مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
طراحی تجربه کاربری نیاز اصلی دیجیتال مارکتینگ
خلاصه مقاله:طراحی تجربه کاربری به عبارتی شبیهسازی تجربهای است که کاربر در طی بهرهوری از یک سایت یا محصول و یا سرویس درک و احساس میکند.
طراحی تجربه کاربری
طراحی تجربه کاربری یا طراحی UX, UED,UXD,XD به عبارتی شبیهسازی تجربهای است که کاربر در طی بهرهوری از یک سایت یا محصول و یا سرویس درک و احساس میکند. این فرآیند بر مبنای تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج آزمون خطاها صورت میگیرد. طراحی UX در نقطه مقابل طراحی رابط کاربری قرار گرفته که تنها بر طراحی فرمت کامپیوتری تمرکز دارد. در واقع طراحی UX جنبههای متفاوتی از تجربهای که کاربر در ارتباط با وبسایت یا محصول دارد، در بر میگیرد. این موارد میتواند سودمندی، شیوه استفاده، مزایا، درک عملکرد کلی برند و مطلوبیت محصول را شامل شود.

طراحی تجربه کاربری
طراحی تجربه کاربری UX به چه معناست؟
طراحی تجربه کاربری UX به فرآیندی گفته میشود که تیمهای طراحی در آن محصولاتی ایجاد میکند که تجربههای مرتبط و معنادار را برای کاربران مهیا کند. به بیاندیگر این پروسه شامل تمام مراحل تولید کردن، یکپارچهسازی محصول، طراحی محصول، برندینگ، قابلیت کاربرد و عملکرد است. طراحی یک تجربه میتواند دربرگیرنده سهولت کاربرد نرمافزاری خاص یا سایر تجربیات مرتبط با یک محصول از جمله کمپین بازاریابی، بستهبندی، پشتیبانی پس از فروش باشد. فرایند طراحی ux درحقیقت به کل فرایند تولید و یکپارچهسازی محصول و جنبههای دیگری مانند برندینگ، قابلیت استفاده و عملکرد تمرکز دارد.
این ماجرا حتی پیش از اینکه ابزار در دسترس کاربر باشد شروع میشود. برای نمونه بیایید طراحی تجربه کاری محصولات فوقالعادهای مانند آیفون را در نظر بگیریم. از مرحله شروع فرایند خرید، مالکیت، کاربرد محصول و حتی مرحله عیبیابی آن طراحی میشود. واقعیت قضیه این است که طراحان در این برند تنها بر تولید محصولات قابل استفاده تمرکز نمیکنند، بلکه آنها جنبههای دیگری همانند تجربه کارایی، سرگرمی و لذت کاربری را مورد بررسی قرار می دهند. میتوان گفت تجربه کاربری تعریف واحد و ثابتی ندارد. به طور کلی تجربه کاربری خوب جنبههای مختلفی از نیازهای کاربر را شناسایی کرده و برآورده میکند. کار اصلی طراح این است که تلاش میکند به این سوال پاسخ دهد که چگونه میتوانیم؟ تجربه کاربری گوشی هوشمند، کامپیوتر وبسایت یا هر محصول یا سرویس را تا حد امکان شهودی، راحت و لذتبخش کرد.
بخشبندی تجربه کاربری
تعریف کلی این تجربه را میتوان در قالب ۲ بخش توصیف کرد:
- برداشتها و واکنشهای یک فرد
- کاربرد یک سیستم محصول یا خدمات
در بخش اول تجربه کاربری، طراحان روی ادراکات و واکنشهای مشتریان کنترل ندارند. آنها نمیتوانند بر احساسات افراد تاثیر بگذارند. انگشتان آنها را حرکت دهند یا چشمان شان را هنگام استفاده از محصول تحت کنترل بگیرند. در مقابل طراحان میتوانند نحوه کارایی، شکل و ظاهر محصول، سیستم یا خدمات را تحت کنترل خود درآورند. در یک توصیف کوتاه باید بگوییم که نمیتوان تجربه کاربری را تحمیل کرد. تنها می توان پیشزمینههایی در مورد آن در نظر گرفت.
از سوی دیگر نمیتوان تجربهای حسی را طراحی کرد. اما میتوان ویژگیهایی را طراحی کرد که قابلیت برانگیختن احساسات مشتری را دارند. به عنوان نمونه هنگام به کارگیری دستگاه فیزیکی مانند موس کامپیوتر میتوان جنبههایی از محصول را کنترل کرد که بر لذت بردن کاربر از دیدن، احساس و نگهداشتن آن تاثیر دارد.
تجربه کاربری در سئو سایت
اکنون یکی از نمونههای بارز ux با عنوان طراحی تجربه کاربری در جنبههای حیاتی سئو ( بهینهسازی برای موتور جستجو ) را بررسی می کنیم. موتور های جستجوگر صفحات وب را تنها بر مبنای کلمات کلیدی ارزیابی نمیکنند، بلکه یک وبسایت باید هدف کاربر را درک کند و برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر، تجربه کاربری پرباری را به صورت ارگانیک کسب کند.

طراحی تجربه کاربری
چگونه با فاکتورهای تجربه کاربری سئو را بهبود بخشیم؟
در این بخش لازم است برای رسیدن به طراحی تجربه کاربری مناسب نیازهای جستجوگران را برآورده کنید. این نوع عملکرد در بازاریابی، جستجوی ارگانیک را بهبود می بخشد و به وبسایت ها کمک می کند در SERP رتبه خوبی داشته باشند. برنامه ریزی و تامل در حوزه تجربه کاربری به سئو کمک می کند. به این صورت که طراحی استراتژی های سودمند و کمک کننده برای کاربران، با نحوه رتبه بندی در گوگل هماهنگ است. روشهای خاصی وجود دارد که می توان عملکرد SEO را با فاکتورهای تجربه کاربری از جمله ایجاد محتوا، پردازش زبان طبیعی، طراحی وب و مواردی دیگر بهینه سازی کرد.
ایجاد محتوای مفید برای طراحی تجربه کاربری
این عامل تاثیر عمیقی بر نحوه برنامه ریزی محتوای وب دارد. اولین گام برداشتن تمرکز از تولید محتوا بر مبنای کلمات کلیدی، به سمت تمرکز بر ایجاد محتوا برای استفاده کاربران است. این نمونه ای از تحمیل دیدگاه تجربه کاربری در فرآیند تولید محتواست. باید پیش از هر چیز از خود بپرسید یک بازدید کننده سایت از یک صفحه خاص چه توقعی دارد؟ آنها می خواهند به چه چیزهایی برسند؟ چه واکنشی قرار است نشان بدهند؟ به معنای واقعی کلمه باید این سوالات را از خود بپرسید و پاسخ تان به این سوالات را در قالب محتوا بگنجانید. اینجاست که محتوای شما با پردازش گوگل و رتبه بندی صفحات آن هماهنگ می شود.
تجربه صفحه وب
جالب است بدانید گوگل برای صفحات وبسایتی که تست Core Vitals خود را با موفقیت می گذرانند، افزایش رتبه مشخصی در نظر می گیرد. برای این کار سیستم core web vitals (cwv) تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت را مورد ارزیابی قرار می دهد. در دنیای رقابت دیجیتال امروزی اغلب منتشر کنندگان محتوا صفحات وب را برای تجربه کاربری سریع بهینه سازی می کنند. ارائه تجربه کاربری سریع برای مخاطبان چیزی بیش از یک سرور سریع نیاز دارد. سرعت سایت شما در موقعیت های حساسی مانند وقتی که آنها صفحه شما را در تلفن همراه با شبکه بی سیم 4G با پهنای باند محدود دانلود می کنند، مشخص می شود. ایجاد سایتی با دانلود سریع نه تنها برای سئو سایت و تجربه کاربران خوب است، بلکه برای انتشار دهندگان محتوا بهتر است. هنگامی که سایتی برای سرعت دانلود بهینه سازی می شود، نرخ تبدیل بالاتر، بازدید از صفحه بیشتر و درآمد بالاتر اتفاق می افتد.

طراحی تجربه کاربری
آیا UX بر رنگینگ جستجو اثرگذار است؟
در حقیقت هدف موتورهای جستجوگر فراهم آوری تجربه کاربری غنی است که در برگیرنده ارتباط مفید کاربران با صفحاتی است که تجربه کاربری ارائه می کنند. به بیانی واضح تر الگوریتم های موتور جستجو تعامل کاربر با یک سایت را با ارزیابی سیگنالهای UX که شامل کلیک ها، زمان ماندن در سایت و بازگشت مجدد و… است، ارزیابی می کنند. سیگنالهای UX یا سیگنال های کاربر میزان تعاملش با صفحه خاص را نشان می دهد و کیفیت طراحی UX را مشخص می کند. رفتار کاربران عاملی قدرتمند در نشان دادن موفقیت تعاملی سایت است. بنابراین در زمینه سئو معیارهای رفتاری تعامل کاربر و ارتباط محتوای صفحه با هدف جستجوی کاربر تعیین کننده است.
با این توصیف برای تبدیل شدن به یک منبع کاربرپسند و تقویت رتبه های موتور جستجو، باید نشانگرهای طراحی UX باکیفیت بهینه شود. در نتیجه می توان گفت UX و SEO هدف مشترکی دارند و آن بهینه سازی تجربه کاربری یک وبسایت است.
سخن پایانی
برای اینکه در سئو سایت طراحی تجربه کاربری را به بهترین نحو انجام دهید، لازم است به عنوان بازدید کننده وارد سایت خودتان شوید و محتواهای تولیدی را از ابتدا تا پایان مطالعه کنید. اینجاست که متوجه می شوید این مقالات می توانند تجربه کاربری مناسبی را ایجاد کنند یا خیر؟ به عبارتی هر چه اطلاعات بیشتری در خصوص تجربه کاربری مطلوب داشته باشید به شما کمک می کند استراتژی های بهتری برای سئو بچینید.
چگونه توضیح محصول بنویسیم؟
خلاصه مقاله:استفاده از بخش توضیح محصول مناسب، به شما کمک میکند میزان فروش محصولات خود در دیجیتال مارکتینگ را بیشتر کنید.
دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروزه به یکی از پرطرفدارترین بستر ها برای تبلیغات و جذب مشتری تبدیل شده است. این بستر، به دلیل تاثیر گذاری فوقالعاده، قیمت مناسب و همچنین کاربردی بودن در دنیای پرمشغلهی امروز توسط بسیاری از خریداران و مشتریان مورد توجه قرار میگیرد.ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با راهحل هایی صحبت کنیم که میتوانند در جذب مخاطب به شما کمک کنند. برای مثال استفاده از بخش توضیح محصول در حرفهایترین حالت ممکن به شما کمک میکند تا تصمیمگیری را برای مخاطب آسانتر کنید و راحتتر به جذب مشتریان بپردازید.

کلمه کلیدی مرتبط سئو سایت و نگارش مناسب توضیح محصول برای فروش بیشتر
توضیحات محصول چیست؟
ارائه توضیح محصول در کنار استفاده از خدمات سئو سایت، به شما کمک میکند علاوه بر بهبود رتبه صفحه های سایت خودتان، برای کاربران نیز یک محتوای مناسب داشته باشید. تحقیقات انجام شده نشان میدهد که تقریباً نیمی از خریداران آنلاین محصولاتی را مرجوع کردهاند یا به سراغ خرید آن ها نمیروند که توضیحات مبهم و گنگی در رابطه با آن ها در سایت ها ثبت شده است. اگر شما قصد فروش محصولی را دارید، باید حتما روی ارائه توضیحات کامل حساسیت به خرج دهید. شما باید بتوانید با توضیح محصول، مخاطب را قانع کنید که محصول به او ارائه میدهید، ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد و میتواند به درد مخاطب بخورد.
دلایل اهمیت نوشتن توضیح محصول چیست؟
بعد از صحبت در رابطه با ارائه اطلاعات مناسب و کاربردی در قسمت توضیح محصول، بیایید با یکدیگر بررسی کنیم که چرا نوشتن توضیحات محصول در حال حاضر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هنگامی که شما میخواهید محصولی را خریداری کنید، معمولاً از فروشنده در رابطه با محصول مورد نظر سوالاتی را میپرسید. پرسیدن این سوالات، به شما کمک میکند تا راحتتر به گزینهای که نیاز دارید نزدیک شوید و بدون هیچ گونه مشکلی محصول مورد نظر را خریداری کنید. اما در فضای مجازی و در سایت های فروشگاهی، فروشندهای نیست که به سوال های شما پاسخ دهد. در این شرایط سایت دار ها باید تلاش کنند تا از روش های دیگری برای اطلاع رسانی به مخاطبین بهره ببرند. با ارائه توضیحات باکیفیت، شما میتوانید اطلاعات مورد نیاز محصول را به سمع و نظر مخاطبین برسانید و همچنین در رتبهبندی نیز در جایگاه مناسبی قرار بگیرید.
طبق تحقیقات انجام شده، تقریباً همه مخاطبین به این نکته اذعان دارند که صفحهی توضیح محصول، تاثیر بسیار زیادی در خرید آن ها دارد. توضیحات محصول در کنار توجه به سئو سایت، از نظر موتور های جستجوی مهمی مانند گوگل به عنوان یک امتیاز مثبت تلقی میشوند. این که گوگل ببیند شما به طور کامل محصولات خودتان را توصیف کردهاید، او را ترغیب میکند تا صفحات سایت شما را در رتبه های مناسبتری به مشتری نشان دهد.

اهمیت نوشتن توضیحات محصول چیست؟
چگونه میتوانیم به درستی بخش توضیح محصول را نگارش کنیم؟
نکات گوناگون و متنوعی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند هنگام نگارش بخش توضیح محصول موفقتر عمل کنید. بیایید با یکدیگر این موارد را به طور کامل بررسی کنیم.
مخاطب هدف خودتان را بشناسید
برای نگارش بخش توضیح محصول، شما باید به سلیقه و خواسته مخاطب هدف خود دقت نمایید. بر اساس هدف مخاطب شما میتوانید از باکیفیتترین و بهترین محصولات را به فروش برسانید و به صورت خلاصه در جایی در توضیحات محصول ثبت کنید که این محصول برای چه افرادی مناسب است. برای مثال سعی کنید در طول بخش توضیحات محصول به سوالاتی مانند : “چگونه میتوان از این محصول استفاده کرد؟ کاربرد این محصول چیست؟ بازه زمانی استفاده از این محصول چقدر است؟ چرا باید این محصول را خریداری کنیم؟ و …” پاسخ دهید.
توضیحات محصول باید کوتاه باشد
مورد دیگری که هنگام نگارش توضیح محصول باید به آن دقت شود این است که توضیح محصول باید بخشی کوتاه اما کامل باشد. هر چه متن نگارش شده شما کوتاهتر باشد، سریعتر خوانده میشود و اطلاعات بیشتری را در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطب ارائه میدهد.
به تصاویر دقت داشته باشید
یکی از مهمترین نکاتی که میتواند به شما کمک کند بخش توضیح محصول مناسبی داشته باشید، استفاده از تصاویر با کیفیت است. تصاویر میتوانند به مخاطبین کمک کنند بدون نیاز به خواندن بخش توضیحات، اطلاعات مورد نیاز خودشان را به دست بیاورند.
محتوای مورد نظر را بهینه کنید
درست است که بخش توضیح محصول برای مشتریان نگارش شده، اما باید از نظر موتور های جستجوگر نیز استانداردهای لازم را داشته باشد. پس سعی کنید محتوا ها را مطابق با استاندارد های گوگل نگارش کنید. برای مثال میتوانید که از کلمات کلیدی برای نگارش محتوای خودتان بهره ببرید.
منحصر به فرد باشید
نیازی نیست که شما در زمینه تولید محتوا برای بخش توضیح محصول، دقیقاً مانند رقبایتان عمل کنید. سعی کنید محتوایی را نگارش کنید که منحصر به فرد باشد و بیشتر در ذهن مخاطبین شما جای بگیرد.
روی ویژگی های مثبت محصول بیشتر مانور دهید
اگر میخواهید مخاطبین را راحتتر به مشتری تبدیل کنید، ویژگی های مثبت محصول خودتان را بولد کنید. در کنار پررنگتر کردن ویژگی های مثبت به ویژگی های منفی محصول نیز بپردازید.

بهبود سئو سایت
بهبود سئو سایت
بهبود سئو سایت یکی از مهمترین اقداماتی است که در کنار نوشتن توضیحات محصول میتواند به شما در راحتتر شدن پیشرفت کمک کند. فاکتور های گوناگون و متنوعی در بهبود سئو سایت تاثیرگذار هستند. برای مثال استفاده از کلمه کلیدی مرتبط، گرفتن بک لینک، تولید محتوای مناسب، بهبود سئو داخلی، بهبود سئو خارجی، افزایش سرعت سایت و … جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که میتوانند به شما کمک کند تا به طور کلی سئو سایت خود را بهبود ببخشید. در چند سال اخیر سئو سایت بسیار بولت شده و بسیاری از سایت ها تمام تلاش خودشان را میکنند تا با استفاده از خدمات سئو، راحتتر سایت خودشان را به پیشرفت برسانند. یک سئو منیجر میداند که باید چگونه از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کند و در زمان مناسب چه اقدامی را انجام دهد. همین موضوع باعث میشود تا مشتریان راحتتر به فروشگاه شما اعتماد کنند.
آسان کردن تصمیمگیری برای مخاطب
در بازاریابی دیجیتال، یک مشتری تا زمانی که محصول مورد نظر خود را تهیه کند، در یک سفر هیجان انگیز قرار دارد. در این سفر این شما هستید که باید با استفاده از اقدامات مناسب ارائه توضیح محصول با کیفیت، ارائه تصاویر مرتبط و مناسب و داشتن پشتیبانی مناسب، به کاربران کمک کنید تا راحتتر محصولات خودشان را پیدا کنند. هر چه روند طراحی مسیر سفر مشتری راحتتر باشد، احتمال این که کاربران بیشتری به مشتری تبدیل شوند بالا خواهد رفت. در این شرایط و با آسان کردن مسیر خرید مشتری، در واقع شما روند تصمیم گیری را برای مشتریانتان آسانتر کردهاید.
شما باید با چینش درست مسیر سفر، به مشتریان کمک کنید تا بدون هیچ گونه ابهامی روند خرید محصول را طی کنند. مسیر سفر مشتری میتواند مراحلی مانند جستجو برای انتخاب محصول، توضیحات هر محصول، انتخاب محصول نهایی، انتقال به صفحه خرید، نهایی کردن روند خرید و انتظار برای تحویل اجناس را شامل شود. هر چه این مسیر حرفهایتر مهندسی شود، شما راحتتر میتوانید به جذب مخاطب بپردازید و احتمال موفقیت شما در تبدیل مخاطبین به مشتریان نیز بالا میرود.
جمع بندی
به طور کلی هر کدام از این اقداماتی که به نحوی میتوانند فروش شما را در دیجیتال مارکتینگ بیشتر کنند، به عنوان اقدامات حیاتی شناخته میشوند. شما باید تلاش کنید تا با طراحی درست بخش توضیح محصول به خواستهی مشتریان نیز اهمیت دهید. برای این کار، باید بستر فروشگاهی خودتان را طوری طراحی کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی در میان صفحات سایت شما بگردند و محصول مورد نیاز خود را پیدا کنند. در کنار این اقدامات، استفاده از تبلیغات درست و کاربردی نیز میتواند روند اعتماد سازی را سریعتر پایه ریزی کند و به شما کمک کند تا درآمدزایی بیشتری داشته باشید.
مهمترین نکات پیرامون عکاسی محصولات برای اینستاگرام
خلاصه مقاله:توجه به نکات و راهکارهای کلیدی پیرامون عکاسی محصولات برای اینستاگرام، میتواند مخاطبان بیشتری را به محصول شما جذب و آنها را به خرید آن ترغیب کند.
اهمیت توجه به عکاسی محصولات برای اینستاگرام
امروزه اینستاگرام به دلیل برخورداری از آمار بالای مخاطبین، به بستر مناسبی جهت فروش محصولات بدل شده است. این امر سبب شده تا بسیاری از شرکت ها و افراد، علاقمند به فروش کالای خود از طریق این بستر باشند. اگر به طور جدی می خواهید در این حیطه وارد شوید باید بدانید، ضرورت دارد که شما عکس مناسب و با کیفیتی از محصول خود را به نمایش بگذارید. توجه داشته باشید که عکاسی محصولات برای اینستاگرام، باید بسیار خلاقانه و هوشمندانه انجام شود. عکس کالا باید به گونه ای گرفته شود که قدرت تاثیرگذاری بالایی بر مخاطب داشته باشد و بتواند او را به خرید محصول شما ترغیب نماید.
توجه داشته باشید که مخاطبان شما در فضای اینستاگرام تمایل دارند، با تمامی جزییات و مشخصات محصول شما آشنا شوند. بنابراین شما باید استراتژی های متنوعی جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام داشته باشید، تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب و به فروش بالاتری دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که معرفی محصول به مخاطب پایان کار نیست بلکه، شما می بایست از عکاسی تبلیغاتی نیز جهت بازنشر هر چه بیشتر محصول خود در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید. به جهت اهمیت این موضوع، در ادامه برخی نکات و راهکارهای کلیدی پیرامون این موضوع را شرح خواهیم داد.

لزوم جدی گرفتن عکاسی محصولات برای اینستاگرام
لزوم جدی گرفتن عکاسی محصولات برای اینستاگرام
عکاسی محصولات برای اینستاگرام از آنجایی ضرورت دارد جدی گرفته شود که، تصاویر به خصوص در بستری چون اینستاگرام که مبتنی بر ویدیو و تصویر است، گویای همه چیز هستند و قدرت تاثیر گذاری بالایی بر مخاطب دارند. بررسی ها نشان می دهد که، مخاطبان در فضای اینستاگرام بیشتر جذب تصاویر با کیفیت و جذاب میشوند. از این رو اگر شما میخواهید در بحث فروش اینستاگرامی به نتیجه ی مطلوبی دست پیدا کنید، باید روی عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید. توجه داشته باشید که چشم دریچه ی ذهن مخاطب است و اگر بتوانید نگاه او را مجذوب محصول خود کنید، میتوانید به خرید او امیدوار باشید.
دقت داشته باشید که حتی کمپانی های بزرگ و شناخته شده ی دنیا نیز، سرمایه گذاری های کلانی در بحث عکاسی تبلیغاتی محصولات خود انجام می دهند و از این طریق توانسته اند آمار فروش خود را چندین برابر افزایش دهند. با کمی تحقیق در می یابید که تمامی شرکت های مطرح دنیا نیز، اکانت های اینستاگرامی دارند و عکس محصولات خود را نه تنها در بستر وب سایت بلکه، در صفحات اختصاصی اینستاگرام خود نیز جهت مشاهده ی عموم قرار می دهند. عکس های منتشر شده در صفحات اینستاگرامی این شرکت ها از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است و در ثبت عکس ها از رنگ های جذاب و دیزاین های چشمگیر استفاده شده است. این امر نشانگر توجه بالای این کمپانی ها به عکاسی محصولات برای اینستاگرام می باشد. بنابراین ضرورت دارد که، بحث عکاسی محصولات حتی در فضای اینستاگرام نیز بسیار جدی گرفته شود.

روی عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید تا فروش موفق تری داشته باشید.
نکاتی پیرامون ورود به عرصه ی عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی فرآیند چندان پیچیده ای ندارد و تنها با فراهم کردن برخی مقدمات و خرید تجهیزات ضروری، میتوانید بدون نگرانی و تردید به این عرصه وارد شوید. اگر بودجه ی کافی برای این مقوله در اختیار دارید، میتوانید فرد متخصصی را جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام خود به خدمت بگیرید. این امر سبب میشود که، عکاسی محصولات شما حرفه ای تر انجام شود و در نتیجه عکس های جذابتری به ثبت برسد.
اگر علاقمند به صرف هزینه ی کمتری هستید، میتوانید با خرید تجهیزات عکاسی و گذراندن برخی دوره ها یا آموزش های مجازی، خودتان عکاسی تبلیغاتی محصولات خود را انجام دهید. در این مورد نیز اگر در ثبت عکس ها و طراحی لوکیشن ها خلاقیت و ظرافت به خرج دهید، قطعا عکس های زیبایی را خواهید گرفت. اکنون شاید برایتان جای سوال باشد که چه تجهیزاتی جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام مورد نیاز هست؟. به همین دلیل در ادامه تجهیزات لازم را به شما معرفی خواهیم کرد.
تجهیزات مورد نیاز جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام
مهمترین تجهیزاتی که برای شروع عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی محصول به آن نیاز دارید، شامل موارد زیر می باشد:
- دوربین عکاسی یا گوشی موبایل
- فضایی با پس زمینه ی تک رنگ
- لوازم نورپردازی
- سه پایه ی قابل تنظیم
توجه داشته باشید که ضرورتی ندارد در همان ابتدای کار، این تجهیزات را از بهترین و با کیفیت ترین برندها تهیه کنید. میتوانید کار خود را با تجهیزاتی میان رده آغاز کنید و همسو با پیشرفت کار، لوازم عکاسی خود را مدرن تر و پیشرفته تر کنید. همچنین میتوانید در ادامه، از تجهیزات دیگری که به جذاب تر شدن عکس تبلیغاتی شما کمک میکنند نیز، استفاده نمایید. درست است که استفاده از تجهیزات با کیفیت برای عکاسی اهمیت بالایی دارد اما، به تنهایی نمیتواند نتیجه ی مطلوبی را رقم بزند. آنچه که میتواند محصول شما را به کانون توجه مخاطبان تبدیل کند، داشتن ایده های خلاقانه و سوژه های جذاب جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام و برخی نکات کلیدی دیگر است که، در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام، از ایده های خلاقانه و سوژه های جذاب استفاده کنید.
نکات و فوت و فن های کلیدی جهت عکاسی اینستاگرامی محصول
توجه به سلیقه و علاقه ی مخاطب
لازمه ی یک عکاسی تبلیغاتی موفق، شناخت سلیقه و علایق مخاطب محصول می باشد. شما باید بدانید که چه چیز میتواند مخاطب شما را به وجد بیاورد. برای درک هر چه بیشتر علایق مخاطب، میتوانید خود را جای او بگذارید و ببینید برای آنکه متقاعد به خرید یک محصول شوید، باید چه مقدماتی فراهم باشد. به عنوان نمونه، مخاطبان به ویژه در فضای اینستاگرامی تمایل دارند به جای عکس های ژورنالی، عکس های واقعی خود محصول را در زوایای متفاوتی ببینند. بنابراین شما میتوانید ضمن عکاسی محصولات برای اینستاگرام، عکس های جذابی در زوایای متنوع تهیه کنید و به صورت چند اسلایدی در صفحه ی اینستاگرامی خود قرار دهید.
عکاسی در محیطی با نور مناسب
از دیگر نکات مهمی که به هنگام عکاسی محصولات برای اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید این است که، محیط عکاسی از نور کافی و مناسب برخوردار باشد. از این جهت که هر چقدر نور محیط عکاسی بیشتر باشد، رنگ محصول در عکس به واقعیت نزدیکتر خواهد بود. این امر یکی از کلیدی ترین نکاتی است که، باید ضمن عکاسی تبلیغاتی به آن توجه داشته باشید. به این دلیل که مخاطب قطعاً تمایل دارد به جای رنگ های شارپ و غیر واقعی، رنگ واقعی محصول شما را ببیند. ارائه ی تصویری نزدیک به واقعیت نه تنها سبب جلب اعتماد مخاطب شما خواهد شد بلکه، احتمال مرجوعی کالا و بروز نارضایتی مشتریان را کاهش می دهد. به این منظور میتوانید از نور طبیعی محیط یا لوازم نورپردازی چون؛ فلاش های حرفه ای یا رینگ لایت ها بهره بگیرید.

مخاطب قطعاً تمایل دارد به جای رنگ های شارپ و غیر واقعی، رنگ واقعی محصول شما را ببیند.
عکاسی در فضایی با پس زمینه ی سفید یا تک رنگ
اگر فضایی که در آن عکاسی صنعتی انجام می دهید پس زمینه ی مناسبی داشته باشد، محصول شما را به نحوی هوشمندانه از محیط اطراف متمایز میکند. این کار محصول شما را بیشتر در مرکز توجه مخاطب قرار خواهد داد. همچنین استفاده از پس زمینه ی تک رنگ این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که، بک گراند محصول را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به هر زمینه ی دلخواه دیگر تغییر دهید.
استفاده از لنزهای با وضوح تصویر بالا جهت عکاسی محصولات برای اینستاگرام
استفاده از لنزهای دوربین با وضوح تصویر بالا، به ثبت تصاویر با کیفیت کمک شایانی خواهد کرد. این امر همچنین سبب میشود، تا مخاطب بتواند جنس و طرح محصول شما را به وضوح در عکس مشاهده کند. این مورد یکی از موثرترین نکاتی است که، میتواند مخاطب را نسبت به خرید محصول شما متقاعد نماید. توجه داشته باشید که برای ثبت عکسی با زاویه ی مناسب میتوانید، از سه پایه عکاسی نیز بهره ببرید. توجه به تمامی موارد و نکات ذکر شده در بالا میتواند، به حصول نتایج موفقیت آمیزتری از عکاسی محصولات برای اینستاگرام منجر شود.