مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
همه چیز درباره شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
خلاصه مقاله:در این مقاله می خواهیم درباره عنوان شناخت الگوریتم گوگل برای سئو صحبت کنیم و مواردی که در سئو سایت موثرند را بررسی کنیم.
مقدمه
شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، از جمله موضوعاتی می باشد که همواره مدیران موفق به دنبال کسب آن می باشند. گوگل برای رتبه بندی سایت های برتر، همواره از الگوریتم هایی استفاده می کند و مرتب آن ها را بروز می کند. در این میان، چالش هایی همواره برای این دسته از مدیران وجود دارد که برای کسب موفقیت بیشتر، باید سئو سایت را مطابق با الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل، مطابقت دهند. در این مقاله می خواهیم بدانیم که این الگوریتم ها چه می باشند و چگونه باید برای نیل به موفقیت، به سمت آن ها حرکت کرد. اگر علاقه مند به دانستن این نکات می باشید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا نکات مفید و سودمندی در آن نهفته است که ممکن است باعث موفقیت هر وب سایتتان شود.

الگوریتم پاندا
اطلاعات مورد نیاز برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
برای کسب شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، مدیران نیازمند دانستن تعدادی از مفاهیم و ابزار های کلیدی از سایت خود می باشند. در واقع بر اساس این ابزار ها، گوگل سایت ها را به تفکیک برتر، ترتیب بندی می کند. بیان این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که گوگل، الگوریتم های خود را لو نمی دهد و افراد برای کسب بازدهی بیشتر، باید موارد موفقیت آمیز شناخته شده را طی کنند. در ادامه می خواهیم به مواردی که بر اساس آن ها، الگوریتم گوگل به وجود آمده است، اشاره ای داشته باشیم. اگر نیاز به شناخت الگوریتم گوگل برای سئو می باشید، به مفاهیم زیر، توجه بیشتری داشته باشید.
ابزار های کلیدی برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
- اولین و شاید اصلی ترین عامل شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، سرعت بارگذاری وب سایت می باشد. اگر این عامل در سایت شما پایین باشد و قدرت کافی را نداشته باشد، رتبه سایت به سمت پایین، نزول پیدا می کند. بنابراین به سرعت سایت خود، توجه بخصوصی داشته باشید.
- مورد دوم، ارتباط محتوای تولید شده به سایت می باشد. در تولیدات محتوا، همواره به کلمه کلیدی، توجه ویژه ای داشته باشید و محتوای خود را متناسب با آن، توسعه دهید.
- عامل سوم در شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، ظاهر و طراحی وب سایت می باشد. این ظاهر باید مخاطب پسند بوده و به زیبایی طراحی شود.
- از دیگر عواملی که در این مهم دخیل اند، می توان به کیفیت لینک، سازگاری سایت با نسخه ی موبایل، وضعیت HTTPS و میزان تعامل آن با کاربران اشاره کرد.
چه میزان از زمان را باید منتظر بمانیم تا متوجه شویم مفهوم شناخت الگوریتم گوگل برای سئو را رعایت کرده ایم؟
برای اینکه پاسخ به این سوال را بدانیم، باید اعلام کنیم که گوگل دائما و به صورت روزانه، در حال اعمال تغییرات هرچند کوچکی بر روی بستر خود برای بهبود می باشد. بنابراین انتظار داریم این تغییرات کوچک، رتبه بندی ها را به صورت وسیع مورد تغییر قرار ندهد. البته که در طرف مقابل، بروزرسانی های سنگین، موجب تغییر زیادی در رتبه بندی ها خواهد شد. البته که این تغییرات به صورت طولانی مدت ارائه می شوند. به عنوان مثال ممکن است در یک سال، یک الی دو بار تغییرات بزرگ رخ دهند.

الگوریتم پنگوئن
شناخت الگوریتم گوگل برای سئو؛ انواع الگوریتم ها
به بخش جذاب این مقاله رسیده ایم. جایی که در آن می خواهیم به انواع الگوریتم های شناخته شده گوگل اشاره ای داشته باشیم. شناخت الگوریتم گوگل برای سئو باعث می شود مدیران بتوانند رتبه های بهتری را در این سایت از آن خود کنند و مشمول درآمدزایی شوند. در زیر به این الگوریتم ها اشاره شده است:
- الگوریتم پاندا: این الگوریتم در سال 2011 به وجود آمد. وظیفه این الگوریتم، این می باشد که از بروزرسانی سایت هایی که محتوای بی کیفیت تولید می کنند، جلوگیری کند. مدیران برای اینکه مشمول چنین الگوریتمی نشوند، می بایست محتوای مناسب و با کیفیتی تولید کنند و به واسطه چنین محتواهایی، رتبه های مناسبی نیز کسب نمایند. در واقع پاندای گوگل، وظیفه دارد این موضوع را بررسی کند که کاربران، به محتوای مناسب و ارزشمندی دست پیدا می کنند و سایت هایی که محتوای نامناسبی را ارائه می دهند در این زمینه، حذف می شوند. بنابراین اگر الگوریتم پاندا در گوگل اعمال شود، سایت هایی که در زمینه محتوا ضعیف عمل می کنند، در انتها و سایت های با کیفیت در ابتدا نمایش داده می شوند.
- الگوریتم پنگوئن: پس از الگوریتم پاندا، نوبت به الگوریتم پنگوئن رسیده است که گوگل آن را در سال 2012 معرفی کرده است. وظیفه اصلی این الگوریتم، این می باشد که از تولید بیش از حد کلمات کلیدی، جلوگیری نماید. در واقع با این کار، ارتباطی که بین بازدید زیاد و کلمات کلیدی به وجود آمده بود، از بین می رود و مخاطب به سمت محتوای با کیفیت، هدایت می شود. به وسیله ی این الگوریتم، تولید محتوا با کلمات کلیدی زیاد، ارزش آن چنانی پیدا نمی کند و ممکن است رتبه ی سایت نیز کاهش پیدا کند. البته که تکنیک اصلی پنگوئن، برخورد با سئو کلاه سیاه و اسپم می باشد.
ادامه شناخت الگوریتم گوگل برای سئو؛ بخش دوم
- سومین عنوان از الگوریتم های گوگل، مرغ مگس خوار می باشد. مرغ مگس خوار برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو در سال 2013 معرفی شد و هدف آن، پوشش شکاف موجود مابین کلمه کلیدی و محتوا می باشد. در واقع هنگامی که کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی وارد سایت می شود، در صورت مشاهده محتوای نامناسب، با ناراحتی سایت را ترک می کند. الگوریتم مرغ مگس خوار این شکاف را پوشش داده و سعی در ارتباط میان کلمه کلیدی مناسب و محتوای با کیفیت می باشد. نکته ی مهمی که در ارتباط با این الگوریتم باید بدانید، این است که در این الگوریتم برخلاف دو الگوریتم قبلی، جریمه ای در کار نمی باشد و هدف، کسب بازدهی بهتر برای مخاطب می باشد.

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
- هوش مصنوعی ( Rank Brain )، عنوان چهارمین الگوریتم گوگل می باشد. این الگوریتم همانطور که از اسمش پیداست، بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده است. در واقع در ساختار این الگوریتم، کد هایی وجود دارد که می توانند با آنالیز دقیق سایت و رفتار کاربران، بهترین نتیجه را برای جستجو ارائه دهد. در واقع این الگوریتم تلاش می کند محتوای با کیفیتی که بر روی بستر سایت ها قرار دارند، به وسیله ی جستجوی کلمه کلیدی، یافت شوند. شاید هوش مصنوعی را باید به عنوان بهترین الگوریتم گوگل معرفی کنیم. زیرا بسیار قدرتمند بوده و می تواند بسیار هوشمند عمل کند.

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
سایر موارد
علاوه بر موارد اشاره شده، دیگر الگوریتم هایی نیز حضور دارند که به کاربران در دسترسی بهتر به سایت مورد نظر، کمک شایانی می کنند. شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، باعث می شود به صورت دقیق تر روی موضوع و کلمه کلیدی تمرکز کنیم. مورد نخست از این موارد، هیل تاپ می باشد. این الگوریتم در سال 2003 شکل گرفت و تاثیر بسزایی در سایت ها و موتور های جستجو داشت. وظیفه اصلی این الگوریتم، ارائه نتایج بهتر به وسیله دایرکتوری ها بوده است.

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
مورد دوم از این الگوریتم ها، الگوریتم کبوتر می باشد. این الگوریتم در سال 2014 تشکیل شد. یکی از مشکلاتی که کاربران گوگل با آن طرف بوده اند، عدم دسترسی گوگل به برخی از مکان ها بود. به همین علت، با تشکیل چنین الگوریتمی، این مشکل برطرف شده و دسترسی کاربران به چنین مکان هایی، آسان تر شد.

شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
سرانجام مورد سوم شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، الگوریتم فرد می باشد. این الگوریتم در سال 2017 به وجود آمد و هدف اصلی آن، مبارزه با هرگونه تبلیغات آزاردهنده و بیش از اندازه ای می باشد که بر روی سایت ها اعمال شده است. در واقع این تبلیغات، باعث شده بود که محتوا، بسیار بی کیفیت شود و عملا مخاطب بدون نتیجه، سایت مورد نظر را ترک کند.
اهمیت طراحی سایت حرفه ای به عنوان اولین اقدام برای برندسازی
خلاصه مقاله:طراحی سایت حرفه ای بستری برای نشان دادن هویت واقعی برند و نوع کالا و خدمات منحصربه فردی است که ارائه می دهد.
طراحی سایت حرفهای
این روزها با گسترش بازاریابی دیجیتال داشتن وبسایت در نقش یک شعبه از فروشگاه یا شرکت شماست. با این تفاوت که این فروشگاه در طول 24 ساعت شبانه روز از ورود مشتریان استقبال میکند. پس طراحی سایت حرفهای چه برای کسبوکارهای آنلاین و چه برای مدلهای سنتی کاملاً ضروری است. برای اینکه به اهمیت این کار پی ببرید، همین بس که نمونه واقعی آن را در دوران کرونا مشاهده کردیم. همه به این حقیقت پی بردیم که مشاغل سنتی گاهی میتوانند دستخوش حوادث طبیعی، به مدت طولانی تعطیل شوند. مسئله مهمتر اینکه در دنیای اینترنت شما به جامعه چندمیلیونی از مخاطبان دسترسی دارید که از میان آنها میتوانید تعداد زیادی مشتری بالقوه برای کسبوکارتان گرد هم آورید.
چرا طراحی سایت حرفه ای تا این حد مهم است؟
با طراحی سایت حرفهای کسبوکار شما به سرعت فراگیر شده و به فروش غیر قابل تصوری میرسد. در دنیایی که هر روز هزاران شغل جدید در حوزههای مختلف به دنیای دیجیتال معرفی میشوند، هر روز که دیرتر برای معرفی برندتان اقدام میکنید، فرصتهای بزرگی را برای فروش بیشتر از دست دادهاید. با این حال تنها وارد شدن به حوزه دیجیتال مارکتینگ نمیتواند موفقیت در این حیطه را تضمین کند، بلکه در این دنیای پرهیاهو باید با حرفهای بودن و بازاریابی باکیفیت و هدفمند حرفی برای گفتن داشته باشید.
اینجاست که طراحی سایت حرفهای به عنوان لازمه ای برای ارتباط با دنیای دیجیتال مطرح می شود. دور از ذهن نیست که کسبوکارهایی که برای حضور در دنیای بازاریابی دیجیتال و تعامل با کاربران برنامهریزی نکنند، شانس بزرگ شان را برای مطرح شدن در میان رقبا و فروش بیشتر از دست می دهند. تا حدی که ممکن است از نظرها محو شوند. از سوی دیگر بهکارگیری وبسایت حرفه ای به عنوان بستری برای فروش و توسعه کسبوکار به برندسازی نیز کمک میکند. در ضمن پل ارتباطی محکمی برای اعتماد سازی مشتریان خواهد بود.
طراحی سایت حرفهای تجربه مطلوبی از بازدید سایت برای کاربران ایجاد کرده و نهایتاً با شکل گیری تعامل مؤثر با مخاطبان، آنها را به مشتریان بالقوه تبدیل می کند. همان چیزی که کسبوکارهای سنتی با صرف هزینههای سرسامآور تبلیغاتی سعی در رسیدن به آن دارند.
طراحی سایت حرفهای تصویرسازی از برند شما
هنگامیکه کاربران برای اولینبار به وبسایت شما وارد میشوند، اولین تصویر از برند شما در ذهن شان شکل میگیرد. بنابراین طراحی سایت حرفهای که بتواند تمام جنبهها و مزایای شغل شما را در قالب المانها، گرافیک، ویدئو، متن و انواع دیگر محتوا به تصویر بکشد، اهمیت بسیار زیادی در بسترسازی برند دارد. خیلی از کاربران به جذابیت ظاهری سایت حتی بیشتر از توضیحات و محتوای داخلی آن اهمیت میدهند. بنابراین اگر جلوه ظاهری سایت را نپسندند، مجدداً به صفحه اول گوگل بازخواهند گشت و این اصلا برای سایت شما بازدهی خوبی ندارد.
بنابراین اولین عناصری که در طراحی سایت حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد، بروزرسانی مداوم سایت و خلق تصویر اولیه منحصر به فرد از کسبوکار شما است که نظر مخاطب را جلب میکند.
سئوی سایت حرفهای
یکی از فاکتورهای مهم دیگر در طراحی سایت حرفه ای همخوانی سایت طراحیشده با اصول و قوانین سئو است. نحوه طراحی المانها و عناصر سایت، سبک تولید محتوا و انتشار آن به طور مستقیم بر عملکرد سایت اثر میگذارد. از سوی دیگر صفحات سایت شما راحتتر توسط رباتهای گوگل خزش شده و در موتورهای جستجو ایندکس میشود. اگر شیوه طراحی وبسایت شما همگام با اصول سئو پیش نرود، به عنوان نمونه قابلیت پردازش روی موبایل با سرعت مناسب نداشته باشد، برای دیده شدن در نتایج موتور جستجو با مشکل مواجه خواهد شد.
با طراحی سایت از رقبای خود پیشی بگیرید
این روزها از هر دری که وارد شوید افرادی را میبینید که به نحوی کسبوکار و فعالیت شان را در فضای مجازی پرزنت میکنند. حواستان باشد که رقبای شما هم در گوشه و کنار این دنیا سرسختانه به دنبال اهداف خود هستند. پس راهاندازی سایت حرفهای و بروزرسانی آن مهمترین اقدامی است که کمک میکند از رقبا عقب نمانید. در واقع با این کار بستری به وجود می آورید که مشتریان از هر کجای دنیا بتوانند با شما ارتباط بگیرند.

طراحی سایت
شکلگیری تعامل با کاربران
یکی دیگر از شاخصههای مهم سایت حرفهای نوع و میزان تعامل با کاربران سایت است. میزان توجهی که به برقراری ارتباط با کاربران و پاسخگویی به مشتریان دارید، نشاندهنده حرفهای بودن کسبوکار شما است. در مقابل اگر کاربران احساس کنند توجهی به نظرات آنها ندارید یا در پاسخ به نیازهای شان تعلل می کنید، دیری نمیگذرد که آنها را از دست میدهید. با این توصیف تا اینجای کار پی میبریم که ظاهر جذاب و بروز وبسایت حرفهای که از کاربران با تصاویر و المانهای مختلف و محتوای ارزشمند خوشامدگویی میکند، تجربه کاربری خوبی بهجا میگذارد.
این سبک از طراحی سایت موجب میشود تصویر برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و آنها در مواقع نیاز برند شما را به همراه خدماتش به خاطر بیاورند.
خصوصیات طراحی سایت حرفهای
در فرصتی که داشتیم در خصوص اهمیت طراحی سایت حرفه ای به موارد کلیدی اشاره کردیم. حالا باید بدانید چه ویژگیهایی در وبسایت نشاندهنده کارکردهای حرفهای آن است.
*کاربرد هدفمند ویدئو و تصاویر: برای محتواسازی سایت لازم است در کنار تولیدات متنی از تصاویر، ویدئو و کارهای گرافیکی مانند موشن گرافی برای درک بهتر ویژگی های کالا و خدمات استفاده کنید. این کار نه تنها ظاهر جذابی به سایت می دهد، بلکه موجب برقراری تعامل موثرتر با کاربران می شود. البته استفاده از این تصاویر باید با طراحی ویژه و ایجاد زیبایی بصری انجام شود.
*تولید محتوای متنی جذاب: احتمالا شما هم در بعضی سایت ها به متن ها و مقالاتی برخورده اید که جذابیت زیادشان موجب شده تا انتها متن را پیگیری کنید. متن های که اطلاعات جدید با نحوه بیان خاص به مشتری می دهند، قطعا در نگه داشتن افراد در سایت موفق خواهند بود. در مقابل متن های تکراری و خسته کننده به سرعت افراد را از خواندن منصرف می کند.
سرعت بالای سایت: یکی از شاخصه های اصلی طراحی سایت حرفه ای سرعت بالای بارگذاری اطلاعات است. سایت هایی که با ایجاد سرعت بالا تجربه کاربری خوبی برای افراد ایجاد می کنند، در انتقال مفاهیم و تعامل موفق تر هستند.
برندسازی حرفه ای: سایت شما برای معرفی ماهیت برند خاصی راه اندازی شده است. پس باید طراحی اختصاصی خودتان را داشته باشید که نمود برند شماست و با همان مدل سازی پیش بروید. این سبک و روند مشخص را باید در تمام المانها، صفحات، تایپوگرافی، طراحی برند و لوگو و رنگ آن در نظر داشته باشید.
ویژگی های ساختاری سایت
*طراحی با ساختار واکنش گرا: همانطور که به وضوح مشاهده میکنید، این روزها کاربران اغلب امور خود را به کمک موبایل پیگیری میکنند. هم چنین افراد با لپتاپ، تبلت و کامپیوتر ها در انواع و اقسام و موبایلهایی با بستر نرمافزاری مختلف مخاطبان سایتها هستند. بنابراین خیلی مهم است که سایت حرفهای به گونهای طراحی شده باشد که تمام کاربران با هر نوع دستگاهی به آن وارد می شوند، بهترین نما از سایت شما را داشته باشند و بهراحتی وب گردی کنند.
Call to action یا دعوت به واکنش: هر وبسایتی نهایتا قصد دارد مخاطبان را به سمت اقدام ویژه ای ترغیب کند. این کار نیاز به استراتژی سازی در طراحی سایت حرفه ای و قرار دادن لینکها و نشانگرهایی برای دعوت کاربران به انجام فعالیت ویژه دارد. مهم ترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد، طراحی دکمه هایی با هدف call to action با سبک های مبتکرانه و جذاب است.
*راحتی گشتوگذار در سایت: در مدل طراحی حرفهای، ساختار وبسایت به گونهای است که کاربران به راحتی و به سرعت بین صفحات و اطلاعات سایت گردش میکنند و تمام صفحات و المانها در دسترس آنها قرار دارد.
4 مرحله تا پیاده سازی استراتژی PBN
خلاصه مقاله:در این مقاله با 4 مرحله اساسی از فرایند پیاده سازی استراتژی PBN برای بهبود سئوی سایتتان آشنا خواهید شد …
استراتژی PBN یکی از چالشبرانگیزترین تکنیکها در فرایند بهینه سازی سایت محسوب میشود. بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند لینکسازی به کمک بلاگهای خصوصی منسوخ شده است و استفاده از آن تنها میتواند به جریمه گوگل منتهی شود. در سمت مقابل، سئوکاران زیادی نیز هستند که از این تکنیک به عنوان یکی از بهترین روشها برای ارتقای سئو سایت یاد میکنند. با تمام تفاسیر استفاده از لینکسازی چند لایه برای کسب رتبه میتواند برای سایتهایی که در حوزههای پر رقابت فعالیت میکنند، بسیار مفید باشد، البته اگر به درستی انجام شود. اما اگر در حوزه کاری شما رقابت شدیدی وجود نداشته باشد، میتوانید تنها با تکیه بر تولید محتوا و شاید کمی لینکسازی رتبه خوبی کسب کنید.
با این وجود برای کسبوکارهایی که رقیب زیادی دارند، قضیه کمی فرق میکند. اگر میخواهید سایت خود را در کلمات کلیدی سخت و پر رقابت، در رتبههای برتر مشاهده کنید، PBN میتواند برگ برنده شما باشد. اما سوالی که مطرح میشود، این است که: بهترین استراتژی در PBN برای سئو وب سایت چیست؟ در ادامه به طور دقیق به بررسی این تکنیک خواهیم پرداخت.

4 مرحله تا پیاده سازی استراتژی PBN
استراتژی PBN چیست؟
بسیاری از کاربران پاسخ سوالات خود را در موتورهای جستجو دنبال میکنند. کافی است موتور جستجو خود را باز کنید و یک سرچ ساده انجام دهید: استراتژی PBN چیست؟ در این صورت احتمالا با جملات تکراری زیادی مواجه میشوید. Private Blog Network که به Private Backlink Network نیز شناخته میشود، تنها میتواند نام کامل این مفهوم باشد. همچنین شبکه بلاگ خصوصی اگرچه ترجمه دقیقی از عبارت بالا است، اما نمیتواند درک عمیقی از مفهوم این تکنیک به شما ارائه دهد. بنابراین اجازه دهید با یک مثال کاربردی با این تکنیک از سئو خارج صفحه بیشتر آشنا شویم:

استراتژی PBN چیست؟
گوگل بارها اعلام کرده که کمیت و کیفیت بکلینکهای دریافتی یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی نتایج است. در روش پی بی ان سئوکاران تلاش میکنند تا بک لینکهای زیادی را از وبلاگهای مختلف دریافت کنند. به این صورت رتبه سایت اصلی که در لایه اول قرار دارد، با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد. اما این پروسه چگونه انجام میشود؟
در این روش سئوکاران تعداد زیادی از وبلاگها را برای دریافت بک لینک انتخاب میکنند یا میسازند. سپس با لینکدهی به سایت اصلی تلاش میکنند تا ارزش سایت را افزایش دهند. اما این تمام کار نیست، چرا که در ادامه لایههای بعدی به استراتژی اضافه خواهد شد. در این مرحله سعی میشود تا با لینک دهی به لایههای دوم، ارزش این وبسایتها نیز نزد گوگل بیشتر شود. این کار به طور غیر مستقیم به بهبود سایت اصلی کمک خواهد کرد.
اما نکته جالب این است که این پروسه از سئو سایت تنها به 3 لایه ختم نمیشود. بلکه سئوکاران میتوانند برای دریافت نتایج بهتر لایههای بعدی را به برنامه خود اضافه کنند.

تکنیک پی بی ان
بهترین استراتژی در PBN برای سئو وب سایت چیست؟
حالا شاید مفهوم PBN یا همان Private Blog Network را بهتر درک کرده باشید. اما پیاده سازی این روش به همین سادگیها هم نیست. چرا که باید با اصول و مراحل ساخت PBN به خوبی آشنا باشید. در غیر این صورت باید منتظر جریمههای سنگین گوگل بمانید.
در ادامه 4 مرحله از پیاده سازی استراتژی PBN را با هم مرور خواهیم کرد:
مرحله 1: دسته بلاگ بسازید
اولین قدم در بهبود سئو سایت با استفاده از پیبیان، ساخت دسته بلاگ است. دسته بلاگ یا مجموعهای از بلاگها را میتوانید به روشهای مختلفی آماده کنید. شما میتوانید از سرویسهای بلاگ رایگان فارسی و خارجی استفاده کنید یا این که چند سایت برای خود بسازید. این روزها به کمک سیستمهایی همچون وردپرس ایجاد وبسایت با هزینههای پایین، حتی رایگان، بسیار ساده است. بنابراین نباید پیدا کردن چند وبلاگ برایتان کار سختی باشد.
البته موضوعی که در این مرحله اهمیت دارد، ارزش سایت انتخابی است. اگر وبلاگی را انتخاب کردهاید، باید از ارزش آن نزد گوگل اطمینان حاصل کنید. در چنین مواقعی توجه به اسپم اسکور و دامین اتوریتی میتواند به شما کمک کند. همچنین اگر قصد راه اندازی وبلاگی را دارید، باید با تولید محتوای مناسب، ابتدا امتیاز آن را افزایش دهید.
مرحله 2: تحقیق کلمه کلیدی را شروع کنید
یک اشتباه رایج در استراتژی PBN عدم توجه به تحقیق کلمه کلیدی است. حتما میدانید لینکی که دریافت میکنید، باید از سایتی متناسب با حوزه کاری شما باشد. در غیر این صورت نمیتواند ارزش خلق کند. اما این تنها نکته مهم نیست. سایتهایی که در زیر لایه قرار میگیرند، باید و باید بازدید کننده نیز داشته باشند. اگر میخواهید در این تکنیک موفق باشید، به این نکته دقت زیادی کنید. اما برای جذب ترافیک یک سایت نوپا چه کار باید کرد؟
شاید پاسخ این سوال برای افرادی که آشنایی کمی با سئو دارند، سخت باشد، اما اگر تجربه خوبی با این علم دارید، حتما میدانید که برای جذب ترافیک اولیه در سایتهای نوپا، بهتر است به سمت کلمات کلیدی بلند یا به اصطلاح long tail بروید. فراموش نکنید که شما نمیخواهید با جذب ترافیک فروشتان را منفجر کنید، بلکه تنها میخواهید کمی به ارزش صفحات لایه ها بیفزایید.
مرحله 3: شروع به تولید محتوا کنید
گام سوم در استراتژی PBN آغاز تولید محتوا هدفمند و حرفهای است. در این مرحله مطابق تحقیق کلمات کلیدی باید برای بلاگهای خود محتوا بنویسید. دیگر همه میدانند که محتوا باید یونیک و منحصر به فرد باشد. اگر از محتوای کپی استفاده کنید، در واقع تمام زحمات خود را به باد دادهاید. بنابراین سعی کنید محتواهای کاربرپسند و یونیک بنویسید. اگر خودتان وقت کافی ندارید، یک نویسنده محتوا استخدام کنید.
مرحله 4: لینکدهی را از لایههای بالا شروع کنید
حالا زمان برداشت است. درست مانند کشاورزی که پس از زحمات زیاد منتظر برداشت ثمرات خود است، شما نیز اکنون باید با دریافت لینک مزد زحمات خود را دریافت کنید. در این مرحله باید لینک سازی را آغاز کنید. پیشنهاد من این است که فرایند لینک سازی از لایههای بالایی آغاز شود. به عبارتی بهتر است ابتدا از لایه دوم به سایت اصلی لینک دهید. سپس از لایههای سوم به لایه دوم لینک بفرستید و همین پروسه را ادامه دهید.
فراموش نکنید که استراتژی PBN ریسک بالایی دارد. بنابراین باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا گوگل متوجه این تکنیک شما نشود. بهتر است برای بهبود لینک سازی، برخی از لینکها را نیز بین لایهها ارسال کنید، مثلا از لایه سوم مستقیم به لایه اول پیوندی بفرستید. همچنین میتوانید تعدادی از لینکهای خود را به صفحات دیگری از وب ارسال کنید. به این ترتیب گوگل به شما شک نخواهد کرد.

آیا PBN برای سئو سایت موثر است؟
استراتژی PBN یکی از تکنیکهایی است که کارشناسان سئو نظرات متفاوتی نسبت به آن ارائه میکنند. متخصصین زیادی استفاده از شبکه خصوصی بلاگ را یک تکنیک منسوخ شده میدانند که استفاده از آن تنها میتواند باعث جریمه سایت شود. این در حالی است که سئوکاران زیادی از این روش به عنوان بخشی از استراتژی خود در سئو وبسایت استفاده مینمایند.
به هر ترتیب بسیاری از وبسایت ها از پی بی ان برای بهبود سئو سایت استفاده کرده و نتایج خوبی نیز کسب نمودهاند. بنابراین نمیتوان از اهمیت این روش غافل شد. اما اگر حوزه کاری شما پررقابت نیست، بهتر است به جای تمرکز روی استراتژی پرریسکی مانند PBN روی سئو داخلی و مباحث فنی سایت خود کار کنید. به این صورت نتایج پایدارتری کسب خواهید کرد.









