رضایت کاربران چه تاثیری بر سئو دارد؟

رضایت کاربران در سئو

خلاصه مقاله:داشتن درک درستی از نیازهای کاربران، در هنگام جستجو و همچنین شناخت صحیح عباراتی که ایشان جستجو می کنند، به طور کلی مفهوم رضایت کاربران در سئو سایت اصفهان و سایر شهرهای ایران را بیان می‌ کند. در این مبحث ما به بررسی تمام مواردی که به افزایش رضایت کاربران منجر می شود و تاثیر این عوامل بر سئو خواهیم پرداخت.

رضایت کاربر چه تاثیری بر سئو دارد؟

گوگل همواره در تلاش برای جلب رضایت کاربران خود می باشد. چون بدون وجود کاربران، گوگل و سایت ها ارزش چندانی نخواهند داشت. گوگل سالانه حدود ۵۰۰ بار تمام فاکتورهایی را که در رتبه بندی الگوریتم خود استفاده می کند، به روز کرده و تمام این خدمات را برای جلب رضایت کاربران ارائه می دهد. بنابراین گوگل به وب سایت هایی که از لحاظ سئو قوی هستند و محتواهای مفیدی برای کاربران تهیه می کنند، جایگاه ویژه ای اعطا می کند. داشتن درک درستی از نیازهای کاربران، در هنگام جستجو و همچنین شناخت صحیح عباراتی که ایشان جستجو می کنند، به طور کلی مفهوم رضایت کاربران در سئو سایت اصفهان را بیان می‌ کند. در این مبحث ما به بررسی تمام مواردی که به افزایش رضایت کاربران منجر می شود و تاثیر این عوامل بر سئو خواهیم پرداخت.

 

سایت ها چگونه باید در جهت رضایت کاربران عمل کنند؟

رفتار کاربران در موتور جستجوگر گوگل، دقیقاً شبیه به افرادی است که به بازار برای خرید یک محصول مراجعه می‌ کنند. هنگامی که افراد وارد بازار می شوند، ممکن است در مورد ویژگی‌ های خاص محصولی که قصد خرید آن را دارند، اطلاعات کافی نداشته و از خرید آن کاملا مطمئن نباشند. مشتریان در این وضعیت به مغازه های مختلف مراجعه کرده و  به پاسخ سوالاتی که درباره محصول در ذهن شان دارند، خواهند رسید و نهایتاً محصول مورد نظر را خریداری می‌ کنند.

فضای وب و همچنین موتورهای جستجوگر نیز دقیقاً همانند این فرایند می باشد. به عنوان مثال فرض کنید فردی برای گذراندن تعطیلات خود به یک شهر خاص فکر می کند، اما تا به حال به این شهر سفر نکرده و از این شهر اطلاعات کافی ندارد. بنابراین در دنیای امروزی این کاربر به گوگل مراجعه کرده و عبارات مختلفی مانند بهترین مکان های دیدنی، بهترین رستوران ها و یا بهترین هتل های آن شهر و … را جستجو می کند تا به پاسخ سوالات خود برسد. به طور کلی می توان گفت این سوالات هدف کاربر از جستجو در گوگل می باشند و بنابراین هر سایتی که پاسخ به این سوالات را به بهترین نحو ارائه داده باشد، می تواند رضایت کاربر را جلب کند.  در نتیجه رضایت کاربر بر سئوی سایت تاثیر گذاشته و سبب بیشتر دیده شدن آن می شود.

افراد مختلف با دیدگاه های متفاوت ممکن است راجع به یک موضوع منحصر به فرد، سوالات متفاوتی داشته باشند و یا سوالات خود را به شیوه متفاوتی جستجو کنند. به همین دلیل است که افرادی که در زمینه سئو متخصص هستند و خلق کننده محتوا می باشند، باید به گونه‌ ای سوالات را در ذهن خود مرور کنند، که تمام دیدگاه‌ های متفاوت افراد مختلف، در مباحث را بررسی کرده و پاسخ تمام این سوالات را در مطالب وب سایت بگنجانند. به طور کلی می توان گفت داشتن درک صحیح از هدف جستجو کننده، یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت در سئو خواهد بود و خلق کنندگان محتوا حتما باید این مطلب را مد نظر قرار دهند.

جستجوگر گوگل، رضایت کاربران را به چه صورت اندازه گیری می کند؟

یکی از اصلی ترین معیار هایی که جستجوگر گوگل میزان رضایت کاربران را بر اساس آن اندازه گیری می کند، مدت زمان ماندگار بودن کاربر در صفحه است. گوگل با کمک این معیار به این نتیجه می‌ رسد که اطلاعات و محتوای ارائه شده در وب سایت مورد نظر، کاربردی بوده و به همین دلیل کاربر مدت زمان بیشتری را در این صفحه سپری کرده است. اما هنگامی که کاربر صفحه را زود ترک کرده و یا کلمات جستجوی خود را نیز تغییر دهد، نشان دهنده نارضایتی وی از وب سایت مورد نظر می باشد.

از دیگر فاکتورهای مهمی که گوگل با کمک آن ها میزان معتبر بودن وب سایت را تشخیص می دهد، می توان به لینک های دریافتی از صفحه و ارزشمندی آن ها، کلمات کلیدی به کار رفته در صفحات و همچنین عملکرد صفحات در جستجوهای پیشین اشاره کرد. در نهایت گوگل با بهره گرفتن از نتایج بررسی این معیارها، وب سایت های مختلف را رتبه بندی می کند. داشتن جایگاه برتر در این رتبه بندی، به وبسایت مورد نظر کمک می کند که کاربران در جستجوهای بعدی نیز راحتتر و سریعتر به این وبسایت دسترسی داشته باشند.

افرادی که به تولید محتوا در سایت می پردازند، باید به تمام این معیارها توجه کرده تا بتوانند رضایت کاربران را جلب کنند. رضایت کاربران تاثیر مستقیمی بر سئوی سایت خواهد داشت. حال این سوال پیش می آید که محتواها باید چه ویژگی های خاصی داشته باشند تا از نظر کاربران و گوگل، جامع و معتبر تلقی گردند. در ادامه بحث به بررسی این مطلب خواهیم پرداخت.

 

ویژگی های محتوای معتبر و جامع

در اولین قدم افرادی که تولید محتوا را انجام می دهند باید خود را در جایگاه کاربر قرار داده، تا بتوانند درک بهتری از خواسته ها و سوالات ایشان داشته باشند. این روش یکی از کارآمدترین روش هایی است که به منظور بهینه سازی محتوای سایت، صورت می گیرد.

پس از طرح سوالات، افراد باید به ارائه یک پاسخ معتبر و جامع به سوال اصلی و ابتدایی کاربر بپردازند و در مرحله های بعدی لیستی از کلمات کلیدی معتبر تهیه کرده و بهینه سازی های  on-page را انجام دهند. بعد از پاسخ به سوال ابتدایی، زمان پاسخ دادن به سوالاتی است که در ابتدای کار توسط افراد پیش بینی شده بود. افراد باید در این راه از تمامی ابزارهای سایت مانند محتواها، مدیا، لینک ها و … در جهت پاسخ به سوال کاربر استفاده کنند، تا سایت بهتر دیده شود. محتوا باید به قدری قوی و کامل باشد که کاربر برای پاسخ به سوالات خود به سایت دیگری مراجعه نکند.

در مرحله بعدی افراد باید یک تجربه کاربری خوب برای کاربران بسازند. ویژگی هایی که سبب تجربه ای دلپذیر برای کاربران می گردند عبارتند از : استفاده آسان از سایت، طراحی زیبا، تعامل برانگیز بودن و همچنین سرعت بارگذاری بالای وبسایت. تمام این موارد کمک می کنند تا یک تجربه خوب از سایت در ذهن کاربر به جای بماند.

در کنار تمام این موارد افراد باید یک مزیت پایدار و خلاقانه برای کاربران ایجاد کنند. به عنوان مثال افراد باید دسته بندی ها، فیلترها و یا نقشه های مناسبی برای سایت طراحی کنند تا سایت ایشان از سایت سایر رقبا متمایز شود. هنگامی که یک سایت دارای امکانات خاص و ویژه ای باشد، از دیگر سایت ها متمایز می گردد. این موضوع در اکثر مواقع در ذهن کاربر ثبت شده و باعث می شود در دفعات بعدی نیز به همین سایت مراجعه کند. علاوه بر این، امکانات خلاقانه باعث می شوند که کاربر زمان بیشتری را در سایت سپری کرده و همین موضوع سبب تاثیر رضایت کاربر بر سئوی سایت اصفهان می گردد.

چگونه ارزشمندی سایت خود را به گوگل ثابت کنیم؟

همانگونه که اشاره شد جستجوگر گوگل در چند سال اخیر توجه ویژه‌ ای به هدف کاربران از جستجوهای خود search intent   نشان داده است. Search intent  همان خواست کاربر می باشد که آن چیزی است که کاربر با هدف دستیابی به آن به جستجوگر مراجعه کرده است.

دو نمونه از مواردی که در تعیین جایگاه یک سایت نقش بسیار موثری دارند، جامع و معتبر بودن وب سایت می باشد. جامع بودن وب سایت به این مفهوم است که هنگامی که کاربر به یک وبسایت مراجعه می کند، بتواند اطلاعات کاملی را در رابطه با تمام پرسش های ذهنی خود بیابد. همچنین معتبر بودن وب‌ سایت نیز به این مفهوم است که اطلاعات ارائه داده شده از طریق وبسایت واقعی، کامل و از منابع معتبر باشند. هنگامی که این موارد در سایت رعایت شوند، کاربران بیشتری به سایت مراجعه کرده و همچنین کاربران وقت بیشتری را نیز در سایت می گذرانند. این دو مورد ارزشمندی وبسایت را به گوگل ثابت کرده و تاثیر رضایت کاربر بر سئو را نشان می دهد.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *