مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟
خلاصه مقاله:سئو از 3 بخش اصلی تشکیل شده است: سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی. سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟ این موضوعی است که در کمتر مقالهای به آن پرداخته شده است. بنابراین پیشنهاد میکنم این مقاله را حتما تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی درباره این جنبه از بهینه سازی سایت کسب کنید…
رشد و موفقیت یک سایت به طور مستقیم به سئوی آن وابسته است. با این حال بهینه سازی موتورهای جستجو از فاکتورهای زیادی تشکیل میشود. SEO را مانند تکههای یک پازل دانست که برای رستگاری در آن نیاز به چینش دقیق تک تک پازلها داریم. یکی از مهمترین تکههای این پازل سئوی خارجی است. اگر به تازگی با این علم آشنا شده باشید، قطعا میخواهید بدانید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟ بنابراین اجازه دهید بدون تلف کردن وقت این بخش مهم از بهینه سازی سایت را بررسی کنیم.
انواع سئو کدام است؟
چه بخواهید بهعنوان یک سئوکار در دنیای آنلاین فعالیت کنید و چه بخواهید بازدید سایت خود را افزایش دهید، شناخت دستهبندیهای مختلف Search Engine Optimization میتواند بسیار مفید باشد. بهینه کردن سایت شامل 3 مرحله مهم است که هر یک با یک نام جداگانه تعیین میشود:
- سئو تکنیکال (Technical SEO): تکنیکال سئو که به سئوی فنی نیز معروف است، بیشتر به جنبه کدنویسی اصولی و بهینه سایت میپردازد.
- سئو داخلی (On page SEO): بهینه سازی داخلی سایت یکی از مراحل اصلی در این پروسه بوده که تمرکز زیادی روی تولید محتوا دارد.
- سئو خارجی (Off page SEO): یکی از بخشهای اصلی سئو، Off page SEO نامیده میشود که میتواند ترافیک سایت شما را به صورت صعودی افزایش دهد.
سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟
سئو خارجی یکی از 3 دسته اصلی پروسه بهینه سازی وبسایت محسوب میشود. همانطور که از نام آن مشخص است، تمامی فعالیتهایی که متخصصین این حوزه در خارج از سایت انجام میدهند، با آو پیج سئو شناخته میشود. در واقع تمامی تمرکز این بخش این است که با فعالیت در خارج از صفحات سایت، بتوان ترافیک را به سمت سایت خودی جذب کرد.
اما واقعا سئو خارجی چه اهمیتی برای کسبوکارهای اینترنتی دارد؟
دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد. اول اینکه زمانی که شما روی سئوی بیرون از صفحه کار میکنید، ترافیک را از سایتهای خارجی به سمت سایت خود جذب خواهید کرد. به این ترتیب میتوانید فروش بیشتری را تجربه کنید. اما دلیل دیگری که اهمیت سئو آو پیج را بیشتر میکند، افزایش رتبه سایت است. اگر شما تولیدمحتوای مفیدی انجام دهید، باز هم نمیتوانید به رتبههای بالای گوگل دست پیدا کنید. این موضوع برای کسبوکارهایی است که رقبای قدرتمندی دارند، سختتر نیز میشود. در چنین مواقعی استفاده از Off page SEO بهترین راهکار است. مثلا ثبت یک رپورتاژ آگهی و دریافت بک لینک از یک سایت معتبر میتواند رتبه شما را افزایش دهد. چون که گوگل بارها اعلام کرده تعداد لینکهای دریافتی از سایتهای دیگر یک سیگنال بزرگ برای رتبه بندی وبسایتها خواهد بود.
تکنیکهای سئو خارجی چیست؟
حالا که تا حدود زیادی متوجه شدید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد، قطعا میخواهید بدانید که چگونه باید این بخش از بهینه سازی را روی سایت خود پیاده سازی کنید. تکنیکهای زیادی برای بهبود Off page SEO وجود دارد که شما میتوانید با توجه به سلیقه و البته نیاز آنها را به کار بگیرید:
- لینکسازی با رپورتاژ، یا سایر روشها
- سئو محلی یا لوکال سئو
- فعالیت در شبکههای اجتماعی
- فعالیت در انجمنها
- ثبت پست مهمان
- …
مهمترین فعالیت در حوزه سئوی بیرون صفحه کدام است؟
با وجود موثر بودن تمامی فعالیتهای خارج از سایت، به جرات میتوان لینکسازی را یکی از مهمترین و شاید تاثیرگذارترین فاکتور در این بخش دانست. Link Building به کمک روشهای مختلفی انجام میشود که ثبت رپورتاژ میتواند یکی از بهترین گزینهها باشد. بنابراین اگر میخواهید وبسایت خود را از لحاظ سئو بهبود ببخشید و میخواهید تنها روی یک حوزه از Off page تمرکز کنید، پیشنهاد من این است که حتما لینکسازی را امتحان کنید.
لینکسازی میتواند خطرناک باشد
در ابتدای مقاله سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد نیز گفتم که لینکسازی باعث ارتقای رتبه صفحات سایت شما در نتایج جستجو خواهد شد. با این حال نباید فراموش کنید که ساخت بک لینک میتواند بسیار خطرناک باشد. موتورهای جستجویی مانند گوگل بک لینکها را بهعنوان یک سیگنال مهم برای رتبهبندی وبسایتها میشناسند. اما بهتر است بدانید منظور از این بک لینکها، تمام آنها نیست. در واقع گوگل عاشق لینکهای دریافتی طبیعی است.
به عبارت بهتر گوگل تمایلی به ساخت لینکهای جعلی توسط کاربران ندارد و در صورت مشاهده چنین رفتاری، سایت را با رویدادهایی مانند پنالتی جریمه میکند. اجازه دهید که با شما رو راست باشم:
بسیاری از فعالیتهای سئوی خارجی در حوزه سئو کلاه سیاه قرار میگیرند. با این حال اگر بتوانید به صورت طبیعی آنها را پیاده سازی کنید، میتوانید تاثیر زیادی روی کسبوکارتان ایجاد کنید.
چه زمانی باید روی سئو خارجی تمرکز کنیم؟
اگر به ابتدای مقاله رجوع کنید، ما سئو را به یک پازل تشبیه کردیم. در واقع شباهت سئو با پازل بسیار زیاد است، چرا که در این بازی باید تکههای گمشده را به ترتیب جاگذاری کنید. در SEO نیز این ترتیب وجود دارد. بسیاری از افراد گمان میکنند تمام فاکتورهای سئو باید به یکباره روی سایت پیاده سازی شود، در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است.
زمانی که به شما توضیح میدادم سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد به این نکته اشاره کردم که Off page SEO باعث افزایش رتبه سایت در نتایج میشود. این موضوع بهخوبی نشان میدهد که این بخش از بهینه سازی باید به انتهای پروسه منتقل شود. بنابراین اول باید روی تکنیکال سئو کار کنید، سپس تمرکز خود را روی سئو داخلی قرار دهید و در گام آخر سئوی خارجی را به عنوان یک مکمل به کار بگیرید.
دقت کنید که اگر محتوای مناسبی تولید نکنید و یا اصلا اگر محتوا نداشته باشید و بخواهید بک لینک بگیرید، قطعا گوگل به غیرطبیعی بودن لینکهای خارجی شما شک خواهد کرد.
نتیجه گیری
زمانی که لینک شما در سایت دیگری منتشر شود، کاربران میتوانند وارد سایت شما شوند. به این ترتیب زمینه آشنایی با برندتان فراهم میشود. این موضوع به طور مستقیم روی فروش شما تاثیر خواهد گذاشت. البته مزیت دیگری که این بخش از بهینه سازی دارد، این است که میتواند به عنوان یک سیگنال مهم گوگل برای افزایش رتبه سایت شما باشد. چرا که بک لینک گیری از سایتهای معتبر به گوگل اعلام میکند که محتوای شما ارزشمند و لایق دیده شدن است. حالا که فهمیدید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد بهتر است که بیشتر روی گزینههای Off page SEO از جمله بک لینگگیری تمرکز کنید تا نتایج بهتری در کسبوکار خود کسب کنید.
سئو کلاه سیاه، تلاشی غیر قانونی که باید از آن دوری کنید
سئو کلاه سیاه و به طور کلی اصطلاح آن از فیلمهای آمریکایی سرچشمه میگیرد. جایی که جادوگرها و به اصطلاح «آدمهای بد» با کلاه سیاه خود شناخته میشدند. در مقابل این افراد که کارهای غیر قانونی انجام میدهند و آینده وبسایت شما را به خطر میاندازند، سئو کلاه سفید و متخصصان آن وجود دارند که با روشهای تعریف شده توسط موتورهای جستجو، رتبه وبسایت شما را بهبود میبخشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شیوه سئو تا پایان با ما همراه باشید.
سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه مناسب افرادی است که دوست دارند، راه صد ساله را یک روزه طی کنند. در واقع یکی از اصول و شرایط سئو سایت در اصفهان این است که بدانیم، سئو سایت در اصفهان به زمان نیاز دارد و بهبود رتبه وبسایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران یک شبه اتفاق نمیافتد.
بنابراین در این شیو سئو، افراد مختلف از ابزار غیرقانونی که توسط الگوریتمهای جستجو تعریف نشدهاند استفاده میکنند. این در حالی است که بعضی از شرایط و روشهای آنها حتی ممکن است، قوانین موتورهای جستجو را نقض کنند.
انجام این تاکتیکهای غیر اخلاقی، هیچ سودی برای وبسایتها ندارند و اغلب وبسایتهایی که دست به این روشها زدهاند، توسط موتورهای جستجو جریمه شدهاند.
در واقع کاری که سئو کلاه سیاه انجام میدهد این است که الگوریتمهای موتورهای جستجو را بازی میدهد و به دنبال کسب رتبههای برتر است. اما نکتهای که باید به آن دقت کنید این است که ، الگوریتمها و به طور کلی موتورهای جستجو، بسیار هوشمند شدهاند و ضروری است که از این روشها دوری شود.
سئو کلاه سفید چیست؟
سئو کلاه سفید همان چیزی است که تحت عنوان سئو میشناسیم. یعنی برای بهبود رتبهبندی وبسایت خود توسط موتورهای جستجو، کارهایی را انجام میهیم که تعریف شده باشند و شامل تلاشهای غیر قانونی نباشند.
در حوزه سئو، معیارهای بهینهسازی وبسایت به سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی تقسیم بندی میشوند که هر کدام چک لیستهای خود را دارند و افراد با تلاش خود میتوانند رتبه سئو خود را بهبود بخشند.
در ادامه این مقاله، تکنیکهای سئو کلاه سیاه، بررسی خواهند شد. این کار برای این منظور است که در طراحی استراتژی سئو به صورت آگاهانه از آنها دوری کنید.
تکنیکهای سئو کلاه سیاه
Keyword Stuffing یا استفاده زیاد از کلات کلیدی
همانطور که همه میدانیم، جستجوی گوگل بر اساس یک کلید واژه خاص انجام میشود. در گذشته اینگونه بود که الگوریتمهای گوگل وبسایتی که تعداد بیشتری کلید واژه جستجو شده در آن به کار رفته است را کاربر نشان میدادند. اما اکنون گوگل و موتورهای جستجو هوشمند تر شدهاند و از خزندههای وب برای درک محتوا استفاده میکنند.
در واقع Keyword Stuffing که تلاشی با استفاده از به کار بردن کلمات کلیدی زیاد در متن است، نه تنها باعث بهبود رتبه شما نمیشود، بلکه افزودن انواع مختلف کلمات کلیدی در جایی که هیچ مفهومی را اضافه نمیکنند، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می کند.
در ضمن ممکن است باعث شود ،صفحه شما توسط گوگل به عنوان پرس و جوهای نامربوط رتبه بندی شود.
تلاشهایی که از سوی گوگل تحت عنوان Keyword Stuffing شناخته میشوند، شامل موارد زیر میباشند.
- لیست شماره تلفنهای زیاد، بدون آنکه اهمیتی برای کاربر داشته باشند.
- بلوکهای متنی ثابت و اطلاعات شهرها که با آنها یک صفحه به دنبال کسب رتبه در نتایج برتر است.
- تکرار کلمات کلیدی در متن به تعداد بالا
به محتوای زیر که از سئو کلاه سیاه استفاده میکند، دقت کنید.
«کار ما فروش بهترین شلوارهای جین در خاورمیانه است. شلوارهای جین ما کیفیت فوقالعاهای دارند. اگر به فکر خرید شلوارهای جین هستید، کافی است که با ما ارتباط بگیرید.»
نوشته بالا، تلاشی غیر قانونی است که توسط موتورهای جستجو به آسانی تشخیص داده خواهد شد.
نکته مهم: به جای استفاده از این شیوه، تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) را انجام دهید.
Cloaking یا پنهانکاری
تکنیک بعدی سئو کلاه سیاه، پنهانکاری است و به این معنی است که محتوای نمایش داده شده برای کاربران و موتورهای جستجو متفاوت است. این کار به این دلیل انجام میشود تا کاربران بیشتری که حتی اصطلاحات نامربوط به محتوای صفحه را جستجو کردهاند را هم به صفحه خود هدایت کنید.
در واقع وبسایتهای هرزنامهای اغلب از این روش استفاده میکنند تا موتورهای جستجو، محتوای spam که به کاربران ارائه میدهند را پیدا نکنند.
نکته دیگر این است که در استراتژی سئویی که تعیین میکنید، باید کاربر دارای اهمیت برتر باشد و تمام تلاشهایی که انجام میدهید برای این باشند که رضایت او را کسب کنند.
Sneaky Redirects یا ریدایرکتهای غیرقانونی
ریدایرکت یعنی اینکه کاربر با کلیک بر روی یک لینک به صفحهای متفاوت هدایت میشود. سئو کلاه سیاه از این روش استفاده میکند و حتی ممکن است موتورهای جستجو را به یک صفحه و کاربران را به صفحه دیگر هدایت کند.
شیوه دیگر استفاده از دستور redirect 301 است که باعث میشود ارزش یک صفحه به یک صفحه دیگر منتقل میشود. این همان صفحهای از وبسایت است که رتبه خوبی دارد و جایگاه سئو آن نیز مناسب است.
محتوای بی کیفیت
نوشتن محتوای با کیفیت یکی از تکنینکهای سئو کلاه سفید است و در مقابل نوشتن محتوای بیکیفیت تکنیکی است که به روشهای مختلف برای کسب رتبه غیرقانونی توسط افراد سودجو اجرا میشود.
استفاده از محتوای کپی و تکراری، یکی از روشهای سئو کلاه سیاه است که به لطف آپدیت Google Panda در سال 2011 تا حد زیادی این مشکل برطرف شد. و اکنون وبسایتها حتی برای توضیحات متا نیز باید از متن یکتا استفاده کنند.
روش دیگر که به عنوان رایج ترین موارد اسپم شناخته میشود، استفاده از کلمات کلیدی پنهان است. و به این معنی است که کلمات کلیدی به کاربر نمایش داده نمیشوند و معمولا رنگ آنها با رنگ background یکسان است، اما توسط بات ها و خزنده های وب قابل مشاهده هستند.
روش سوم نیز استفاده از روش طعمه و سوئیچ (bait and switch) است. به این معنی است که با استفاده از یک کلمه کلیدی، رتبه خوبی کسب کنید و پس از کسب رتبه مناسب، موضوع و محتوای صفحه را تغییر دهید.
همانطور که مشاهده میکنید در تمام روشهای بالا، کاربر و اطلاعاتی که در اختیار آن قرار داده میشود، اهمیتی ندارد و آنچه مهم است پیشرفت سریع است. به جای این کار میتوانید بر روی بازاریابی محتوا(content marketing) تمرکز کنید و تفاوت را احساس کنید.
لینک دادن غیرقانونی
لینک دادن به یک وبسایت و به شکلی غیرقانونی شامل دو دوش است که هر دو را گوگل نقض میکند. روش اول این است که به صاحبان وبسایتهای برتر هزینهای برای لینک دادن به محتوای خود پرداخت کنید. در این روش گوگل، خریدار و فروشنده پیوندها را به محض شناسایی جریمه می کند
روش دیگر استفاده از Link Farms یا مزرعه لینک است. مزرعه لینک مجموعهای از وبسایت ها هستند که به یک منظور ایجاد شدهاند و تنها هدف آنها لینک دادن به وبسایت X برای بهبود رتبه سئو آن است. البته این وبسایتها به یکدیگر نیز پیوند میدهند.
این روش توسط موتورهای جستجو به سادگی نیز شناسایی میشود و دلیل آن این است که لینک دادن در یک ساختار شبکهای قانونی با ساختار غیرقانونی متفاوت است.
استفاده نادرست از Structured Data یا دادههای ساختار یافته
استفاده مناسب از دادههای ساختار یافته یکی از روشهایی است که میتوانید به صورت قانونی برای بهبود سئو خود انجام دهید. اما سئو کلاه سیاه از این روش به شکل دیگری استفاده میکند و اطلاعات را به شکلی نادرست به کاربران عرضه میکند. مثلا ممکن است به صورت جعلی، 5 ستاره به یک مقاله بدهد و میزان رضایت مشتری را حداکثر نشان دهد.
قرار دادن نام وبسایت در بخش نظرات دیگر وبسایتها
این روش از روشهای قدیمی است و به آسانی توسط موتورهای جستجو شناسایی میکند. اما اگر وبسایت بزرگی دارید، بهتر است که از افزونههای مدیریت نظرات استفاده کنید و این گونه کامنتها را در کمترین زمان حذف کنید.
Private Blog Networks یا PBN
PBN تکنیک آخر سئو کلاه سیاه است که در این مقاله توضیح خواهیم داد. این روش همانند Link Farms است. با این تفاوت که دیگر وبسایتها به یکدیگر لینک نمیدهند و لینکدهی آنها فقط به یک وبسایت است.
نتیجه نهایی
انجام تکنیکهای سئو کلاه سیاه ممکن است در کوتاه مدت باعث پیشرفت سریع شما شود. اما باید بدانید که این روشها آینده وبسایت شما را به خطر میاندازند و وبسایتهایی که از این روش استفاده میکنند، به شدت توسط گوگل مجازات میشوند.
آشنایی با مراحل سئو سایت
خلاصه مقاله:مراحل سئو سایت استراتژی سایت شما را در بخش های مختلف مشخص می کند. شما می توانید با انجام هر یک از مراحل سئو سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران، کسب و کار اینترنتی خود را رونق ببخشید. گوگل در این زمینه الگوریتم هایی را در نظر می گیرد که با استفاده از قوانین آن ها می توانید، کیفیت سئوی سایت را بالاتر ببرید.
مراحل سئو سایت استراتژی سایت شما را در بخش های مختلف مشخص می کند. شما می توانید با انجام هر یک از مراحل سئو سایت، کسب و کار اینترنتی خود را رونق ببخشید. گوگل در این زمینه الگوریتم هایی را در نظر می گیرد که با استفاده از قوانین آن ها می توانید، کیفیت سئوی سایت را بالاتر ببرید.
تقریبا همه افرادی که در گوگل به دنبال اطلاعات می گردند، وارد سایت هایی می شوند که در صفحه اول گوگل معرفی می شوند! به همین خاطر رسیدن به رتبه های بالا در سیستم گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی می توانید، جایگاه خود را در فیلتر جست و جوی گوگل ارتقا دهید که نکات و قوانین سئو را به درستی رعایت کرده باشید. این مسئله هنوز هم برای بسیاری از افرادی که در حوزه طراحی سایت فعالیت می کنند، مبهم است و بسیاری هنوز با مراحل سئو سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران آشنایی ندارند.
شرح مراحل سئو سایت
هر یک از مراحل سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به درستی انجام شوند. مرحله اول در این زمینه، تحقیق کلمه کلیدی است. برای انجام این کار ابزارهای مختلفی در دسترس شما قرار دارند که با استفاده از آن ها می توانید، مناسب ترین کلمه کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید. در هر محتوایی که در سایت بارگذاری می کنید، کلمات کلیدی به خصوصی به کار می روند که با محتوای متنی سایت همخوانی دارند.
اما پیش تر باید در رابطه با این کلمات کلیدی تحقیق شود. در سال های اخیر برخی ابزارهای رایگان و پولی تحقیق کلمه کلیدی ارائه شده اند که به شما در انجام این کار کمک می کنند. در اولین مرحله از مراحل سئو سایت باید به طولانی بودن کلمات کلیدی دقت داشته باشید. هر چه کلمه کلیدی شما کاراکترهای بیشتری داشته باشد، احتمال تکراری بودن آن کمتر است. این تکنیک برای جذب ترافیک بیشتر به سایت اهمیت دارد.
رعایت مراحل سئو سایت که مرتبط با کلمات کلیدی و انتخاب آن ها هستند، رتبه گوگل شما را جا به جا می کند. شما می توانید برای انتخاب این کلمات حساس و مهم از گوگل ایده بگیرید. Google auto complete به شما کمک می کند که کلمات جدیدتری برای محتوای خود بسازید. برخی از کلمات کلیدی سه واژه ای هستند و ترافیک جست و جوی کمتری دارند. اما در عوض امکان تبدیل آن ها در فیلترهای جست و جوی گوگل بیشتر است.
سئو داخلی چیست و چرا مهم است؟
مراحل سئو سایت برای سیستم داخلی آن نیز انجام می شود. این مسئله برای بهینه سازی محتوای متنی داخل سایت رعایت می شود. در داخل صفحه های سایت، از برچسب ها، لینک سازی داخلی محتوا، عنوان، متن محتوا و… برای رعایت سئوی داخلی سایت استفاده می شود. برخی از فاکتورهای مربوط به سئوی داخلی سایت، در بخش کد نویسی رعایت می شوند که برای افزایش رتبه در گوگل به کار می روند. مراحل سئو سایت کمک می کند که سیستم های گوگل محتوای سایت شما را بهتر بفهمند.
در صورتی که سئوی داخلی سایت شما به صورت حرفه ای تنظیم شده باشد، ربات ها و خزنده های گوگل به راحتی درون سایت شما پیمایش می کنند. به این ترتیب ایندکس صفحات شما با سرعت بالاتری انجام می شود. امروزه گوگل الگوریتم های پیچیده ای را ارائه کرده است که هر یک از آن ها بر رعایت سئوی داخلی سایت تاکید می کنند. رعایت مراحل سئو سایت به افزایش ترافیک بازدید از سایت شما کمک می کنند.
برای این که به کاربران و مخاطبین سایت خود کمک کنید که ساده تر به مطالب مورد نیاز خود برسند، استفاده از سئوی داخلی سایت بسیار اهمیت دارد. بهینه سازی داخلی محتوای هر سایت، در نهایت فروش بالایی برای شما رقم می زند! برای سئوی داخلی سایت نیز انتخاب کلمه کلیدی نقش حیاتی دارد. باید به این مسئله توجه داشته باشید که مردم به دنبال چه کلمه هایی هستند و از هر کلمه چند بار در طول ماه در فیلترهای جست و جوی گوگل استفاده می کنند! کلیه این موارد در سیستم های تحقیق کلمه کلیدی مشخص می شوند.
نکاتی برای بهبود سئو داخلی
مراحل سئو سایت شامل مجموعه نکات مهمی هستند که هر یک از آن ها بر بهبود رتبه سایت شما تاثیر به سزایی دارند. یکی از مهمترین موارد برای بهبود سئو داخلی که نتیجه آن رشد جایگاه سایت شما است، انتخاب یک عنوان مناسب است. هر چقدر هم که محتوای شما جذاب و تاثیرگذار باشد، در صورتی که نام مناسب برای آن تعیین نکرده باشید، نظر و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. از این رو در حین تیتر زدن برای هر محتوا، به جذابیت آن دقت داشته باشید.
عنوان اصلی محتوای شما همان متنی است که در تگ h1 مشخص می شود. این بخش از همه قسمت های محتوای سایت شما اهمیت بیشتری دارد و کلیت محتوا را نشان می دهد. در برخی از سایت ها پیش از تگ h1 یک مقدمه نیز در رابطه با مطلب آورده می شود که توضیحاتی در رابطه با کل محتوا و هدف از نگارش آن ارائه می دهد. برای بهبود وضعیت سئو داخلی سایت خود باید به درستی از تگ گذاری استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که تگ های h1 , h2 هر یک تگ های مجزایی هستند که می توانند زیر مجموعه داشته باشند. اگر بعد از تگ h2 می خواهید، مطلبی مرتبط با عنوان همین تگ درج کنید تیتر بعدی آن را با تگ h3 مشخص نمایید. به این ترتیب محتوای شما بهتر ساماندهی می شود و مخاطبین به سادگی می توانند، از محتوای شما استفاده کنند. به این ترتیب مراحل سئو سایت نیز به درستی رعایت می شود. در هر یک از مراحل سئو سایت به حجم محتوای خود نیز دقت داشته باشید.
عوامل آنالیز سایت
قبل از این که بخواهید تغییراتی در سیستم سایت خود پیاده کنید، بهتر است که نقاط قوت و ضعف موجود در این سیستم را بررسی کنید! به این ترتیب نسخه جدید سایت شما، قابلیت های مناسب تری خواهد داشت. در این خصوص آنالیزهایی در هر سایت انجام می شود که در آن، موارد مهمی از جمله رعایت درست و اصولی مراحل سئو سایت، کیفیت محتوای بارگذاری شده و… بررسی می شوند. سیستم های آنالیز سایت، نواقص سایت شما را مشخص می کنند و به این ترتیب روند کار شما بهبود می یابد.
برخی از مهمترین فاکتورهای آنالیز سایت، وب مستر، ربات ها، نقشه سایت و… هستند که در این زمینه به شما کمک می کنند. مراحل سئو سایت در هر یک از این موارد نقش اساسی دارند. یکی از نقاط ضعف و قوتی که در هر بار آنالیز مشخص می شود مرتبط با مراحل سئو سایت است. استاندارد سازی آدرس های سایت نیز یکی از عوامل موثر در آنالیز سایت به شمار می رود. در سیستم های آنالیز سایت باید آدرس لینک های خراب نیز شناسایی شوند و به خوبی اصلاح شوند.
تست سرعت سایت نیز در این سیستم انجام می شود و به این ترتیب سایت شما از هر نظر بررسی خواهد شد. موبایل فرندلی یا دوستی با موبایل و سیستم عامل آن، در هر سایت ارزیابی می شود. این آنالیزها انتخاب کلمات کلیدی شما را نیز مورد بررسی قرار می دهند. متا تگ ها نیز در این سیستم ها به خوبی بررسی می شوند. این تگ ها در افزایش نرخ کلیک در سایت شما تاثیر گذار می باشند. آنالیز رقبای سایت شما نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد و در پیشرفت سایت شما تاثیر گذار است.
بررسی اشتباهات در سئو سایت
برخی از فعالیت هایی که مدیران سایت برای ارتقای وضعیت بازدید از سایت ها انجام می دهند، نتیجه معکوس به همراه می آورد و سبب افت جایگاه سایت می شوند! برخی از اشتباهات رایج در این زمینه به مراحل سئو سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران و رعایت درست انجام این مراحل مرتبط می شود. گاه سرعت سایت کند است و این مسئله در بازدید سایت تاثیر منفی بر جای می گذارد. هر مخاطب تنها 10 ثانیه برای لود شدن هر سایت صبر می کند و در صورت عدم بارگذاری سایت، در فیلتر جست و جوی گوگل به دنبال سایت دیگری می گردد.
برای رفع این اشتباه در مراحل سئو سایت باید به انتخاب رنگ اول برای محتوا توجه شود. در این زمینه زمان تعامل نیز اهمیت دارد و برخی از اشتباهات مراحل سئو سایت به این مورد مربوط می شوند. در صورتی که محتوای بارگذاری شده در سایت، تکراری باشد، آسیب های جدی به جایگاه سایت شما در سیستم گوگل وارد می شود و امتیاز شما پایین می رود. به این مسئله نیز در انجام مراحل سئو سایت برای بهینه سازی محتوای سایت خود توجه داشته باشید. در این خصوص استفاده از تصاویر بدون تگ نیز می تواند مشکل ساز باشد.
برای انجام درست مراحل سئو سایت باید تصاویری انتخاب کنید که نام و آدرس صحیحی از آن ها وجود داشته باشد! اگر در مراحل سئو سایت از اطلاعات منسوخ شده استفاده کنید، محتوای سایت شما دیگر برای مخاطبین جذابیتی نخواهد داشت. به علاوه ترافیک بازدید برای چنین محتوای به طرز قابل توجهی کاهش می یابد. در صورت استفاده از لینک های شکسته نیز مشکلاتی در سایت شما ایجاد می شود. هر یک از این اشتباهات رتبه گوگل شما را با مخاطراتی رو به رو می کنند و جایگاه فعلی شما را در این سیستم به خطر می اندازند.