مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
اهمیت طراحی سایت حرفه ای به عنوان اولین اقدام برای برندسازی
خلاصه مقاله:طراحی سایت حرفه ای بستری برای نشان دادن هویت واقعی برند و نوع کالا و خدمات منحصربه فردی است که ارائه می دهد.
طراحی سایت حرفهای
این روزها با گسترش بازاریابی دیجیتال داشتن وبسایت در نقش یک شعبه از فروشگاه یا شرکت شماست. با این تفاوت که این فروشگاه در طول 24 ساعت شبانه روز از ورود مشتریان استقبال میکند. پس طراحی سایت حرفهای چه برای کسبوکارهای آنلاین و چه برای مدلهای سنتی کاملاً ضروری است. برای اینکه به اهمیت این کار پی ببرید، همین بس که نمونه واقعی آن را در دوران کرونا مشاهده کردیم. همه به این حقیقت پی بردیم که مشاغل سنتی گاهی میتوانند دستخوش حوادث طبیعی، به مدت طولانی تعطیل شوند. مسئله مهمتر اینکه در دنیای اینترنت شما به جامعه چندمیلیونی از مخاطبان دسترسی دارید که از میان آنها میتوانید تعداد زیادی مشتری بالقوه برای کسبوکارتان گرد هم آورید.
چرا طراحی سایت حرفه ای تا این حد مهم است؟
با طراحی سایت حرفهای کسبوکار شما به سرعت فراگیر شده و به فروش غیر قابل تصوری میرسد. در دنیایی که هر روز هزاران شغل جدید در حوزههای مختلف به دنیای دیجیتال معرفی میشوند، هر روز که دیرتر برای معرفی برندتان اقدام میکنید، فرصتهای بزرگی را برای فروش بیشتر از دست دادهاید. با این حال تنها وارد شدن به حوزه دیجیتال مارکتینگ نمیتواند موفقیت در این حیطه را تضمین کند، بلکه در این دنیای پرهیاهو باید با حرفهای بودن و بازاریابی باکیفیت و هدفمند حرفی برای گفتن داشته باشید.
اینجاست که طراحی سایت حرفهای به عنوان لازمه ای برای ارتباط با دنیای دیجیتال مطرح می شود. دور از ذهن نیست که کسبوکارهایی که برای حضور در دنیای بازاریابی دیجیتال و تعامل با کاربران برنامهریزی نکنند، شانس بزرگ شان را برای مطرح شدن در میان رقبا و فروش بیشتر از دست می دهند. تا حدی که ممکن است از نظرها محو شوند. از سوی دیگر بهکارگیری وبسایت حرفه ای به عنوان بستری برای فروش و توسعه کسبوکار به برندسازی نیز کمک میکند. در ضمن پل ارتباطی محکمی برای اعتماد سازی مشتریان خواهد بود.
طراحی سایت حرفهای تجربه مطلوبی از بازدید سایت برای کاربران ایجاد کرده و نهایتاً با شکل گیری تعامل مؤثر با مخاطبان، آنها را به مشتریان بالقوه تبدیل می کند. همان چیزی که کسبوکارهای سنتی با صرف هزینههای سرسامآور تبلیغاتی سعی در رسیدن به آن دارند.
طراحی سایت حرفهای تصویرسازی از برند شما
هنگامیکه کاربران برای اولینبار به وبسایت شما وارد میشوند، اولین تصویر از برند شما در ذهن شان شکل میگیرد. بنابراین طراحی سایت حرفهای که بتواند تمام جنبهها و مزایای شغل شما را در قالب المانها، گرافیک، ویدئو، متن و انواع دیگر محتوا به تصویر بکشد، اهمیت بسیار زیادی در بسترسازی برند دارد. خیلی از کاربران به جذابیت ظاهری سایت حتی بیشتر از توضیحات و محتوای داخلی آن اهمیت میدهند. بنابراین اگر جلوه ظاهری سایت را نپسندند، مجدداً به صفحه اول گوگل بازخواهند گشت و این اصلا برای سایت شما بازدهی خوبی ندارد.
بنابراین اولین عناصری که در طراحی سایت حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد، بروزرسانی مداوم سایت و خلق تصویر اولیه منحصر به فرد از کسبوکار شما است که نظر مخاطب را جلب میکند.
سئوی سایت حرفهای
یکی از فاکتورهای مهم دیگر در طراحی سایت حرفه ای همخوانی سایت طراحیشده با اصول و قوانین سئو است. نحوه طراحی المانها و عناصر سایت، سبک تولید محتوا و انتشار آن به طور مستقیم بر عملکرد سایت اثر میگذارد. از سوی دیگر صفحات سایت شما راحتتر توسط رباتهای گوگل خزش شده و در موتورهای جستجو ایندکس میشود. اگر شیوه طراحی وبسایت شما همگام با اصول سئو پیش نرود، به عنوان نمونه قابلیت پردازش روی موبایل با سرعت مناسب نداشته باشد، برای دیده شدن در نتایج موتور جستجو با مشکل مواجه خواهد شد.
با طراحی سایت از رقبای خود پیشی بگیرید
این روزها از هر دری که وارد شوید افرادی را میبینید که به نحوی کسبوکار و فعالیت شان را در فضای مجازی پرزنت میکنند. حواستان باشد که رقبای شما هم در گوشه و کنار این دنیا سرسختانه به دنبال اهداف خود هستند. پس راهاندازی سایت حرفهای و بروزرسانی آن مهمترین اقدامی است که کمک میکند از رقبا عقب نمانید. در واقع با این کار بستری به وجود می آورید که مشتریان از هر کجای دنیا بتوانند با شما ارتباط بگیرند.

طراحی سایت
شکلگیری تعامل با کاربران
یکی دیگر از شاخصههای مهم سایت حرفهای نوع و میزان تعامل با کاربران سایت است. میزان توجهی که به برقراری ارتباط با کاربران و پاسخگویی به مشتریان دارید، نشاندهنده حرفهای بودن کسبوکار شما است. در مقابل اگر کاربران احساس کنند توجهی به نظرات آنها ندارید یا در پاسخ به نیازهای شان تعلل می کنید، دیری نمیگذرد که آنها را از دست میدهید. با این توصیف تا اینجای کار پی میبریم که ظاهر جذاب و بروز وبسایت حرفهای که از کاربران با تصاویر و المانهای مختلف و محتوای ارزشمند خوشامدگویی میکند، تجربه کاربری خوبی بهجا میگذارد.
این سبک از طراحی سایت موجب میشود تصویر برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و آنها در مواقع نیاز برند شما را به همراه خدماتش به خاطر بیاورند.
خصوصیات طراحی سایت حرفهای
در فرصتی که داشتیم در خصوص اهمیت طراحی سایت حرفه ای به موارد کلیدی اشاره کردیم. حالا باید بدانید چه ویژگیهایی در وبسایت نشاندهنده کارکردهای حرفهای آن است.
*کاربرد هدفمند ویدئو و تصاویر: برای محتواسازی سایت لازم است در کنار تولیدات متنی از تصاویر، ویدئو و کارهای گرافیکی مانند موشن گرافی برای درک بهتر ویژگی های کالا و خدمات استفاده کنید. این کار نه تنها ظاهر جذابی به سایت می دهد، بلکه موجب برقراری تعامل موثرتر با کاربران می شود. البته استفاده از این تصاویر باید با طراحی ویژه و ایجاد زیبایی بصری انجام شود.
*تولید محتوای متنی جذاب: احتمالا شما هم در بعضی سایت ها به متن ها و مقالاتی برخورده اید که جذابیت زیادشان موجب شده تا انتها متن را پیگیری کنید. متن های که اطلاعات جدید با نحوه بیان خاص به مشتری می دهند، قطعا در نگه داشتن افراد در سایت موفق خواهند بود. در مقابل متن های تکراری و خسته کننده به سرعت افراد را از خواندن منصرف می کند.
سرعت بالای سایت: یکی از شاخصه های اصلی طراحی سایت حرفه ای سرعت بالای بارگذاری اطلاعات است. سایت هایی که با ایجاد سرعت بالا تجربه کاربری خوبی برای افراد ایجاد می کنند، در انتقال مفاهیم و تعامل موفق تر هستند.
برندسازی حرفه ای: سایت شما برای معرفی ماهیت برند خاصی راه اندازی شده است. پس باید طراحی اختصاصی خودتان را داشته باشید که نمود برند شماست و با همان مدل سازی پیش بروید. این سبک و روند مشخص را باید در تمام المانها، صفحات، تایپوگرافی، طراحی برند و لوگو و رنگ آن در نظر داشته باشید.
ویژگی های ساختاری سایت
*طراحی با ساختار واکنش گرا: همانطور که به وضوح مشاهده میکنید، این روزها کاربران اغلب امور خود را به کمک موبایل پیگیری میکنند. هم چنین افراد با لپتاپ، تبلت و کامپیوتر ها در انواع و اقسام و موبایلهایی با بستر نرمافزاری مختلف مخاطبان سایتها هستند. بنابراین خیلی مهم است که سایت حرفهای به گونهای طراحی شده باشد که تمام کاربران با هر نوع دستگاهی به آن وارد می شوند، بهترین نما از سایت شما را داشته باشند و بهراحتی وب گردی کنند.
Call to action یا دعوت به واکنش: هر وبسایتی نهایتا قصد دارد مخاطبان را به سمت اقدام ویژه ای ترغیب کند. این کار نیاز به استراتژی سازی در طراحی سایت حرفه ای و قرار دادن لینکها و نشانگرهایی برای دعوت کاربران به انجام فعالیت ویژه دارد. مهم ترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد، طراحی دکمه هایی با هدف call to action با سبک های مبتکرانه و جذاب است.
*راحتی گشتوگذار در سایت: در مدل طراحی حرفهای، ساختار وبسایت به گونهای است که کاربران به راحتی و به سرعت بین صفحات و اطلاعات سایت گردش میکنند و تمام صفحات و المانها در دسترس آنها قرار دارد.
4 مرحله تا پیاده سازی استراتژی PBN
خلاصه مقاله:در این مقاله با 4 مرحله اساسی از فرایند پیاده سازی استراتژی PBN برای بهبود سئوی سایتتان آشنا خواهید شد …
استراتژی PBN یکی از چالشبرانگیزترین تکنیکها در فرایند بهینه سازی سایت محسوب میشود. بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند لینکسازی به کمک بلاگهای خصوصی منسوخ شده است و استفاده از آن تنها میتواند به جریمه گوگل منتهی شود. در سمت مقابل، سئوکاران زیادی نیز هستند که از این تکنیک به عنوان یکی از بهترین روشها برای ارتقای سئو سایت یاد میکنند. با تمام تفاسیر استفاده از لینکسازی چند لایه برای کسب رتبه میتواند برای سایتهایی که در حوزههای پر رقابت فعالیت میکنند، بسیار مفید باشد، البته اگر به درستی انجام شود. اما اگر در حوزه کاری شما رقابت شدیدی وجود نداشته باشد، میتوانید تنها با تکیه بر تولید محتوا و شاید کمی لینکسازی رتبه خوبی کسب کنید.
با این وجود برای کسبوکارهایی که رقیب زیادی دارند، قضیه کمی فرق میکند. اگر میخواهید سایت خود را در کلمات کلیدی سخت و پر رقابت، در رتبههای برتر مشاهده کنید، PBN میتواند برگ برنده شما باشد. اما سوالی که مطرح میشود، این است که: بهترین استراتژی در PBN برای سئو وب سایت چیست؟ در ادامه به طور دقیق به بررسی این تکنیک خواهیم پرداخت.

4 مرحله تا پیاده سازی استراتژی PBN
استراتژی PBN چیست؟
بسیاری از کاربران پاسخ سوالات خود را در موتورهای جستجو دنبال میکنند. کافی است موتور جستجو خود را باز کنید و یک سرچ ساده انجام دهید: استراتژی PBN چیست؟ در این صورت احتمالا با جملات تکراری زیادی مواجه میشوید. Private Blog Network که به Private Backlink Network نیز شناخته میشود، تنها میتواند نام کامل این مفهوم باشد. همچنین شبکه بلاگ خصوصی اگرچه ترجمه دقیقی از عبارت بالا است، اما نمیتواند درک عمیقی از مفهوم این تکنیک به شما ارائه دهد. بنابراین اجازه دهید با یک مثال کاربردی با این تکنیک از سئو خارج صفحه بیشتر آشنا شویم:

استراتژی PBN چیست؟
گوگل بارها اعلام کرده که کمیت و کیفیت بکلینکهای دریافتی یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی نتایج است. در روش پی بی ان سئوکاران تلاش میکنند تا بک لینکهای زیادی را از وبلاگهای مختلف دریافت کنند. به این صورت رتبه سایت اصلی که در لایه اول قرار دارد، با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد. اما این پروسه چگونه انجام میشود؟
در این روش سئوکاران تعداد زیادی از وبلاگها را برای دریافت بک لینک انتخاب میکنند یا میسازند. سپس با لینکدهی به سایت اصلی تلاش میکنند تا ارزش سایت را افزایش دهند. اما این تمام کار نیست، چرا که در ادامه لایههای بعدی به استراتژی اضافه خواهد شد. در این مرحله سعی میشود تا با لینک دهی به لایههای دوم، ارزش این وبسایتها نیز نزد گوگل بیشتر شود. این کار به طور غیر مستقیم به بهبود سایت اصلی کمک خواهد کرد.
اما نکته جالب این است که این پروسه از سئو سایت تنها به 3 لایه ختم نمیشود. بلکه سئوکاران میتوانند برای دریافت نتایج بهتر لایههای بعدی را به برنامه خود اضافه کنند.

تکنیک پی بی ان
بهترین استراتژی در PBN برای سئو وب سایت چیست؟
حالا شاید مفهوم PBN یا همان Private Blog Network را بهتر درک کرده باشید. اما پیاده سازی این روش به همین سادگیها هم نیست. چرا که باید با اصول و مراحل ساخت PBN به خوبی آشنا باشید. در غیر این صورت باید منتظر جریمههای سنگین گوگل بمانید.
در ادامه 4 مرحله از پیاده سازی استراتژی PBN را با هم مرور خواهیم کرد:
مرحله 1: دسته بلاگ بسازید
اولین قدم در بهبود سئو سایت با استفاده از پیبیان، ساخت دسته بلاگ است. دسته بلاگ یا مجموعهای از بلاگها را میتوانید به روشهای مختلفی آماده کنید. شما میتوانید از سرویسهای بلاگ رایگان فارسی و خارجی استفاده کنید یا این که چند سایت برای خود بسازید. این روزها به کمک سیستمهایی همچون وردپرس ایجاد وبسایت با هزینههای پایین، حتی رایگان، بسیار ساده است. بنابراین نباید پیدا کردن چند وبلاگ برایتان کار سختی باشد.
البته موضوعی که در این مرحله اهمیت دارد، ارزش سایت انتخابی است. اگر وبلاگی را انتخاب کردهاید، باید از ارزش آن نزد گوگل اطمینان حاصل کنید. در چنین مواقعی توجه به اسپم اسکور و دامین اتوریتی میتواند به شما کمک کند. همچنین اگر قصد راه اندازی وبلاگی را دارید، باید با تولید محتوای مناسب، ابتدا امتیاز آن را افزایش دهید.
مرحله 2: تحقیق کلمه کلیدی را شروع کنید
یک اشتباه رایج در استراتژی PBN عدم توجه به تحقیق کلمه کلیدی است. حتما میدانید لینکی که دریافت میکنید، باید از سایتی متناسب با حوزه کاری شما باشد. در غیر این صورت نمیتواند ارزش خلق کند. اما این تنها نکته مهم نیست. سایتهایی که در زیر لایه قرار میگیرند، باید و باید بازدید کننده نیز داشته باشند. اگر میخواهید در این تکنیک موفق باشید، به این نکته دقت زیادی کنید. اما برای جذب ترافیک یک سایت نوپا چه کار باید کرد؟
شاید پاسخ این سوال برای افرادی که آشنایی کمی با سئو دارند، سخت باشد، اما اگر تجربه خوبی با این علم دارید، حتما میدانید که برای جذب ترافیک اولیه در سایتهای نوپا، بهتر است به سمت کلمات کلیدی بلند یا به اصطلاح long tail بروید. فراموش نکنید که شما نمیخواهید با جذب ترافیک فروشتان را منفجر کنید، بلکه تنها میخواهید کمی به ارزش صفحات لایه ها بیفزایید.
مرحله 3: شروع به تولید محتوا کنید
گام سوم در استراتژی PBN آغاز تولید محتوا هدفمند و حرفهای است. در این مرحله مطابق تحقیق کلمات کلیدی باید برای بلاگهای خود محتوا بنویسید. دیگر همه میدانند که محتوا باید یونیک و منحصر به فرد باشد. اگر از محتوای کپی استفاده کنید، در واقع تمام زحمات خود را به باد دادهاید. بنابراین سعی کنید محتواهای کاربرپسند و یونیک بنویسید. اگر خودتان وقت کافی ندارید، یک نویسنده محتوا استخدام کنید.
مرحله 4: لینکدهی را از لایههای بالا شروع کنید
حالا زمان برداشت است. درست مانند کشاورزی که پس از زحمات زیاد منتظر برداشت ثمرات خود است، شما نیز اکنون باید با دریافت لینک مزد زحمات خود را دریافت کنید. در این مرحله باید لینک سازی را آغاز کنید. پیشنهاد من این است که فرایند لینک سازی از لایههای بالایی آغاز شود. به عبارتی بهتر است ابتدا از لایه دوم به سایت اصلی لینک دهید. سپس از لایههای سوم به لایه دوم لینک بفرستید و همین پروسه را ادامه دهید.
فراموش نکنید که استراتژی PBN ریسک بالایی دارد. بنابراین باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا گوگل متوجه این تکنیک شما نشود. بهتر است برای بهبود لینک سازی، برخی از لینکها را نیز بین لایهها ارسال کنید، مثلا از لایه سوم مستقیم به لایه اول پیوندی بفرستید. همچنین میتوانید تعدادی از لینکهای خود را به صفحات دیگری از وب ارسال کنید. به این ترتیب گوگل به شما شک نخواهد کرد.
آیا PBN برای سئو سایت موثر است؟
استراتژی PBN یکی از تکنیکهایی است که کارشناسان سئو نظرات متفاوتی نسبت به آن ارائه میکنند. متخصصین زیادی استفاده از شبکه خصوصی بلاگ را یک تکنیک منسوخ شده میدانند که استفاده از آن تنها میتواند باعث جریمه سایت شود. این در حالی است که سئوکاران زیادی از این روش به عنوان بخشی از استراتژی خود در سئو وبسایت استفاده مینمایند.
به هر ترتیب بسیاری از وبسایت ها از پی بی ان برای بهبود سئو سایت استفاده کرده و نتایج خوبی نیز کسب نمودهاند. بنابراین نمیتوان از اهمیت این روش غافل شد. اما اگر حوزه کاری شما پررقابت نیست، بهتر است به جای تمرکز روی استراتژی پرریسکی مانند PBN روی سئو داخلی و مباحث فنی سایت خود کار کنید. به این صورت نتایج پایدارتری کسب خواهید کرد.
همه چیز در مورد سرعت بارگذاری صفحه
خلاصه مقاله:سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئوی وبسایت شما است. با ادامه مطلب همراه ما باشید.
تاثیر سرعت بارگذاری صفحه بر سئوی سایت
سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئوی وبسایت شما است.. به این ترتیب با رعایت قوانین دقیق در مورد قوانین سئو، سرعت بارگذاری هر یک از این صفحات بهتر و مطلوب تر خواهد شد. هر چه سرعت سایت شما بیشتر و بهتر باشد، رتبه گوگل شما بهتر خواهد شد و سایت شما بیشتر تقویت می شود. در ادامه همه چیز درباره “سرعت بارگذاری سایت” را می آموزیم و با این مفهوم مهم در عرصه طراحی سایت بیشتر آشنا می شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.
اهمیت سرعت بارگذاری سایت
سرعت بارگذاری سایت چه تاثیراتی بر روی سئو سایت دارد؟ یکی از سوالات متداول کاربران صفحات اینترنتی، در مورد سرعت سایت و تاثیر آن بر سئوی سایت است. سرعت بالای سایت، در جذب بیشتر مشتریان برای کسب و کار شما تاثیر گذار می باشد. در این خصوص حتی ربات های گوگل نیز تاثیر گذار می باشند. نرخ تبدیل Conversion Rate و نرخ پرش bounce rate نیز از مهمترین فاکتورهای تعیین سرعت بارگذاری یک سایت محسوب می شوند.
در نظر داشته باشید که وب سایت های کند با سرعت کم خود، حجم ترافیک کاربران را از بین برده و کاهش می دهند. به این ترتیب اینترنت کاربران بیشتر مصرف شده و سریع تر به اتمام می رسد. این مسئله برای کاربران هزینه های بالاتری ایجاد می کند. هر یک از وب سایت های امروزی سرعت به خصوصی دارند. به طور کلی یک استاندارد مناسب برای بهینه سازی سرعت سایت تعیین شده است. بهترین و عالی ترین سرعت برای بارگذاری هر سایت، زمانی کمتر از یک ثانیه است که به کاربر اجازه می دهد، در سریع ترین زمان ممکن نیازهای خود را در وب سایت اینترنتی شما برآورده کند.
زمانی که سرعت سایت شما کند شود و برای باز کردن هر صفحه اینترنتی بیشتر از 10 ثانیه زمان صرف کنید، بی شک سود بسیار و مشتریان فراوانی را از دست می دهید. سرعت یک وب سایت به عوامل متعددی نیز بستگی دارد. برای این که بدانید، از طریق چه فاکتورهایی می توان تاثیر سرعت بارگذاری سایت بر روی تجربه کاربران را فهمید، کافی است سرعت سایت خود را در یک دوره زمانی کند تر کرده و سپس آن را افزایش دهید و میزان بازدهی سایت را در هر یک از این بازه های زمانی مشخص کنید.

سرعت بارگذاری صفحه
عوامل موثر بر سرعت بارگذاری سایت
برنامه سایت و چگونگی تنظیمات آن یکی از مهمترین فاکتورها در تعیین سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی است. تصاویر موجود در سایت، یکی از مهمترین عوامل موثر بر سرعت سایت شما محسوب می شود. هر چه سایز صفحات شما بزرگتر باشد، بی شک اینترنت بیشتری برای باز کردن آن صرف می شود و سرعت باز شدن سایت نیز کندتر خواهد بود. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که سرعت نت کاربران نیز در سرعت کلی سایت تاثیر گذار می باشد.
سرور و مشخصات سخت افزاری و نحوه ستاپ و تنظیمات نرم افزاری نیز از عوامل مهمی هستند که در سرعت بارگذاری صفحه شما تاثیر دارند. هر چه از جدیدترین و بهترین سخت افزارها برای سایت خود استفاده کنید، سرعت بارگذاری صفحه بیشتر خواهد شد. برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه بهتر است، کلیه تصاویر خود را بهینه سازی کنید. برای این منظور نرم افزارهای خاصی وجود دارند.
سرعت بارگذاری صفحه به برخی از تنظیمات صفحه نیز مربوط می شود. تعداد عکس ها و فایل های پر حجم سایت شما بر این مولفه تاثیر گذار می باشد. هر چه این فایل ها بیشتر باشند و حجم آن ها بالاتر باشد، بی شک سرعت بارگذاری صفحه کندتر خواهد شد. در نظر داشته باشید که برای فشرده سازی هر یک از این فایل ها برنامه هایی مانند پلاگین مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که وجود شبکه های تبلیغاتی آنلاین نیز در این زمینه موثر می باشند و سرعت بارگذاری صفحه اینترنتی شما را کاهش یا افزایش می دهند. این تبلیغات بخشی از درآمد صفحه اینترنتی شما محسوب می شوند و نمی توانید، به کل آن ها را حذف کنید.
اما با اعمال برخی تنظیمات، قادر به حفظ سرعت بارگذاری صفحه با وجود این تبلیغات اینترنتی خواهید بود. کدهای این تبلیغات بیشتر بر اساس جاوا اسکریپت تعیین خواهند شد. این سیستم سرعت بارگذاری صفحه را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد.

سرعت بارگذاری صفحه
رابطه سرعت بارگذاری صفحه با انتخاب هاست مناسب
سرعت بارگذاری صفحه به طور مستقیم با هاست مورد استفاده وب سایت شما در ارتباط است. زمانی که یک برنامه در سیستم شما اجرا می شود، منابع فراوانی نیز در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند. هاستینگ وب سایت شما باید کلیه این منابع را پوشش داده و پشتیبانی کند. در غیر این صورت، سرعت بارگذاری صفحه اینترنتی شما کند خواهد شد. هر چه تعداد منابع موجود در سایت شما بیشتر باشد، قدرت عمل هاست نیز برای پوشش آن ها کمتر خواهد شد و به این ترتیب سرعت بارگذاری صفحه کند می شود. این اتفاق برای سایت هایی که از سرورهای اشتراکی در آن ها استفاده می شود.
شما می توانید با روش های مختلف این سرویس ها را ارتقا داده و با این روش ساده سرعت بارگذاری صفحه خود را نیز افزایش دهید. در نظر داشته باشید که با صرف هزینه بیشتر در راستای خرید یک هاست مناسب، افزایش سرعت در سایت شما امری بدیهی خواهد بود.
چه کنیم تا سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهیم؟
سرعت بارگذاری صفحه به عوامل متعددی بستگی دارد و برخی تنظیمات مهم در این زمینه، آن را افزایش می دهند. شما می توانید، با استفاده از تنظیمات درست، سرعت سایت خود را کنترل کنید. در زیر با برخی از این موارد مهم آشنا می شوید.
استفاده از مرورگر مناسب برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه
یکی از برنامه های نامناسب برای مرورگر ، فلش است که سرعت بارگذاری را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. این برنامه بر روی بسیاری از تلفن های همراه نیز قابل اجرا نخواهد بود و مشکلات بسیاری برای کاربران ایجاد می کند. برای رفع این اختلالات، بر روی هر یک از این نرم افزارها یک تست سرعت انجام دهید تا بهترین تنظیمات را برای حفظ سرعت سایت انجام دهید.
وجود شبکه سیستم تحویل محتوا برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه
بخشی به نام سی ان دی در هر شبکه وجود دارد که بر سرعت سایت شما تاثیر گذار می باشد. تصور کنید سرور شما در یک کشور خارجی واقع شده است و کاربران از داخل کشور، قصد ورود به سایت شما را داشته باشند، به این ترتیب سرعت سایت شما کندتر خواهد شد. اهمیت سیستم سی ان دی در این بخش مشخص خواهد شد. شبکه تحویل محتوا با هدف تمرکز داده ها در نقاط مختلف جهان ایجاد شده است و در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد.
با وجود این شبکه سرعت سایت شما به دلیل استفاده از هاست و سرور خارجی کاهش نمی یابد و به سادگی قادر به استفاده از هر هاست از کشورهای خارجی خواهید بود. با این قابلیت تمامی اطلاعات به صورت لوکالی در همه دیتا سنترها جمع می شوند و امکان دسترسی شما به آن ها فراهم خواهد بود.
به جز موارد یاد شده، ریدایرکشن و عملیات درخواست فایل نیز بر این مسئله تاثیر گذار است و همواره سرعت سایت شما را کم یا زیاد می کند. برای این منظور تعیین تعداد ریدایرکشن مناسب اهمیت دارد و در تنظیم سرعت سایت به شما کمک می کند.