مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
رضایت کاربران چه تاثیری بر سئو دارد؟
رضایت کاربران در سئو
خلاصه مقاله:داشتن درک درستی از نیازهای کاربران، در هنگام جستجو و همچنین شناخت صحیح عباراتی که ایشان جستجو می کنند، به طور کلی مفهوم رضایت کاربران در سئو سایت اصفهان و سایر شهرهای ایران را بیان می کند. در این مبحث ما به بررسی تمام مواردی که به افزایش رضایت کاربران منجر می شود و تاثیر این عوامل بر سئو خواهیم پرداخت.
رضایت کاربر چه تاثیری بر سئو دارد؟
گوگل همواره در تلاش برای جلب رضایت کاربران خود می باشد. چون بدون وجود کاربران، گوگل و سایت ها ارزش چندانی نخواهند داشت. گوگل سالانه حدود ۵۰۰ بار تمام فاکتورهایی را که در رتبه بندی الگوریتم خود استفاده می کند، به روز کرده و تمام این خدمات را برای جلب رضایت کاربران ارائه می دهد. بنابراین گوگل به وب سایت هایی که از لحاظ سئو قوی هستند و محتواهای مفیدی برای کاربران تهیه می کنند، جایگاه ویژه ای اعطا می کند. داشتن درک درستی از نیازهای کاربران، در هنگام جستجو و همچنین شناخت صحیح عباراتی که ایشان جستجو می کنند، به طور کلی مفهوم رضایت کاربران در سئو سایت اصفهان را بیان می کند. در این مبحث ما به بررسی تمام مواردی که به افزایش رضایت کاربران منجر می شود و تاثیر این عوامل بر سئو خواهیم پرداخت.
سایت ها چگونه باید در جهت رضایت کاربران عمل کنند؟
رفتار کاربران در موتور جستجوگر گوگل، دقیقاً شبیه به افرادی است که به بازار برای خرید یک محصول مراجعه می کنند. هنگامی که افراد وارد بازار می شوند، ممکن است در مورد ویژگی های خاص محصولی که قصد خرید آن را دارند، اطلاعات کافی نداشته و از خرید آن کاملا مطمئن نباشند. مشتریان در این وضعیت به مغازه های مختلف مراجعه کرده و به پاسخ سوالاتی که درباره محصول در ذهن شان دارند، خواهند رسید و نهایتاً محصول مورد نظر را خریداری می کنند.
فضای وب و همچنین موتورهای جستجوگر نیز دقیقاً همانند این فرایند می باشد. به عنوان مثال فرض کنید فردی برای گذراندن تعطیلات خود به یک شهر خاص فکر می کند، اما تا به حال به این شهر سفر نکرده و از این شهر اطلاعات کافی ندارد. بنابراین در دنیای امروزی این کاربر به گوگل مراجعه کرده و عبارات مختلفی مانند بهترین مکان های دیدنی، بهترین رستوران ها و یا بهترین هتل های آن شهر و … را جستجو می کند تا به پاسخ سوالات خود برسد. به طور کلی می توان گفت این سوالات هدف کاربر از جستجو در گوگل می باشند و بنابراین هر سایتی که پاسخ به این سوالات را به بهترین نحو ارائه داده باشد، می تواند رضایت کاربر را جلب کند. در نتیجه رضایت کاربر بر سئوی سایت تاثیر گذاشته و سبب بیشتر دیده شدن آن می شود.
افراد مختلف با دیدگاه های متفاوت ممکن است راجع به یک موضوع منحصر به فرد، سوالات متفاوتی داشته باشند و یا سوالات خود را به شیوه متفاوتی جستجو کنند. به همین دلیل است که افرادی که در زمینه سئو متخصص هستند و خلق کننده محتوا می باشند، باید به گونه ای سوالات را در ذهن خود مرور کنند، که تمام دیدگاه های متفاوت افراد مختلف، در مباحث را بررسی کرده و پاسخ تمام این سوالات را در مطالب وب سایت بگنجانند. به طور کلی می توان گفت داشتن درک صحیح از هدف جستجو کننده، یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت در سئو خواهد بود و خلق کنندگان محتوا حتما باید این مطلب را مد نظر قرار دهند.
جستجوگر گوگل، رضایت کاربران را به چه صورت اندازه گیری می کند؟
یکی از اصلی ترین معیار هایی که جستجوگر گوگل میزان رضایت کاربران را بر اساس آن اندازه گیری می کند، مدت زمان ماندگار بودن کاربر در صفحه است. گوگل با کمک این معیار به این نتیجه می رسد که اطلاعات و محتوای ارائه شده در وب سایت مورد نظر، کاربردی بوده و به همین دلیل کاربر مدت زمان بیشتری را در این صفحه سپری کرده است. اما هنگامی که کاربر صفحه را زود ترک کرده و یا کلمات جستجوی خود را نیز تغییر دهد، نشان دهنده نارضایتی وی از وب سایت مورد نظر می باشد.
از دیگر فاکتورهای مهمی که گوگل با کمک آن ها میزان معتبر بودن وب سایت را تشخیص می دهد، می توان به لینک های دریافتی از صفحه و ارزشمندی آن ها، کلمات کلیدی به کار رفته در صفحات و همچنین عملکرد صفحات در جستجوهای پیشین اشاره کرد. در نهایت گوگل با بهره گرفتن از نتایج بررسی این معیارها، وب سایت های مختلف را رتبه بندی می کند. داشتن جایگاه برتر در این رتبه بندی، به وبسایت مورد نظر کمک می کند که کاربران در جستجوهای بعدی نیز راحتتر و سریعتر به این وبسایت دسترسی داشته باشند.
افرادی که به تولید محتوا در سایت می پردازند، باید به تمام این معیارها توجه کرده تا بتوانند رضایت کاربران را جلب کنند. رضایت کاربران تاثیر مستقیمی بر سئوی سایت خواهد داشت. حال این سوال پیش می آید که محتواها باید چه ویژگی های خاصی داشته باشند تا از نظر کاربران و گوگل، جامع و معتبر تلقی گردند. در ادامه بحث به بررسی این مطلب خواهیم پرداخت.
ویژگی های محتوای معتبر و جامع
در اولین قدم افرادی که تولید محتوا را انجام می دهند باید خود را در جایگاه کاربر قرار داده، تا بتوانند درک بهتری از خواسته ها و سوالات ایشان داشته باشند. این روش یکی از کارآمدترین روش هایی است که به منظور بهینه سازی محتوای سایت، صورت می گیرد.
پس از طرح سوالات، افراد باید به ارائه یک پاسخ معتبر و جامع به سوال اصلی و ابتدایی کاربر بپردازند و در مرحله های بعدی لیستی از کلمات کلیدی معتبر تهیه کرده و بهینه سازی های on-page را انجام دهند. بعد از پاسخ به سوال ابتدایی، زمان پاسخ دادن به سوالاتی است که در ابتدای کار توسط افراد پیش بینی شده بود. افراد باید در این راه از تمامی ابزارهای سایت مانند محتواها، مدیا، لینک ها و … در جهت پاسخ به سوال کاربر استفاده کنند، تا سایت بهتر دیده شود. محتوا باید به قدری قوی و کامل باشد که کاربر برای پاسخ به سوالات خود به سایت دیگری مراجعه نکند.
در مرحله بعدی افراد باید یک تجربه کاربری خوب برای کاربران بسازند. ویژگی هایی که سبب تجربه ای دلپذیر برای کاربران می گردند عبارتند از : استفاده آسان از سایت، طراحی زیبا، تعامل برانگیز بودن و همچنین سرعت بارگذاری بالای وبسایت. تمام این موارد کمک می کنند تا یک تجربه خوب از سایت در ذهن کاربر به جای بماند.
در کنار تمام این موارد افراد باید یک مزیت پایدار و خلاقانه برای کاربران ایجاد کنند. به عنوان مثال افراد باید دسته بندی ها، فیلترها و یا نقشه های مناسبی برای سایت طراحی کنند تا سایت ایشان از سایت سایر رقبا متمایز شود. هنگامی که یک سایت دارای امکانات خاص و ویژه ای باشد، از دیگر سایت ها متمایز می گردد. این موضوع در اکثر مواقع در ذهن کاربر ثبت شده و باعث می شود در دفعات بعدی نیز به همین سایت مراجعه کند. علاوه بر این، امکانات خلاقانه باعث می شوند که کاربر زمان بیشتری را در سایت سپری کرده و همین موضوع سبب تاثیر رضایت کاربر بر سئوی سایت اصفهان می گردد.
چگونه ارزشمندی سایت خود را به گوگل ثابت کنیم؟
همانگونه که اشاره شد جستجوگر گوگل در چند سال اخیر توجه ویژه ای به هدف کاربران از جستجوهای خود search intent نشان داده است. Search intent همان خواست کاربر می باشد که آن چیزی است که کاربر با هدف دستیابی به آن به جستجوگر مراجعه کرده است.
دو نمونه از مواردی که در تعیین جایگاه یک سایت نقش بسیار موثری دارند، جامع و معتبر بودن وب سایت می باشد. جامع بودن وب سایت به این مفهوم است که هنگامی که کاربر به یک وبسایت مراجعه می کند، بتواند اطلاعات کاملی را در رابطه با تمام پرسش های ذهنی خود بیابد. همچنین معتبر بودن وب سایت نیز به این مفهوم است که اطلاعات ارائه داده شده از طریق وبسایت واقعی، کامل و از منابع معتبر باشند. هنگامی که این موارد در سایت رعایت شوند، کاربران بیشتری به سایت مراجعه کرده و همچنین کاربران وقت بیشتری را نیز در سایت می گذرانند. این دو مورد ارزشمندی وبسایت را به گوگل ثابت کرده و تاثیر رضایت کاربر بر سئو را نشان می دهد.
برند سازی با موشن گرافیک مختص کسب و کار شما
برند سازی با موشن گرافیک
خلاصه مقاله:برند سازی با موشن گرافیک یعنی جریان اطلاعات با یک پیام تلفیق و ترکیب شود. در دنیای برندسازی هر کسب و کار باید حرف جدیدی برای زدن داشته باشد.
گرافیک دنیای پیچیده ای دارد! دنیایی پس از طرح و رنگ! موشن گرافیک برای کسب و کارهای مختلف یک برگ برنده محسوب می شود. در واقع با موشن گرافیک برند شما به شکل منحصربفرد قدرت می گیرد و در ذهن ها ماندگار می شود.
برند سازی با موشن گرافیک یعنی چه؟
تا به حال شده وارد یک رستوران جدید شوید؟ منوی عجیبی به شما داده می شود که برای شما خوشایند است اما دقیقاً نمی دانید که قرار است چه چیزی سفارش دهید و غذاها را نمی شناسید. موشن گرافیک دقیقاً شبیه به همین رستوران است. یعنی شما کسب و کار خود را به شکل خارق العاده اما با نوآوری به کاربران نشان می دهید. شما باید راه و روش پیروز شدن در میدان رقابت را بلد باشید.
ساخت موشن گرافیک به شما کمک می کند تا بتوانید حرف تازه ای برای برند خود داشته باشید. برند شما باید نظر مشتریان را جلب کند. یعنی ظاهر برند بسیار مهم است و این موضوع سبب می شود که سبک های مختلف انیمیشن پا به میدان بگذارند.
وقتی دنیای انیمیشن وارد تبلیغات شما یعنی می توانید به سادگی هر ایده ای را وارد برند کنید و به نتیجه برسید. به طور کلی این روش به شما کمک می کند تا طیف رنگی و ظاهر عناصر را شناسایی کنید. از سوی دیگر سبب می شود تا جریان انیمیشن را طبق شرایط برند خود تنظیم کنید. همه این موارد قابل تغییر و تنظیم هستند. موشن گرافیک یک روش رسمی برای رشد برند محسوب می شود. در این روش المان های کارتونی کمتر هستند و به طور کلی شرایط شخصیت محور به ندرت دیده می شود.
برند سازی با موشن گرافیک چه کمکی به کسب و کار من می کند؟
اگر بخواهیم مزایای مهم برند سازی با موشن گرافیک را بگوییم، در وهله آن باید اشاره کنیم که این روش خلاقیت را آزاد گذاشته است و به طور کلی هماهنگ سازی با سبک های تصویری فراهم شده است. این روش سبب می شود تا ویدیوی زنده، انیمیشن کارتونی، انیمیشن وایت برد و همینطور انیمیشن های سه بعدی به شکل کاملاً خاص اجرا شوند.
برند سازی با موشن گرافیک به شکل داستانی نیز دنبال می شود. فرض کنید یک محصول نوآورانه برای فروش دارید. این محصول مشکل بسیاری از افراد را برطرف می سازد. به این ترتیب موشن گرافیک سبب می شود تا بتوانید با سبک های دیگر ترکیب شوید و شرایط بهتری ایجاد کنید. ترکیب موشن گرافیک با سبک های دیگر برای انتقال پیام بهترین گزینه خواهد بود.
برند سازی با موشن گرافیک سبب می شود تا نیاز مشتریان قابل بررسی باشد. همینطور می توان ارزیابی کرد که چطور می توان شخصیت ها را وارد دنیای برند سازی کرد و به آنها رشد داد. برند سازی با موشن گرافیک در اصفهان کمک می کند تا موضوعات پیچیده، تبدیل به پیامی شفاف شود.
مثال جالبی از برند سازی با موشن گرافیک
فرض کنید شما خدماتی در شرکت یا فروشگاه خود دارید. در این میان می بینید که 90 درصد از مردم اصلاً متوجه خدمات شما نیستند. یعنی محصول شما به قدری نوآورانه است که شاید توضیح کلامی آن برای مردم عجیب باشد. برند سازی با موشن گرافیک دقیقاً در همین بخش شما را نجات می دهد. وقتی خدمت یا محصول شما در شرایط خاصی دشوار قرار می گیرد، موشن گرافیک کمک می کند تا به مشتری خود بدون اینکه توضیح دهید، اهداف خود را معرفی کنید. در واقع برند سازی با موشن گرافیک در اصفهان و سایر شهرهای ایران کمک می کند تا مشکلات شما برطرف شود.
مزایای برند سازی با موشن گرافیک
برند سازی با موشن گرافیک برای کسانی که اطلاعات را با چشمان خود دریافت می کنند، تصاویر جذابی خواهد داشت. کسانی که به خواندن علاقه دارند از متن و اعداد استفاده می کنند. برخی از افراد علاقه به گوش دادن دارند. موشن گرافیک کمک می کند تا بتوانند روخوانی متون را به خوبی انجام دهند
برند سازی با موشن گرافیک یعنی جریان اطلاعات با یک پیام تلفیق و ترکیب شود. این توانایی کمک می کند تا عملیات مربوط به فناوری نانو و رباتیک هم به شکل کاملاً اصولی دنبال شود. این روزها ویدیو ها در یوتیوب یا در شبکه های اجتماعی پخش می شوند. تبادل محتوای زنده توسط موشن گرافیک به بهترین نحو صورت می گیرد. تصاویر کوچک تبدیل به تصاویر خاصی می شوند و نظر مخاطبان را جلب می کنند. کسانی که به دنبال نرخ کلیک بالاتر برای ویدیوهای بازاریابی خود هستند، می توانند با خیال راحت برند سازی با موشن گرافیک در اصفهان و سایر شهرهای ایران را انتخاب کنند.
برند سازی با موشن گرافیک روشی متقاعده کننده برای کاربران
بررسی ها نشان داده است که موشن گرافیک یک روش کاملاً متقاعد کننده برای کاربران محسوب می شود. در واقع پیام های سخت و پیچیده به آسان ترین شکل ممکن اجرا می شوند. سبک های تصویری با هم ادغام می شوند و توانایی پیشبرد آنها وجود دارد. موشن گرافیک نوعی هنر رسمی است که برای اعتمادسازی بهتری گزینه خواهد بود.
زمانی که اعتماد سازی ایجاد شد، کاربران ناخودآگاه به سراغ برند شما می آیند. در این راستا تبلیغ محصول و خدمات به شکل اصولی دنبال می شود. در برند سازی با موشن گرافیک بسته به کاری که انجام می دهید، می توانید نرخ تبدیل را تا 80 درصد افزایش دهید. این ویژگی باعث می شود که جذب مشتری بیشتر صورت بگیرد. افزایش ترافیک اجتماعی و جستجو به نوبه خود سبب می شود تا اجرای کارها به بهترین نحو صورت بگیرد. مشارکت بهتر و گفتگوهای مناسب نیز یکی از بخش های مهم برندسازی محسوب می شود.
بازخورد به موقع با موشن گرافیک
اگر دقت کرده باشید در فضای مجازی برای ویدیو ها نظرات بیشتری به ثبت می رسد. در واقع به طور کلی مخاطبان بیشتر علاقه به دیدن ویدیو دارند تا خواندن مطلب! این موضوع سبب می شود که ویدیوی های کوتاه بامزه بتواند اثربخشی بالایی داشته باشد. همین ویدیو ها سبب می شود که بازخورد به موقع از موشن گرافیک داشته باشید. کاربران تجزیه و تحلیل دقیقی روی ویدیو ها می کنند و در نهایت موقعیت ویدیو ها به شکل اصولی دنبال می شود.
تشخیص نام تجاری یکی دیگر از بخش های مهم موشن گرافیک محسوب می شود. در واقع موشن گرافیک سبب می شود که تشخیص نام تجاری برای کاربران آسانتر شود. مردم ویدیو های خاص و خوش ساخت را راحت تر به یاد می آورند. از سوی دیگر قدرت حافظه تصویری برای افراد نیز نباید دست کم گرفته شود.
چند منظوره بودن موشن گرافیک یکی دیگر از مزایای آن محسوب می شود. در واقع موشن گرافیک ها کمک می کنند تا برند برای جامعه آماری خاصی ارزش پیدا کند. در این روش نوع مخاطب شناسایی می شود و گروه سنی خاص نیز مطابقت داده می شود. کوچکترین عضو یک شرکت به واسطه یک معرفی ساده می تواند تعامل خوبی با کاربران برقرار سازد.
بهینه سازی موتور جستجو
در دنیای محتوای ویدیویی، رقابت به سختی دنیای متنی نیست.قوانین تاکید دارد که همه چیز برای کاربر ملموس و ایده آل در نظر گرفته شود. برند هایی که توسط کاراکترهای خاص به چشم بیننده می آیند، در ذهنشان به ثبت می رسند. اعتبار این روش به نسبت سایر روش های تبلیغاتی بیشتر است، چون تقلید در آن معنایی ندارد و هر برند حرف تازه ای برای زدن دارد.
راهنمای مرحله به مرحله تا شناسایی کلمه کلیدی در سئو
خلاصه مقاله:از آن جا که تاثیر کلمه کلیدی بر روی سئو سایت در اصفهان و سایر شهرها بسیار زیاد است، باید توجه زیادی در انتخاب بهترین کلمات کرد. هر چند روشهای زیادی برای شناسایی کلمه کلیدی در سئو وجود دارد، اما در انتها انتخاب کلمه بر عهده متخصصین خواهد بود. در این مقاله با بهترین ایدهها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مختلف حوزه کاری سایت آشنا خواهید شد…
سئو سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران بهعنوان یکی از زیرشاخههای دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت کسبوکارها ایفا میکند. با این حال بهینه سازی سایت در اصفهان از مراحل مختلفی تشکیل شده است که به جرات میتوان فرایند انتخاب کلمه کلیدی را یکی از مهمترین مراحل این علم دانست. انتخاب کیوردهای مناسب با تجارتتان و همچنین تولید محتوا پیرامون کلماتی که کاربران جستجو میکنند، میتواند بسیار حائز اهمیت باشد. در این مقاله به بررسی تاثیر کلمه کلیدی بر روی موفقیت بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت. همچنین نحوه شناسایی کلمه کلیدی در سئو میتواند به شما کمک کند تا با روشهای مختلف Keyword Research آشنا شوید
لزوم استفاده از کلمه کلیدی (keyword) در تولید محتوا
اگر نویسنده محتوا باشید، حتما میدانید که هر مقالهای که در وبسایت قرار میگیرد، به یک کلمه اصلی نیاز دارد. اما چرا باید برای هر مقاله یک یا چند کلمه هدف در نظر بگیریم؟
برای پاسخ به این سوال اجازه دهید مثالی را بررسی کنیم. فرض کنید که کسبوکار اینترنتی شما به دنبال ارائه خدمات نظافتی است. تصور کنید که محتواهای وبسایت شما روی کلمات خاصی متمرکز نشده باشد. اکنون به سوالات زیر جواب دهید:
- چگونه باید موتورهای گوگل محتوای سایت شما را بشناسند؟
- چطور خدمات شما تعیین میشوند؟
- در زمان جستجوی عباراتی مانند نظافت منزل یا کفسابی پارکینگ چگونه باید سایت شما به کاربر نمایش داده شود؟
- …
در چنین مواقعی امکان ندارد که موتورهای جستجویی مانند گوگل محتوای سایت شما را بشناسند. بنابراین زمانی که کاربران به دنبال خدمات یا محصولات شما باشند، پاسخ مناسبی دریافت نخواهند کرد. برای جلوگیری از این مشکل یک راهکار ایجاد شده است. موتورهای جستجو از جمله گوگل با استفاده از الگوریتمهایی قادر به تعیین کلمه کلیدی صفحات شما هستند. در این صورت اگر محتوای شما به درستی برای کلمات حوزه کاریتان بهینه شده باشد، میتواند در نتایج جستجو به مخاطب نمایش داده شود.
تاثیر کلمه کلیدی چگونه است؟
زمانی که محتوا سایت شما با کیفیت مناسبی تولید شده باشد، میتواند به راحتی وارد نتایج جستجو شود. البته این محتوا باید حول یک یا چند کیورد هدف نگارش شده باشد. در غیر این صورت همانطور که گفته شد تاثیر زیادی برای موفقیت شما نخواهد داشت.
با این وجود صرف استفاده از کلمه کلیدی در محتوا نمیتواند برای موفقیت کافی باشد. در واقع نوشتن محتوا پیرامون یک کیورد کار چندان سختی نیست، اما مسئله اصلی شناسایی کلمه کلیدی در سئو خواهد بود. به عبارت سادهتر مشکل استفاده از کلمات کلیدی در تولید محتوا نیست، بلکه مشکل بزرگتر یافتن بهترین کلمات متناسب با کسبوکار شما است.
ممکن است که شما بهترین Keyword را انتخاب کنید، اما تاثیر زیادی روی برند شما نداشته باشد. این موضوع به عواملی مانند سختی کلمه کلیدی، تعداد رقبا و غیره مربوط است. بنابراین در پروسه انتخاب کلیدواژهها توجه به معیارهای مختلف میتواند برای سایت شما ثمربخش باشد.
نحوه شناسایی کلمه کلیدی در سئو
در این بخش میخواهم شما را به صورت مرحله به مرحله با پروسه شناسایی کلمه کلیدی در سئو آشنا کنم. البته این موارد پیشنهادی است و شما میتوانید از روشهای مشابه یا ابزارهای مختلفی برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی سایت خود استفاده کنید:
- چه موضوعاتی را کاربران جستجو میکنند؟
در گام نخست باید از خوب بپرسید اگر کاربری به محصول یا خدمت شما نیاز داشته باشد، چه کلماتی را در گوگل سرچ خواهد کرد؟ پاسخ به این سوال کار چندان دشواری نخواهد بود. مثلا اگر یک سایت فروشگاه کتاب دارید، استفاده از کلیدواژههای چالش برانگیز و پر بازدید مانند خرید کتاب تا واژههایی که بازدید کمتری دارند مانند کتاب اثر مرکب دارن هاردی میتواند از ذهنتان خطور کند.
- از پیشنهادات گوگل استفاده کنید
گوگل یک منبع عالی برای یافتن کلمه کلیدی پر بازدید در حوزه مدنظرتان است. شما از 2 روش میتوانید به پیشنهادات گوگل دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال اگر برند شما در زمینه فروش محصولات ارگانیک مانند عسل فعالیت میکند، ابتدا با وارد کردن کلماتی مانند خرید عسل میتوانید بهترین کلمات متناسب با این کلیدواژه را در بالای نوار جستجو پیدا کنید.
البته این تنها روش نیست، بلکه پس از سرچ این کلمه و ورود به نتایج SERP میتوانید در بخش Related searches با کلماتی که نرخ جستجوی زیادی دارند، روبرو شوید.
3.از پیشنهادات گوگل ترندز نیز استفاده کنید
از آن جا که تاثیر کلمه کلیدی در سئو بسیار زیاد است، بنابراین باید از تمامی ابزارها برای یافتن بهترین گزینهها استفاده کنید. یکی دیگر از منابعی که برای یافتن کلمات پرجستجو و محبوب میتوان از آن کمک گرفت، گوگل ترندز است. اگر یک وبسایت طراحی سایت در اختیار دارید، میتوانید محتواهایی در زمینههای زیر بنویسید
4.از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید
حالا که با پیشنهادات مفید گوگل آشنا شدید، نباید فکر کنید این اصطلاحات بهترین گزینه برای کسبوکار شما هستند. در ادامه شما باید با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، تعداد واژههای بیشتری را در پروسه خود وارد کنید.
ابزارهای زیادی چه به صورت پولی و چه به صورت رایگان برای این کار وجود دارند. برخی از بهترین ابزارهای Keyword Research عبارتند از:
- Keyword planner
- Ahrefs
- SEMrush
- Ubersuggest
- Keyword suffer
البته بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمه هدف در ایران کارایی لازم را ندارند. با این وجود استفاده از یک ابزار مانند کیورد پلنر به تنهایی میتواند مناسب باشد.
5.سختی کلمات کلیدی را تعیین کنید
اکنون شما کلمات زیادی در هر بخش از حوزه کاریتان در اختیار دارید. اما قطعا نمیدانید از کدام کلمه به عنوان کلیدواژه اصلی استفاده کنید. در این زمان باید به فاکتورهایی مانند سختی کلمات دقت کنید. یکی از ابزارهایی که میتواند در تعیین سختی کلمه کلیدی موثر باشد، kwfinder است. این ابزار با توجه به فاکتورهایی مانند توجه به اتوریتی صفحات اول گوگل در کلمه مدنظر، سختی کیورد شما را اندازه گیری میکند.
با این حال تعیین سختی کلمات کلیدی با روشهای دیگری نیز قابل اندازه گیری خواهد بود. در کل 3 نوع کلمه کلیدی وجود دارد که شما میتوانید از آنها برای وبسایت خود استفاده کنید:
- کلمات کلیدی کوتاه (head terms): کلماتی هستند که از 1 واژه تشکیل شدهاند. رقابت در چنین واژههایی زیاد است و البته میزان جستجوی بالایی نیز دارند.
- کلمات کلیدی متوسط (body keywords): این کلمات از 2 یا 3 واژه تشکیل میشوند. طبیعتا این کلمات رقابت کمتری دارند ولی میزان جستجوی آنها از کلمات کوتاه پایینتر خواهد بود.
- کلمات کلیدی بلند (long tail keywords): از بیش از 3 کلمه ساخته میشوند. با وجود این که این کلمات نرخ جستجوی بسیار کمی دارند، اما رقابت بسیار کمی نیز در آنها دیده میشود. بنابراین برای کسبوکارهایی که در ابتدای راه هستند، این کلیدواژهها پیشنهاد میشود.
انتخاب بهترین کلمه کلیدی
همانطور که گفته شد شناسایی کلمه کلیدی در سئو پروسه بسیار پیچیده و البته مهمی است. تا به اینجا ما متوجه شدیم که چگونه کلمات کلیدی پر بازدید و همچنین کم رقابت حوزه کاری خود را پیدا کنیم. با این حال این موارد به تنهایی برای انتخاب بهترین کیورد نمیتواند کافی باشد. توجه به مواردی مانند نرخ کلیک کلمات، CPC، میزان تناسب با محصول و خدمت، ترند بودن و بسیاری از موارد دیگر در کنار میزان جستجو و رقابت باید بررسی شود.
به همین دلیل نیز برای تعیین بهترین کلمه ابزاری وجود ندارد و باید با اتکا به علم و تجربه یک استراتژیست و نویسنده محتوا کلمات مناسب را پیدا کرد. دقت کنید که این کار نیازمند توانایی و تجربه زیاد در سئو و تولید محتوا خواهد بود.
نتیجه گیری
از آن جا که تاثیر کلمه کلیدی بر روی سئو سایت بسیار زیاد است، باید توجه زیادی در انتخاب بهترین کلمات کرد. هر چند روشهای زیادی برای شناسایی کلمه کلیدی در سئو وجود دارد، اما در انتها انتخاب کلمه بر عهده متخصصین خواهد بود. در این مقاله با بهترین ایدهها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مختلف حوزه کاری سایت آشنا شدیم.