مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟
خلاصه مقاله:این متن با هدف پاسخ به سوال «چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟» نگارش شده است. در آن برای این مسئله، راه حلهایی ارائه شده است.
چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟
بسیاری از ما سایت داران، مرتب از خود میپرسیم که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم. دلیل این دغدغه این است نرخ کلیک یکی از شاخصهای مهم در بازاریابی آنلاین است. این شاخص، بیانگر میزان کلیک کاربران بر روی محتوای تبلیغاتی شماست. با کمک آن، میتوانید عملکرد کلمات کلیدی و تبلیغات خود را ارزیابی و اندازهگیری کنید. تنها زمانی که بر روی دیدگاههای شما کلیک میشود میتوانید با اطمینان بگویید که در استراتژیهای بازاریابی خود موفق هستید. به طور کلی نرخ کلیک پایین به این معنی است که چیزی اشتباه است.
نرخ کلیک یا CTR چیست؟
نرخ کلیک به معنی درصدی از افراد است که یک صفحه وب را مشاهده و روی یک آگهی خاص در آن کلیک میکنند. این درصد، میزان موفقیت یک تبلیغ در جلب توجه بازدیدکنندگان را اندازه گیری میکند. CTR برای تبلیغات پولی ( در گوگل یا فیسبوک)، بازاریابی ایمیلی، صفحات فرود، پستهای وبلاگ و همچنین برای سئو سایت اعمال میشود. هرچه CTR شما بیشتر باشد، تبلیغ شما در ایجاد علاقه در کاربران موفق تر بوده است.
آیا نرخ کلیک بالا همیشه به معنی موفقیتِ تبلیغات است؟
افزایش نرخ کلیک و داشتن نرخ کلیک بالا، همیشه به این معنی نیست که تبلیغات یا ایمیلهای شما موثر بوده اند. اگر تبلیغات شما بهخوبی هدفگذاری نشده باشند، تمام آن کلیکها ممکن است به جایی نرسند. بنابراین ممکن است علیرغم هزینههای زیادی که برای تبلیغات کلیکی انجام داده اید موفقیت ناچیزی در کمپینهای تبلیغاتی خود بدست بیاورید. پس باید تلاش کنید افزایش نرخ کلیک با ارتقای نرخ تبدیل (conversion rate) نیز همراه باشد.
چگونه نرخ کلیک را محاسبه کنیم؟
برای موفقیت در افزایش نرخ کلیک باید بدانید این شاخص، چگونه محاسبه میشود. نرخ کلیک از فرمول ساده زیر محاسبه میشود. در این فرمول منظور از تعداد بازدید Impression یا میزان حضور تبلیغ شما در صفحات گوگل است. حتی اگر تبلیغ شما در انتهای صفحه باشد و کاربر، آن را مشاهده نکند یک حضور یا بازدید برای تبلیغ شما لحاظ میشود.
× 100 (تعداد بازدید /تعداد کلیک) = CTR
به عنوان مثال فرض کنید روی یک تبلیغ آنلاین پس از 2000 بار ارائه، 100 بار کلیک شده باشد. با ضرب نتیجه تقسیم این دو عدد در 100، نرخ کلیک 0. 5 درصد به دست میآید.
CTR = [(100 / 2000) × 100] = 5. 0٪
چرا نرخ کلیک، اهمیت زیادی دارد؟
قبل از پاسخ به این سوال که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم، به طور خلاصه، به دلایل اهمیت نرخ کلیک میپردازیم.
– CTR نشان میدهد که آیا بازدیدکنندگان به سرفصلها، عناوین، توضیحات و موارد دیگر آگهی شما پاسخ میدهند یا خیر.
– CTR بینشی در مورد مخاطب هدف شما، درک هدف جستجو و موارد دیگر ارائه میدهد.
– CTR بر عملکرد تلاشهای سئو سایت و تبلیغات پولی شما تأثیر میگذارد.
– CTR بر امتیاز کیفیت (quality score) شما در پلتفرمهای تبلیغاتی ای همچون Google Ads و META تأثیر میگذارد.
چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟ 6 روش افزایش CTR
در ادامه راه حلهایی که برای پاسخ به سوال «چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟» ارائه میشود. این راه حلها عبارتند از:
برای افزایش CTR، مخاطبان خود را بشناسید
برای افزایش نرخ کلیک، باید همیشه تحقیقات کافی در زمینه جمعیت شناختی و پرسونای هدف داشته باشید. به عبارت دیگر باید مخاطبان تبلیغات خود را به خوبی بشناسید. اگر شخصیت هدف خود یا لا اقل ویژگیهای جمعیتی آن را درک کنید، نیمی از کار تبلیغاتی شما انجام شده است. اگر فکر میکنید به اندازه کافی مخاطبان خود را میشناسید باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید.
– مخاطب هدف شما از چه زبانی استفاده میکند؟
– آنها چه مشکلات مشترک و انتظاراتی دارند؟
– انگیزه بیشتر آنها برای خرید چیست؟
– مناسبترین زمانها در طول روز، ماه یا سال برای جستجوی شما توسط مخاطبانتان چه زمانهایی است؟
به منظور افزایش CTR، تیترها یا همان عناوین تبلیغاتی خود را بهینه کنید.
بهینه سازی تیترهای تبلیغاتی، نقش مهمیدر افزایش نرخ کلیک شما دارند. زیرا اولین چیزی که هر کسی به آن توجه میکند تیترهای شما هستند. پس توصیه میشود آنها را به چیزی زیباتر تبدیل کنید. اگر تیتر شما فوراً مخاطبان را به کلیک کردن ترغیب نمیکند، به احتمال زیاد هیچ چیز دیگری نیز نمیتواند این کار را انجام دهد. هنگام تلاش برای ایجاد یک عنوان جذاب، نکات زیر را به خاطر بسپارید:
– تیترها را کوتاه و شیرین نگه دارید.
– روی انتقال یک پیام اصلی در تیترها تمرکز کنید.
– در صورت امکان از کلمات کلیدی هدف در ابتدای عنوان استفاده کنید.
– از عبارات و جمله بندی احساسی استفاده کنید
– از تیترهای مختلف استفاده کنید.
هنگامی که چندین عنوان را در ذهن دارید، میتوانید آنها را در سایت Coschedule Headline Analyzer وارد کنید. این سایت میتواند به شما کمک کند یک عنوان جذاب و قانع کننده ایجاد کنید و مشتریان بالقوه را به کلیک تشویق کنید.
برای افزایش نرخ کلیک، محتوای جذاب ایجاد کنید
فراموش نکنید که محتوای تبلیغاتی شما قوی ترین ابزار برای افزایش نرخ کلیک است. بنابراین، یک محتوای تبلیغاتی موثر باید جذاب، کارآمد و از نظر احساسی، قوی باشد. برخی از نکات مهم برای نوشتن محتوای تبلیغاتی جذاب عبارتند از ساده نگه داشتن آگهی به طوری که هر کسی بتواند به سرعت متوجه شود. همچنین باید از اعداد و پیشنهادهای تخفیف، هم در سرفصلها و هم در آگهی تبلیغاتی استفاده شود. علاوه بر این، مطمئن شوید که محتوای تبلیغاتی شما با مخاطبان شما مرتبط است و بر نیازهای آنها تاکید دارد. اگر میخواهید مخاطبان شما روی تبلیغ شما کلیک کنند، باید یک نسخه تبلیغاتی متناسب با علایق و نیازهای آنها ایجاد کنید.
برای افزایش CRT از دکمههای فراخوان مناسب و قوی استفاده کنید.
دکمههای فراخوان نقش مهمی در افزایش CTR دارند. این دکمهها سبب ارتقای تعامل مخاطب با محتوای شما میشوند. یعنی اینکه به خوبی افراد را به کلیک بر روی تبلیغات شما سوق میدهند. دکمههای فراخوان همان عبارات قابل کلیک در محتوای تبلیغاتی شما هستند. مثلا وقتی در پایان تبلیغ خود مینویسید «اکنون خرید کنید» در واقع یک دکمه فراخوان ایجاد کرده اید. دکمههای فراخوان باید مرتبط با هدف شما از کلیکها باشند. مثلا اگر میخواهید شخصی برای کسب اطلاعات بیشتر با کسب و کار شما تماس بگیرد، «اکنون تماس بگیرید» گزینه ای بهتر از «وارد شوید» است.
برای افزایش CTR از افزونهها و علایم تبلیغاتی استفاده کنید
فرم اصلی تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک به شما اجازه نمیدهد اطلاعات زیادی اضافه کنید. اما میتوانید با استفاده از افزونههای تبلیغاتی، تبلیغات خود را برای مخاطبان خود جذاب تر کنید. این علایم به شما امکان میدهند اطلاعات بیشتری در تبلیغات خود بگنجانید. علامت تماس، مکان و میزان بازدید و… همگی جزو این علایم هستند که شانس کلیک خوردن آگهیها را افزایش میدهند.
برخی از کلمات کلیدی را در کمپین تبلیغاتی خود، استثنا کنید
یکی دیگر از روش های افزایش نرخ کلیک، استثنا کردن کلمات است. این کار به شما این امکان را میدهد که عبارات خاصی را در جستجوها حذف کنید. به عبارت دیگر با این کار میتوانید فقط بر روی کلمات کلیدی ای که برای مشتریانتان اهمیت دارد تمرکز کنید. برای مثال، فرض کنید شما یک خردهفروش بازیهای آنلاین و پولی هستید. یک کمپین تبلیغاتی راهاندازی کردهاید که کلمه کلیدی «بازی» را هدف قرار میدهد. میتوانید کاری کنید کاربرانی که به دنبال بازی رایگان هستند شما را پیدا نکنند. تنها کافیست کلمه «رایگان» را به استثناهای کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید. با این کار، تبلیغ شما دقیقا برای مخاطبان هدفتان نمایش داده میشود و نرخ کلیک شما افزایش مییابد.
کلام آخر
سوال اصلی این متن این بود که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم؟. با اشاره به چند روش، تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود. اکنون همه ما بهتر میدانیم که چطور نرخ کلیک یا CTR خود را افزایش دهیم. منتها این موضوع، به تنهایی کافی نیست. زیرا CTR یک شاخص متغیر است. شما باید به طور مداوم آن را زیر نظر داشته باشید. فقط به این دلیل، که اکنون یک CTR بالا دریافت میکنید، به این معنی نیست که وضعیت برای همیشه همینطور باقی خواهد ماند. مطمئن شوید که به طور منظم بر CTR، نظارت دارید تا متوجه هر گونه تغییر قابل توجه در این شاخص شوید. تنها در این صورت است که میتوانید نرخهای کلیک بالا را برای مدتهای طولانی حفظ کنید.
همه چیز درباره الزامات سئو سایت
خلاصه مقاله:هر فرایندی که در نهایت به افزایش رتبه ی سایت شما در فضای مجازی (از جمله گوگل) منجر گردد جزو الزامات سئو سایت می باشد.
مقدمه: اگر با مفهوم سئو آشنایی ندارید باید به شما بگوییم که سئو یعنی بهینه کردن یک سایت برای فعالیت در موتور های جستجو. البته کار کردن بر اساس قوانین سئو نیازمند الزاماتی است. از اینرو لازم است تا با این الزامات آشنایی داشته باشیم.
به منظور آشنایی بیشتر با این مهم در این مقاله از الزامات سئو سایت بیشتر خواهیم گفت. همراه ما بمانید.
همه چیز درباره الزامات سئو سایت
در کشور ما ایران بیش از 90 درصد افراد با استفاده از موتور جستجوگر گوگل وارد فضای اینترنت می شوند.
با این تفسیر زمانی که از سئو صحبت می کنیم منظور بهینه سازی یک سایت برای فعالیت در فضای گوگل می باشد. البته باید گفت که علاوه بر گوگل، موتور جستجوگر مایکروسافت و موتور جستجوگر یاهو نیز برای کاربران مهم هستند. و آنها برای رسیدن به آیتم مود نظرشان از این ابزار نیز استفاده می کنند. اما در بیشتر مواقع این فضای گوگل است که به سئو اعتبار می بخشد. و همه ی ما همواره در تلاش هستیم تا به واسطه ی بولد کردن کلماتی که کاربران در فضای مجازی سرچ می کنند سایتمان را ارتقا دهیم. یا به بیان بهتر آن را به رده های بالاتر موتورهای جستجوگر برسانیم.
و این ساده ترین مفهومی است که می توان از سئو ارائه کرد.
مهمترین فرایندها در رابطه با رعایت الزامات سئو سایت
بطور کلی هر فرایندی که در نهایت به افزایش رتبه ی سایت شما در فضای مجازی (از جمله گوگل) منجر گردد جزو الزامات سئو سایت می باشد. در ادامه بعضی از مهمترین آنها را شرح می دهیم:
آنالیز کردن سایت رقبا: آنالیز کردن یا تحلیل سایت رقیبان، از مهمترین فعالیت هایی است که نقش بسیار مهمی در پیشبرد اصولی سئو یک سایت دارد. در حقیقت شما باید بدانید که رقبای شما چه کسانی هستند؟ در چه جایگاهی قرار دارند؟ اگر جایگاه آنها بالا است چگونه توانسته اند به آن جایگاه برسند. و اگر جایگاه پایینی دارند اشتباهاتشان چه هستند؟ با این تفاسیر بدیهی است که آنالیز سایت رقبا از اصلی ترین الزامات سئو سایت در تهران می باشد.
تحلیل کلمات کلیدی: استفاده درست و بهینه یا به بیانی تحلیل کلمات کلیدی از اصلی ترین پایه های سئو است. و حساسیت در رابطه با این مهم از اهمیت برخوردار می باشد. لذا شما باید در انتخاب کلمات کلیدی و همچنین در رابطه با به کار بردن آنها حساس باشید. شما باید بدانید که کدام کلمات کلیدی در موتور های جستجو برای شما بهتر کار می کنند. و چگونه می توانید با این کلمات مخاطب را جذب نمایید. گفتنی است که شاید رعایت این نکته در نگاه اول آسان به نظر بیاید. اما باید بدانید که به درستی انجام دادنِ آن چالش بزرگی است. ناگفته نماند که برای رعایت الزامات سئو سایت می توانید به اشخاص یا شرکت های حرفه ای مراجعه کنید.
اصول مهم درباره رعایت الزامات سئو سایت
سئو تکنیکال: همانطور که از نامش پیدا است. سئو تکنیکال به اصول تکنیکال سایت مرتبط می باشد. و جزو مواردی است که قابل مشاهده نیست. اما در بهینه سازی سایت نقش بسیار پر رنگی را ایفا می کند. لذا می توان آن را جزو ملزوماتی دانست که باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. ناگفته نماند که کد نویسی استاندارد، بهبود سرعت وب سایت، مناسب سازی برای استفاده با دیوایس موبایل و… از جمله مهمترین موارد سئو تکنیکال هستند. گفتنی است که برای رعایت الزامات سئو سایت شما می توانید از اشخاص یا شرکت های حرفه ای کمک بگیرید.
بهینه سازی داخلی سایت: به منظور رعایت الزامات سئو سایت باید ساختار داخلی را نیز بهبود بخشید. به این فرایند on site seo گفته می شود. بدست آوردن امتیاز بالاتر در موتورهای جستجوگر و همچنین بدست آوردن ترافیک بیشتر از جمله مزایای بهینه سازی داخلی وب سایت می باشند. گفتنی است که ایجاد محتوای خوب برای صفحات و همچنین بهبود سورس کد از جمله فعالیت هایی هستند که به منظور بهینه سازی داخلی وبسایت به انجام می رسند.
موارد با اهمیت درباره ارتقا سایت
تولید محتوا: تولید محتوا و همچنین بازاریابی محتوا از جمله مهمترین فعالیت ها هستند. این مهم در بدست آوردن امتیاز بالاتر در موتورهای جستجوگر و همچنین کسب ترافیک بیشتر نقش بسیار پر رنگی را ایفا می نمایند. همواره باید به یاد داشته باشیم که جذب مخاطب، اصلی ترین هدف ما از ایجاد یک سایت است. همچنین باید بدانیم که هر محتوایی نمی تواند مخاطب را جذب نماید. بلکه تنها محتوایی تاثیرگذار است که مفید، جذاب و یونیک باشد. ناگفته نماند که برای تولید محتوا شما می توانید خودتان شخصا انجام این کار را به عهده بگیرید. همچنین می توانید از افراد و شرکت های حرفه ای در این زمینه کمک بخواهید.
لینک بیلدینگ: در رابطه با اهمیت link building همین کافی است بدانیم که در روزگار حاضر ساخت یک لینک استاندارد و با کیفیت اهمیت و ارزش فراوانی دارد. از اینرو اگر کسب و کار و تجارت شما به اینترنت گره خورده حتما لازم است تا با این مهم آشنا شوید. و به بهترین نحو آن را اجرا نمایید.
همچنین گفتنی است که به پروسه ساخت هایپرلینک و یا دریافت آن از وبسایت های دیگر link building گفته می شود. پیدا کردن راحت تر صفحات و در نتیجه جذب مخاطبان بیشتر از مهمترین مزایای لینک بیلدینگ می باشند.
چرا باید در فضای مجازی سایتمان را ارتقا دهیم؟
سئو کردن سایت مزایای فراوانی دارد. در واقع به دلیل همین مزایا است که این روزها افراد زیادی به فکر سئو نمودن سایت هستند. در ادامه بعضی از مهمترین این مزایا را شرح می دهیم:
- با سئو کردن سایت می توانیم ترافیک بیشتری را دریافت کنیم.
- اگر سایت ما سئو باشد کاربران بیشتری آن را خواهند دید و اینگونه کاربران سایت ما بیشتر خواهند شد.
- با سئو کردن، مطالب موجود در سایت اعتبار بیشتری خواهند گرفت و اینگونه ما می توانیم اعتماد افراد بیشتری را جلب نماییم.
- معمولا افراد هدفمند به هر سایتی اعتماد نمی کنند. لذا با سئو کردن و ارتقا دادن سایت می توانیم افراد هدفمند بیشتری را جذب کنیم.
- بدیهی است که تبلیغات هزینه ی زیادی دارد. با سئو کردن سایت دیگر لازم نیست تا برای تبلیغات هزینه زیادی بپردازیم.
- فضای مجازی فضای رقابتی است و کسب کار در این فضا آسان نیست. اما با سئو کردن سایت می توان این چالش را پشت سر گذاشت و از رقبا پیشی گرفت.
- با سئو کردن سایت می توانیم برند یا نام کالای خودمان را پر رنگ نماییم.
ترفند هایی برای کسب بهترین رتبه ها در موتورهای جستجو:
- کلمات کلیدی را با دقت انتخاب کنید.
- درباره الزامات کاری خودتان خوب تحقیق کنید و نیاز مخاطب را بشناسید.
- سعی کنید از رقبا بیاموزید و اشتباهاتشان را تکرار نکنید.
- بهترین محتوایی که ممکن است را تولید و در سایت بارگذاری کنید.
- عجول نباشید. کسب رتبه ی خوب در موتورهای جستجو زمانبر است.
- برای رعایت سئو در عنوان محتوا حتما از کلمه کلیدی استفاده نمایید.
- استفاده کردن از لینک های داخلی را فراموش نکنید.
- حتما به سایت های خوب و معتبر لینک بدهید.
جمع بندی و نتیجه گیری:
- این روزها فضای مجازی علاوه بر سرگرمی سازی کاربردهای دیگری نیز دارد که بازاریابی و تجارت یکی از آنها است.
- باید گفت که بازاریابی در فضای مجازی اصلا ساده نیست. و نیازمند رعایت و اجرای درست اصول است.
- ایجاد سایت و رعایت الزامات سئو سایت از جمله این اصول می باشد.
- سئو به سایت اعتبار می بخشد. و افراد با بولد کردن کلماتی که کاربران در فضای مجازی سرچ می کنند سایت شان را ارتقا می دهند. یا به بیان بهتر آن را به رده های بالاتر موتورهای جستجوگر می رسانند.
آیا سئو سایت به جای اجاره ی مغازه ای گران قیمت منطقی است؟
خلاصه مقاله:آیا سئو سایت در اصفهان به جای اجاره ی مغازه ای گران قیمت میتواند انتخاب عاقلانهای باشد؟ در این مقاله به این چالش پاسخ خواهیم داد…
آیا هزینههای سنگین راه اندازی کسبوکار یا استارت آپ شخصی شما را از شروع کار منصرف کرده است؟ امروزه بسیاری از افراد دغدغه تاسیس مغازه یا شرکت خود را دارند. با این حال همه میدانند برای راه اندازی یک تجارت فیزیکی باید هزینههای زیادی را متحمل شد. بهعنوان مثال فردی که در داخل اصفهان زندگی میکند، برای اجاره یک مغازه حداقل باید ماهانه چندین میلیون کنار بگذارد. اگر شما نیز با این قبیل مشکلات مواجه شدهاید، نباید خیلی زود ناامید شوید، چرا که با سئو سایت در اصفهان به جای اجاره ی مغازه ای گران قیمت میتوانید با صرف هزینههای پایین کسبوکار جدید خود را آغاز کنید.
البته اگر از مخالفان تجارت اینترنتی هستید، ابتدا بگذارید با یک مثال جالب نظر شما را تغییر دهم:
- آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا هیچ محصولی در انبار خود ندارد.
- اوبر، بزرگترین سرویس تاکسیرانی جهان هیچ هزینهای برای خرید و نگهداری تاکسی نپرداخته است.
- نتفلیکس، بزرگترین سرویس اشتراک فیلم و سریال نیز تاکنون هیچ فیلمی نساخته است.
- …
اینها تنها یک مثال از هزاران نمونه موجود در دنیای آنلاین هستند. بنابراین شاید قانع شده باشید که در دنیای امروز سئو سایت در اصفهان و سایر شهرهای ایران انتخاب بهتری برای شروع فعالیت کاری برندها است.
کوچ کسبوکارهای فیزیکی به سمت دنیای آنلاین
در حال حاضر دلایل زیادی وجود دارد که کسبوکارها را به سمت تجارت اینترنتی ترغیب کرده است. فردی را تصور کنید که بخواهد یک مغازه کوچک یا یک فروشگاه ساده در یکی از محلههای معمولی اصفهان اجاره کند. چنین تجارتی علاوهبر هزینههایی که در پی انبارداری، خرید جنس یا دریافت جواز و غیره باید بپردازد، مجبور است مقداری از بودجه خود را برای کرایه مغازه در نظر بگیرد. اما مشکل دقیقا از همین جا شروع میشود. مراجعه به بنگاهها و شنیدن اجاره ماهانه مغازه میتواند به کلی تمام انگیزههای تازهکارها را نقش بر آب کند. اصلا مگر یک مغازهدار در بدو شروع به کار خود چقدر درآمد دارد که بخواهد چند میلیون اجاره دهد؟
در چنین مواقعی من به دوستان خودم طراحی و سئو سایت در اصفهان را پیشنهاد میکنم. فراموش نکنید علاقه مندان به خرید اینترنتی روز به روز درحال افزایش است و این موضوع میتواند خبر خوشحال کنندهای برای شما باشد. تنها کافی است که درصد کمی از کرایهای که برای مغازه در نظر گرفته بودید، برای بهینه سازی سایت خود بپردازید. صد البته که صرفه جویی در هزینهها تنها دلیل افزایش اینترنتی شدن کسبوکارها نیست.
یکی دیگر از مزایایی که سئو سایت به ارمغان خواهد آورد، فروش بیشتر است. زمانی که شما یک سایت راه اندازی کرده و به خوبی روی بهینه سازی آن زمان و هزینه صرف کنید، نرخ بازگشت به سرمایه شما بسیار بیشتر از تاسیس یک مغازه فیزیکی خواهد بود. به این موارد مدیریت آسانتر یک تجارت آنلاین را نیز اضافه کنید. در مجموع میتوان گفت برای کسبوکارهایی که میخواهند با بودجه کم یا متوسط کار خود را آغاز کنند، طراحی سایت و بهینه سازی آن بهترین گزینه است.
مزایایی که سئو سایت دارد
تا به این جا به طور کلی پی بردیم که چرا سئو سایت به جای اجاره ی مغازه ای گران قیمت میتواند انتخاب معقولتری باشد. اما اجازه دهید بهتر و دقیقتر به این مساله نگاه کنیم. واقعا چرا باید تجارت خود را روی سایت پیاده سازی کنیم؟ طبق چه منطقی مغازه آنلاین انتخاب بهتری نسبت به مغازه فیزیکی میباشد؟ در ادامه به تمام چالشهایی که پیرامون این موضوع برای شما مطرح شده است، میپردازیم:
سئو سایت باعث صرفه جویی در هزینههای شما میشود
سئو وبسایت میتواند به راحتی در هزینه راه اندازی کسبوکارتان صرفه جویی کند. یک مغازه کتابفروشی را در نظر بگیرید. اگر این مغازه بخواهد کار خود را با اجاره یک محیط فیزیکی شروع کند، باید هزینههای جاری زیادی پرداخت کند. انبارداری، خرید جنس اولیه، تهیه قفسه برای کتابها و بسیاری از موارد دیگر علاوه بر اجاره ماهانه میتواند برای شما خرج باز کند. با این حال اگر تجارت خود را به جای مغازه در یک سایت ایجاد کنید، تمامی هزینهها در طراحی و سئو خلاصه میشود.
سئو سایت کسبوکار شما را به افراد بیشتری نمایش میدهد
سئو سایت به جای اجاره ی مغازه ای گران قیمت میتواند تجارت شما را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهد. یک فروشگاه لوازم خانگی را در نظر بگیرید که در یکی از خیابانهای پر تراکم اصفهان محصولات خود را به فروش میرساند. به نظر شما این مغازه روزانه چقدر بازدید کننده خواهد داشت؟ به طور قطع تعداد این افراد زیاد است، اما نباید فراموش کنید بازدیدکنندگان شما تنها محدود به کسانی است که از آن خیابان خاص عبور میکنند. اکنون تصور کنید همین فروشگاه لوازم خانگی محصولات خود را برای فروش در سایت عرضه کند. چنانچه موفق شود در کلمات کلیدی رتبههای خوبی کسب کند، این فرصت را دارد تا به تمام افراد سطح شهر محصولات خود را بفروشد.
سئو سایت میتواند یک جریان درآمدی غیرفعال ایجاد کند
زمانی که سایت خود را به رتبههای برتر گوگل میرسانید، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید. تنها کافی است در گوشهای بنشینید و از فروش خود لذت ببرید. این یکی از ویژگیهای مثبت فروش آنلاین است. البته مسئله به این جا ختم نمیشود. در فروش حضوری تنها زمانی میتوانید کالاها و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید که خودتان در مغازه حضور داشته باشید. اما این موضوع در سایت کاملا متفاوت است. وقتی محصولات شما در سایت قرار دارد، حتی اگر در مسافرت باشید و یا زمانی که خوابیدهاید، ممکن است مشتریان از سایت شما خرید کنند.
سئو سایت مدیریت راحتتری خواهد داشت
سئو سایت به جای اجاره ی مغازه ای گران قیمت دردسر کمتری دارد. البته نباید از دغدغههای مدیریت و پشتیبانی سایت چشم پوشی کرد، اما قطعا چنین معضلاتی بسیار کمتر از چالشهای یک فروشگاه حضوری خواهد بود. در فروش اینترنتی میتوانید تمام جزئیات محصولات را به مشتریان ارائه دهید، قیمت تمامی آنها را به اشتراک بگذارید و در مجموع کار خود را آسان کنید. این در حالی است که یک مغازه واقعی نیاز به بررسی دائمی و هزینههای جانبی زیادی دارد.
آیا سئو سایت به جای اجاره ی مغازه ای گران قیمت انتخاب درستی است؟
قطعا با خواندن این مقاله به این نتیجه میرسیم که اگر میخواهیم کسبوکار یا استارت آپی راه اندازی کنیم، بهتر است ابتدا آن را روی سایت پیاده سازی کرده و به فروش مناسبی برسیم. البته این بدین منظور نیست که تجارت فیزیکی را نادیده بگیریم. داشتن یک مغازه در سطح شهر اصفهان نیز بسیار مفید است و میتواند به موفقیت برند شما کمک کند. اما با توجه به افزایش هزینههای اجاره مغازه در ایران و خصوصا تهران، پیشنهاد میشود که ابتدا با فروش اینترنتی به سود رسید، سپس برای راه اندازی تجارت حضوری اقدامات لازم را انجام داد. به این ترتیب میتوان مشتریان مجازی را نیز به خرید حضوری دعوت کرد و از طریق فروش حضوری و آنلاین سود چند برابری بدست آورد.
سخن پایانی
سئو سایت به جای اجاره ی مغازه ای گران قیمت میتواند یک انتخاب ایدهآل برای افرادی باشد که میخواهند با بودجه کم یا متوسط تجارت خود را آغاز کنند. اگر شما نیز در ابتدای مسیر هستید و هزینههای ناشی از اجاره مغازه دست شما را بسته است، پیشنهاد میکنم ابتدا کسبوکار آنلاین خود را افتتاح کنید و سپس در صورت تمایل از مغازه خود رونمایی کنید. تنها در این صورت است که میتوانید ایده خود را عملی کنید و برند خود را به سمت موفقیت سوق دهید.