آیا می دانید رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟

خلاصه مقاله:خیلی از کسب و کارها علاقه دارند بدانند رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ به همین خاطر در این مطلب به بررسی مزایای رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

آیا می دانید رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟

عکاسی تبلیغات به عنوان یکی از زیر شاخه های عکاسی صنعتی شناخته می شود. این نوع از عکاسی متداول ترین و مناسب ترین روش برای تبلیغ کالاها و خدمات مختلف می باشد. در عکاسی تبلیغاتی امکان دارد برندها برای جذاب تر نشان دادن محصول خود، آنها را کمی اغراق شده به تصویر بکشند. این عکس ها علاوه بر داشتن کیفیت، باید جذاب، سرگرم کننده و چشم نواز باشند. به همین خاطر عکاس های تبلیغاتی باید قادر باشند به شکل همزمان از اشکال مختلف هنری استفاده کنند. یک عکاس تبلیغاتی باید آگاهی خوبی از علایق، سلایق و خواسته های مصرف کنندگان داشته باشد. تا با استفاده از آنها بتوانند تصویری ثبت کنند که حاوی اطلاعات جذابی برای مصرف کنندگان باشد.

در پاسخ به سوال رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ باید گفت این عامل در چاپ عکس های بزرگ با کیفیت موثر است.

در پاسخ به سوال رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ باید گفت این عامل در چاپ عکس های بزرگ با کیفیت موثر است.

آشنایی با مفهوم رزولوشن

برای اینکه بدانید رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ باید ابتدا با مفهوم آن آشنایی پیدا کنید. قطعا کلمه رزولوشن بارها به گوش همگی ما خورده است. این واژه تنها در مورد هنر عکاسی به کار گرفته نمی شود. بلکه این واژه در مورد محصولات الکترونیکی و دیجیتال مختلفی همچون لپ تاپ، تلویزیون، مانیتور، تلفن همراه و غیره نیز به کار برده می شود.

به بیان ساده منظور از رزولوشن، تعداد پیکسل هایی است که برای ایجاد یک تصویر در کنار هم قرار گرفته اند. پیکسل خانه های بسیار کوچکی می باشد که در کنار هم قرار می گیرند تا تصاویر مختلف را به نمایش بگذارند. حالا هر چقدر که تعداد پیکسل های به کار رفته در یک تصویر بیشتر و ابعاد آن کوچک تر باشد، رزولوشن آن تصویر بالاتر است. منظور از رزولوشن در عکاسی نیز وجود میلیون ها پیکسل است که موجب به وجود آمدن یک حسگر عکس در دوربین دیجیتال می گردد. هر یک از این پیکسل ها تا حد زیادی یک مربع حساس به نور محسوب می شوند.

به بیان ساده تر هر پیکسل به اندازه گیری و ثبت نوری می پردازد که به آن تابیده می شود. وضوح تصویر یا همان رزولوشن کمک می کند تا الگوها، بافت های ریز تصاویر و جزئیات عکس به راحتی درک شوند.

به طور کلی عوامل مختلفی در موفقیت عکاسی تبلیغاتی نقش دارند که یکی از آنها کیفیت تصاویر گرفته شده است. از همین رو در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟

مزایای رزولوشن بالا در عکاسی تبلیغاتی

دنیای مدرن کسب و کارهای بزرگ و کوچک امروزی، بدون شک موفقیت خود را از طریق عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به دست آورده اند. همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، عکاسی تبلیغاتی با کیفیت، میل و رغبت مشتریان برای استفاده از خدمات یا تهیه یک محصول را بیشتر می نماید.

وضوح تصویر و نمایش جزئیات آن تا حد بسیار زیادی وابسته به رزولوشن عکس می باشد. ناگفته نماند که رزولوشن عکس ها تنها عامل مشخص کننده کیفیت تصویر نیستند. اما رزولوشن ابتدایی ترین و راحت ترین روش تشخیص کیفیت عکس می باشد.

در پاسخ به این سوال که رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ باید گفت که استفاده از رزولوشن بالا در عکاسی تبلیغاتی باعث می شود تا نظر بیننده به تصویر جذب گردد. به این صورت مخاطبان با جزئیات محصولات یا خدمات درگیر می شود. همین جلب توجه و درگیری مخاطب با جزئیات تصویر،‌ کمک می کند تا مخاطب برای خرید آن کالا یا خدمات مورد نظر ترغیب گردد و تبدیل به یک مشتری شود.

رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ جزئیات را برای مخاطبان به نمایش می گذارد.

رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ جزئیات را برای مخاطبان به نمایش می گذارد.

سایز چاپ عکس

یکی از مهم ترین و موثرترین دلایل عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی با رزولوشن بالا، کیفیت چاپ عکس ها می باشد. هر چقدر رزولوشن یک عکس یا تصویر بالاتر باشد کیفیت چاپ در ابعاد بزرگتر افزایش پیدا می کند. در واقع چاپ عکس های دیجیتال به این صورت انجام می شود که تعداد مشخصی پیکسل در هر اینچ کنار هم قرار می گیرند و رزولوشن عکس را تشکیل می دهند.

یکی از مسائلی که باید در چاپ عکس در نظر گرفت،‌کیفیت کاغذ چاپ می باشد. چنانچه یک عکس با رزولوشن خیلی زیاد را روی یک کاغذ بی کیفیت چاپ کنند، احتمال نشت جوهر روی کاغذ بسیار زیاد است. در این حالت تصویر تار می گردد. از همین رو لازم است پیش از چاپ عکس، اطمینان حاصل کنید که جوهر و کاغذی که مورد استفاده قرار می گیردَ، برای رزولوشن بالا مناسب هستند.

ویرایش عکس

از آنجایی که رزولوشن بالای عکس ها جزئیات را بهتر به نمایش می گذارد، ویرایش چنین عکس هایی سریع تر و راحت تر انجام می شود. عکاسان می توانند این عکس ها را پس از ویرایش با کیفیت بالایی چاپ کنند.

کراپ عکس

یکی دیگر از تاثیرات رزولوشن بالا در عکاسی تبلیغاتی، این است که افراد می توانند راحت تر عکس تهیه شده را کراپ کنند. البته اکثر عکاسان این حوزه ترجیح می دهند تا عکس را برش ندهند. ولی گاهی اوقات فوکوس و تمرکز بر یک سوژه یا نقطه خاص در عکس اهمیت زیادی پیدا می کند. یا اینکه کادر تصویری، دقیقا همان کادری نیست که عکاس مدنظر داشته است. بنابراین عکاسان مجبور می شوند تا عکس را کراپ کنند و کادر و ترکیب بندی مناسب تری بسازند.

از همین رو لازم است تا تصویر مورد نظر دارای رزولوشن بالایی باشد تا به هنگام فوکوس کیفیت خود را از دست ندهد. همچنین جزئیات عکس به شکل واضحی دیده شود و تصویر برای چاپ شدن نیز کیفیت مناسبی داشته باشد.

اندازه نمایش تصاویر با رزولوشن بالا

دلایل اهمیت رزولوشن عکاسی تبلیغاتی تنها محدود به عکس های چاپی نمی گردد. بلکه در دهه گذشته افزایش رزولوشن صفحه های نمایش مختلف همچون مانیتور و تلویزیون با سرعت زیادی رخ داده است. پس بهتر است که کسب و کارها و صنایع مختلف آینده نگر باشند. چرا که آنها مجبور هستند برای اینکه عکس های تبلیغاتی خود را با کیفیت بهتری روی صفحه نمایش های جدیدی ارائه دهند، رزولوشن بالاتری انتخاب نمایند.

اما باید بدانید که هر مقدار که رزولوشن یک عکس بالاتر باشد، حجم بیشتری نیز اشغال خواهد کرد.

بنابراین عکاسان باید بدانند که چه میزان رزولوشنی را برای عکس خود انتخاب کنند که مناسب باشد و نتیجه مطلوب را دریافت کنند.

سخن آخر

در نظر داشته باشید که بالا بودن رزولوشن یک عکس به تنهایی به این معنی نیست که آن تصویر یک عکس تبلیغاتی خوب است. بلکه عوامل مختلف دیگری در ایجاد یک تصویر تبلیغاتی مناسب دخیل است.

عکاسی تبلیغاتی نیز مانند سایر مشاغل و هنرها، دارای اصول و قواعد خاص می باشد. این نوع از عکاسی از حساسیت خاصی نیز برخوردار است. چرا که هدف عکاسان از تصویربرداری این است که در افراد احساس نیاز را به وجود آورند. به این صورت آنها را ترغیب به استفاده از خدمات مورد نظر و یا خرید کالا یا محصول مورد نظر نمایند. چنانچه عکاسی تبلیغاتی به صورت درست انجام شود، می تواند مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل نماید. اما کوچکترین اشتباه و سهل انگاری می تواند نتیجه معکوسی در پی داشته باشد و صدمات جبران ناپذیری به کسب و کار وارد آورد. به همین خاطر، انتخاب یک تیم عکاسی حرفه ای به منظور تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *