مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
آیا می دانید رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟
خلاصه مقاله:خیلی از کسب و کارها علاقه دارند بدانند رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ به همین خاطر در این مطلب به بررسی مزایای رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی خواهیم پرداخت.
آیا می دانید رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟
عکاسی تبلیغات به عنوان یکی از زیر شاخه های عکاسی صنعتی شناخته می شود. این نوع از عکاسی متداول ترین و مناسب ترین روش برای تبلیغ کالاها و خدمات مختلف می باشد. در عکاسی تبلیغاتی امکان دارد برندها برای جذاب تر نشان دادن محصول خود، آنها را کمی اغراق شده به تصویر بکشند. این عکس ها علاوه بر داشتن کیفیت، باید جذاب، سرگرم کننده و چشم نواز باشند. به همین خاطر عکاس های تبلیغاتی باید قادر باشند به شکل همزمان از اشکال مختلف هنری استفاده کنند. یک عکاس تبلیغاتی باید آگاهی خوبی از علایق، سلایق و خواسته های مصرف کنندگان داشته باشد. تا با استفاده از آنها بتوانند تصویری ثبت کنند که حاوی اطلاعات جذابی برای مصرف کنندگان باشد.
آشنایی با مفهوم رزولوشن
برای اینکه بدانید رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ باید ابتدا با مفهوم آن آشنایی پیدا کنید. قطعا کلمه رزولوشن بارها به گوش همگی ما خورده است. این واژه تنها در مورد هنر عکاسی به کار گرفته نمی شود. بلکه این واژه در مورد محصولات الکترونیکی و دیجیتال مختلفی همچون لپ تاپ، تلویزیون، مانیتور، تلفن همراه و غیره نیز به کار برده می شود.
به بیان ساده منظور از رزولوشن، تعداد پیکسل هایی است که برای ایجاد یک تصویر در کنار هم قرار گرفته اند. پیکسل خانه های بسیار کوچکی می باشد که در کنار هم قرار می گیرند تا تصاویر مختلف را به نمایش بگذارند. حالا هر چقدر که تعداد پیکسل های به کار رفته در یک تصویر بیشتر و ابعاد آن کوچک تر باشد، رزولوشن آن تصویر بالاتر است. منظور از رزولوشن در عکاسی نیز وجود میلیون ها پیکسل است که موجب به وجود آمدن یک حسگر عکس در دوربین دیجیتال می گردد. هر یک از این پیکسل ها تا حد زیادی یک مربع حساس به نور محسوب می شوند.
به بیان ساده تر هر پیکسل به اندازه گیری و ثبت نوری می پردازد که به آن تابیده می شود. وضوح تصویر یا همان رزولوشن کمک می کند تا الگوها، بافت های ریز تصاویر و جزئیات عکس به راحتی درک شوند.
به طور کلی عوامل مختلفی در موفقیت عکاسی تبلیغاتی نقش دارند که یکی از آنها کیفیت تصاویر گرفته شده است. از همین رو در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟
مزایای رزولوشن بالا در عکاسی تبلیغاتی
دنیای مدرن کسب و کارهای بزرگ و کوچک امروزی، بدون شک موفقیت خود را از طریق عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به دست آورده اند. همانطور که پیشتر نیز بیان کردیم، عکاسی تبلیغاتی با کیفیت، میل و رغبت مشتریان برای استفاده از خدمات یا تهیه یک محصول را بیشتر می نماید.
وضوح تصویر و نمایش جزئیات آن تا حد بسیار زیادی وابسته به رزولوشن عکس می باشد. ناگفته نماند که رزولوشن عکس ها تنها عامل مشخص کننده کیفیت تصویر نیستند. اما رزولوشن ابتدایی ترین و راحت ترین روش تشخیص کیفیت عکس می باشد.
در پاسخ به این سوال که رزولوشن در عکاسی تبلیغاتی چه تاثیری دارد؟ باید گفت که استفاده از رزولوشن بالا در عکاسی تبلیغاتی باعث می شود تا نظر بیننده به تصویر جذب گردد. به این صورت مخاطبان با جزئیات محصولات یا خدمات درگیر می شود. همین جلب توجه و درگیری مخاطب با جزئیات تصویر، کمک می کند تا مخاطب برای خرید آن کالا یا خدمات مورد نظر ترغیب گردد و تبدیل به یک مشتری شود.
سایز چاپ عکس
یکی از مهم ترین و موثرترین دلایل عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی با رزولوشن بالا، کیفیت چاپ عکس ها می باشد. هر چقدر رزولوشن یک عکس یا تصویر بالاتر باشد کیفیت چاپ در ابعاد بزرگتر افزایش پیدا می کند. در واقع چاپ عکس های دیجیتال به این صورت انجام می شود که تعداد مشخصی پیکسل در هر اینچ کنار هم قرار می گیرند و رزولوشن عکس را تشکیل می دهند.
یکی از مسائلی که باید در چاپ عکس در نظر گرفت،کیفیت کاغذ چاپ می باشد. چنانچه یک عکس با رزولوشن خیلی زیاد را روی یک کاغذ بی کیفیت چاپ کنند، احتمال نشت جوهر روی کاغذ بسیار زیاد است. در این حالت تصویر تار می گردد. از همین رو لازم است پیش از چاپ عکس، اطمینان حاصل کنید که جوهر و کاغذی که مورد استفاده قرار می گیردَ، برای رزولوشن بالا مناسب هستند.
ویرایش عکس
از آنجایی که رزولوشن بالای عکس ها جزئیات را بهتر به نمایش می گذارد، ویرایش چنین عکس هایی سریع تر و راحت تر انجام می شود. عکاسان می توانند این عکس ها را پس از ویرایش با کیفیت بالایی چاپ کنند.
کراپ عکس
یکی دیگر از تاثیرات رزولوشن بالا در عکاسی تبلیغاتی، این است که افراد می توانند راحت تر عکس تهیه شده را کراپ کنند. البته اکثر عکاسان این حوزه ترجیح می دهند تا عکس را برش ندهند. ولی گاهی اوقات فوکوس و تمرکز بر یک سوژه یا نقطه خاص در عکس اهمیت زیادی پیدا می کند. یا اینکه کادر تصویری، دقیقا همان کادری نیست که عکاس مدنظر داشته است. بنابراین عکاسان مجبور می شوند تا عکس را کراپ کنند و کادر و ترکیب بندی مناسب تری بسازند.
از همین رو لازم است تا تصویر مورد نظر دارای رزولوشن بالایی باشد تا به هنگام فوکوس کیفیت خود را از دست ندهد. همچنین جزئیات عکس به شکل واضحی دیده شود و تصویر برای چاپ شدن نیز کیفیت مناسبی داشته باشد.
اندازه نمایش تصاویر با رزولوشن بالا
دلایل اهمیت رزولوشن عکاسی تبلیغاتی تنها محدود به عکس های چاپی نمی گردد. بلکه در دهه گذشته افزایش رزولوشن صفحه های نمایش مختلف همچون مانیتور و تلویزیون با سرعت زیادی رخ داده است. پس بهتر است که کسب و کارها و صنایع مختلف آینده نگر باشند. چرا که آنها مجبور هستند برای اینکه عکس های تبلیغاتی خود را با کیفیت بهتری روی صفحه نمایش های جدیدی ارائه دهند، رزولوشن بالاتری انتخاب نمایند.
اما باید بدانید که هر مقدار که رزولوشن یک عکس بالاتر باشد، حجم بیشتری نیز اشغال خواهد کرد.
بنابراین عکاسان باید بدانند که چه میزان رزولوشنی را برای عکس خود انتخاب کنند که مناسب باشد و نتیجه مطلوب را دریافت کنند.
سخن آخر
در نظر داشته باشید که بالا بودن رزولوشن یک عکس به تنهایی به این معنی نیست که آن تصویر یک عکس تبلیغاتی خوب است. بلکه عوامل مختلف دیگری در ایجاد یک تصویر تبلیغاتی مناسب دخیل است.
عکاسی تبلیغاتی نیز مانند سایر مشاغل و هنرها، دارای اصول و قواعد خاص می باشد. این نوع از عکاسی از حساسیت خاصی نیز برخوردار است. چرا که هدف عکاسان از تصویربرداری این است که در افراد احساس نیاز را به وجود آورند. به این صورت آنها را ترغیب به استفاده از خدمات مورد نظر و یا خرید کالا یا محصول مورد نظر نمایند. چنانچه عکاسی تبلیغاتی به صورت درست انجام شود، می تواند مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل نماید. اما کوچکترین اشتباه و سهل انگاری می تواند نتیجه معکوسی در پی داشته باشد و صدمات جبران ناپذیری به کسب و کار وارد آورد. به همین خاطر، انتخاب یک تیم عکاسی حرفه ای به منظور تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد.
معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو
خلاصه مقاله:در این مقاله به معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو می پردازیم. ابزار سئو برای به دست آوردن بینش ها و نکات ارزشمند در مورد بخش فنی سئو سایت ضروری است.
در این مقاله به معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو می پردازیم. ابزار سئو برای به دست آوردن بینش ها و نکات ارزشمند در مورد بخش فنی سئو سایت ضروری است. سئوی فنی چیست و چرا برای بهبود وب سایت خود به آن نیاز داریم؟
سئو سایت چیزی بیشتر از قرار دادن کلمات کلیدی در متن است؛ زیرا بهینه سازی محتوا برای اطمینان از یافتن آن توسط موتورهای جستجو و ارتقا سایت است. بنابراین، شناسایی ابزار سئو فنی مناسب برای رفع نیازهای شرکت ها برای داشتن عملکرد جستجوی بهتر ضروری است. ممیزی فنی سئو به متخصصان کمک می کند تا با تمرکز بر کلمات کلیدی مرتبط، رتبه بندی را افزایش دهند. همچنین دسترسی به وب سایت های مورد نظر را فراهم کنند.
در اینجا لیستی از بهترین ابزارهای سئو برای سئو سایت وجود دارد. هر متخصص سئو باید آن را بشناسد تا بتواند با موفقیت با مسائل فنی در ممیزی سئو مقابله کند.
معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو
در ادامه به بررسی و معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو می پردازیم که در سئو سایت به شما کمک می کند.
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یکی از ابزارهای سئو
Google Analytics یک راه آسان و رایگان برای ردیابی و تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان در وب سایت شما ارائه می دهد. شما میتوانید هر ماه هزاران یا حتی میلیونها بازدیدکننده داشته باشید، اما اگر چیزی در مورد آن ها ندانید، این بازدیدکنندگان عملا بیمعنی هستند.
گوگل آنالیتیکس با ابزارهای قوی تجزیه و تحلیل وب و گزارشدهی خود، می تواند به شما کمک کند بیشترین استفاده را از بازدیدکنندگان ببرید. همچنین به طور بالقوه آن ها را به مشتری تبدیل کنید.
گوگل آنالیتیکس علاوه بر ردیابی تعداد بازدیدکنندگان، بینش های کلیدی در مورد نحوه عملکرد وب سایت شما و کارهایی که می توانید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید ارائه می دهد. میتوانید همه چیز را از میزان ترافیک دریافتی وبسایتتان گرفته تا اینکه ترافیک از کجا میآید و بازدیدکنندگان چگونه رفتار میکنند، ردیابی کنید. حتی میتوانید فعالیتهای رسانههای اجتماعی را رصد کنید، ترافیک اپلیکیشنهای تلفن همراه را ردیابی کنید، روندها را شناسایی کنید و سایر منابع داده را ادغام کنید تا به شما در تصمیمگیریهای تجاری آگاهانه کمک کند.
Google PageSpeed Insights
Google PageSpeed Insights یکی از ابزارهایی که در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو باید به آن اشاره کرد.
Google PageSpeed Insights، Webpage Test و Website Speed Test همیشه ابزارهای ترجیحی برای اجرای تستهای سرعت هستند. چیزی که PageSpeed Insights را در میان ابزارهای سئو از سایرین متمایز میکند این است که به شما قدرت میدهد تا برای بهبود عملکرد وبسایت خود تصمیم بگیرید. توصیههای تست سرعت صفحه گوگل بر اساس بهترین شیوههای آخرین صنایع برای عملکرد وب موبایل و دسکتاپ است.
فناوری تجسم، فیلتر کردن، برچسبگذاری و عکس فوری دادههای پیشرفته در این ابزار سئو به ارائه راهحلی جامع برای افزایش رتبهبندی موتور جستجوی وبسایت، تقویت عملکرد آن و افزایش تجربه قهوهای شدن کاربران کمک میکند.
Similar Web
SimilarWeb یکی دیگر از ابزارهای سئو است که به شما امکان می دهد تا حجم ترافیک وب سایت رقیب خود، منابع ارجاعی که شامل تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، جمعیت شناسی، بازدید از صفحه، نرخ پرش و موارد دیگر است را زیر نظر داشته باشید.
این ابزار سئو در حال حاضر بیش از 80 میلیون وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین توسط نام های بزرگی مانند eBay، Google، Microsoft، P&G و غیره مورد اعتماد است.
SimilarWeb توسط شرکتهای فناوری تبلیغاتی، سایتهای تجارت الکترونیک و خدمات آنلاین مختلف برای بهبود ترافیک و دسترسی خود استفاده میشود. دلایل زیادی برای استفاده از SimilarWeb وجود دارد. برخی از آن ها عبارتند از:
- داده های ارائه شده توسط SimilarWeb به شناسایی روندهای جهانی و فرصت های سرمایه گذاری کمک می کند.
- دادههای این ابزار گزارشی از معیارهای رقیبتان، مانند عملکرد نمونه کارها و داراییهای آنلاین، به شما میدهد.
- با تجزیه و تحلیل سایت های مربوطه، می توانید استراتژی های تولید سرنخ خود را بهبود بخشید.
SEO SiteCheckup
یکی دیگر از ابزارها در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو SEO SiteCheckup است.
SEO SiteCheckup یک ابزار سئو است که هر صفحه وب را از نظر خطاهای فنی و مسائل سئو که می تواند تاثیر منفی بر رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد، اسکن می کند. از آن برای دریافت لیست جامعی از خطاهای موجود در صفحه وب خود استفاده کنید. همچنین بدانید که کجا باید وب سایت خود را بهبود بخشید.
این ابزار سئو تجزیه و تحلیل می کند که آیا وب سایت شما معیارهایی را دارد که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو استفاده می کنند. برای انجام این کار بیش از 200 پارامتر در دسته های متا اطلاعات، کیفیت صفحه، ساختار صفحه، ساختار لینک، پیکربندی سرور و عوامل خارجی بررسی شده و نتایج در هنگام محاسبه امتیاز سئو در نظر گرفته می شود.
گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)
کنسول سرچ گوگل یکی از قدرتمندترین ابزارهای رایگان سئو است.
Google Search Console Tool این ابزار سئو که توسط گوگل برای تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت ها ارائه شده است، در ابتدا با نام Google Webmaster Tools “Google Webmaster Tools” شناخته می شد و سپس نام آن به Google Search Console تغییر یافت.
ابن ابزار سئو برای وب مسترها و متخصصان سئو مفید است، بسیاری از ویژگی های عالی SEO را ارائه می دهد، اطلاعات دقیقی در مورد دیدگاه گوگل از سایت ارائه می دهد، هر وب سایتی را نظارت می کند، گزارش هایی در مورد عملکرد و پوشش و همچنین بهبودها ارائه می دهد، همچنین می تواند به شناسایی کلمات کلیدی کمک کند.
SpyFu: ابزار سئو
یکی دیگر از ابزارها در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو SpyFu است.
SpyFu که در سال 2006 توسط Mike Roberts راه اندازی شد، یک ابزار سئو هوشمند رقابتی برای بازاریابان آنلاین است. SpyFu بینش عمیقی در مورد SEO و PPC ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا رتبه بندی جستجوی خود را با استفاده از استراتژی های کلمات کلیدی رقبای خود بهبود بخشید. امکانات آن عبارت اند از:
- تحقیقات سئو: با استفاده از استراتژی های کلمات کلیدی رقبا، رتبه بندی جستجوی خود را بهبود بخشید.
- تحقیقات PPC: پرسودترین کلمات کلیدی رقابت را که از دست داده اید، کشف کنید.
- تحقیقات رقیب: دامنه رقیب خود را در SpyFu تایپ کرده و بینش عمیق تری کسب کنید.
Dasheroo
با این ابزار سئو همه KPIهای مهم خود را برای تجزیه و تحلیل کلی کسب و کار، تجزیه و تحلیل وب، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی و فروش را به صورت رایگان با ظاهر عالی دنبال کنید. با Dasheroo زمان کمتری را صرف تعقیب داده های خود کرده و از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. بنابراین چه یک فروشگاه 1 نفره و چه بخشی از یک تیم بزرگ تر باشید که در آن نیاز به اشتراک گذاری و همکاری برای کمک به اتخاذ تصمیمات آگاهانه تر و مبتنی بر داده برای رشد کسب و کار خود دارید، Dasheroo برای شما مناسب است.
بازار جهانی SMB و آژانس هایی که به آن ها خدمات می دهند، از Dashero استفاده می کنند. این ابزار سئو را می توان در Cloud، SaaS، مبتنی بر وب، Android (موبایل)، iPhone (موبایل)، iPad (موبایل) نصب کرد.
Google Keyword Planner
یکی دیگر از ابزارها در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو Google Keyword Planner
است.
Google Keyword Planner یک ابزار سئو رایگان است که بخشی از مجموعه تبلیغات گوگل است. هدف اصلی آن کمک به شما برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای کمپین های تبلیغاتی گوگل است. علی رغم این واقعیت که این یک ابزار PPC است، اغلب برای اهداف سئو استفاده می شود. این عمدتا به دلیل رایگان بودن آن و ارائه پیشنهادات کلیدی با کیفیت به طور مستقیم از گوگل است.
GKP یک ابزار سئو قدرتمند است که به طور گسترده توسط متخصصان PPC و SEO به طور یکسان استفاده می شود. دادههای زیر را در Google Keyword Planner خواهید یافت:
- حجم یا محدوده جستجوی ماهانه دقیق
- حجم جستجوی تاریخی تا سال 2014
- حجم جستجوی موبایل
- ایده های کلیدواژه بر اساس کلیدواژه اصلی شما
- رقابت در تبلیغات گوگل
- پیشنهادات پیشنهادی
- سهم نمایش آگهی
- پیشبینی تعداد بازدیدها و کلیکها بر اساس پیشنهادات شما
- پیش بینی مکان ها و دستگاه ها
- میانگین آلی موقعیت و سهم برداشت
GTMETRIX
GTMetrix یکی از ابزارهای سئو است که برای دریافت گزارش های دقیق در مورد عملکرد یک وب سایت استفاده می شود. البته، از ترکیب Google PageSpeed Insights و YSlow برای ایجاد امتیاز و توصیه استفاده می کند، بنابراین نتایج شما باید دقیق باشد.
GTmetrix توسط افراد GT.net ، یک شرکت میزبانی مستقر در ونکوور، کانادا ساخته شده است. این ابزار در سئو و همچنین برای توسعه دهندگان واقعا مفید است. با کمک GTMatrix می توانید ایده ای از مشکلات وب سایت پیدا کنید و به راحتی وب سایت را بهبود. این ابزار سئو به جزئیات زیادی میپردازد. زیرا هم معیارهای Google PageSpeed و هم YSlow را بررسی می کند و به سایت شما نمرهای از F تا A اختصاص می دهد. یک PageSpeed یا YSlow خوب امتیاز به این معنی است که صفحه شما برای مرورگر بهینه شده است تا در سریع ترین زمان ممکن رندر شود. با این حال، امتیازاتی که می دهد 100٪ دقیق نیستند.
Google mobile friendly test
یکی دیگر از ابزارها در معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو Google mobile friendly test است.
داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل بخش مهمی از حضور آنلاین شما است. اکنون در بسیاری از کشورها، ترافیک گوشی های هوشمند از ترافیک دسکتاپ بیشتر است. اگر وب سایت خود را برای موبایل پسند نکرده اید. ابزار تست سازگار با موبایل یک راه سریع و آسان برای تست سازگاری صفحه در سایت شما برای موبایل است.
استفاده از ابزار تست Mobile-Friendly آسان است. به سادگی URL کامل صفحه وب را که می خواهید آزمایش کنید تایپ کنید. هر تغییر مسیری که توسط صفحه اجرا شود با آزمایش دنبال می شود. آزمایش معمولا کمتر از یک دقیقه طول می کشد.
نتایج آزمایش شامل تصویری از نحوه ظاهر شدن صفحه برای گوگل در دستگاه همراه و همچنین فهرستی از مشکلات استفاده از تلفن همراه است که پیدا می کند. مشکلات قابلیت استفاده از تلفن همراه مسائلی هستند که می توانند بر کاربری که صفحه را در دستگاه تلفن همراه (صفحه نمایش کوچک) بازدید می کند، تاثیر بگذارد، از جمله اندازه فونت های کوچک (که خواندن آن ها در یک صفحه کوچک سخت است) و استفاده از Flash (که توسط اکثر افراد پشتیبانی نمی شود). بنابراین با این ابزار سئو می توانید این مشکلات را برطرف کنید.
سخن آخر
در این مقاله به معرفی برترین ابزارها جهت بررسی برخی معیارهای سئو پرداختیم. برای سئو سایت نیاز به استفاده از همه این ابزارها نیست. شما باید با توجه به نیاز خود ابزار مفید را انتخاب کنید.
20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو
خلاصه مقاله:اگر سئوکار هستید، قطعا آشنایی با 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو شما را شگفت زده خواهد کرد…
افزونهها طرفداران زیادی دارند و بسیاری از کاربران از آنها برای بهبود وبگردی استفاده میکنند. هر اکستنشن کاربرد خاصی دارد و یک یا چند قابلیت جدید به مرورگرتان اضافه میکند. اگر سئوکار هستید یا صاحب یک کسبوکار اینترنتی میباشید، احتمالا اهمیت اکستنشنهایی که برای سئو توسعه داده شده است را میدانید. به کمک این ابزارها میتوانید به بهبود رتبه سایت کمک زیادی کنید.
اگر شما هم برای استفاده از این افزونهها هیجان زده هستید، در ادامه قصد داریم 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو را معرفی کنیم.
20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو
در این قسمت میخواهیم بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو را بررسی کنیم. البته لیست این افزونهها بسیار زیاد است و با کمی جستوجو میتوانید با گزینههای بیشتری مواجه شوید. با این حال این 20 مورد از کاربردیترین ابزارهایی هستند که هر سئوکاری باید از آنها استفاده کند:
افزونه (premium) moz bar
قطعا با سایت مشهور ماز آشنا هستید. Moz یکی از سرشناسترین نرم افزارهای آنلاین سئو سایت است که امکانات بینظیری به کاربران خود ارائه میدهد. یکی از خدمات این شرکت افزونهای است که به کمک آن میتوانید به برخی از قابلیتهای سایت دسترسی پیدا کنید. اگر میخواهید در سریعترین زمان ممکن میزان اعتبار دامنه و اعتبار صفحات هر سایتی را مشاهده کنید، این پلاگین را از دست ندهید. لازم به ذکر است برای استفاده از این ابزار حتما باید هزینه پرداخت کنید.
افزونه (free/premium) Keywords Everywhere
غیرممکن است در لیست بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو نامی از Keywords Everywhere نباشد. این پلاگین محبوب من است و همیشه از آن روی مرورگر خود استفاده میکنم. به کمک این ابزار در هر سرچ میتوانید با بیشمار کلمه کلیدی مرتبط مواجه شوید. ماجرا به اینجا ختم نمیشود، چرا که اطلاعاتی نظیر میزان جستجو، هزینه هر کلیک و حتی رقابت Google ads کلمات نیز به شما نمایش داده خواهد شد. البته استفاده از برخی قابلیتهای این محصول مستلزم پرداخت هزینه است.
افزونه GrowthBar (free)
میخواهید با نصب یک اکستنشن رایگان تعداد زیادی قابلیت برای بهبود سئو دریافت کنید. من به شما GrowthBar را معرفی میکنم. این ابزار ساده که برای کاربران کروم طراحی شده است، بهترین کلمات کلیدی، میزان سختی کلمات کلیدی، اعتبار دامنه، رتبه دامنه، تعداد کلمات سایت و بسیاری از فاکتورهای دیگر را تعیین میکند.
افزونه Similarweb (free)
در ادامه معرفی 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو به ابزار سیمیلار وب میرسیم. همانطور که میدانید آنالیز رقبا یکی از مهمترین مراحل سئو است. در واقع شروع بهینه سازی سایت بدون توجه به رقبا یک ریسک بزرگ است و میتواند کسبوکار شما را به چالش بکشاند. با نصب این پلاگین اطلاعات خوبی از سایتها کسب خواهید کرد. به عنوان مثال میتوانید میزان بازدید ماهانه رقبای خود را بررسی کنید. هرچند آمار ارائه شده دقیق نیست، اما یک راهنمای خوب برای شروع خواهد بود. دسترسی به این افزونه کاملا رایگان میباشد.
افزونه Redirect Path (free)
اگر بخواهید ریدایرکتهای 301 و 302 را مشاهده کنید یا ریدایرکت های جاوااسکریپت و متاتگها را شناسایی نمایید، این ابزار برای شما طراحی شده است. به کمک این اکستنشن رایگان امکان نمایش کدهای وضعیت و خطاها نیز وجود دارد.
افزونه SEO Meta in 1 Click (free)
یکی از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو SEO Meta in 1 Click است. به کمک این ابزار میتوانید به سادگی به اطلاعاتی نظیر طول عنوان، متا دیسکریپشن، آدرس URL، تصاویر و بسیاری از جزئیات هر صفحه دسترسی داشته باشید. با نصب این ابزار رایگان روی مرورگر کروم گام بلندی برای سئو سایت برخواهید داشت.
افزونه Buzzsumo (free)
دریافت بک لینک یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت است. به همین دلیل کسبوکارها به دنبال استراتژیهای مختلف دریافت بک لینک هستند. شبکههای اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر یا پینترست میتوانند منبعی عالی برای دریافت بک لینک رایگان باشند. اما چگونه باید این بک لینکها را مدیریت کنید؟ در این مواقع Buzzsumo وارد عمل میشود و با آماری که نمایش میدهد به سئوکاران کمک میکند. این ابزار نیز کاملا رایگان طراحی شده است.
افزونه Hunter (free/premium)
هانتر یکی از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو بوده که به صورتهای رایگان و پولی در دسترس است. گاهی اوقات نیاز است تا با صاحبین سایت در ارتباط باشید. در چنین شرایطی دریافت اطلاعات تماس سایت در سریعترین زمان فراهم است به شرطی که Hunter روی مرورگر شما نصب باشد. با یک کلیک تمامی آدرسهای ایمیل در اختیار شما قرار میگیرد.
افزونه Mangools (premium)
همانطور که گفته شد تحلیل رقبا یکی از مهمترین بخشهای سئو است که باید انجام شود. سایت Mangools با ارائه اکستنشن اختصاصی خود در این زمینه یک راهنمای خوب است. چنانچه بخواهید قدرت سئو سایتهای مشابه را بررسی کنید، این ابزار کاربردی به کارتان خواهد آمد. لازم به ذکر است آمار این افزونه با استفاده از دادههای دو سایت moz و majestic ارائه میشود. البته استفاده از این پلاگین رایگان نیست و برای آن باید هزینه بپردازید.
افزونه Google trend (free)
حالا که 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو را بررسی میکنیم، نباید از افزونه گوگل ترندز غافل شویم. بدون شک هر سئوکاری حداقل یکبار از وبسایت google trends استفاده کرده است. این ابزار آنلاین کلماتی که در حال ترند شدن هستند را نمایش میدهد. همچنین اگر بین انتخاب دو کلمه شک دارید، با مقایسه آن دو در گوگل ترندز میتوانید تصمیم بهتری بگیرید. حالا تمام قابلیتهای سایت در افزونه ارائه شده و میتوانید از آن استفاده کنید. جالبتر این که این پلاگین کاملا رایگان است.
افزونه SEMrush (premium)
SEMrush از جمله وبسایتهای معروف سئو است که قابلیتهای بی نظیری برای سئوکاران دارد. از این افزونه برای آنالیز بک لینکها استفاده میشود و شامل اطلاعات مفیدی میباشد که برای هر وبمستری مفید است. البته این پلاگین نیز به صورت غیررایگان ارائه میشود.
افزونه serpstate (free/premium)
سرپ استات یکی دیگر از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو است که امکان تحلیل سایت خود و رقبا را فراهم میکند. اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار شامل 3 بخش میشود: سئو داخلی، تحلیل صفحه و بررسی دامنه سایت. برای دسترسی به همه قابلیتهای سرپ استات باید از اکانتهای پولی استفاده کنید.
افزونه ahref (premium)
اکستنشن اچرفس از جمله پلاگینهایی است که باید روی مرورگر خود نصب کنید. این افزونه این امکان را دارد تا با یک کلیک امکاناتی نظیر کلمات کلیدی، لینک ها و نمایههای رتبه بندی ارائه شود. برای نصب این افزونه غیررایگان باید هزینه بپردازید.
افزونه Check My Links (free)
Check My Links از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو است. چرا؟ چون که لینکهای شکسته یک چالش بزرگ برای سایت شما هستند. با استفاده از این افزونه به راحتی لینکهای شکسته را پیدا کنید و آنها را اصلاح نمایید. این پلاگین یک ابزار قوی برای بهبود سئوی فنی سایت است.
افزونه NinjaOutreach Lite
اگر به دنبال یک افزونه کاربردی هستید تا اطلاعاتی نظیر آدرس url، عناوین، لینکها، توضیحات متا و دنبال کنندگان شبکههای اجتماعی را یکجا ارائه دهد، NinjaOutreach Lite به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد.
افزونه PageSpeed Insights by Google
سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل است. به همین دلیل اگر به دنبال بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو هستید، پیج اسپید به شما کمک میکند مشکلات مربوط به کند شدن وبسایت را پیدا کنید.
افزونه woorank
با نصب وورنک پیشنهاداتی برای بهبود سئو سایت دریافت خواهید کرد. این افزونه یک تحلیلگر عمیق برای بهبود رتبه بندی در نتایج است.
افزونه seo quick
seo quick نیز در لیست 20 مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو جای دارد. این ابزار به کمک ویژگیهای خود مانند چگالی کلمات کلیدی یک ابزار قابل اتکا در تولید محتوا است.
افزونه Impactana
این پلاگین نیز عملکرد شما در بازاریابی را به 2 صورت ارزیابی میکند. در وحله اول محتوای رسانههای اجتماعی متناسب با مخاطبان شما تحلیل میشوند. در مرحله بعد نیز میزان مشارکت کاربران بررسی میگردد.
افزونه Screaming Frog SEO Spider
بسیاری از مشکلات سایت با این اکستنشن پدیدار میشود. بنابراین بیراهه نیست اگر آن را به لیست بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو اضافه کنیم. به کمک Screaming Frog SEO Spider محتوای تکراری، محتوای کپی و حتی لینکهای شکسته پیدا میشوند.