معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو

خلاصه مقاله:در این مقاله به معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو می پردازیم. ابزار سئو برای به دست آوردن بینش ها و نکات ارزشمند در مورد بخش فنی سئو سایت ضروری است.

در این مقاله به معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو می پردازیم. ابزار سئو برای به دست آوردن بینش ها و نکات ارزشمند در مورد بخش فنی سئو سایت ضروری است. سئوی فنی چیست و چرا برای بهبود وب سایت خود به آن نیاز داریم؟

سئو سایت چیزی بیشتر از قرار دادن کلمات کلیدی در متن است؛ زیرا بهینه سازی محتوا برای اطمینان از یافتن آن توسط موتورهای جستجو و ارتقا سایت است. بنابراین، شناسایی ابزار سئو فنی مناسب برای رفع نیازهای شرکت ها برای داشتن عملکرد جستجوی بهتر ضروری است. ممیزی فنی سئو به متخصصان کمک می کند تا با تمرکز بر کلمات کلیدی مرتبط، رتبه بندی را افزایش دهند. همچنین دسترسی به وب سایت های مورد نظر را فراهم کنند.

در اینجا لیستی از بهترین ابزارهای سئو برای سئو سایت وجود دارد. هر متخصص سئو باید آن را بشناسد تا بتواند با موفقیت با مسائل فنی در ممیزی سئو مقابله کند.

معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو

معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو

معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو

در ادامه به بررسی و معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو می پردازیم که در سئو سایت به شما کمک می کند.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای سئو

Google Analytics  یک راه آسان و رایگان برای ردیابی و تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان در وب سایت شما ارائه می دهد. شما می‌توانید هر ماه هزاران یا حتی میلیون‌ها بازدیدکننده داشته باشید، اما اگر چیزی در مورد آن ها ندانید، این بازدیدکنندگان عملا بی‌معنی هستند.

گوگل آنالیتیکس با ابزارهای قوی تجزیه و تحلیل وب و گزارش‌دهی خود، می تواند به شما کمک کند بیشترین استفاده را از بازدیدکنندگان ببرید. همچنین به طور بالقوه آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

گوگل آنالیتیکس علاوه بر ردیابی تعداد بازدیدکنندگان، بینش های کلیدی در مورد نحوه عملکرد وب سایت شما و کارهایی که می توانید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید ارائه می دهد. می‌توانید همه چیز را از میزان ترافیک دریافتی وب‌سایتتان گرفته تا اینکه ترافیک از کجا می‌آید و بازدیدکنندگان چگونه رفتار می‌کنند، ردیابی کنید. حتی می‌توانید فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی را رصد کنید، ترافیک اپلیکیشن‌های تلفن همراه را ردیابی کنید، روندها را شناسایی کنید و سایر منابع داده را ادغام کنید تا به شما در تصمیم‌گیری‌های تجاری آگاهانه کمک کند.

معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو

معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو

Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights یکی از ابزارهایی که در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو باید به آن اشاره کرد.

Google PageSpeed ​​Insights، Webpage Test و Website Speed ​​Test همیشه ابزارهای ترجیحی برای اجرای تست‌های سرعت هستند. چیزی که PageSpeed ​​Insights را در میان ابزارهای سئو از سایرین متمایز می‌کند این است که به شما قدرت می‌دهد تا برای بهبود عملکرد وب‌سایت خود تصمیم بگیرید. توصیه‌های تست سرعت صفحه گوگل بر اساس بهترین شیوه‌های آخرین صنایع برای عملکرد وب موبایل و دسکتاپ است.

فناوری تجسم، فیلتر کردن، برچسب‌گذاری و عکس فوری داده‌های پیشرفته در این ابزار سئو ​​ به ارائه راه‌حلی جامع برای افزایش رتبه‌بندی موتور جستجوی وب‌سایت، تقویت عملکرد آن و افزایش تجربه قهوه‌ای شدن کاربران کمک می‌کند.

Similar Web

SimilarWeb یکی دیگر از ابزارهای سئو است که به شما امکان می دهد تا حجم ترافیک وب سایت رقیب خود، منابع ارجاعی که شامل تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، جمعیت شناسی، بازدید از صفحه، نرخ پرش و موارد دیگر است را زیر نظر داشته باشید.

این ابزار سئو در حال حاضر بیش از 80 میلیون وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین توسط نام های بزرگی مانند eBay، Google، Microsoft، P&G و غیره مورد اعتماد است.

SimilarWeb توسط شرکت‌های فناوری تبلیغاتی، سایت‌های تجارت الکترونیک و خدمات آنلاین مختلف برای بهبود ترافیک و دسترسی خود استفاده می‌شود. دلایل زیادی برای استفاده از SimilarWeb وجود دارد. برخی از آن ها عبارتند از:

  • داده های ارائه شده توسط SimilarWeb به شناسایی روندهای جهانی و فرصت های سرمایه گذاری کمک می کند.
  • داده‌های این ابزار گزارشی از معیارهای رقیب‌تان، مانند عملکرد نمونه کارها و دارایی‌های آنلاین، به شما می‌دهد.
  • با تجزیه و تحلیل سایت های مربوطه، می توانید استراتژی های تولید سرنخ خود را بهبود بخشید.
معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو

معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو

SEO SiteCheckup

یکی دیگر از ابزارها در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو SEO SiteCheckup است.

SEO SiteCheckup یک ابزار سئو است که هر صفحه وب را از نظر خطاهای فنی و مسائل سئو که می تواند تاثیر منفی بر رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد، اسکن می کند. از آن برای دریافت لیست جامعی از خطاهای موجود در صفحه وب خود استفاده کنید. همچنین بدانید که کجا باید وب سایت خود را بهبود بخشید.

این ابزار سئو تجزیه و تحلیل می کند که آیا وب سایت شما معیارهایی را دارد که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو استفاده می کنند. برای انجام این کار بیش از 200 پارامتر در دسته های متا اطلاعات، کیفیت صفحه، ساختار صفحه، ساختار لینک، پیکربندی سرور و عوامل خارجی بررسی شده و نتایج در هنگام محاسبه امتیاز سئو در نظر گرفته می شود.

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

کنسول سرچ گوگل یکی از قدرتمندترین ابزارهای رایگان سئو است.

Google Search Console Tool  این ابزار سئو که توسط گوگل برای تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت ها ارائه شده است، در ابتدا با نام Google Webmaster Tools “Google Webmaster Tools” شناخته می شد و سپس نام آن به Google Search Console تغییر یافت.

ابن ابزار سئو برای وب مسترها و متخصصان سئو مفید است، بسیاری از ویژگی های عالی SEO را ارائه می دهد، اطلاعات دقیقی در مورد دیدگاه گوگل از سایت ارائه می دهد، هر وب سایتی را نظارت می کند، گزارش هایی در مورد عملکرد و پوشش و همچنین بهبودها ارائه می دهد، همچنین می تواند به شناسایی کلمات کلیدی کمک کند.

SpyFu: ابزار سئو

یکی دیگر از ابزارها در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو SpyFu است.

SpyFu که در سال 2006 توسط Mike Roberts راه اندازی شد، یک ابزار سئو هوشمند رقابتی برای بازاریابان آنلاین است. SpyFu بینش عمیقی در مورد SEO و PPC ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا رتبه بندی جستجوی خود را با استفاده از استراتژی های کلمات کلیدی رقبای خود بهبود بخشید. امکانات آن عبارت اند از:

  • تحقیقات سئو: با استفاده از استراتژی های کلمات کلیدی رقبا، رتبه بندی جستجوی خود را بهبود بخشید.
  • تحقیقات PPC: پرسودترین کلمات کلیدی رقابت را که از دست داده اید، کشف کنید.
  • تحقیقات رقیب: دامنه رقیب خود را در SpyFu تایپ کرده و بینش عمیق تری کسب کنید.

Dasheroo

با این ابزار سئو همه KPIهای مهم خود را برای تجزیه و تحلیل کلی کسب و کار، تجزیه و تحلیل وب، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی و فروش را به صورت رایگان با ظاهر عالی دنبال کنید. با Dasheroo زمان کمتری را صرف تعقیب داده های خود کرده و از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. بنابراین چه یک فروشگاه 1 نفره و چه بخشی از یک تیم بزرگ تر باشید که در آن نیاز به اشتراک گذاری و همکاری برای کمک به اتخاذ تصمیمات آگاهانه تر و مبتنی بر داده برای رشد کسب و کار خود دارید، Dasheroo برای شما مناسب است.

بازار جهانی SMB و آژانس هایی که به آن ها خدمات می دهند، از Dashero استفاده می کنند. این ابزار سئو را می توان در Cloud، SaaS، مبتنی بر وب، Android (موبایل)، iPhone (موبایل)، iPad (موبایل) نصب کرد.

Google Keyword Planner

یکی دیگر از ابزارها در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو Google Keyword Planner

است.

Google Keyword Planner  یک ابزار سئو رایگان است که بخشی از مجموعه تبلیغات گوگل است. هدف اصلی آن کمک به شما برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین های تبلیغاتی گوگل است. علی رغم این واقعیت که این یک ابزار PPC است، اغلب برای اهداف سئو استفاده می شود. این عمدتا به دلیل رایگان بودن آن و ارائه پیشنهادات کلیدی با کیفیت به طور مستقیم از گوگل است.

GKP یک ابزار سئو قدرتمند است که به طور گسترده توسط متخصصان PPC و SEO به طور یکسان استفاده می شود. داده‌های زیر را در Google Keyword Planner خواهید یافت:

  • حجم یا محدوده جستجوی ماهانه دقیق
  • حجم جستجوی تاریخی تا سال 2014
  • حجم جستجوی موبایل
  • ایده های کلیدواژه بر اساس کلیدواژه اصلی شما
  • رقابت در تبلیغات گوگل
  • پیشنهادات پیشنهادی
  • سهم نمایش آگهی
  • پیش‌بینی تعداد بازدیدها و کلیک‌ها بر اساس پیشنهادات شما
  • پیش بینی مکان ها و دستگاه ها
  • میانگین آلی موقعیت و سهم برداشت

GTMETRIX

GTMetrix یکی از ابزارهای سئو است که برای دریافت گزارش های دقیق در مورد عملکرد یک وب سایت استفاده می شود. البته، از ترکیب Google PageSpeed ​​Insights و YSlow برای ایجاد امتیاز و توصیه استفاده می کند، بنابراین نتایج شما باید دقیق باشد.

GTmetrix توسط افراد GT.net ، یک شرکت میزبانی مستقر در ونکوور، کانادا ساخته شده است. این ابزار در سئو و همچنین برای توسعه دهندگان واقعا مفید است. با کمک GTMatrix می توانید ایده ای از مشکلات وب سایت پیدا کنید و به راحتی وب سایت را بهبود. این ابزار سئو به جزئیات زیادی می‌پردازد. زیرا هم معیارهای Google PageSpeed ​​و هم YSlow را بررسی می ‌کند و به سایت شما نمره‌‌ای از F تا A اختصاص می‌ دهد. یک PageSpeed ​​یا YSlow خوب امتیاز به این معنی است که صفحه شما برای مرورگر بهینه شده است تا در سریع ترین زمان ممکن رندر شود. با این حال، امتیازاتی که می دهد 100٪ دقیق نیستند.

Google mobile friendly test: ابزار سئو

Google mobile friendly test: ابزار سئو

Google mobile friendly test

یکی دیگر از ابزارها در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو Google mobile friendly test است.

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل بخش مهمی از حضور آنلاین شما است. اکنون در بسیاری از کشورها، ترافیک گوشی های هوشمند از ترافیک دسکتاپ بیشتر است. اگر وب ‌سایت خود را برای موبایل ‌پسند نکرده ‌اید. ابزار تست سازگار با موبایل یک راه سریع و آسان برای تست سازگاری صفحه در سایت شما برای موبایل است.

استفاده از ابزار تست Mobile-Friendly آسان است. به سادگی URL کامل صفحه وب را که می خواهید آزمایش کنید تایپ کنید. هر تغییر مسیری که توسط صفحه اجرا شود با آزمایش دنبال می شود. آزمایش معمولا کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

نتایج آزمایش شامل تصویری از نحوه ظاهر شدن صفحه برای گوگل در دستگاه همراه و همچنین فهرستی از مشکلات استفاده از تلفن همراه است که پیدا می‌ کند. مشکلات قابلیت استفاده از تلفن همراه مسائلی هستند که می توانند بر کاربری که صفحه را در دستگاه تلفن همراه (صفحه نمایش کوچک) بازدید می کند، تاثیر بگذارد، از جمله اندازه فونت های کوچک (که خواندن آن ها در یک صفحه کوچک سخت است) و استفاده از Flash (که توسط اکثر افراد پشتیبانی نمی شود). بنابراین با این ابزار سئو می توانید این مشکلات را برطرف کنید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو پرداختیم. برای سئو سایت نیاز به استفاده از همه این ابزارها نیست. شما باید با توجه به نیاز خود ابزار مفید را انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *