همه چیز در مورد سرعت بارگذاری صفحه

خلاصه مقاله:سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئوی وبسایت شما است. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

تاثیر سرعت بارگذاری صفحه بر سئوی سایت

سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئوی وبسایت شما است.. به این ترتیب با رعایت قوانین دقیق در مورد قوانین سئو، سرعت بارگذاری هر یک از این صفحات بهتر و مطلوب تر خواهد شد. هر چه سرعت سایت شما بیشتر و بهتر باشد، رتبه گوگل شما بهتر خواهد شد و سایت شما بیشتر تقویت می شود. در ادامه همه چیز درباره “سرعت بارگذاری سایت” را می آموزیم و با این مفهوم مهم در عرصه طراحی سایت بیشتر آشنا می شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

اهمیت سرعت بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری سایت چه تاثیراتی بر روی سئو سایت دارد؟ یکی از سوالات متداول کاربران صفحات اینترنتی، در مورد سرعت سایت و تاثیر آن بر سئوی سایت است. سرعت بالای سایت، در جذب بیشتر مشتریان برای کسب و کار شما تاثیر گذار می باشد. در این خصوص حتی ربات های گوگل نیز تاثیر گذار می باشند. نرخ تبدیل Conversion Rate و نرخ پرش bounce rate نیز از مهمترین فاکتورهای تعیین سرعت بارگذاری یک سایت محسوب می شوند.

در نظر داشته باشید که وب سایت های کند با سرعت کم خود، حجم ترافیک کاربران را از بین برده و کاهش می دهند. به این ترتیب اینترنت کاربران بیشتر مصرف شده و سریع تر به اتمام می رسد. این مسئله برای کاربران هزینه های بالاتری ایجاد می کند. هر یک از وب سایت های امروزی سرعت به خصوصی دارند. به طور کلی یک استاندارد مناسب برای بهینه سازی سرعت سایت تعیین شده است. بهترین و عالی ترین سرعت برای بارگذاری هر سایت، زمانی کمتر از یک ثانیه است که به کاربر اجازه می دهد، در سریع ترین زمان ممکن نیازهای خود را در وب سایت اینترنتی شما برآورده کند.

زمانی که سرعت سایت شما کند شود و برای باز کردن هر صفحه اینترنتی بیشتر از 10 ثانیه زمان صرف کنید، بی شک سود بسیار و مشتریان فراوانی را از دست می دهید. سرعت یک وب سایت به عوامل متعددی نیز بستگی دارد. برای این که بدانید، از طریق چه فاکتورهایی می توان تاثیر سرعت بارگذاری سایت بر روی تجربه کاربران را فهمید، کافی است سرعت سایت خود را در یک دوره زمانی کند تر کرده و سپس آن را افزایش دهید و میزان بازدهی سایت را در هر یک از این بازه های زمانی مشخص کنید.

سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه

عوامل موثر بر سرعت بارگذاری سایت

 

برنامه سایت و چگونگی تنظیمات آن یکی از مهمترین فاکتورها در تعیین سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی است. تصاویر موجود در سایت، یکی از مهمترین عوامل موثر بر سرعت سایت شما محسوب می شود. هر چه سایز صفحات شما بزرگتر باشد، بی شک اینترنت بیشتری برای باز کردن آن صرف می شود و سرعت باز شدن سایت نیز کندتر خواهد بود. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که سرعت نت کاربران نیز در سرعت کلی سایت تاثیر گذار می باشد.

سرور و مشخصات سخت افزاری و نحوه ستاپ و تنظیمات نرم افزاری نیز از عوامل مهمی هستند که در سرعت بارگذاری صفحه شما تاثیر دارند. هر چه از جدیدترین و بهترین سخت افزارها برای سایت خود استفاده کنید، سرعت بارگذاری صفحه بیشتر خواهد شد. برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه بهتر است، کلیه تصاویر خود را بهینه سازی کنید. برای این منظور نرم افزارهای خاصی وجود دارند.

سرعت بارگذاری صفحه به برخی از تنظیمات صفحه نیز مربوط می شود. تعداد عکس ها و فایل های پر حجم سایت شما بر این مولفه تاثیر گذار می باشد. هر چه این فایل ها بیشتر باشند و حجم آن ها بالاتر باشد، بی شک سرعت بارگذاری صفحه کندتر خواهد شد. در نظر داشته باشید که برای فشرده سازی هر یک از این فایل ها برنامه هایی مانند پلاگین مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که وجود شبکه های تبلیغاتی آنلاین نیز در این زمینه موثر می باشند و سرعت بارگذاری صفحه اینترنتی شما را کاهش یا افزایش می دهند. این تبلیغات بخشی از درآمد صفحه اینترنتی شما محسوب می شوند و نمی توانید، به کل آن ها را حذف کنید.

اما با اعمال برخی تنظیمات، قادر به حفظ سرعت بارگذاری صفحه با وجود این تبلیغات اینترنتی خواهید بود. کدهای این تبلیغات بیشتر بر اساس جاوا اسکریپت تعیین خواهند شد. این سیستم سرعت بارگذاری صفحه را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری صفحه

رابطه سرعت بارگذاری صفحه با انتخاب هاست مناسب

سرعت بارگذاری صفحه به طور مستقیم با هاست مورد استفاده وب سایت شما در ارتباط است. زمانی که یک برنامه در سیستم شما اجرا می شود، منابع فراوانی نیز در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند. هاستینگ وب سایت شما باید کلیه این منابع را پوشش داده و پشتیبانی کند. در غیر این صورت، سرعت بارگذاری صفحه اینترنتی شما کند خواهد شد. هر چه تعداد منابع موجود در سایت شما بیشتر باشد، قدرت عمل هاست نیز برای پوشش آن ها کمتر خواهد شد و به این ترتیب سرعت بارگذاری صفحه کند می شود. این اتفاق برای سایت هایی که از سرورهای اشتراکی در آن ها استفاده می شود.

شما می توانید با روش های مختلف این سرویس ها را ارتقا داده و با این روش ساده سرعت بارگذاری صفحه خود را نیز افزایش دهید. در نظر داشته باشید که با صرف هزینه بیشتر در راستای خرید یک هاست مناسب، افزایش سرعت در سایت شما امری بدیهی خواهد بود.

چه کنیم تا سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهیم؟

سرعت بارگذاری صفحه به عوامل متعددی بستگی دارد و برخی تنظیمات مهم در این زمینه، آن را افزایش می دهند. شما می توانید، با استفاده از تنظیمات درست، سرعت سایت خود را کنترل کنید. در زیر با برخی از این موارد مهم آشنا می شوید.

استفاده از مرورگر مناسب برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه

یکی از برنامه های نامناسب برای مرورگر ، فلش است که سرعت بارگذاری را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. این برنامه بر روی بسیاری از تلفن های همراه نیز قابل اجرا نخواهد بود و مشکلات بسیاری برای کاربران ایجاد می کند. برای رفع این اختلالات، بر روی هر یک از این نرم افزارها یک تست سرعت انجام دهید تا بهترین تنظیمات را برای حفظ سرعت سایت انجام دهید.

وجود شبکه سیستم تحویل محتوا برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه

بخشی به نام سی ان دی در هر شبکه وجود دارد که بر سرعت سایت شما تاثیر گذار می باشد. تصور کنید سرور شما در یک کشور خارجی واقع شده است و کاربران از داخل کشور، قصد ورود به سایت شما را داشته باشند، به این ترتیب سرعت سایت شما کندتر خواهد شد. اهمیت سیستم سی ان دی در این بخش مشخص خواهد شد. شبکه تحویل محتوا با هدف تمرکز داده ها در نقاط مختلف جهان ایجاد شده است و در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد.

با وجود این شبکه سرعت سایت شما به دلیل استفاده از هاست و سرور خارجی کاهش نمی یابد و به سادگی قادر به استفاده از هر هاست از کشورهای خارجی خواهید بود. با این قابلیت تمامی اطلاعات به صورت لوکالی در همه دیتا سنترها جمع می شوند و امکان دسترسی شما به آن ها فراهم خواهد بود.

به جز موارد یاد شده، ریدایرکشن و عملیات درخواست فایل نیز بر این مسئله تاثیر گذار است و همواره سرعت سایت شما را کم یا زیاد می کند. برای این منظور تعیین تعداد ریدایرکشن مناسب اهمیت دارد و در تنظیم سرعت سایت به شما کمک می کند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *