استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است؟

خلاصه مقاله:توسعه دهندگان قوانین سئو سایت در گوگل، سالانه چند صد بار الگوریتم­های خود را به روز می­کنند تا نشان دهند که استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است.

مفیدترین تکنیک های سئو سایت در سال 2022 کدامند؟

توسعه دهندگان قوانین سئو سایت در گوگل، سالانه چند صد بار الگوریتم های خود را به روز می کنند تا نشان دهند که استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است. یعنی هر روز از سال حداقل یک آپدیت وجود دارد. بنابراین پیگیری همه تغییرات حتی برای متخصصان سئو هم غیرممکن است.
پس بهتر است برای صرفه جویی در وقت و بالاتر بودن از رقبای خود از مفیدترین تکنیک های سئو در سال 2022 اطلاع پیدا کنید. تحقیقات نشان داده که 75 درصد از جستجوگران به جز صفحه اول نتایج جستجو، صفحات دیگر را نمی بینند. بنابراین مهم است که بدانید چگونه در صفحه اول نتایج موتور جستجو قرار بگیرید.

برای اینکه به دور از به‌روزرسانی های متعدد گوگل بدانید استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است، در ادامه لیستی از تکنیک های مهم SEO در سال 2022 ارائه می شود.

سئو سایت

سئو سایت

معیار CWV در سئو سایت چیست؟

مهمترین پارامتر آن است که چگونه نکته اصلی وب سایت خود را برجسته کنید. معیار Core Web Vitals از تکنیک های ضروری سال 2022 است. کاربرد معیار هسته حیاتی وب، اندازه گیری سرعت دانلود شدن صفحه، پاسخگویی صفحه و ثبات بصری آن می باشد. سرعت صفحه (LCP) ایده آل 2.5 ثانیه یا سریعتر است. پاسخگویی صفحه یا زمان لازم برای تعاملی شدن صفحه کمتر از 100 میلی ثانیه است. ثبات بصری (CLS) یا میزان تغییر چیدمان بصری صفحه کمتر از 0.1 است. گوگل ابزارهای اندازه‌گیری این معیار را ارائه داده است.

هر بخش از متن در هر صفحه وب را همراه با تمام صفحه رتبه بندی کنید. این کار با Google Passage امکان پذیر است. چون گوگل امکان خارج کردن قسمت خاصی از یک صفحه و رتبه بندی کردن آن به صورت مستقل را دارد. حتی اگر تمام آن صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه سازی نشده باشد. کلمات کلیدی را در حکم سرفصل برای هر بخش در صفحه وب به کار برید.

موارد مهم در بالا بردن رتبه سایت چیست؟

بر روی قطعه های ویژه تمرکز کنید. اگر می خواهید بدانید استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است، باید گفت در سال 2022 اهمیت دادن به قطعه‌های ویژه از استراتژی های مهم سئو می باشد. قطعه‌های ویژه در بالای صفحه SERP در یک کادر مستطیلی ظاهر می‌شوند. شما می‌توانید محتوای خود را به صورتی بهینه سازی کنید که احتمال نمایش آن در یک قطعه ویژه بیشتر شود. استفاده از کلمات کلیدی، سوال و جواب، و قالب بندی در قطعات ویژه نمایش می شوند.
هر چه کلمات کلیدی طولانی‌تر باشند، شانس نمایش در قطعه ویژه بیشتر می شود. کلمات کلیدی 10 کلمه ای حدود 3.5 برابر بیشتر از کلمات کلیدی 5 کلمه ای و حدود 13 برابر کلمات کلیدی تک کلمه ای امکان قرار گرفتن در قطعه ویژه را دارند.

در محتوای خود از پرس و جو استفاده کنید. بیشتر مردم در زمان جستجو در گوگل از سوال استفاده می کنند. بنابراین اگر در محتوا سوال وجود داشته باشد، احتمال برجسته شدن این پرس و جو‌ها، بیشتر می شود. استفاده از کلمات پرسشی چرا، آیا و آیا می توان، از کلمه پرسشی “کجا” استفاده بیشتری داشته است.
از قالب بندی های مختلف مثل پاراگراف، فهرست، جدول و ویدئو کلیپ استفاده کنید. جستجوگران به دنبال پاسخ سریع از گوگل هستند. اگر اطلاعات به راحتی و به طور مشخص استفاده شود، نمایش آنها سریع تر انجام خواهد شد. استفاده از پاراگراف‌های کوتاه، واضح و دقیق در داخل متن، نمایش آن در قطعه ویژه را بیشتر می کند.

استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است

استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است

نظرات کاربران چه تاثیری در رتبه سایت دارد؟

اصل EAT مخفف کلمات تخصص، اقتدار و اعتماد را یاد بگیرید. اصل EAT اندازه‌گیری شهرت برند شما در وب است که در موفقیت درازمدت سئو تاثیر دارد. سرچ گوگل، سایت های تخصصی تر، معتبرتر و قابل اعتماد تر را بالاتر از سایت های ناشناخته نمایش می دهد. برای بالا بردن اعتبار، اعتماد و شهرت برند و سئوی سایت خود چند کار ساده انجام دهید.
از مشتریان بخواهید که نظرات خوبی را در سایت های معتبر مانند Google بنویسند. لینک های با کیفیت بالا از سایت های همکار را در سایت خود قرار دهید. در انجمن های عمومی فعال شوید. از منشن ها به تعداد زیاد استفاده کنید.

از عبارات کلیدی چندگانه پشتیبانی کنید. موتور جستجوی گوگل پیشرفته شده و می تواند موضوعات فرعی مربوط به یک کلمه کلیدی خاص را نیز تشخیص دهد. برای مثال، در مورد سرچ “تجهیزات ورزشی خانگی” موضوعات فرعی مرتبط  مانند “هزینه تجهیزات” و “ایده‌های فضای کوچک” را نیز جستجو می کند. در نتیجه نتایج بیشتری را نشان می‌دهد. با استفاده از کلمات کلیدی طولانی با سه کلمه یا بیشتر به اضافه بررسی عبارات مرتبط، شانس بیشتری برای بالا رفتن رتبه در نتایج برتر را خواهید داشت.

چه نکات مهمی را در محتوای وب سایت باید رعایت نمود؟

اگر می خواهید بدانید استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است، باید گفت محتوای جدید ایجاد کنید تا رتبه بندی آن سریعتر انجام شود. نباید با درگیر شدن در جزئیات سئوی صفحه خود از ایجاد محتوای با کیفیت جدید غفلت کنید. روزانه بیش از 4.4 میلیون پست جدید منتشر می شود. بنابراین باید به طور منظم محتوای جدیدی تولید کنید تا از دیگران عقب نمانید.
در هنگام تولید محتوای جدید، از بهینه سازی بهترین شیوه های سئوی به روز شده استفاده نمایید. روی عناوین اصلی محتوا، زیرعنوان های محتوا، سرفصل‌های فرعی، کپشن های جایگزین تصویر و کلمات کلیدی جدید تمرکز کنید. از نظر کاربران هم، هر محتوای جدید دارای ارزش بیشتری از محتوای قدیمی می باشد. کاربران در پاسخ به سوالات خود، اغلب تاریخ آن را نگاه می کنند. اگر همه محتواهای سایت شما دارای تاریخ و اطلاعات قدیمی باشد، به سراغ نتایج جستجوی بعدی می‌روند.

نکات مهم سئو

نکات مهم سئو

محتوای قدیمی را آپدیت کنید. به‌روزرسانی محتواهای قدیمی از تکنیک های ضروری سئو در سال 2022 است. برای حفظ اعتبار محتواهای قدیمی دو کار مهمی که باید انجام دهید، به‌روزرسانی محتوای قدیمی و انجام ممیزی لینک های موجود در محتوا می باشد. در محتوای قدیمی لینک هایی به محتواهای جدید بگذارید. گوگل لینک های خارجی خراب یا قدیمی را جریمه می کند.

نکات مهم در استفاده از تصویر در محتوا چیست؟

گنجاندن تصاویر در درون محتوا را فراموش نکنید. بیشتر از 20 درصد تمام جستجوهای وب در برخی از کشورها از طریق Google Images انجام می­شود. بنابراین بهینه سازی تصاویر از تاکتیک های مهم در سئو در سال 2022، می باشد.
جهت بهینه سازی تصاویر برای سرچ گوگل لازم است از تصاویری با کیفیت بالا، حجم کم و مرتبط با کلمه کلیدی استفاده کنید. کاربران باید با مشاهده تصاویر صفحه وب شما بفهمند که مضمون محتوای شما چیست. اپلیکیشن Squoosh جهت فشرده سازی سریع تصاویر به کار می­رود.

کپشن­های جایگزین تصویر نیز بسیار مهم هستند. موتورهای جستجوگر از این کلمات برای کمک به مرتبط کردن کلمات کلیدی به تصویر استفاده می کنند. در صورت عدم دانلود تصاویر، این عبارت در گوشه بالا سمت چپ ظاهر می­شود.

نقش تصویر در سئو

نقش تصویر در سئو

اگر می خواهید بدانید استفاده از کدام تکنیک برای سئو سایت بهتر است، باید گفت روی تجربه کاربری تمرکز کنید. مهمترین کاربرد سئو در سال 2022 بهبود تجربه کاربر است. گوگل زمان ماندن کاربر بر روی صفحه و درصد کلیک ها را نیز در نظر می‌گیرد. هدف این است که کاربر حداقل 3 دقیقه در سایت شما بماند و بر روی نکات اصلی شما کلیک کند.
چند فاکتور مهم در تجزیه و تحلیل تجربه کاربری شامل موارد زیر است:
طراحی سایت سازگار با موبایل،
ناوبری به این معنا که کاربران از طریق سایت شما صفحات دیگر را پیدا کنند،
سرعت بارگذاری صفحه،
وادار کردن کاربران جهت تعامل با محتوای شما،
کیفیت محتوا عاری از اشتباه تایپی و لینک های ضعیف.
با بهبود برخی از این موارد، کاربران زمان بیشتری را در سایت شما خواهند گذراند. در نتیجه، گوگل رتبه بندی سایت شما را در مراتب بالاتر قرار می­دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *