نوشته‌ها

قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود؟

هزینه سئو

خلاصه مقاله:در این مقاله، به بررسی فاکتور های تاثیر گذار بر روی قیمت گذاری پروژه سئو می پردازیم و ابعاد مختلف آن را برای شما بیان خواهیم نمود.

مقدمه

در حال حاضر، با افزایش و گسترده شدن کسب و کار های آنلاین، رقابت بر سر حضور در صفحه ی اول گوگل، به شدت زیاد است. در چنین حالتی، نیاز به سئو سایت به شدت افزایش می یابد. در چنین حالتی، افراد می خواهند با بررسی قیمت پروژه سئو، رتبه ی سایت خود را بهتر از رقبا نشان دهند و خود را به به رتبه های برتر گوگل برسانند. در چنین حالتی و به دلیل وجود نداشتن یک استاندارد خاص و مناسب، قیمت گذاری پروژه سئو بسیار متفاوت و گوناگون می باشد. پروژه سئو به این دلیل مهم می باشد که با انجام آن، می توانید به رتبه های برتر گوگل برسید. با رسیدن به رتبه های برتر گوگل، می توانید ورودی بیشتری به سایت خود داشته باشید و بدین صورت، کسب و کارتان پر رونق خواهد شد.

اگر تاکنون به ارزشمندی پروژه سئو پی بردید و می خواهید بدانید که چه فاکتور هایی بر روی آن تاثیر می گذارد، پیشنهاد می کنیم به ادامه ی این مقاله توجه داشته باشید و تا انتهای آن، با ما همراه باشید.

سئو سایت در افزایش رتبه ی آن، بسیار مهم می باشد

سئو سایت در افزایش رتبه ی آن، بسیار مهم می باشد

چگونه قیمت پروژه سئو محاسبه می شود؟

همانطور که پیشتر نیز اعلام کردیم، در حال حاضر هیچ استاندارد یا قانونی برای محاسبه ی قیمت گذاری پروژه سئو وجود ندارد. به همین علت، بسیاری از سایت هایی که چنین خدماتی را ارائه می دهند، پارامتر های خاص خود را اجرا می کنند. معمولا قیمت گذاری پروژه سئو به صورت زیر می باشد:

ساعتی، پروژه ای، ماهیانه، مشارکتی، کار های انجام شده، ترافیک و میزان ورودی و کلمات کلیدی.

 

محاسبه قیمت پروژه سئو بر اساس ساعت

یکی از انواع حالات محاسبه ی قیمت گذاری پروژه سئو، ساعت می باشد. در این حالت، به ازای میزان ساعتی که کارشناسی برای راهنمایی در ارتقا سئو سایت وقت می گذارد، هزینه دریافت می شود.

یکی از روش های تخمین قیمت پروژه سئو، به صورت ماهیانه می باشد

یکی از روش های تخمین قیمت پروژه سئو، به صورت ماهیانه می باشد

قیمت گذاری سئو به صورت ماهیانه

قیمت گذاری پروژه سئو به صورت ماهیانه، بدین صورت می باشد که کارفرما با شرکت ارائه دهنده ی خدمات، یک قرارداد 6 ماهه یا 1 ساله منعقد می کند. در چنین حالتی، شرکت انجام دهنده خدمات، تضمین می نماید که با سپردن چند کلمه کلیدی به آن ها، رتبه ی سایت کارفرما را در مدت زمان معین، ارتقا دهد.

قیمت گذاری پروژه سئو به صورت کارهای انجام شده

یکی از بهترین حالات قیمت گذاری پروژه سئو، به صورت کارهای انجام شده می باشد. در چنین حالتی، بر اساس مقدار کارهای انجام شده، هزینه دریافت می شود. یکی از مزایای فوق العاده ی این روش، این می باشد که عدم موفقیت در آن معنا ندارد و با انجام شدن و تکمیل کار، هزینه پرداخت می شود. در چنین حالتی، شرکت انجام دهنده ی خدمات، با آنالیز سایت و رقبای آن، یک برنامه ی دقیق و منحصر به فرد را ارائه می دهد.

قیمت گذاری سئو بر اساس رتبه کلمه کلیدی

قیمت گذاری پروژه سئو بر اساس کلمه کلیدی، یکی دیگر از انواع قیمت گذاری های متداول می باشد. در چنین حالتی، کارفرما چندین کلمه کلیدی را به شرکت ارائه می دهد. شرکت نیز پس از بررسی، باید بر اساس این کلمات کلیدی، رتبه ی سایت را ارتقا دهد. در واقع ملاک موفقیت پروژه، رسیدن به رتبه ی مناسب و ارتقای سایت به شرایط لازم کارفرما می باشد. این نوع از قیمت گذاری معمولا پر ریسک می باشد؛ زیرا در صورت عدم موفقیت، درآمدی برای سئوکار وجود نخواهد داشت. در واقع سئوکاران و افراد خبره در این زمینه، می دانند که هیچ تضمینی برای موفقیت و رسیدن به رتبه ی یک گوگل برای سایت ها نباید بدهند. در واقع تمایل به پذیرش پروژه های این چنینی بسیار کم می باشد.

محاسبه ی هزینه پروژه سئو بر اساس مشارکت و میزان فروش

یکی از روش های هیجان انگیز در محاسبه هزینه پروژه سئو، مشارکت و میزان فروش می باشد. در چنین حالتی، تمرکز بر روی یک کلمه کلیدی خاص معنایی ندارد و کارفرما تنها تمرکز روی میزان ورودی های سایت دارد. به عبارتی در چنین حالتی سئوکار و کارفرما، در موفقیت یا شکست پروژه سهیم می باشند. البته که این روش در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. در واقع نمی توان به صورت اصولی و درست حدس زد که چه مقدار از فروش آنلاین، حاصل کار سئو بوده است. همچنین این روش از هزینه یابی، نیاز به تجربه ی کافی کارفرما و انجام دهنده می باشد و باید هر دو به میزان بالایی به یکدیگر اعتماد داشته باشند.

اهمیت سئو در افزایش رتبه سایت و جذب ورودی های بیشتر می باشد

اهمیت سئو در افزایش رتبه سایت و جذب ورودی های بیشتر می باشد

هزینه یابی سئو بر اساس کلمه کلیدی

یکی از روش های هزینه یابی پروژه سئو، بر اساس کلمه کلیدی می باشد. در چنین حالتی، سئوکار با دریافت کلمه کلیدی و سنجش سختی آن به وسیله ی پارامتر های مختلف مانند ساختار سایت، قراردادی را انعقاد می کند. در چنین حالتی، سئوکار مطابق با قرارداد، اعلام می کند که طی مدت زمان مشخص، سایت را به رتبه ای مشخص و برتر در گوگل می رساند.

تخمین هزینه پروژه سئو بر اساس افزایش ترافیک سایت

یکی دیگر از روش های متداول و رایج در هزینه یابی پروژه سئو، افزایش میزان ترافیک سایت می باشد. در واقع در چنین حالتی، سئوکار این تضمین را به کارفرما می دهد که در مدت زمان مشخص، ترافیک ورودی یا بازدید کنندگان سایت را به میزان قابل توجهی، افزایش می دهد. به عنوان مثال، یک شرکت سئوکار، با انعقاد قراردادی، این تضمین را می دهد که ترافیک ورودی سایت را از 5 هزار کلیک در روز، به 20 هزار کلیک در روز برساند.

بهترین حالت هزینه یابی پروژه سئو

با بیان روش های مختلف در تخمین و هزینه یابی پروژه سئو، حال این سوال پیش می آید که کدام روش از سایر روش ها، بهتر و جذاب تر می باشد. با بررسی های مختلف، می توان به این نتیجه رسید که هزینه یابی و توافق بر اساس میزان خدمات ارائه شده، بهترین حالت برای هزینه یابی پروژه سئو می باشد. در واقع برای ارتقا و بهبود سئو سایت، سئوکار با آنالیز دقیق سایت، روش های بهبود را ارائه داده و برنامه ای مدون طراحی می کند. در چنین حالتی تمام کار ها با برنامه ریزی از پیش تعیین شده انجام می شود و معمولا هر بخشی، دارای هزینه ای نوشته شده می باشد. با انجام چنین کاری، چارچوب مشخصی از کار تعیین می شود و پیشرفت کار نیز مطابق با برنامه انجام می شود. البته که باید بدانید این برنامه به صورت یک شبه انجام نمی شود و برای دستیابی به موفقیت، باید صبور باشید.

کلام آخر

در انتها می خواهیم با گذر از مفهوم پروژه سئو، به بررسی میزان اهمیت سئو بپردازیم. سئو سایت، بسیار مهم و حیاتی می باشد و باعث بهتر و بیشتر دیده شدن سایت می شود. افزایش ترافیک و ورودی به سایت، باعث ایجاد فرصت های مناسب برای کسب و کار شده و به رونق کسب وکار، کمک شایانی می کند. در واقع سئو مجموعه ای از استراتژی ها می باشد که در راه رسیدن به هدف، به وجود آمده اند.

روش های زیادی در تخمین هزینه های پروژه سئو وجود دارد

روش های زیادی در تخمین هزینه های پروژه سئو وجود دارد

در واقع سئو می تواند باعث بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگری مانند گوگل شود. بنابراین اگر قصد دارید رتبه ی سایت خود را بهبود ببخشید و ورودی های بیشتری از گوگل دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به موضوع سئو سایت، توجه داشته باشید.

تاثیر عنوان در سئو سایت

تاثیر عنوان در سئو سایت

خلاصه مقاله:در بررسی های صورت گرفته بر روی عوامل موثر روی سئو سایت، سه عامل مهم دخالت دارند. چه خوب است از اعداد، کلمات پرسشی و ساده نویسی مدنظر قرار بگیرد.

سئو سایت کار یک روز و دو روز نیست! باید کاملاً همه چیز بررسی شود و یکی از موارد مهم تاثیر عنوان در سئو سایت است. عنوان مناسب سبب می شود تا همه چیز دقیق و درست پیش برود. یکی از جنبه های بسیار متداول که سبب می شود گوگل و کاربران به سراغ سایت شما بروند و ترافیک سایت شما بیشتر شود، عنوان جذاب و البته استاندارد است! حال چطور و چگونه؟

تاثیر عنوان در سئو سایت

تاثیر عنوان در سئو سایت

تاثیر عنوان در سئو سایت در یک نگاه

عنوان صفحه همان برچسبی است که برای یک صفحه سایت در نظر گرفته می شود. به زبانی ساده تر زمانی که ما اسم سایتی را در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنید، عناوین سایت ها به ما نمایش داده می شود. بنابراین در سئو سایت، عنوان اولین استارت محسوب می شود. عنوان ها موضوع محتوا را به کاربران نشان می دهند. از سوی دیگر عنوان مرتبط به کاربر اعلام می کند که محتوا در چه زمینه ای نوشته شده است. شاید بپرسید که عناوین کجا نمایش داده می شوند؟ همانطور که اشاره کوچکی کردیم، عناوین در تب یا نوار جستجو نمایش داده می شود. عنوان می بایست ساده اما تاثیر گذار باشد. کلمه کلیدی مرتبط سئو سایت بخش مهمی از عنوان را تشکیل می دهد.

تاثیر عنوان در سئو سایت روی صفحه نتایج جستجو نیز مشخص می شود. عنوان صفحه پس از بررسی به واسطه موتورهای جستجو در صفحه نتایج ظاهر می شود. در موتور جستجو گوگل برچسب عنوان مثل یک پیوند به رنگ آبی و به صورت متنی است. شما با کلیک روی آن وارد سایت مورد نظر می شوید. عناوین در سایت های خارجی نیز اهمیت خاص خود را دارند. منظور ما از سایت خارجی، سایتی است که سایت یا پست مورد نظر شما را در صفحه خود معرفی می سازد. این موضوع در شبکه های اجتماعی نیز ارزیابی می شود.

ارتباط عنوان با سئو سایت

ارتباط عنوان با سئو سایت

ارتباط عنوان با سئو سایت

ارتباطی که بین عنوان و سئو سایت دیده می شود مستقیم می شود. در واقع عناوین به شکل مستقیم روی CTR صفحه شما موثر هستند. عنوان اولین چیزی است که مخاطبان با آن برخورد می کنند. این موضوع به کاربر اعلام می کند که وارد سایت شما شود یا خیر. نوشتن عنوان به شکل استاندارد می تواند گام بسیار مهمی در سئو محسوب می شود. در واقع همینطور عناوین سبب اخذ صلاحیت از سوی موتورهای جستجو خواهند شد و در نهایت به تحریک احساس مخاطب منجر می شود. یعنی کاربر را به فکر فرو می برد.

3 ویژگی مهم برای یک عنوان ایده آل

در بررسی های صورت گرفته بر روی عوامل موثر روی سئو سایت، سه عامل مهم دخالت دارند. چه خوب است از اعداد در عنوان استفاده شود! مثلاً 5 تکنیک برای داشتن پوستی شفاف! چه خوب است که کلمات پرسشی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مثلاً ” آیا می دانید صبر میانبر موفقیت است؟”. در نهایت سادگی عنوان بسیار مهم است. استفاده از کلمات بسیار تخصصی در عناوین بی فایده است. همه مخاطبان شما سواد لازم برای کلمات مورد نیاز را ندارند. انتخاب کلمات درست برای عنوان یک رویکرد بسیار مهم برای سئو محسوب می شود. استفاده از کلمات پرسشی اعم از چرا، چطور و چگونه می توانید ذهن مخاطب را درگیر کند و دو مزیت مهم دارد. مزیت اول این است که به خواننده کمک می کند تا راحت تر بتواند جواب سوال خود را پیدا کند. به طور کلی در استفاده از موتور جستجو هدف اصلی این است که جواب سوالمان را پیدا کنیم. مزیت بعدی این است که حس کنجکاوی کاربر را تقویت می کند.

 

تاثیر نام شرکت یا برند در سئو سایت

عنوان ها بهترین مکان برای معرفی برند یا شرکت خاصی هستند. شاید تعجب کنید اما همیشه نباید نام برند یا شرکت خود را در عنوان ذکر کنید. در اصل این موضوع بر اساس نوع محتوای شما در نظر گرفته می کنید. بسیاری از افراد عادت دارند که همه عناوین خود را با نام برند یا شرکت خود ترکیب کنند. این مسیر بسیار اشتباه است و به سایت شما آسیب زیادی وارد می کند. برای صفحات اصلی می بایست از نام تجاری استفاده کنید. برای صفحات سرویس و همینطور فروش کالا نیاز است که نام تجاری پس از خطر تیره و در انتهای عنوان اضافه کنید. عنوان سئو شده قطعاً می تواند به رشد بهتر سایت کمک کند.

 

 

تعداد کاراکتر در عنوان بسیار مهم است!

بهرحال برای اینکه بتوانید سئوی سایت خود را به شکل کاملاً اصولی و حرفه ای دنبال کنید باید بدانید که چند کاراکتر برای عنوان مناسب است. گوگل عناوینی که بیش از 60 کاراکتر هستند را به صورت کامل نشان نمی دهد. گوگل دارای یک سری محدودیت های عرضی به میزان 600 پیکسل است. شما با استفاده از افزونه یواست سئوی سیستم مدیریت محتوا را به شکل کاملاً دقیق و درست پیش ببرید. دیدن پیش نمایش ها کمک می کند تا بتوانید مشکلات پیش رو را بررسی کنید.

 

کارهای زیر سایت شما را نابود می کند!

سئو سایت به واسطه انتخاب عنوان مهم یک موضوع بسیار مهم است. یک سری اشتباهات رایج در عنوان نویسی وجود دارد که باید به دقت ارزیابی شود. مثلاً استفاده از عناوین خیلی طولانی که موتور جستجو نتواند آن را به شکل کامل به کاربر نشان دهد، خود نوعی نقطه ضعف است. بنابراین طومار نویسی برای عنوان سایت بی معنی است. از سوی دیگر استفاده از عناوین خیلی کوتاه که اطلاعات کامل و مشخصی ارائه نمی دهد نیز مشکل ساز است. در هر صورت اطلاعات عناوین شما باید کامل و مفید باشد. عناوین تکراری موتور جستجوی شما را گمراه می کنند و رتبه بندی و سئو نیز مشکل ایجاد می کنند. عنوان خود را از چندین نظر بررسی کنید و سپس اقدام به ثبت آن نمایید.

چطور عنوان بنویسیم؟

چطور عنوان بنویسیم؟

چطور عنوان بنویسیم؟

برای اینکه سئو سایت توسط عنوان نویسی استاندارد صورت بگیرد باید چند موضوع مهم را ارزیابی کنید. موضوع اول این است که بدانید قرار است چه عنوانی بنویسید و عنوان شما بر چه اساسی دنبال شود. عنوان شما باید سئو پسند باشد. یعنی رویکرد رقابتی داشته باشد. از سوی دیگر نیاز است که بهینه سازی عناوین به دقت صورت بگیرد. اصول عنوان نویسی یک مزیت رقابتی محسوب می شود و نرخ کلیک سایت را افزایش می دهد. اگر بتوانید اصل غافلگیری را در عنوان خود اجرا کنید بسیار مهم خواهد بود. بهتر است چک لیست قابل قبولی برای عنوان نویسی در نظر بگیرید. چک لیست های شما کمک می کند تا بتوانید شرایط را بهتر بسنجید. اگر سایت شما فروشگاهی است، اعلام اعداد و ارقام تخفیف در عنوان خود یک مشخصه مهم محسوب می شود. اگر سایتی دارید که از نظر محتوا متفاوت ارزیابی شده است می بایست به نوعی در عنوان خود مخاطب را متوجه ایم تمایز کنید.

تاثیر عنوان در سئو سایت

تاثیر عنوان در سئو سایت

عناوینی که با مقداری اغراق همراه هستند می توانند تا حدودی مناسب باشند. به طور کلی هر چه عنوان شما با آنچه در ذهن نویسنده است، نزدیکتر باشد، سئوی سایت قوی تر پیش می رود. اصول عنوان نویسی یک مزیت رقابتی محسوب می شود. نرخ کلیک سایت بر اساس شرایط قابل توجهی افزایش می یابد. یعنی اگر عنوان نویسی به طور دقیق صورت بگیرد مسیر رشد نیز فراهم می شود. در نوشتن عنوان بهتر است در ابتدا کلمه کلیدی خود را سرچ کنید تا عناوین سایت های دیگر به شما نمایش داده شود. هرچه نمایش عناوین بهتر صورت بگیرد شرایط بهتر خواهد بود. تجزیه و تحلیل محتوا با سنجش معیارهای درست و اساسی به خوبی فراهم می شود. نرخ کلیک سایت خود یک مکانیزم بسیار اثربخش است و می تواند شرایط را بهبود دهد.

 

 

 

آشنایی با پیش نیاز های سئو سایت

خلاصه مقاله:پیش نیاز های سئو سایت از جمله مقوله های مهم برای مدیران وب سایت ها می باشد. از همین رو آشنایی با این موارد الزامی است.

پیش نیاز های سئو سایت از جمله مقوله های مهم برای مدیران وب سایت ها می باشد. اگر شما یا مفاهیم و پیش نیاز های سئو آشنا شوید، به راحتی می توانید  سایت را به رتبه خوبی برسانید. اما ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص پیش نیاز های سئو سایت صحبت نموده و تاثیرات آن بر روی سایت را بررسی نماییم.

پیش نیاز های سئو سایت

پیش نیاز های سئو سایت

سئو سایت چیست؟

قبل از اینکه به سراغ پیش نیاز های سئو سایت برویم لازم است تا در گام اول با معنای سئو سایت آشنا شویم. باید در نظر داشت که در لاتین سئو مخفف SEARCH ENGINE OPTIMIZATION می باشد. در لغت می توان برای این عبارت، معنای بهینه سازی موتورهای جستجو را در نظر گرفت. اما به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که سئو دارای قوانین و قواعد بسیاری است که رعایت آنها موجب می شود تا سایت شما در جایگاه بهتری از دید موتورهای جستجوگر گوگل قرار گیرد.

البته گفتنی است که سئو سایت مبحث بسیار پیچیده و گسترده ای است. از همین رو جهت آشنایی با تک تک موارد آن باید زمان زیادی صرف شود.

پیش نیاز های سئو سایت و هر آنچه که باید بدانید:

حال آنکه می دانید، سئو سایت چیست، قبل از اینکه بخواهید سایت خود را از دید موتورهای جستجوگر بهینه نمایید لازم است تا با پیش نیاز های سئو سایت آشنا شوید. این موارد در زیر به صورت کامل لیست شده اند:

بتوانید با کامپیوتر به خوبی فعالیت نمایید:

سئو سایت نیاز به مهارت حرفه ای کار با کامپیوتر دارد. هرچقدر که شما به صورت تئوری با مفاهیم سئو آشنا باشید، اما باز هم برای پیاده سازی آنها برای سایت خود نیاز به تخصص کار با کامپیوتر دارید. از همین رو بیان می شود که افراد حداقل دارای مدرک ICDL باشند. اشخاص باید بتوانند با مرورگر های مختلف فعالیت نمایند، آنها را شخصی سازی کرده و افزونه های مناسب را بر روی مرورگر نصب کنند. همچنین توصیه می شود تا به خوبی مهارت کار با ورد و اکسل را فرا بگیرید. زیرا برای مدیریت داده ها این نرم افزار ها بسیار کارآمد خواهند بود.

در بحث سئو سایت با مفاهیم HTML آشنایی ضمنی و محدود داشته باشید:

همانگونه که پیش تر نیز بیان شد، در بحث سئو سایت مفاهیم گسترده و زیادی وجود دارند. یکی از این پارامترهای مهم، کد های HTML هستند که در سایت بکار می روند. البته خاطرنشان می شود که نیاز نیست شما در مورد تمام کدها و نحوه فعالیت آنها دانش داشته باشید بلکه آشنایی کلی با عملکرد و دستورات آنان بسیار مفید خواهد بود. به عبارت دیگر می توانید انواع تگ های HTML را فرا بگیرید و اهمیت آنها را برای موتورهای جستجو بررسی نمایید. گفته می شود که سئو کارهای حرفه ای به صورت کاملا تخصصی بر روی مبحث  تگ های HTML اشراف دارند.

با اصطلاحات و واژگان رایج آشنا شوید:

طبیعتا یکی از پیش نیاز های سئو سایت، آشنایی با لغات و اصطلاحات رایج است. اگر شما یک سئو کار باشید اما با واژه هایی چون هاست و دامنه آشنایی نداشته باشید، به ضرر شما خواهد بود. خوشبختانه امروزه منابع غنی در سطح اینترنت وجود دارند که می توانند در این حوزه اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهند.

یکی از پیش نیاز های سئو سایت، آشنایی با CMS خاص است:

خوشبختانه تالار های گفتگو و انجمن های تخصصی در این حوزه می توانند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند. به عنوان یک سئو کار توصیه می شود تا یک سیستم مدیریت محتوای خوب را انتخاب نمایید. سپس آن را نصب نموده و اقدام به بهینه سازی کنید. در حال حاضر CMS های بسیاری همانند وردپرس، جوملا، دیتالایف و … وجود دارند. اما این بین وردپرس سهم بیشتری را در بازار به خود اختصاص داده است.

پیش نیاز های سئو سایت کدام موارد است

پیش نیاز های سئو سایت کدام موارد است

با تولید محتوا و تکنیک های آن آشنا شوید:

بسیاری از افراد فکر می کنند که با راه اندازه یک قالب خوب و بهینه می توانند سایت خود را به جایگاه خوبی برسانند. اما باید توجه نمود که تولید محتوا یکی از ارکان مهم در بحث سئو سایت است. به عنوان مدیر وب سایت و سئو کار باید رقبای خود را بشناسید. نیاز مخاطبان خود را درک کنید و بتوانید با تولید محتوایی خوب و کارآمد به سوالات و نیازهای آنان پاسخ دهید.

به صورت کلی توصیه می شود تا حتما در بحث پیش نیاز های سئو سایت، حتما از قبل برای خود یک وبسایت داشته باشید و سعی نمایید تا تمام فعالیت آن را از صفر تا صد انجام دهید. با این کار خواهید توانست تا مفاهیم مربوطه را بهتر درک نمایید.

چرا باید با سئو سایت و مفاهیم آن آشنا شویم؟

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که چرا سئو سایت تا این میزان دارای اهمیت است؟ قطعا قبول دارید که در حال حاضر اکثر افراد بیشتر زمان خود را در فضای مجازی سپری می نمایند. از همین رو کسب و کارهای آنلاین رونق بهتری دارند. با جستجو در گوگل، اغلب چند لینک اول مورد توجه قرار می گیرد و تنها عده محدودی هستند که ترجیح می دهند برای یافتن جواب پاسخ خود به صفحات و لینک های آخر رجوع کنند. از همین رو بیان می شود که اگر وب سایت شما بتواند در رتبه های برتر قرار گیرد، شانس دیده شدن آن بیشتر است.

باید در نظر داشت که در بحث مدیریت سایت، به دست آوردن ترافیک ارگانیک، یک دارایی ارزشمند است. در واقع گوگل و سایر موتورهای جستجو برای اینگونه نتایج ارزش بالایی قائل می شوند. اگر سایت شما بتواند به این جایگاه دست یابد، احتمال دیده شدن سایت، افزایش بازدید، بالا رفتن سود و … وجود دارد. تحقیقات اخیر نشان می دهد، قرار گرفتن در لینک های برتر موجب می شود تا سایت شما 20 برابر سود و ارزش بیشتر نسبت به سایت های دیگر به دست آورد.

 

در بحث سئو، حتما به مبحث سئو کلاه سفید و کلاه سیاه دقت داشته باشید:

یکی از مباحثی که در موضوع پیش نیاز های سئو سایت، توجه به آن الزامی است، سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه است. سئو کلاه سفید از مجموعه تکنیک های کاربردی تشکیل شده است که تمام تلاش آنها رسیدن به رتبه های برتر با در نظر گرفتن قوانین موتورهای جستجو است. این تکنیک ها زمانبر می باشند اما تاثیرات بیشتر و بهتری بر روی سایت می گذارند. در مقابل سئو کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه قرار دارد که متاسفانه برخی از افراد برای رسیدن به نتیجه های زود بازده و گذرا از آنها استفاده می نمایند. آنها با انجام این فعالیت ها موتورهای جستجو را دور می زنند.

شاید فعالیت آنها موجب دیده شدن سایت در بازه زمانی کوتاهی شود اما باید بیان داشت که در بلند مدت تاثیرات منفی از خود نشان می دهد. اگر ربات های موتور جستجو اینگونه فعالیت ها را کشف نمایند، وب سایت شما را جریمه می نمایند و به راحتی رتبه و جایگاه خود را از دست خواهید داد.

جمع بندی:

با توجه به موارد عنوان شده در بالا می توان بیان داشت که مبحث پیش نیاز های سئو سایت در بحث مدیریت و نگهداری یک وب سایت اهمیت بالایی دارد. از همین رو نیاز است تا قبل از آغاز به انجام فعالیت های سئوی حرفه ای تمام این موارد را بررسی نمایید و با آنها آشنایی داشته باشید.

 

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

خلاصه مقاله:این متن با هدف پاسخ به سوال «چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟» نگارش شده است. در آن برای این مسئله، راه حل‌هایی ارائه شده است.

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

بسیاری از ما سایت داران، مرتب از خود می‌‌پرسیم که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم. دلیل این دغدغه این است نرخ کلیک یکی از شاخص‌های مهم در بازاریابی آنلاین است. این شاخص، بیانگر میزان کلیک کاربران بر روی محتوای تبلیغاتی‌ شماست. با کمک آن، می‌توانید عملکرد کلمات کلیدی و تبلیغات خود را ارزیابی و اندازه‌گیری کنید. تنها زمانی که بر روی دیدگاه‌های شما کلیک می‌شود می‌توانید با اطمینان بگویید که در استراتژی‌های بازاریابی خود موفق هستید. به طور کلی نرخ کلیک پایین به این معنی است که چیزی اشتباه است.

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

نرخ کلیک به معنی درصدی از افراد است که یک صفحه وب را مشاهده و روی یک آگهی خاص در آن کلیک می‌کنند. این درصد، میزان موفقیت یک تبلیغ در جلب توجه بازدیدکنندگان را اندازه گیری می‌‌کند. CTR برای تبلیغات پولی ( در گوگل یا فیسبوک)، بازاریابی ایمیلی، صفحات فرود، پست‌های وبلاگ و همچنین برای سئو سایت اعمال می‌شود. هرچه CTR شما بیشتر باشد، تبلیغ شما در ایجاد علاقه در کاربران موفق تر بوده است.

 

آیا نرخ کلیک بالا همیشه به معنی موفقیتِ تبلیغات است؟

افزایش نرخ کلیک و داشتن نرخ کلیک بالا، همیشه به این معنی نیست که تبلیغات یا ایمیل‌های شما موثر بوده اند. اگر تبلیغات شما به‌خوبی هدف‌گذاری نشده باشند، تمام آن کلیک‌ها ممکن است به جایی نرسند. بنابراین ممکن است علیرغم هزینه‌های زیادی که برای تبلیغات کلیکی انجام داده اید موفقیت ناچیزی در کمپین‌های تبلیغاتی خود بدست بیاورید. پس باید تلاش کنید افزایش نرخ کلیک با ارتقای نرخ تبدیل (conversion rate) نیز همراه باشد.

 

چگونه نرخ کلیک را محاسبه کنیم؟

برای موفقیت در افزایش نرخ کلیک باید بدانید این شاخص، چگونه محاسبه می‌شود. نرخ کلیک از فرمول ساده زیر محاسبه می‌‌شود. در این فرمول منظور از تعداد بازدید Impression یا میزان حضور تبلیغ شما در صفحات گوگل است. حتی اگر تبلیغ شما در انتهای صفحه باشد و کاربر، آن را مشاهده نکند یک حضور یا بازدید برای تبلیغ شما لحاظ می‌‌شود.

× 100 (تعداد بازدید /تعداد کلیک) = CTR

به عنوان مثال فرض کنید روی یک تبلیغ آنلاین پس از 2000 بار ارائه، 100 بار کلیک شده باشد. با ضرب نتیجه تقسیم این دو عدد در 100، نرخ کلیک 0. 5 درصد به دست می‌‌آید.

CTR = [(100 / 2000) × 100] = 5. 0٪

 

چرا نرخ کلیک، اهمیت زیادی دارد؟

قبل از پاسخ به این سوال که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم، به طور خلاصه، به دلایل اهمیت نرخ کلیک می‌پردازیم.

– CTR نشان می‌‌دهد که آیا بازدیدکنندگان به سرفصل‌ها، عناوین، توضیحات و موارد دیگر آگهی شما پاسخ می‌‌دهند یا خیر.

– CTR بینشی در مورد مخاطب هدف شما، درک هدف جستجو و موارد دیگر ارائه می‌‌دهد.

– CTR بر عملکرد تلاش‌های سئو سایت و تبلیغات پولی شما تأثیر می‌گذارد.

– CTR بر امتیاز کیفیت (quality score) شما در پلتفرم‌های تبلیغاتی ای همچون Google Ads و META تأثیر می‌گذارد.

 

افزایش نرخ کلیک، بر عملکرد تلاش‌های سئو سایت و تبلیغات پولی تأثیر می‌گذارد

افزایش نرخ کلیک، بر عملکرد تلاش‌های سئو سایت و تبلیغات پولی تأثیر می‌گذارد

چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟ 6 روش افزایش CTR

در ادامه راه حل‌هایی که برای پاسخ به سوال «چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟» ارائه می‌‌شود. این راه حل‌ها عبارتند از:

 

برای افزایش CTR، مخاطبان خود را بشناسید

برای افزایش نرخ کلیک، باید همیشه تحقیقات کافی در زمینه جمعیت شناختی و پرسونای هدف داشته باشید. به عبارت دیگر باید مخاطبان تبلیغات خود را به خوبی بشناسید. اگر شخصیت هدف خود یا لا اقل ویژگی‌های جمعیتی آن را درک کنید، نیمی ‌‌از کار تبلیغاتی شما انجام شده است. اگر فکر می‌‌کنید به اندازه کافی مخاطبان خود را می‌‌شناسید باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید.

– مخاطب هدف شما از چه زبانی استفاده می‌‌کند؟

– آنها چه مشکلات مشترک و انتظاراتی دارند؟

– انگیزه بیشتر آنها برای خرید چیست؟

– مناسب‌ترین زمان‌ها در طول روز، ماه یا سال برای جستجوی شما توسط مخاطبانتان چه زمان‌هایی است؟

به منظور افزایش CTR، تیترها یا همان عناوین تبلیغاتی خود را بهینه کنید.

بهینه سازی تیتر‌های تبلیغاتی، نقش مهمی‌‌در افزایش نرخ کلیک شما دارند. زیرا اولین چیزی که هر کسی به آن توجه می‌‌کند تیترهای شما هستند. پس توصیه می‌‌شود آنها را به چیزی زیباتر تبدیل کنید. اگر تیتر شما فوراً مخاطبان را به کلیک کردن ترغیب نمی‌کند، به احتمال زیاد هیچ چیز دیگری نیز نمی‌‌تواند این کار را انجام دهد. هنگام تلاش برای ایجاد یک عنوان جذاب، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

– تیترها را کوتاه و شیرین نگه دارید.

– روی انتقال یک پیام اصلی در تیتر‌ها تمرکز کنید.

– در صورت امکان از کلمات کلیدی هدف در ابتدای عنوان استفاده کنید.

– از عبارات و جمله بندی احساسی استفاده کنید

– از تیترهای مختلف استفاده کنید.

یکی از راه های افزایش CTR، استفاده از عناوین مناسب در آگهی های تبلیغاتی است

یکی از راه های افزایش CTR، استفاده از عناوین مناسب در آگهی های تبلیغاتی است

هنگامی ‌‌که چندین عنوان را در ذهن دارید، می‌‌توانید آنها را در سایت Coschedule Headline Analyzer وارد کنید. این سایت می‌‌تواند به شما کمک کند یک عنوان جذاب و قانع کننده ایجاد کنید و مشتریان بالقوه را به کلیک تشویق کنید.

برای افزایش نرخ کلیک، محتوای جذاب ایجاد کنید

فراموش نکنید که محتوای تبلیغاتی شما قوی ترین ابزار برای افزایش نرخ کلیک است. بنابراین، یک محتوای تبلیغاتی موثر باید جذاب، کارآمد و از نظر احساسی، قوی باشد. برخی از نکات مهم برای نوشتن محتوای تبلیغاتی جذاب عبارتند از ساده نگه داشتن آگهی به طوری که هر کسی بتواند به سرعت متوجه شود. همچنین باید از اعداد و پیشنهادهای تخفیف، هم در سرفصل‌ها و هم در آگهی تبلیغاتی استفاده شود. علاوه بر این، مطمئن شوید که محتوای تبلیغاتی شما با مخاطبان شما مرتبط است و بر نیازهای آنها تاکید دارد. اگر می‌‌خواهید مخاطبان شما روی تبلیغ شما کلیک کنند، باید یک نسخه تبلیغاتی متناسب با علایق و نیازهای آنها ایجاد کنید.

برای افزایش CRT از دکمه‌های فراخوان مناسب و قوی استفاده کنید.

دکمه‌های فراخوان نقش مهمی ‌‌در افزایش CTR دارند. این دکمه‌ها سبب ارتقای تعامل مخاطب با محتوای شما می‌‌شوند. یعنی اینکه به خوبی افراد را به کلیک بر روی تبلیغات شما سوق می‌‌دهند. دکمه‌های فراخوان همان عبارات قابل کلیک در محتوای تبلیغاتی شما هستند. مثلا وقتی در پایان تبلیغ خود می‌‌نویسید «اکنون خرید کنید» در واقع یک دکمه فراخوان ایجاد کرده اید. دکمه‌های فراخوان باید مرتبط با هدف شما از کلیک‌ها باشند. مثلا اگر می‌خواهید شخصی برای کسب اطلاعات بیشتر با کسب و کار شما تماس بگیرد، «اکنون تماس بگیرید» گزینه ای بهتر از «وارد شوید» است.

برای افزایش CTR از افزونه‌ها و علایم تبلیغاتی استفاده کنید

فرم اصلی تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک به شما اجازه نمی‌‌دهد اطلاعات زیادی اضافه کنید. اما می‌‌توانید با استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی، تبلیغات خود را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید. این علایم به شما امکان می‌‌دهند اطلاعات بیشتری در تبلیغات خود بگنجانید. علامت تماس، مکان و میزان بازدید و… همگی جزو این علایم هستند که شانس کلیک خوردن آگهی‌ها را افزایش می‌‌دهند.

استفاده از علایم تبلیغاتی، می‌تواند سبب افزایش نرخ کلیک شود

استفاده از علایم تبلیغاتی، می‌تواند سبب افزایش نرخ کلیک شود

برخی از کلمات کلیدی را در کمپین تبلیغاتی خود، استثنا کنید

یکی دیگر از روش های افزایش نرخ کلیک، استثنا کردن کلمات است. این کار به شما این امکان را می‌‌دهد که عبارات خاصی را در جستجوها حذف کنید. به عبارت دیگر با این کار می‌‌توانید فقط بر روی کلمات کلیدی ای که برای مشتریانتان اهمیت دارد تمرکز کنید. برای مثال، فرض کنید شما یک خرده‌فروش بازی‌های آنلاین و پولی هستید. یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرده‌اید که کلمه کلیدی «بازی» را هدف قرار می‌دهد. می‌توانید کاری کنید کاربرانی که به دنبال بازی رایگان هستند شما را پیدا نکنند. تنها کافیست کلمه «رایگان» را به استثناهای کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید. با این کار، تبلیغ شما دقیقا برای مخاطبان هدفتان نمایش داده می‌شود و نرخ کلیک شما افزایش می‌‌یابد.

 

کلام آخر

سوال اصلی این متن این بود که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟. با اشاره به چند روش، تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود. اکنون همه ما بهتر می‌‌دانیم که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم. منتها این موضوع، به تنهایی کافی نیست. زیرا CTR یک شاخص متغیر است. شما باید به طور مداوم آن را زیر نظر داشته باشید. فقط به این دلیل، که اکنون یک CTR بالا دریافت می‌کنید، به این معنی نیست که وضعیت برای همیشه همینطور باقی خواهد ماند. مطمئن شوید که به طور منظم بر CTR، نظارت دارید تا متوجه هر گونه تغییر قابل توجه در این شاخص شوید. تنها در این صورت است که می‌توانید نرخ‌های کلیک بالا را برای مدت‌های طولانی حفظ کنید.