مهمترین نکات پیرامون عکاسی محصولات برای اینستاگرام

خلاصه مقاله:توجه به نکات و راهکارهای کلیدی پیرامون عکاسی محصولات برای اینستاگرام، میتواند مخاطبان بیشتری را به محصول شما جذب و آنها را به خرید آن ترغیب کند.

اهمیت توجه به عکاسی محصولات برای اینستاگرام

امروزه اینستاگرام به دلیل برخورداری از آمار بالای مخاطبین، به بستر مناسبی جهت فروش محصولات بدل شده است. این امر سبب شده تا بسیاری از شرکت ها و افراد، علاقمند به فروش کالای خود از طریق این بستر باشند. اگر به طور جدی می خواهید در این حیطه وارد شوید باید بدانید، ضرورت دارد که شما عکس مناسب و با کیفیتی از محصول خود را به نمایش بگذارید. توجه داشته باشید که عکاسی محصولات برای اینستاگرام، باید بسیار خلاقانه و هوشمندانه انجام شود. عکس کالا باید به گونه ای گرفته شود که قدرت تاثیرگذاری بالایی بر مخاطب داشته باشد و بتواند او را به خرید محصول شما ترغیب نماید.

توجه داشته باشید که مخاطبان شما در فضای اینستاگرام تمایل دارند، با تمامی جزییات و مشخصات محصول شما آشنا شوند. بنابراین شما باید استراتژی های متنوعی جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام داشته باشید، تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب و به فروش بالاتری دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که معرفی محصول به مخاطب پایان کار نیست بلکه، شما می بایست از عکاسی تبلیغاتی نیز جهت بازنشر هر چه بیشتر محصول خود در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید. به جهت اهمیت این موضوع، در ادامه برخی نکات و راهکارهای کلیدی پیرامون این موضوع را شرح خواهیم داد.

لزوم جدی گرفتن عکاسی محصولات برای اینستاگرام

لزوم جدی گرفتن عکاسی محصولات برای اینستاگرام

لزوم جدی گرفتن عکاسی محصولات برای اینستاگرام

عکاسی محصولات برای اینستاگرام از آنجایی ضرورت دارد جدی گرفته شود که، تصاویر به خصوص در بستری چون اینستاگرام که مبتنی بر ویدیو و تصویر است، گویای همه چیز هستند و قدرت تاثیر گذاری بالایی بر مخاطب دارند. بررسی ها نشان می دهد که، مخاطبان در فضای اینستاگرام بیشتر جذب تصاویر با کیفیت و جذاب میشوند. از این رو اگر شما میخواهید در بحث فروش اینستاگرامی به نتیجه ی مطلوبی دست پیدا کنید، باید روی عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید. توجه داشته باشید که چشم دریچه ی ذهن مخاطب است و اگر بتوانید نگاه او را مجذوب محصول خود کنید، میتوانید به خرید او امیدوار باشید.

دقت داشته باشید که حتی کمپانی های بزرگ و شناخته شده ی دنیا نیز، سرمایه گذاری های کلانی در بحث عکاسی تبلیغاتی محصولات خود انجام می دهند و از این طریق توانسته اند آمار فروش خود را چندین برابر افزایش دهند. با کمی تحقیق در می یابید که تمامی شرکت های مطرح دنیا نیز، اکانت های اینستاگرامی دارند و عکس محصولات خود را نه تنها در بستر وب سایت بلکه، در صفحات اختصاصی اینستاگرام خود نیز جهت مشاهده ی عموم قرار می دهند. عکس های منتشر شده در صفحات اینستاگرامی این شرکت ها از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است و در ثبت عکس ها از رنگ های جذاب و دیزاین های چشمگیر استفاده شده است. این امر نشانگر توجه بالای این کمپانی ها به عکاسی محصولات برای اینستاگرام می باشد. بنابراین ضرورت دارد که، بحث عکاسی محصولات حتی در فضای اینستاگرام نیز بسیار جدی گرفته شود.

روی عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید تا فروش موفق تری داشته باشید.

روی عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید تا فروش موفق تری داشته باشید.

نکاتی پیرامون ورود به عرصه ی عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی فرآیند چندان پیچیده ای ندارد و تنها با فراهم کردن برخی مقدمات و خرید تجهیزات ضروری، میتوانید بدون نگرانی و تردید به این عرصه وارد شوید. اگر بودجه ی کافی برای این مقوله در اختیار دارید، میتوانید فرد متخصصی را جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام خود به خدمت بگیرید. این امر سبب میشود که، عکاسی محصولات شما حرفه ای تر انجام شود و در نتیجه عکس های جذابتری به ثبت برسد.

اگر علاقمند به صرف هزینه ی کمتری هستید، میتوانید با خرید تجهیزات عکاسی و گذراندن برخی دوره ها یا آموزش های مجازی، خودتان عکاسی تبلیغاتی محصولات خود را انجام دهید. در این مورد نیز اگر در ثبت عکس ها و طراحی لوکیشن ها خلاقیت و ظرافت به خرج دهید، قطعا عکس های زیبایی را خواهید گرفت. اکنون شاید برایتان جای سوال باشد که چه تجهیزاتی جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام مورد نیاز هست؟. به همین دلیل در ادامه تجهیزات لازم را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تجهیزات مورد نیاز جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام

مهمترین تجهیزاتی که برای شروع عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی محصول به آن نیاز دارید، شامل موارد زیر می باشد:

  • دوربین عکاسی یا گوشی موبایل
  • فضایی با پس زمینه ی تک رنگ
  • لوازم نورپردازی
  • سه پایه ی قابل تنظیم

توجه داشته باشید که ضرورتی ندارد در همان ابتدای کار، این تجهیزات را از بهترین و با کیفیت ترین برندها تهیه کنید. میتوانید کار خود را با تجهیزاتی میان رده آغاز کنید و همسو با پیشرفت کار، لوازم عکاسی خود را مدرن تر و پیشرفته تر کنید. همچنین میتوانید در ادامه، از تجهیزات دیگری که به جذاب تر شدن عکس تبلیغاتی شما کمک میکنند نیز، استفاده نمایید. درست است که استفاده از تجهیزات با کیفیت برای عکاسی اهمیت بالایی دارد اما، به تنهایی نمیتواند نتیجه ی مطلوبی را رقم بزند. آنچه که میتواند محصول شما را به کانون توجه مخاطبان تبدیل کند، داشتن ایده های خلاقانه و سوژه های جذاب جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام و برخی نکات کلیدی دیگر است که، در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام، از ایده های خلاقانه و سوژه های جذاب استفاده کنید.

جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام، از ایده های خلاقانه و سوژه های جذاب استفاده کنید.

نکات و فوت و فن های کلیدی جهت عکاسی اینستاگرامی محصول

توجه به سلیقه و علاقه ی مخاطب

لازمه ی یک عکاسی تبلیغاتی موفق، شناخت سلیقه و علایق مخاطب محصول می باشد. شما باید بدانید که چه چیز میتواند مخاطب شما را به وجد بیاورد. برای درک هر چه بیشتر علایق مخاطب، میتوانید خود را جای او بگذارید و ببینید برای آنکه متقاعد به خرید یک محصول شوید، باید چه مقدماتی فراهم باشد. به عنوان نمونه، مخاطبان به ویژه در فضای اینستاگرامی تمایل دارند به جای عکس های ژورنالی، عکس های واقعی خود محصول را در زوایای متفاوتی ببینند. بنابراین شما میتوانید ضمن عکاسی محصولات برای اینستاگرام، عکس های جذابی در زوایای متنوع تهیه کنید و به صورت چند اسلایدی در صفحه ی اینستاگرامی خود قرار دهید.

 

عکاسی در محیطی با نور مناسب

از دیگر نکات مهمی که به هنگام عکاسی محصولات برای اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید این است که، محیط عکاسی از نور کافی و مناسب برخوردار باشد. از این جهت که هر چقدر نور محیط عکاسی بیشتر باشد، رنگ محصول در عکس به واقعیت نزدیکتر خواهد بود. این امر یکی از کلیدی ترین نکاتی است که، باید ضمن عکاسی تبلیغاتی به آن توجه داشته باشید. به این دلیل که مخاطب قطعاً تمایل دارد به جای رنگ های شارپ و غیر واقعی، رنگ واقعی محصول شما را ببیند. ارائه ی تصویری نزدیک به واقعیت نه تنها سبب جلب اعتماد مخاطب شما خواهد شد بلکه، احتمال مرجوعی کالا و بروز نارضایتی مشتریان را کاهش می دهد. به این منظور میتوانید از نور طبیعی محیط یا لوازم نورپردازی چون؛ فلاش های حرفه ای یا رینگ لایت ها بهره بگیرید.

مخاطب قطعاً تمایل دارد به جای رنگ های شارپ و غیر واقعی، رنگ واقعی محصول شما را ببیند.

مخاطب قطعاً تمایل دارد به جای رنگ های شارپ و غیر واقعی، رنگ واقعی محصول شما را ببیند.

عکاسی در فضایی با پس زمینه ی سفید یا تک رنگ

اگر فضایی که در آن عکاسی صنعتی انجام می دهید پس زمینه ی مناسبی داشته باشد، محصول شما را به نحوی هوشمندانه از محیط اطراف متمایز میکند. این کار محصول شما را بیشتر در مرکز توجه مخاطب قرار خواهد داد. همچنین استفاده از پس زمینه ی تک رنگ این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که، بک گراند محصول را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به هر زمینه ی دلخواه دیگر تغییر دهید.

 

استفاده از لنزهای با وضوح تصویر بالا جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام

استفاده از لنزهای دوربین با وضوح تصویر بالا، به ثبت تصاویر با کیفیت کمک شایانی خواهد کرد. این امر همچنین سبب میشود، تا مخاطب بتواند جنس و طرح محصول شما را به وضوح در عکس مشاهده کند. این مورد یکی از موثرترین نکاتی است که، میتواند مخاطب را نسبت به خرید محصول شما متقاعد نماید. توجه داشته باشید که برای ثبت عکسی با زاویه ی مناسب میتوانید، از سه پایه عکاسی نیز بهره ببرید. توجه به تمامی موارد و نکات ذکر شده در بالا میتواند، به حصول نتایج موفقیت آمیزتری از عکاسی محصولات برای اینستاگرام منجر شود.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *