هزینه سئو وب سایت در سال 2022

هزینه سئو وب سایت

از بس سوال می شود که چرا هزینه سئو وب سایت زیاد است، تصمیم گرفتیم مقاله ای در نظر بگیریم تا بدانید هزینه سئو وب سایت تنها مربوط به انتخاب کلمه کلیدی اصلی نیست! سایت دنیای گسترده ای دارد. هزینه سئو وب سایت به تعداد کلمات کلیدی اصلی، نوع کلمه کلیدی، قدمت دامنه ها و حتی سختی کلمات نیز بستگی دارد. تعداد رول ها از مواردی است که شاید بسیاری از افراد اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشند پس برای اینکه بررسی هزینه سئو وب سایت برای شما قابل قبول تر باشد نیاز است همه این موارد را به خوبی بدانید و شرایط را بسنجید.

 

 

تاثیر سن دامنه بر هزینه سئو وب سایت

دامنه وب سایت ها نیز مانند انسان عمر دارد! یعنی هر دامنه سن خاص خود را دارد و این موضوع روی سئوی سایت در اصفهان و کل ایران  بسیار تاثیر می گذارد. احتمالاً حدس زده اید که هرچه یک دامنه قدمت بیشتری داشته باشد و به نوعی سن بالاتری برای دامنه دیده شود یعنی نزد کاربران شناخته شده تر است و موتورهای جستجو نیز شناخت بیشتری نسبت به دامنه دارند، پس باید به سراغ دامنه های قدیمی رفت! این تصور تا حد زیادی منطقی به نظر می رسد اما به این سادگی که شما فکر میکنید، نیست!

به هر حال در بررسی هزینه سئو وب سایت نیاز است که سن دامنه به واسطه سن محتوا و حتی قیمت دامنه سنجیده شود و مقدار تاثیرگذاری نیز ارزیابی شود. به هر حال دامنه ای که شما مدت ها از آن استفاده کرده اید به نسبت یک دامنه جدید وضعیت بهتری دارد. اما موضوع زمانی سخت می شو که شما بخواهید از نام دامنه ای استفاده کنید که سال ها پیش به ثبت رسیده و خریداری شده است. موضوع ارزش واقعی دامنه است که بخش مهمی از هزینه سئو وب سایت را شامل می شود.

حال می بایست نظر گوگل را در خصوص عمر دامنه بدانیم! به هر حال گوگل در این زمینه یک سری شرایط را مدنظر قرار داده است که به نوبه خود توانسته روی هزینه سئو وب سایت تاثیر بگذارد.

بررسی ها نشان می دهد که اگر سن دامنه ای از دو ماه بگذرد و سایر اصول سئو رعایت شده باشد دامنه مورد نظر شانس حضور در پیشنهادات اولیه گوگل را دارد. بنابراین سن دامنه روی هزینه سئو وب سایت تا حدودی تاثیر دارد.

 

میزان رقابت در بین کلمات کلیدی و تاثیر آن بر هزینه سئو وب سایت

 

 

می دانیم که کلمات کلیدی از مهمترین مواردی هستند که در هزینه سئو وب سایت به آنها پرداخته می شود. دقت کنید که به طور کلی میزان رقابت در بین کلمات کلیدی شرایط خاص خود را دارد. بگذارید این موضوع را به شکل دیگری برای شما توضیح دهیم. این روزها کلمات کلیدی اصلی دو بخشی چندان گزینه خوبی نخواهد بود. مثلاً فرض کنید سایت شما در زمینه فروش انواع قفل هوشمند فعالیت می کند یعنی به طور کلی هر محتوایی که در سایت شما قرار می گیرد با هدف فروش بیشتر است. اگر بخواهید کلمه کلیدی دو بخشی در نظر بگیرید به طور کلی شرایط چندان مناسب نخواهد بود. این روزها سایت هایی که صرفاً روی کلمه کلیدی قفل هوشمند فعالیت می کنند بسیار گسترده هستند پس باید بتوانید کلمه کلیدی را با پسوند و پیشوند اجرا کنید. این موضوع در خصوص تعداد رول ها نیز تاثیر زیادی دارد و البته که سطح قابل قبولی را شامل می شود.

 

بررسی تعداد رول ها در انتخاب کلمه کلیدی

هزینه سئو وب سایت به تعداد رول ها نیز بستگی دارد. شاید شنیدن تعداد رول ها برای شما کمی عجیب باشد بنابراین ما می خواهیم به زبانی ساده بگوییم که هزینه سئو وب سایت به واسطه تعداد رول ها نیز مشخص می شود اما حقیقت این است که رول چیست و معنی دقیق آن به چه صورت است.

مثلاً یک کلمه کلیدی در گوگل دارای 8/000/000 رول است این رقم به نوبه خود بسیار بالاست و نشان می دهد که برای کلمه کلیدی انتخاب شده تعداد سایت های رقبا بسیار بالا است. ( دقیقاً همان مثالی که در بخش قبل زدیم) در این حالت نیاز است که کلمه کلیدی تغییری کند اما همان مفهوم را داشته باشد. اگر بخواهیم برای همان سایت قفل هوشمند مثال بزنیم، انتخاب واژه “قفل هوشمند” قطعاً با تعداد رول بالایی همراه است پس نیاز است که به سراغ گزینه ای برویم که در تعداد رول شرایط بهتری داشته باشد. مثلاً قفل هوشمند ضد سرقت می تواند واژه بهتری باشدد و شاید تعداد رول برای این واژه 120/000 در نظر گرفته شده است. سئو برای کلمات کلیدی که رول کمتری دارند قطعاً آسانتر بوده و اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. به طور کلی شرایط نشان می دهد که تعداد رول ها روی هزینه سئو وب سایت بسیار تاثیر دارند و نیاز است که به دقت شرایط رقبا سنجیده شود.

 

 

 

بررسی رقبا در هزینه سئو وب سایت

 

هزینه سئو وب سایت باید بر اساس شرایط رقبا سنجیده شود. سئو سایت در اصفهان باید با هدف مشخصی دنبال شود. گاه شما محصول جدیدی دارید که شرکت های بسیار کمی آن را عرضه می کنند در این صورت رقیبان شما کم هستند. اما اگر محصولی که قرار است به فروش برسانید در بسیاری از شرکت ها، فروشگاه ها، مغازه ها، آنلاین شاپ ها و … وجود دارد در این صورت باید بررسی شود که رقبا چطور روی محتوا کار کرده اند.

فعالیت رقبا در محیط آنلاین بسیار مهم است. اینکه محتوا را در چه ساعت هایی نشر می دهند، آیا روزانه محتوا تغییر می کند و یا به صورت دوره ای و یا به شکل هفتگی! نوع نوشتار به چه صورت است. میزان فعالیت رقبا از دسته مواردی است که روی هزینه سئو وب سایت ارزیابی شده است و باید توسط افراد متخصص بررسی شود. شاید بررسی فعالیت رقبا نیاز به برنامه خاصی داشته باشد و در این صورت بسیار مهم است که برنامه انتخاب شده قابل قبول بوده و از نظر سبک اجرایی بسیار عالی باشد.

تاثیر سختی کلمات در هزینه سئو وب سایت

 

سوال اینجاست که منظور از سختی کلمات چیست و چه ارتباطی به سئوی سایت در اصفهان دارد. سختی کلمه کلیدی همان رقابت کلمه کلیدی است. به این معنی که چه مقدار کار نیاز است تا به ازای هر یک از عبارت خاص ر گوگل رتبه در نظر گرفته شود. به طور کلی سختی عبارت های کلیدی بر اساس اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و کیفیت محتوا سنجیده می شود.

حال می خواهیم ارتباط سختی کلمات با هزینه سئو وب سایت را بررسی کنیم. در فرایند جستجو، انتخاب کلمه کلیدی هدفمند بسیار مهم است. در واقع در بررسی حجم جستجوی ماهانه و سایر فاکتورها نیاز است که سختی کلمه کلیدی به طور دقیق ارزیابی شود.

موضوعی که مطرح است کمی عجیب است. به هر حال هر ابزاری درجه سختی کلمات کلیدی را متفاوت از از برنامه یا ابزار دیگر تخمین می زند و اینجاست که هزینه سئو وب سایت بیشتر می شود چون اندازه گیری سختی کلمات کلیدی باید به درستی مشخص شود.

به طور کلی برای اینکه بهترین کلمات یا عبارات انتخاب شوند نیاز است که لیستی از عبارات تهیه شود. ابزارهایی وجود دارد که کمک می کند تا این لیست به شکل استاندارد تهیه شود و به طور کلی بهترین گزینه در لیست انتخاب شود.

شاید لیستی که انتخاب می کنید بیش از صد عبارت کلیدی داشته باشد به همین دلیل نیاز است که فاکتورهای مهم روی عبارت بررسی شود. فاکتورها میزان جستجو و درجه سختی کلمات را مشخص می کنند. به طور کلی کلمات کلیدی چند سیلابی نتیجه بهتری به همراه خواهند داشت.

البته بررسی فاکتور درجه سختی کلمه کلیدی به رقیبان سایت نیز مربوط می شود. فرض کنید که یک کلمه مورد جستجو قرار گرفت و تعداد نتایج برای آن زیاد بود، این شرایط نشان می دهد که سایت های زیادی روی عبارت مورد نظر کار کرده اند.

در چنین حالتی می بایست اعتبار دامنه و اعتبار صفحه رقبا بررسی شود. در صورتی که این مقدار زیاد باشد قطعاً سطح رقابت سخت تر می شود. وقتی رقابت زیاد باشد هزینه سئو وب سایت نیز بیشتر می شود چون نیاز به تلاش بیشتری برای اعتبار بخشی به سایت است. بارها دیده شده است که تعداد رول ها چندان زیاد نیست اما وضعیت کلمات سخت است و نیاز است که از متخصصین سئو کمک گرفته شود تا بتوانند سایت را نجات دهند. همه فاکتورهایی که روی هزینه سئو وب سایت تاثیر دارند باید به دقت مشخص شود ر غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد شده و در نهایت کار با ایراد همراه می شود. پس بدانید که سایت شما بر چه اساسی دسته بندی شده است و نیاز به چه میزان تلاش برای افزایش رتبه دارد.

 

میزان ارائه خدمات بر روی هزینه سئو وب سایت تاثیر دارد!

 

اگر سایت شما از نظر قالب بهینه سازی شده باشد و یا نیاز به بهینه سازی داشته باشد قطعاً هزینه سئو وب سایت بیشتر می شود. از سوی دیگر برخی از سایت ها به قدری سنگین طراحی شده اند که برای نجات آنها از نظر سرعت نیاز به فشرده سازی کدها خواهد بود، این کار باید توسط یک برنامه نویس خبره صورت بگیرد تا عملکرد اصلی سایت زیر سوال نرود و سایت ارزش اجرایی بالایی داشته باشد. فشرده سازی کدها به طور کلی بخش مهمی از عملکرد سایت را تشکیل می دهد.

سئو تصاویر موضوعی است که کمتر کسی به آن می پردازد البته ما تاکیدی به این موضوع نداریم که یک سایت خالی و بی محتوا تنها با سئوی تصاویر به رتبه میرسد اما این کار به سایت کمک زیادی می کند چون کاربران علاقه زیادی به سایت هایی دارند که تصاویر با کیفیت داشته باشد این موضوع بیشتر مربوط به سایت های فروشگاهی است که در خصوص فروش محصولات خاصی فعالیت می کنند. برخی از سایت ها نیاز به اصلاح لینک سازی داخلی و خارجی دارند این موضوع نیز بخشی از خدمات سئوی سایت محسوب می شود و گاه اصلاح به قدری زیاد است که سبب می شود لینک سازی به شکل اصولی دنبال شود. بهبود آدرس دهی صفحات از مواردی است که به تازگی مورد تایید قرار گرفته است و خوشبختانه به رتبه دهی بالای سایت کمک زیادی می کند.

 

 

تولید محتوا و تاثیر آن بر هزینه سئو وب سایت

 

قیمت سئو سایت در اصفهان

قیمت سئو سایت در اصفهان

 

محتوای سایت است که سبب محبوبیت و شهرت برند شما می شود پس هر چقدر هم که سایت باکیفیتی داشته باشید، الگوریتم های مرورگر به محتوای سایت شما دقت می کند. پس بدون شک بخش مهمی از هزینه سئو وب سایت مربوط به محتوا است. این روزها محتوایی که حالت داستانی دارد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد چون با خلاقیت ترکیب شده است و به نوعی کاربر را پای سیستم حفظ می کند. محتوا باید هدف داشته باشد، جنس کلمات آن مشخص باشد به این معنی که نوشتن مطالبی که نیاز به سطح علمی بالای کاربر دارد سایت شما را از رده خارج می کند در واقع همه چیز باید با رعایت سئو و با زمانی ساده نوشته شده باشد در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توان به محتوای سایت امیدوار بود. یک نکته مهم دیگر این است که سایت ها چندین درجه مختلف دارند. برخی از سایت ها با محتوای کوتاه رشد می کنند برخی با محتوای طولانی! پس یک نسخه برای همه سایت ها پیچیده نمی شود.

 

 

حجم و تعداد صفحات سایت و ارتباط آن با سرعت اجرا

 

سرعت سایت بسیار مهم است. کاربران صبور نیستند و فقط یک تا دو ثانیه صبر می کنند تا سایت مورد نظر لود شود پس بخش مهمی از هزینه سئو وب سایت مربوط به سرعت است. اگر سایت شما صفحات زیادی دارد باید فکری به حال سرعت آن نمایید و یا تعداد صفحات و لایه ها را به شکلی در نظر بگیرید که به درستی ارزیابی شده باشد. سایت ها از نظر سبک اجرایی مناسب هستند و هر یک از آنها به صورت حرفه ای طراحی می شوند. برخی از سایت ها عملکرد مخصوصی دارند و برخی دیگر به واسطه ساختار حرفه ای خود می توانند دقیق تر بررسی شوند. هرچه سایت اصول اجرایی مناسب تری داشته باشد می تواند شرایط خود را بهبود دهد.

 

جمع بندی

 

جدیدترین هزینه سئو وب سایت را از تیم مشاوران ملکه سئو ما بخواهید تا محاسبه های لازم در این راستا صورت بگیرد و همه چیز به درستی در اختیار شما قرار بگیرد. نکته مهم دیگر این است که هزینه سئو وب سایت فروشگاهی و شرکتی و خبری با هم فرق می کند این موضوع در خصوص تعداد و قدرت رقبا نیز سنجیده می شود و همه موارد بخش مهمی از سئوی سایت است پس بگذارید کار به کاردان سپرده شود.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *