگان را اندازه گیری می‌‌کند. CTR برای تبلیغات پولی ( در گوگل یا فیسبوک)، بازاریابی ایمیلی، صفحات فرود، پست‌های وبلاگ و همچنین برای سئو سایت اعمال می‌شود. هرچه CTR شما بیشتر باشد، تبلیغ شما در ایجاد علاقه در کاربران موفق تر بوده است.

 

آیا نرخ کلیک بالا همیشه به معنی موفقیتِ تبلیغات است؟

افزایش نرخ کلیک و داشتن نرخ کلیک بالا، همیشه به این معنی نیست که تبلیغات یا ایمیل‌های شما موثر بوده اند. اگر تبلیغات شما به‌خوبی هدف‌گذاری نشده باشند، تمام آن کلیک‌ها ممکن است به جایی نرسند. بنابراین ممکن است علیرغم هزینه‌های زیادی که برای تبلیغات کلیکی انجام داده اید موفقیت ناچیزی در کمپین‌های تبلیغاتی خود بدست بیاورید. پس باید تلاش کنید افزایش نرخ کلیک با ارتقای نرخ تبدیل (conversion rate) نیز همراه باشد.

 

چگونه نرخ کلیک را محاسبه کنیم؟

برای موفقیت در افزایش نرخ کلیک باید بدانید این شاخص، چگونه محاسبه می‌شود. نرخ کلیک از فرمول ساده زیر محاسبه می‌‌شود. در این فرمول منظور از تعداد بازدید Impression یا میزان حضور تبلیغ شما در صفحات گوگل است. حتی اگر تبلیغ شما در انتهای صفحه باشد و کاربر، آن را مشاهده نکند یک حضور یا بازدید برای تبلیغ شما لحاظ می‌‌شود.

× 100 (تعداد بازدید /تعداد کلیک) = CTR

به عنوان مثال فرض کنید روی یک تبلیغ آنلاین پس از 2000 بار ارائه، 100 بار کلیک شده باشد. با ضرب نتیجه تقسیم این دو عدد در 100، نرخ کلیک 0. 5 درصد به دست می‌‌آید.

CTR = [(100 / 2000) × 100] = 5. 0٪

 

چرا نرخ کلیک، اهمیت زیادی دارد؟

قبل از پاسخ به این سوال که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم، به طور خلاصه، به دلایل اهمیت نرخ کلیک می‌پردازیم.

– CTR نشان می‌‌دهد که آیا بازدیدکنندگان به سرفصل‌ها، عناوین، توضیحات و موارد دیگر آگهی شما پاسخ می‌‌دهند یا خیر.

– CTR بینشی در مورد مخاطب هدف شما، درک هدف جستجو و موارد دیگر ارائه می‌‌دهد.

– CTR بر عملکرد تلاش‌های سئو سایت و تبلیغات پولی شما تأثیر می‌گذارد.

– CTR بر امتیاز کیفیت (quality score) شما در پلتفرم‌های تبلیغاتی ای همچون Google Ads و META تأثیر می‌گذارد.

 

افزایش نرخ کلیک، بر عملکرد تلاش‌های سئو سایت و تبلیغات پولی تأثیر می‌گذارد

افزایش نرخ کلیک، بر عملکرد تلاش‌های سئو سایت و تبلیغات پولی تأثیر می‌گذارد

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟ 6 روش افزایش CTR

در ادامه راه حل‌هایی که برای پاسخ به سوال «چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟» ارائه می‌‌شود. این راه حل‌ها عبارتند از:

 

برای افزایش CTR، مخاطبان خود را بشناسید

برای افزایش نرخ کلیک، باید همیشه تحقیقات کافی در زمینه جمعیت شناختی و پرسونای هدف داشته باشید. به عبارت دیگر باید مخاطبان تبلیغات خود را به خوبی بشناسید. اگر شخصیت هدف خود یا لا اقل ویژگی‌های جمعیتی آن را درک کنید، نیمی ‌‌از کار تبلیغاتی شما انجام شده است. اگر فکر می‌‌کنید به اندازه کافی مخاطبان خود را می‌‌شناسید باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید.

– مخاطب هدف شما از چه زبانی استفاده می‌‌کند؟

– آنها چه مشکلات مشترک و انتظاراتی دارند؟

– انگیزه بیشتر آنها برای خرید چیست؟

– مناسب‌ترین زمان‌ها در طول روز، ماه یا سال برای جستجوی شما توسط مخاطبانتان چه زمان‌هایی است؟

به منظور افزایش CTR، تیترها یا همان عناوین تبلیغاتی خود را بهینه کنید.

بهینه سازی تیتر‌های تبلیغاتی، نقش مهمی‌‌در افزایش نرخ کلیک شما دارند. زیرا اولین چیزی که هر کسی به آن توجه می‌‌کند تیترهای شما هستند. پس توصیه می‌‌شود آنها را به چیزی زیباتر تبدیل کنید. اگر تیتر شما فوراً مخاطبان را به کلیک کردن ترغیب نمی‌کند، به احتمال زیاد هیچ چیز دیگری نیز نمی‌‌تواند این کار را انجام دهد. هنگام تلاش برای ایجاد یک عنوان جذاب، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

– تیترها را کوتاه و شیرین نگه دارید.

– روی انتقال یک پیام اصلی در تیتر‌ها تمرکز کنید.

– در صورت امکان از کلمات کلیدی هدف در ابتدای عنوان استفاده کنید.

– از عبارات و جمله بندی احساسی استفاده کنید

– از تیترهای مختلف استفاده کنید.

یکی از راه های افزایش CTR، استفاده از عناوین مناسب در آگهی های تبلیغاتی است

یکی از راه های افزایش CTR، استفاده از عناوین مناسب در آگهی های تبلیغاتی است

هنگامی ‌‌که چندین عنوان را در ذهن دارید، می‌‌توانید آنها را در سایت Coschedule Headline Analyzer وارد کنید. این سایت می‌‌تواند به شما کمک کند یک عنوان جذاب و قانع کننده ایجاد کنید و مشتریان بالقوه را به کلیک تشویق کنید.

برای افزایش نرخ کلیک، محتوای جذاب ایجاد کنید

فراموش نکنید که محتوای تبلیغاتی شما قوی ترین ابزار برای افزایش نرخ کلیک است. بنابراین، یک محتوای تبلیغاتی موثر باید جذاب، کارآمد و از نظر احساسی، قوی باشد. برخی از نکات مهم برای نوشتن محتوای تبلیغاتی جذاب عبارتند از ساده نگه داشتن آگهی به طوری که هر کسی بتواند به سرعت متوجه شود. همچنین باید از اعداد و پیشنهادهای تخفیف، هم در سرفصل‌ها و هم در آگهی تبلیغاتی استفاده شود. علاوه بر این، مطمئن شوید که محتوای تبلیغاتی شما با مخاطبان شما مرتبط است و بر نیازهای آنها تاکید دارد. اگر می‌‌خواهید مخاطبان شما روی تبلیغ شما کلیک کنند، باید یک نسخه تبلیغاتی متناسب با علایق و نیازهای آنها ایجاد کنید.

برای افزایش CRT از دکمه‌های فراخوان مناسب و قوی استفاده کنید.

دکمه‌های فراخوان نقش مهمی ‌‌در افزایش CTR دارند. این دکمه‌ها سبب ارتقای تعامل مخاطب با محتوای شما می‌‌شوند. یعنی اینکه به خوبی افراد را به کلیک بر روی تبلیغات شما سوق می‌‌دهند. دکمه‌های فراخوان همان عبارات قابل کلیک در محتوای تبلیغاتی شما هستند. مثلا وقتی در پایان تبلیغ خود می‌‌نویسید «اکنون خرید کنید» در واقع یک دکمه فراخوان ایجاد کرده اید. دکمه‌های فراخوان باید مرتبط با هدف شما از کلیک‌ها باشند. مثلا اگر می‌خواهید شخصی برای کسب اطلاعات بیشتر با کسب و کار شما تماس بگیرد، «اکنون تماس بگیرید» گزینه ای بهتر از «وارد شوید» است.

برای افزایش CTR از افزونه‌ها و علایم تبلیغاتی استفاده کنید

فرم اصلی تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک به شما اجازه نمی‌‌دهد اطلاعات زیادی اضافه کنید. اما می‌‌توانید با استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی، تبلیغات خود را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید. این علایم به شما امکان می‌‌دهند اطلاعات بیشتری در تبلیغات خود بگنجانید. علامت تماس، مکان و میزان بازدید و… همگی جزو این علایم هستند که شانس کلیک خوردن آگهی‌ها را افزایش می‌‌دهند.

استفاده از علایم تبلیغاتی، می‌تواند سبب افزایش نرخ کلیک شود

استفاده از علایم تبلیغاتی، می‌تواند سبب افزایش نرخ کلیک شود

برخی از کلمات کلیدی را در کمپین تبلیغاتی خود، استثنا کنید

یکی دیگر از روش های افزایش نرخ کلیک، استثنا کردن کلمات است. این کار به شما این امکان را می‌‌دهد که عبارات خاصی را در جستجوها حذف کنید. به عبارت دیگر با این کار می‌‌توانید فقط بر روی کلمات کلیدی ای که برای مشتریانتان اهمیت دارد تمرکز کنید. برای مثال، فرض کنید شما یک خرده‌فروش بازی‌های آنلاین و پولی هستید. یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرده‌اید که کلمه کلیدی «بازی» را هدف قرار می‌دهد. می‌توانید کاری کنید کاربرانی که به دنبال بازی رایگان هستند شما را پیدا نکنند. تنها کافیست کلمه «رایگان» را به استثناهای کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید. با این کار، تبلیغ شما دقیقا برای مخاطبان هدفتان نمایش داده می‌شود و نرخ کلیک شما افزایش می‌‌یابد.

 

کلام آخر

سوال اصلی این متن این بود که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟. با اشاره به چند روش، تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود. اکنون همه ما بهتر می‌‌دانیم که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم. منتها این موضوع، به تنهایی کافی نیست. زیرا CTR یک شاخص متغیر است. شما باید به طور مداوم آن را زیر نظر داشته باشید. فقط به این دلیل، که اکنون یک CTR بالا دریافت می‌کنید، به این معنی نیست که وضعیت برای همیشه همینطور باقی خواهد ماند. مطمئن شوید که به طور منظم بر CTR، نظارت دارید تا متوجه هر گونه تغییر قابل توجه در این شاخص شوید. تنها در این صورت است که می‌توانید نرخ‌های کلیک بالا را برای مدت‌های طولانی حفظ کنید.

 

 

 

 

 

سرعت سایت و اهمیت آن در سئو

خلاصه مقاله:سرعت بالا می تواند جذابیت های خود را داشته باشد. سرعت سایت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و امروزه اهمیت بسیار بالایی در بهینه سازی سایت پیدا کرده است.

سرعت سایت و اهمیت آن در سئو 

هیجان سرعت همیشه و همه جا همراه انسان است. از دویدن در کوچه خیابان گرفته تا رانندگی در پیست و جاده، سرعت بالا می تواند جذابیت های خود را داشته باشد. سرعت سایت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و امروزه اهمیت بسیار بالایی در بهینه سازی سایت پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۰ با اعلام گوگل مبنی بر اهمیت بالای سرعت سایت در بهینه سازی، بسیاری از فعالان در این حوزه و مدیران وب سایت ها به دنبال راهکارهایی برای افزایش سرعت بودند.

سرعت سایت و اهمیت آن در سئو

سرعت سایت و اهمیت آن در سئو

رفته ‌رفته گوگل نیز از این قابلیت به عنوان یکی از مهمترین موارد برای رده بندی وب سایت ها استفاده کرد. این شرایط تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت تا این که الگوریتم پنگوئن با به روزرسانی شدن نشان داد که در سئو سایت، بالا بودن سرعت، تأثیر دو چندان خواهد داشت. بدون تردید هر اندازه که شما در وب سایت خود به تولید محتوای مفید و کاربردی بپردازید و سایت شما دارای سرعت پایینی باشد نمی توان اثرگذاری بالایی از آن مشاهده نمود. با توجه به این که اغلب افراد فعال در حوزه اینترنت افراد بی حوصله و کم طاقتی هستند، کمترین زمان را برای لودینگ سایت به شما اختصاص می‌دهند. به همین علت باید به گونه‌ای عمل کنید که با بالا بردن سرعت وب سایت خود برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر اقدامات لازم را انجام دهید.

با وجود تاکید بسیار بالا گوگل به بالا بردن سرعت سایت، بسیاری از وبمسترها متاسفانه به این مسئله توجه چندانی نکرده و در کنار تولید محتوا، استفاده از تکنیک ها و روش های تبلیغاتی دیگر، کمترین توجه را به سرعت وب سایت می دهند.

 

تاثیر سرعت سایت بر سئو چگونه است؟

میل افراد به استفاده از اینترنت و راه انداختن بسیاری از کسب و کارها بر این بستر موجب شده که رقابت گسترده‌ای در این زمینه بین مدیران وب سایت ها صورت پذیرد. با وجود اینکه امروزه بسیاری از امور را به راحتی می توان از طریق اینترنت انجام داد ولی کماکان کمبود وقت موجب شده که افراد به دنبال سریعترین مسیرها برای رسیدن به خواسته های خود باشند.

تاثیر سرعت سایت بر سئو

تاثیر سرعت سایت بر سئو

بهترین راه و سریع ترین مسیر برای رسیدن به پاسخ هر سوال، استفاده از موتور جستجوگر گوگل خواهد بود. هنگامی که سرعت وب سایت شما بالا باشد، افراد و کاربران ترجیح می‌دهند که با ماندن در صفحه مورد نظر در سایت شما، مدت زمان بیشتری را مشغول به فعالیت در وب سایتتان باشند. این شرایط کمک می‌کند تا با بهبود تجربه کاربری، امتیاز بهتری از گوگل دریافت کنید. عواملی که دست به دست هم داده تا با بهبود سئو سایت، جایگاه بهتری در موتور جستجوی گوگل به دست آورده و نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

تاثیر سرعت سایت بر میزان فروش

همانگونه که عنوان کردیم، اینترنت به عنوان یک بستر ایده آل برای راه اندازی سایت های فروشگاهی محسوب می شود. این شرایط موجب شده که امروزه در هر زمینه ای، هزاران وب سایت فروشگاهی محصولات و خدمات خود را به کاربران عرضه کنند. در عین حال با توجه به این که کاربران به دنبال استفاده از خدمات بهترین وب سایت ها برای خرید کالاهای خود هستند، توجه صاحبان کسب و کار به بهینه سازی سایت موجب شده که دستورالعمل های مختلفی را اجرا کنند. در کنار تمام مواردی که می توانند فروشگاه شما را یک فروشگاه معتبر نمایان کنند، سرعت سایت نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

طراح سایت باید تمام شرایط را در نظر گرفته تا بتواند به خوبی سایت شما را برجسته تر از رقبا نشان دهد. به عنوان مثال اگر سرعت سایت شما کمتر از میزان مورد نظر کاربران باشد، با مراجعه به وب ‌سایت، کاربر به زودی خسته شده و ترجیح به خروج از سایت شما می دهد. این مسئله در کنار کاهش سئو سایت، تاثیر منفی بر فروش کالاهای شما خواهد گذاشت.

روش های افزایش سرعت سایت

اهمیت بهبود سرعت وب سایت موجب شده که امروزه روش های مختلفی به عنوان راهکارهای کاربردی برای بهبود سرعت ارائه شوند. هر اندازه شما بتوانید از کارشناسان، طراحی سایت و متخصصان سئو اطلاعات بیشتری به دست آورید، به خوبی می توانید در این زمینه پیشرفت خود را مشاهده نمایید.

روش های افزایش سرعت سایت

اهمیت بهبود سرعت وب سایت موجب شده که امروزه روش های مختلفی به عنوان راهکارهای کاربردی برای بهبود سرعت ارائه شوند. هر اندازه شما بتوانید از کارشناسان، طراحی سایت و متخصصان سئو اطلاعات بیشتری به دست آورید، به خوبی می توانید در این زمینه پیشرفت خود را مشاهده نمایید.

 

روش های افزایش سرعت سایت

روش های افزایش سرعت سایت

استفاده از هاست مناسب

انتخاب یک هاست مناسب و استفاده از آن، بر روی سرعت وب سایت تاثیر مستقیم خواهد داشت. علاوه بر این با انتخاب هاست و افزایش سرعت به خوبی می توانید تاثیر آن بر سئو را مشاهده نمایید. در واقع هر اندازه که زیربنای سایت شما قوی تر باشد و از عوامل تاثیرگذار بیشتری برای بهبود وضعیت وب سایت استفاده کنید، رتبه خود را در گوگل می‌توانید ارتقا دهید. امروزه هاست یا سرویس های میزبانی به شکل های مختلف در دسترس شما قرار دارند. به هیچ عنوان پیشنهاد ما استفاده از هاست اشتراکی نخواهد بود. با این وجود که قیمت بسیار کمتری برای خرید و استفاده از هاست اشتراکی پرداخت می کنید ولی در طرف مقابل قافیه را به رقبا برای لود فایل خواهید باخت. هاست اشتراکی به علت باگ ها و مشکلاتی که دارد منجر به افت کیفیت وب سایت شما می شود.

طراحی سایت و کدنویسی

یکی دیگر از مهمترین عوامل در بهبود سرعت سایت، طراحی ویژه و کد نویسی اصولی آن به شمار می‌رود. سعی کنید برای طراحی وب سایت خود از یک شرکت و تیم تخصصی کمک گرفته و یک وب سایت حرفه ای توسط مهندس وارد به این امر دریافت کنید. تجربه و تخصص طراح وارد به امر طراحی و کدنویسی به شما کمک فراوان خواهد نمود.

قالب سایت

بسیاری از قالب هایی که انتخاب می کنید و آن را به عنوان قالب های مد نظر بر روی وب سایت قرار می‌دهید پیچیده بوده و با حجم زیادی که دارند ممکن است منجر به کند شدن وب سایت شما شوند. استفاده از قالب های متحرک و گرافیکی معمولاً این مشکلات را در پی خواهد داشت. به همین علت سعی کنید برای قالب سایت خود از قالب های بهینه کم حجم و ساده استفاده کرده تا در این زمینه به افزایش سرعت سایت خود کمک نمایید.

ایمن سازی و محافظت

کاربران همواره به دنبال فضای ایمن برای رسیدن به خواسته های خود هستند. هر اندازه که بتوانید در وب سایت خود برای کاربران امنیت بالایی ایجاد کنید، تا حد زیادی می توانید به سرعت وب سایت خود کمک نمایید. این امر به شما کمک می کند تا از ورود ابزارهای مخرب و دسترسی آن ها به داده های خود و کاربران جلوگیری کنید.

فشرده کردن خروجی سرور

فشرده کردن خروجی سرور

فشرده کردن خروجی سرور

بهره‌مندی کدهای JS و CSS از مقداری فاصله هیچ گونه تاثیری بر روی وب سایت شما نخواهد داشت. به همین علت سعی کنید با حذف این موارد بر روی سرعت وب سایت خود، تاثیرات نسبتاً زیادی مشاهده کنید. برای برطرف کردن این موارد می توانید از افزونه های مختلفی بر روی وب سایت خود استفاده نمایید. توصیه ما به شما استفاده از افزونه GZIP خواهد بود.

میزان تاثیرگذاری سرعت بر وب سایت

پیچیدگی دنیای وب به شکلی است که موارد متعددی توسط فعالان و متخصصین طراحی سایت و سئو کاران در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید طی تحقیقات انجام شده توسط موسسه Aberdeen Group هر ثانیه تاخیر در سرعت سایت و لود شدن کامل صفحه می تواند نتایج چشمگیری بر روی میزان عملکرد وب سایت شما داشته باشد.

این تحقیقات نشان می‌دهد یک ثانیه تاخیر منجر به کاهش ۱۶ درصدی رضایت کاربران می شود. این کاربران که قصد تبدیل شدن به مشتری دائمی وب سایت شما را دارند، پس از منتظر ماندن در کمترین زمان، اقدام به ترک وب سایت خواهند نمود.

علاوه بر این، یک ثانیه تاخیر در رونمایی کامل از وب سایت منجر به کاهش ۱۱ درصدی مخاطبان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

افت ۷۰ درصدی آمار فروش محصولات و خدمات پس از این مدت زمان نیز به عنوان یکی از مشکلات پایین بودن سرعت لود شدن سایت به میزان یک ثانیه به شمار می رود.

در آخر و طبق نتیجه گیری موسسه آماری فوق، یک ثانیه تاخیر منجر به کاهش ۳۰ درصدی رضایت کاربران شده که در نخستین اقدام از طریق موتورهای جستجو قصد ورود به وب سایت شما را داشته اند.

عوامل موثر بر سرعت و یا کندی سایت

در کنار مواردی که به عنوان راهکارهای بهبود سرعت سایت برای شما بیان کردیم، بد نیست بدانید عوامل متعددی می‌توانند به عنوان دلایل افزایش سرعت یا کند شدن سرعت سایت بیان شود. علاوه بر هاست و فایل های JS و CSS می‌توان وجود تصاویر با حجم بالا را به عنوان یکی از مهمترین دلایل کندی سایت بیان کرد. سعی کنید با بهینه سازی تصاویر مد نظر خود برای قرار دادن درون وب سایت، عملکرد خود در این زمینه را ارتقا دهید.

از دیگر عواملی که منجر به بهبود سرعت سایت و کندی آن می‌شود، استفاده از افزونه ها و امکانات متعدد به شمار می‌رود. امروزه برخی از افزونه ها به خوبی می تواند تاثیرگذاری بالای درون وب سایت داشته باشند. در طرف مقابل برخی دیگر از امکانات و افزونه ها نه تنها هیچ‌ گونه تاثیری بر روی وب سایت شما و بهینه سازی آن ندارند، ممکن است مشکلاتی برای آن ایجاد کنند.

به موارد فوق استفاده از لینک های شکسته و ریدایرکت های چند مرحله ای را نیز اضافه نمایید. هرکدام از این دلایل تاثیرگذاری خود را به وضوح نشان داده که این مهم را می ‌طلبد برای بهبود وضعیت خود و ارتقاء رتبه، موارد متعددی را در نظر داشته باشید.

عوامل موثر بر سرعت و یا کندی سایت

عوامل موثر بر سرعت و یا کندی سایت

جمع بندی

بدون تردید مبحث سرعت سایت و تاثیر آن بر بهینه سازی و سئو بسیار جامع‌تر از موارد بیان شده خواهد بود. با این حال اگر به دنبال رسیدن به اهداف خود در بستر اینترنت هستید و قصد رقابت با سایر سرمایه‌گذاران در این زمینه را دارید باید موارد متعددی را در نظر گرفته تا بتوانید کاربران و مخاطبان را مجاب به استفاده از خدمات خود نمایید. در کنار تمام مواردی که برای بهینه سازی سایت خود در نظر می گیرید، سعی کنید با افزایش سرعت سایت و تجربه کاربری، تاثیر بسزایی را مشاهده کنید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و به شکل صحیح و اصولی قادر به بهینه سازی سایت و افزایش سرعت آن نیستید، توصیه ما به شما استفاده از شرکت های خدماتی و افراد متخصص در این حوزه است

 

مزایای سئو وب سایت در سال 2022

مزایای سئو وب سایت در سال 2022

از نظر ما وب سایت بدون سئو مانند یک قاب بدون عکس است! بی روح، بی معنی و بی تاثیر! مزایای سئو وب سایت را برایتان توضیح می دهیم تا ثابت کنیم که برای چنین ادعایی دلایل قانع کننده ای داریم. به طور کلی سئو سایت در اصفهان یعنی یک تیر و چند نشان!

مزایای سئو وب سایت در سال 2022

مزایای سئو وب سایت در سال 2022

 

سایت شما هرچه که باشد نیاز به دیده شدن دارد!

 

یکی از مهمترین فاکتورهایی که به نوبه خود بخش مهمی از مزایای سئو وب سایت محسوب می شود، کمک به دیده شده است. اصلاً چرا سایت طراحی می کنید؟ قطعاً به دنبال کاربر هستید. فرقی نمی کند سایت شما چند سربرگ دارد و برای یک فضای تجاری فوق حرفه ای طراحی شده است یا یک سایت ساده فروشگاهی است! سئو سایت در اصفهان  شما را در معرض دید قرار می دهد.

چیزی که در ذهن 95 درصد از کاربران وجود دارد این است که پس از سرچ یا جستجوی یک عبارت در یک مرورگر به سراغ 3 الی 5 ساعت برتر پیشنهاد شده می روند. یعنی چه؟ یعنی سایتی که جلوی چشمشان قرار می گیرد! سئو باعث می شود که سایت در لیست 5 مورد برتر مرورگر قرار بگیرد.

بنابراین به زبانی ساده به شما توضیح دادیم که مزایای سئو وب سایت در سال 2022 در وهله اول جذب کاربر است. البته این موضوع تمام ماجرا نیست. اینکه فقط کاربر وارد سایت شود کفایت نمی کند!

 

مزایای سئو وب سایت در سال 2022

مزایای سئو وب سایت در سال 2022

مزایای سئو وب سایت از نظر تخصصی

 

مزایای سئو وب سایت برای بسیاری از افراد واضح است اما شاید یک سری موارد از دید بسیاری از افراد پنهان بماند.

  • افزایش اعتبار شرکت با سئوی وب سایت

یکی از مهمترین مزایای سئو وب سایت این است که کسب و کار شما را معتبر سازد. اعتبار سازی یک کسب و کار در دنیای اینترنت به این معنی است که موتور جستجو، سایت مربوط به کسب و کار را قبول داشته باشد و به آن امتیاز دهد. گوگل را همه می شناسیم، پر استفاده ترین مرورگری که این روزها با سیگنال های نسبتاً دشوار سئوی داخلی و خارجی تصمیم به رده بندی سایت ها گرفته است. شاید فکر کنید سئوی سایت یعنی محتوای خوب و تمام! محتوا فقط یکی از فاکتورهای مهم برای سئوی سایت در اصفهان  و البته ما هم از اهمیت آن اطمینان داریم، اما الگوریتم های گوگل بسیار سختگیر تر شده اند، طراحی، امنیت، سرعت، نوع کلمات کلیدی، وضعیت قرار گیری کلمه کلیدی، سختی یا آسانی و همینطور میزان تقاضا در خصوص موضوع مورد نظر از دید گوگل پنهان نخواهد بود.

 

 

  • افزایش ترافیک سایت از راه استاندارد

ده ها روش عجیب و غریب و غیر استاندارد وجود دارد تا سایت شما پر ترافیک نشان دهد که ما هیچ کاری با این روش ها نداریم، چون دوامی ندارند. به طور کلی یکی دیگر از مزایای سئو وب سایت این است که کمک می کند تا ترافیک واقعی داشته باشید. یعنی بدون نیاز به درخواست از کاربر، خود کاربر به سایت شما علاقمند است و سایت شما را انتخاب می کند. یعنی به جای اینکه شما دنبال مشتری باشید، مشتری دنبال شما است!

 

 

  • سنجش با اعداد واقعی

در بررسی مزایای سئو وب سایت نباید از ابزارهای قدرتمندی که میزان موفقیت سایت را نشان می دهند غافل شد. فرض کنید شرکت راه اندازی کرده اید و به طبع سرمایه گذاری در این مسیر داشته باشید، دانستن میزان موفقیت و تاثیرگذاری سرمایه شما بسیار مهم است. سئو همین کار را می کند. به طور کلی گوگل آنالیتیکس و سایر برنامه های آنالیز سئو سایت کمک می کند تا استراتژی سئو به سادگی مورد بررسی قرار بگیرد. در واقع شما به واسطه سئوی سایت میزان حضور کاربر در سایت مشخص می شود.

  • بهبود بازاریابی محتوا با سئوی سایت

زمانی که بازاریابی محتوایی صورت می گیرد، سئو ارزش واقعی خود را مشخص می کند. در واقع سئو سبب می شود که بتوانید با روش های مختلف با مخاطب ارتباط بگیرید.

بگذارید موضوع را به شکل دیگری بررسی کنیم. زمانی که مخاطب مشغول مطالعه قسمت بالای قیف محتوای شما است، سئو کمک می کند تا قسمت های پایین محتوا نیز به چشم بیاید. به طور کلی مشتریان علاقه زیادی به محتوای اصلی دارند و به سراغ سایت و برند های آشنا و قابل اعتماد می روند و این اعتمادسازی توسط سئوی سایت صورت می گیرد. در واقع مزایای سئو وب سایت فقط برای شرکت نیست، بلکه مشتری هم در این راستا به آنچه می خواهد رسیده است.

 

  • افزایش سطح آگاهی از برند شما

مشتریان به دنبال برندی هستند که با آن آشنا باشند یعنی اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشند و این موضوع کمک می کند تا اعتمادسازی بیشتر شود. یکی از مزایای سئو وب سایت فروشگاهی دقیقاً همین است. در واقع یک شخص برای خرید یک محصول در ابتدا جستجوهای مختلفی انجام می دهد تا به یک برند و موقعیت مناسب برسد، سئو کمک می کند تا برند شما مور اعتماد کاربر قرار بگیرد و به طور کلی بهترین نتیجه را داشته باشد.

با بازاریابی محتوایی و استراتژی های سئو شما می توانید اطلاعات جالبی به مشتریان خود در خصوص کالا یا خدمات مورد نظر ارائه دهید و نوعی منبع اطلاعاتی محسوب می شوید. دقت کنید که به طور کلی این موضوع سبب می شود که ارزش کالا بیشتر شود و موقعیت استفاده از آن نیز بهبود یابد.

 

 

  • فروش بیشتر = تبلیغ بیشتر

شاید فکر کنید با تبلیغ بیشتر به فروش بیشتر می رسید اما دقیقاً برعکس است. وقتی سئوی سایت شما به درستی اجرا شده باشد، هر مشتری که یکبار از شما خرید کرده است با میل خود برای شما تبلیغ می کند به این ترتیب هرچه سئوی سایت قوی تر شود، مشتریان بیشتر می شوند و سطح تبلیغ نیز گسترده تر خواهد شد بدون اینکه نیاز باشد بنر بزنید و امیدوار باشید که فردی مشتری شما باشد!

یکی از مهمترین مزایای سئو افزایش فروش است که به طبع با سودآوری بیشتر همراه است و البته که سبب تبلیغ بیشتر کسب و کار شما می شود. این مساله به طور کلی برای سایت های فروشگاهی بسیار پر اهمیت است. برای اینکه در صفحه اول جستجوها حضور داشته باشید می بایست کلید واژه های مناسبی انتخاب کنید تا با کلیک کاربران سازگار باشد و بتواند شرایط را به خوبی دنبال نماید در غیر این صورت سایت رتبه خود را از دست می دهد.

برای اینکه این موضوع برای شما واضح تر باشد باید بگوییم که به طور کلی مطالب صفحه اول معمولاً بیش از 33 درصد از کل ترافیک جستجو را پوشش می دهد.

 

مزایای سئو وب سایت از نظر هزینه ها

 

حال که در مورد تخصصی ترین مزایای سئو وب سایت صحبت شد، وقتش رسیده تا کمی در مورد هزینه ها صحبت کنیم. دقت کنید که به طور کلی سئو هزینه تبلیغات را کاهش می دهد. یعنی سئو سبب می شود که بازار شما گسترده شده و نیازی به هزینه بالا برای تبلیغات نداشته باشید. مثلاً اگر سئوی سایت شما قوی باش، به جای 5 بنر میتوانید فقط 2 بنر اجرا کنید و پول اضافه ای در این راستا پرداخت نکنید.

بسیاری از شرکت ها هنوز درگیر تبلیغات سنتی هستند و سئوی سایت سبب می شود که تبلیغات سنتی نیز کمتر شود و نتیجه بهتری فراهم شود.

مزایای سئو وب سایت برای تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک دنیای گسترده ای دارد و اگر سئوی سایت نباشد قطعاً با شکست روبرو می شود. به طور کلی اگر به قیف بازاریابی سنتی دقت کنید شامل 4 بخش اصلی است که عبارت است از: آگاهی، علاقه مندی، میل به خرید و اقدام!

برای اجرای این 4 مرحله نیاز به جریان ثابتی از خریداران جدید است. دقت کنید که کسب و کارها به طور کلی بیشترین هزینه های خود ها در بخش آگاه سازی در نظر می گیرند در این حالت سئو کمک می کند تا ترافیک سایت بیشتر شده و هزینه های اضافی کنار برود.

قدرت کلمات کلیدی طولانی را جدی بگیرید!

بررسی که صورت گرفته است نشان می دهد که در حدود 15 درصد از عبارت هایی که به واسطه کاربران در سایت سرچ می شود به قدری جدید و شاید عجیب هستند که گوگل هرگز آنها را ندیده است. به طور کلی کاربر هر آنچه در ذهن خود دارد سرچ می کند و سئوی سایت در اصفهان  باید به کلمات کلیدی طولانی “دارای پسوند یا پیشوند” نیز دقت کافی داشته باشد در غیر این صورت نمی توان انتظار داشت که سایت مسیر استاندارد خود را طی کند.

این روزها در سایت های تجارت الکترونیک شرایطی فراهم شده است تا کلیدواژه های طولانی تر نیز مورد هدف قرار بگیرند. به طور کلی سطح جزییات در ساختار سایت ها نیز افزایش می یابد و در نهایت کاربر برای ورود به یک فروشگاه اینترنتی می تواند از کلید واژه های طولانی تر نیز استفاده کند.

 

 

مزایای سئو وب سایت در یک نگاه

سایتی که بدون سئو طراحی می شود حتی اگر از زیباترین و جدیدترین گرافیک روز دنیا بهره برده باشد بدون سئو از دید گوگل پنهان می ماند و اینجاست که می گویند آش نخورده و دهان سوخته!

سئوی وب سایت های مختلف به طور کلی شرایط متفاوتی دارد و البته که این موضوع سبب می شود تا رویکرد سئو به بهترین نحو ارزیابی شود. یک موضوع مهم دیگر این است که سئوی وب سایت در سال های اخیر یک فاکتور اصولی و پر اهمیت است و باید به آن ارجحیت داده شود.