مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت و نکات مهم آن
خلاصه مقاله:تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت شگرف است. باید عوامل و فاکتورها را مدنظر قرار داد و تا جای ممکن از آنها استفاده کرد.
مقدمه:
همیشه می گویند که سئو سایت بسیار مهم است و تاثیر زیادی بر روی جذب مخاطب دارد. با این حال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تنها سئو سایت در به دست آوردن رنک در گوگل تاثیر گذار نیست. چنانچه قصد دارید تا رنک بهتری را در این پلتفرم از آن خود کنید باید ضمن توجه به سئو از آن فراتر نیز بروید.
لذا سایت شما بایستی به بهترین نحو ممکن طراحی شده باشد. کما اینکه اگر این اتفاق رخ ندهد کل ترافیکی که بواسطه ی سئو به سمت سایت شما آمده است به راحتی هرز خواهد رفت.
به دلیل اهمیت این موضوع به شما توصیه می کنیم که در این مقاله همراه ما باشید. تا بیشتر با مقوله ی تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت آشنا شویم.
تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت و نکات مهم در اینباره.
به منظور بهبود عملکرد وب سایت لازم است تا فاکتورهای مختلفی را لحاظ نمود. حتی گاهی ممکن است که ما چند عامل را به عنوان عوامل اصلی و مهم در نظر گرفته باشیم. اما عوامل کوچک ولی اثرگذار را نادیده بگیریم. با این حال باید بدانیم که همین عوامل به ظاهر کوچک تاثیر شگرف و زیادی بر روی نتیجه کار خواهند داشت. حتی ممکن است که نسبت به عوامل به ظاهر مهم تر اثرات بیشتری داشته باشند. طراحی سایت از جمله این عوامل می باشد. لذا تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت شگرف است.
تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت به زبان ساده
یک حالت ایده آل را برای استفاده از سایت تصور کنید. قطعا در این حالت ایده آل شما به راحتی وارد وبسایت شده و در آن پیمایش می کنید.
لذا طراحی و سئو باید به گونه ای با یکدیگر مرتبط و حتی در هم آمیخته باشند که کاربر و یا مشتری در زمان وارد شدن و استفاده از وب سایت بتواند به راحتی و بدون ایجاد هر گونه مشکل از مکان الف به مکان ب برود و در این راستا اهدافش نیز برآورده شوند.
این ساده ترین تعریفی است که می توان در اینباره آن را ذکر نمود. با این حال سوالی که مطرح می شود ممکن است این باشد که دقیقا کدام عوامل می توانند به واسطه ی طراحی سایت بر روی سئو سایت اثرگذار باشند و یا چه فاکتورهایی تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت را افزایش می دهند؟
عوامل اثر گذار
- لینک گذاری کنید: هر قسمت از سایت شما به عضوی از خانواده شباهت دارد. از اینرو نیاز است تا اعضای خانواده را رشد دهید. کما اینکه رشد هر یک از اعضای خانواده در نهایت بر رشد و ترقی کل خانواده اثرگذار است. لینک های داخلی در فضای وب به رشد اعضای خانواده شباهت دارند. این لینک ها کاربران را در سایت به حرکت در می آورند و باعث می شوند تا کاربران تمامی سایت شما را مشاهده کرده و از ظرفیت سایت تان با خبر شوند. خواندن مطالب، خرید کالا، خواندن نقد ها و… همان چیزهایی هستند که کاربران را به حضور در سایت شما راغب می کنند. پس قرار دادن لینک داخلی عنوان آن چیزی است که تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت را افزایش می دهد.
در همین باره گفتنی است که بدین واسطه پلتفرم گوگل نیز شما را با ارزش و اثرگذار تلقی خواهد کرد. چون با همین ترفند کوچک توانسته اید نیاز کاربران را به طرز مناسبی پوشش دهید.
- منو را فراموش نکنید: هدایت کردن بازدید کنندگان بسیار مهم است. با وجود منو به راحتی می توان این کار مهم را به انجام رساند. طراحی منو کاری بسیار هوشمندانه است. چون شما می توانید از عنوان های مرتبط استفاده کنید و اینگونه به کاربران القا نمایید که هر آنچه مورد نظرشان است در سایت شما وجود دارد تنها کافی است تا آنها بر روی عناوین مهم کلیک کنند. لازم است بدانید که گوگل نیز این فرایند را دوست دارد و با بکارگیری همین ترفند ساده به شما رتبه می دهد.
عوامل اثرگذار بر طراحی سایت که سئو سایت را تحت تاثیر قرار می دهند:
- رنگ ها را هوشمندانه به کار ببرید: رنگ ها بر روی روحیه ما تاثیرگذار هستند. از اینرو اگر اصول استفاده کردن از رنگ ها را بلد باشید و روان شناسی رنگ را بدانید به راحتی می توانید کارکرد سایت را تقویت نموده و توجه مخاطبان را جلب کنید. جلب توجه مخاطبان باعث می شود تا رنک و رتبه سایت شما افزایش پیدا کند و گوگل رتبه های برتر را به شما اختصاص دهد.
- مخاطب را سردرگم نکنید: حتما تا به حال با خیل عظیمی از سایت هایی روبرو شدید که به محض ورود مخاطب انبوه زیادی از تبلیغات را به وی نشان می دهند. حقیقت این است که پنجره های پاپ آپ بسیار مزاحمت آفرین اند و به راحتی می توانند کاربر را کلافه کنند. پس یادتان باشد که بایستی مهمان نواز باشید و با مخاطب خوب رفتار کنید. هرگز او را سردرگم یا کلافه نکنید.
- فونت را به درستی انتخاب کنید: این مورد در نگاه اول شاید خیلی مهم به نظر نرسد اما بسیار با اهمیت است. فونت ها از جمله مهمترین عوامل تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت هستند. به همان اندازه که فونت ها می توانند خوانا، جذاب و منحصر به فرد باشند به همان اندازه نیز می توانند ناخوانا و زشت تلقی شوند. اگر قصد دارید تا سایت جذابی را طراحی کنید و اینگونه مخاطبان بیشتری را جلب نمایید از کارکرد فونت ها غافل نشوید و حتما فونت مناسب را انتخاب کنید. در سوی دیگر بعضی از کاربران هستند که سعی دارند چارچوب ها را بشکنند و اینگونه خلق معنا کنند. اما یادتان باشد که ساختار شکنی خود باید در قالب چارچوب اتفاق بیفتد. کما اینکه در غیر اینصورت نه تنها جذاب نیست که مخاطب را نیز آشفته و در نهایت دور می کند.
- هر چقدر که می توانید پیشنهاد های جذاب و متنوعی را به کاربر ارائه دهید: زمانی که برای خرید به بازار می روید قطعا از فروشگاهی خرید می کنید که تنوع زیادی به شما می دهد. سایت های اینترنتی نیز پتانسیل چنین کارکردی را دارند. از اینرو بهتر است تا هر آنچه که در رابطه با طراحی سایت در توان دارید برای مخاطب بگذارید و سایت را به گونه ای طراحی کنید که مخاطب را درگیر کند. تنوع یکی از بهترین ترفندها است. در سوی دیگر گفتنی است که این قابلیت از یک حسن دیگر نیز بهره مند است و آن حسن این است که حتی اگر مخاطب از سایت شما خرید نکند و یا خدمات مورد نظرش را از سایت شما دریافت ندارد تنوع باعث می شود تا او مدت زمان بیشتری در وب سایت شما باقی بماند. همین مورد به خودی خود رنک شما را در گوگل بالا می برد.
آیا بهتر است تا طراحی سایت را خودمان انجام دهیم یا انجام آن را به افراد دیگری واگذار کنیم؟
چنانچه قصد دارید تا یک وب سایت حرفه ای داشته باشید و می خواهید از تمامی قابلیت های آن بهترین استفاده را ببرید. چنانچه می خواهید تا تمامی عوامل تاثیر طراحی سایت بر سئو سایت را بکار بگیرید. بهتر است تا انجام آن را به شرکت های حرفه ای طراحی سایت واگذار نمایید.
جمع بندی و نتیجه گیری
همانطور که در قسمت های قبلی ذکر شد اگر طراحی سایت به درستی انجام نشده باشد. ترافیکی که با زحمت فراوان و به واسطه ی سئو ایجاد گشته است هرز خواهد رفت. به زبان ساده اگر طراحی سایت به شیوه حرفه ای و مطلوب اجرا نشده باشد مخاطبان و کاربران در حین استفاده از آن با مشکل روبرو خواهند شد. همانطور که می دانید مشکل در استفاده از سایت و یا سخت و دشوار بودن استفاده از وب سایت باعث می شود تا مشتریان و یا مخاطبان سایت را ترک کنند. کما اینکه همین بهانه ی کوچک سبب می شود تا آنها به مشتری دائمی تبدیل نشوند. و یا هرگز دیگر سراغ سایت کذایی را نگیرند.
به همین دلیل می توان اینگونه نتیجه گرفت که تاثیر طراحی سایت بر روی سئو سایت شگرف است. این دو عامل بیشتر از آنچه که تصور می شود به یکدیگر ارتباط دارند و بر روی هم تاثیر می گذارند.
همه چیز درباره شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
خلاصه مقاله:در این مقاله می خواهیم درباره عنوان شناخت الگوریتم گوگل برای سئو صحبت کنیم و مواردی که در سئو سایت موثرند را بررسی کنیم.
مقدمه
شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، از جمله موضوعاتی می باشد که همواره مدیران موفق به دنبال کسب آن می باشند. گوگل برای رتبه بندی سایت های برتر، همواره از الگوریتم هایی استفاده می کند و مرتب آن ها را بروز می کند. در این میان، چالش هایی همواره برای این دسته از مدیران وجود دارد که برای کسب موفقیت بیشتر، باید سئو سایت را مطابق با الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل، مطابقت دهند. در این مقاله می خواهیم بدانیم که این الگوریتم ها چه می باشند و چگونه باید برای نیل به موفقیت، به سمت آن ها حرکت کرد. اگر علاقه مند به دانستن این نکات می باشید، به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا نکات مفید و سودمندی در آن نهفته است که ممکن است باعث موفقیت هر وب سایتتان شود.
اطلاعات مورد نیاز برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
برای کسب شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، مدیران نیازمند دانستن تعدادی از مفاهیم و ابزار های کلیدی از سایت خود می باشند. در واقع بر اساس این ابزار ها، گوگل سایت ها را به تفکیک برتر، ترتیب بندی می کند. بیان این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که گوگل، الگوریتم های خود را لو نمی دهد و افراد برای کسب بازدهی بیشتر، باید موارد موفقیت آمیز شناخته شده را طی کنند. در ادامه می خواهیم به مواردی که بر اساس آن ها، الگوریتم گوگل به وجود آمده است، اشاره ای داشته باشیم. اگر نیاز به شناخت الگوریتم گوگل برای سئو می باشید، به مفاهیم زیر، توجه بیشتری داشته باشید.
ابزار های کلیدی برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو
- اولین و شاید اصلی ترین عامل شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، سرعت بارگذاری وب سایت می باشد. اگر این عامل در سایت شما پایین باشد و قدرت کافی را نداشته باشد، رتبه سایت به سمت پایین، نزول پیدا می کند. بنابراین به سرعت سایت خود، توجه بخصوصی داشته باشید.
- مورد دوم، ارتباط محتوای تولید شده به سایت می باشد. در تولیدات محتوا، همواره به کلمه کلیدی، توجه ویژه ای داشته باشید و محتوای خود را متناسب با آن، توسعه دهید.
- عامل سوم در شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، ظاهر و طراحی وب سایت می باشد. این ظاهر باید مخاطب پسند بوده و به زیبایی طراحی شود.
- از دیگر عواملی که در این مهم دخیل اند، می توان به کیفیت لینک، سازگاری سایت با نسخه ی موبایل، وضعیت HTTPS و میزان تعامل آن با کاربران اشاره کرد.
چه میزان از زمان را باید منتظر بمانیم تا متوجه شویم مفهوم شناخت الگوریتم گوگل برای سئو را رعایت کرده ایم؟
برای اینکه پاسخ به این سوال را بدانیم، باید اعلام کنیم که گوگل دائما و به صورت روزانه، در حال اعمال تغییرات هرچند کوچکی بر روی بستر خود برای بهبود می باشد. بنابراین انتظار داریم این تغییرات کوچک، رتبه بندی ها را به صورت وسیع مورد تغییر قرار ندهد. البته که در طرف مقابل، بروزرسانی های سنگین، موجب تغییر زیادی در رتبه بندی ها خواهد شد. البته که این تغییرات به صورت طولانی مدت ارائه می شوند. به عنوان مثال ممکن است در یک سال، یک الی دو بار تغییرات بزرگ رخ دهند.
شناخت الگوریتم گوگل برای سئو؛ انواع الگوریتم ها
به بخش جذاب این مقاله رسیده ایم. جایی که در آن می خواهیم به انواع الگوریتم های شناخته شده گوگل اشاره ای داشته باشیم. شناخت الگوریتم گوگل برای سئو باعث می شود مدیران بتوانند رتبه های بهتری را در این سایت از آن خود کنند و مشمول درآمدزایی شوند. در زیر به این الگوریتم ها اشاره شده است:
- الگوریتم پاندا: این الگوریتم در سال 2011 به وجود آمد. وظیفه این الگوریتم، این می باشد که از بروزرسانی سایت هایی که محتوای بی کیفیت تولید می کنند، جلوگیری کند. مدیران برای اینکه مشمول چنین الگوریتمی نشوند، می بایست محتوای مناسب و با کیفیتی تولید کنند و به واسطه چنین محتواهایی، رتبه های مناسبی نیز کسب نمایند. در واقع پاندای گوگل، وظیفه دارد این موضوع را بررسی کند که کاربران، به محتوای مناسب و ارزشمندی دست پیدا می کنند و سایت هایی که محتوای نامناسبی را ارائه می دهند در این زمینه، حذف می شوند. بنابراین اگر الگوریتم پاندا در گوگل اعمال شود، سایت هایی که در زمینه محتوا ضعیف عمل می کنند، در انتها و سایت های با کیفیت در ابتدا نمایش داده می شوند.
- الگوریتم پنگوئن: پس از الگوریتم پاندا، نوبت به الگوریتم پنگوئن رسیده است که گوگل آن را در سال 2012 معرفی کرده است. وظیفه اصلی این الگوریتم، این می باشد که از تولید بیش از حد کلمات کلیدی، جلوگیری نماید. در واقع با این کار، ارتباطی که بین بازدید زیاد و کلمات کلیدی به وجود آمده بود، از بین می رود و مخاطب به سمت محتوای با کیفیت، هدایت می شود. به وسیله ی این الگوریتم، تولید محتوا با کلمات کلیدی زیاد، ارزش آن چنانی پیدا نمی کند و ممکن است رتبه ی سایت نیز کاهش پیدا کند. البته که تکنیک اصلی پنگوئن، برخورد با سئو کلاه سیاه و اسپم می باشد.
ادامه شناخت الگوریتم گوگل برای سئو؛ بخش دوم
- سومین عنوان از الگوریتم های گوگل، مرغ مگس خوار می باشد. مرغ مگس خوار برای شناخت الگوریتم گوگل برای سئو در سال 2013 معرفی شد و هدف آن، پوشش شکاف موجود مابین کلمه کلیدی و محتوا می باشد. در واقع هنگامی که کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی وارد سایت می شود، در صورت مشاهده محتوای نامناسب، با ناراحتی سایت را ترک می کند. الگوریتم مرغ مگس خوار این شکاف را پوشش داده و سعی در ارتباط میان کلمه کلیدی مناسب و محتوای با کیفیت می باشد. نکته ی مهمی که در ارتباط با این الگوریتم باید بدانید، این است که در این الگوریتم برخلاف دو الگوریتم قبلی، جریمه ای در کار نمی باشد و هدف، کسب بازدهی بهتر برای مخاطب می باشد.
- هوش مصنوعی ( Rank Brain )، عنوان چهارمین الگوریتم گوگل می باشد. این الگوریتم همانطور که از اسمش پیداست، بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده است. در واقع در ساختار این الگوریتم، کد هایی وجود دارد که می توانند با آنالیز دقیق سایت و رفتار کاربران، بهترین نتیجه را برای جستجو ارائه دهد. در واقع این الگوریتم تلاش می کند محتوای با کیفیتی که بر روی بستر سایت ها قرار دارند، به وسیله ی جستجوی کلمه کلیدی، یافت شوند. شاید هوش مصنوعی را باید به عنوان بهترین الگوریتم گوگل معرفی کنیم. زیرا بسیار قدرتمند بوده و می تواند بسیار هوشمند عمل کند.
سایر موارد
علاوه بر موارد اشاره شده، دیگر الگوریتم هایی نیز حضور دارند که به کاربران در دسترسی بهتر به سایت مورد نظر، کمک شایانی می کنند. شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، باعث می شود به صورت دقیق تر روی موضوع و کلمه کلیدی تمرکز کنیم. مورد نخست از این موارد، هیل تاپ می باشد. این الگوریتم در سال 2003 شکل گرفت و تاثیر بسزایی در سایت ها و موتور های جستجو داشت. وظیفه اصلی این الگوریتم، ارائه نتایج بهتر به وسیله دایرکتوری ها بوده است.
مورد دوم از این الگوریتم ها، الگوریتم کبوتر می باشد. این الگوریتم در سال 2014 تشکیل شد. یکی از مشکلاتی که کاربران گوگل با آن طرف بوده اند، عدم دسترسی گوگل به برخی از مکان ها بود. به همین علت، با تشکیل چنین الگوریتمی، این مشکل برطرف شده و دسترسی کاربران به چنین مکان هایی، آسان تر شد.
سرانجام مورد سوم شناخت الگوریتم گوگل برای سئو، الگوریتم فرد می باشد. این الگوریتم در سال 2017 به وجود آمد و هدف اصلی آن، مبارزه با هرگونه تبلیغات آزاردهنده و بیش از اندازه ای می باشد که بر روی سایت ها اعمال شده است. در واقع این تبلیغات، باعث شده بود که محتوا، بسیار بی کیفیت شود و عملا مخاطب بدون نتیجه، سایت مورد نظر را ترک کند.
اهمیت طراحی سایت حرفه ای به عنوان اولین اقدام برای برندسازی
خلاصه مقاله:طراحی سایت حرفه ای بستری برای نشان دادن هویت واقعی برند و نوع کالا و خدمات منحصربه فردی است که ارائه می دهد.
طراحی سایت حرفهای
این روزها با گسترش بازاریابی دیجیتال داشتن وبسایت در نقش یک شعبه از فروشگاه یا شرکت شماست. با این تفاوت که این فروشگاه در طول 24 ساعت شبانه روز از ورود مشتریان استقبال میکند. پس طراحی سایت حرفهای چه برای کسبوکارهای آنلاین و چه برای مدلهای سنتی کاملاً ضروری است. برای اینکه به اهمیت این کار پی ببرید، همین بس که نمونه واقعی آن را در دوران کرونا مشاهده کردیم. همه به این حقیقت پی بردیم که مشاغل سنتی گاهی میتوانند دستخوش حوادث طبیعی، به مدت طولانی تعطیل شوند. مسئله مهمتر اینکه در دنیای اینترنت شما به جامعه چندمیلیونی از مخاطبان دسترسی دارید که از میان آنها میتوانید تعداد زیادی مشتری بالقوه برای کسبوکارتان گرد هم آورید.
چرا طراحی سایت حرفه ای تا این حد مهم است؟
با طراحی سایت حرفهای کسبوکار شما به سرعت فراگیر شده و به فروش غیر قابل تصوری میرسد. در دنیایی که هر روز هزاران شغل جدید در حوزههای مختلف به دنیای دیجیتال معرفی میشوند، هر روز که دیرتر برای معرفی برندتان اقدام میکنید، فرصتهای بزرگی را برای فروش بیشتر از دست دادهاید. با این حال تنها وارد شدن به حوزه دیجیتال مارکتینگ نمیتواند موفقیت در این حیطه را تضمین کند، بلکه در این دنیای پرهیاهو باید با حرفهای بودن و بازاریابی باکیفیت و هدفمند حرفی برای گفتن داشته باشید.
اینجاست که طراحی سایت حرفهای به عنوان لازمه ای برای ارتباط با دنیای دیجیتال مطرح می شود. دور از ذهن نیست که کسبوکارهایی که برای حضور در دنیای بازاریابی دیجیتال و تعامل با کاربران برنامهریزی نکنند، شانس بزرگ شان را برای مطرح شدن در میان رقبا و فروش بیشتر از دست می دهند. تا حدی که ممکن است از نظرها محو شوند. از سوی دیگر بهکارگیری وبسایت حرفه ای به عنوان بستری برای فروش و توسعه کسبوکار به برندسازی نیز کمک میکند. در ضمن پل ارتباطی محکمی برای اعتماد سازی مشتریان خواهد بود.
طراحی سایت حرفهای تجربه مطلوبی از بازدید سایت برای کاربران ایجاد کرده و نهایتاً با شکل گیری تعامل مؤثر با مخاطبان، آنها را به مشتریان بالقوه تبدیل می کند. همان چیزی که کسبوکارهای سنتی با صرف هزینههای سرسامآور تبلیغاتی سعی در رسیدن به آن دارند.
طراحی سایت حرفهای تصویرسازی از برند شما
هنگامیکه کاربران برای اولینبار به وبسایت شما وارد میشوند، اولین تصویر از برند شما در ذهن شان شکل میگیرد. بنابراین طراحی سایت حرفهای که بتواند تمام جنبهها و مزایای شغل شما را در قالب المانها، گرافیک، ویدئو، متن و انواع دیگر محتوا به تصویر بکشد، اهمیت بسیار زیادی در بسترسازی برند دارد. خیلی از کاربران به جذابیت ظاهری سایت حتی بیشتر از توضیحات و محتوای داخلی آن اهمیت میدهند. بنابراین اگر جلوه ظاهری سایت را نپسندند، مجدداً به صفحه اول گوگل بازخواهند گشت و این اصلا برای سایت شما بازدهی خوبی ندارد.
بنابراین اولین عناصری که در طراحی سایت حرفه ای باید مورد توجه قرار گیرد، بروزرسانی مداوم سایت و خلق تصویر اولیه منحصر به فرد از کسبوکار شما است که نظر مخاطب را جلب میکند.
سئوی سایت حرفهای
یکی از فاکتورهای مهم دیگر در طراحی سایت حرفه ای همخوانی سایت طراحیشده با اصول و قوانین سئو است. نحوه طراحی المانها و عناصر سایت، سبک تولید محتوا و انتشار آن به طور مستقیم بر عملکرد سایت اثر میگذارد. از سوی دیگر صفحات سایت شما راحتتر توسط رباتهای گوگل خزش شده و در موتورهای جستجو ایندکس میشود. اگر شیوه طراحی وبسایت شما همگام با اصول سئو پیش نرود، به عنوان نمونه قابلیت پردازش روی موبایل با سرعت مناسب نداشته باشد، برای دیده شدن در نتایج موتور جستجو با مشکل مواجه خواهد شد.
با طراحی سایت از رقبای خود پیشی بگیرید
این روزها از هر دری که وارد شوید افرادی را میبینید که به نحوی کسبوکار و فعالیت شان را در فضای مجازی پرزنت میکنند. حواستان باشد که رقبای شما هم در گوشه و کنار این دنیا سرسختانه به دنبال اهداف خود هستند. پس راهاندازی سایت حرفهای و بروزرسانی آن مهمترین اقدامی است که کمک میکند از رقبا عقب نمانید. در واقع با این کار بستری به وجود می آورید که مشتریان از هر کجای دنیا بتوانند با شما ارتباط بگیرند.
شکلگیری تعامل با کاربران
یکی دیگر از شاخصههای مهم سایت حرفهای نوع و میزان تعامل با کاربران سایت است. میزان توجهی که به برقراری ارتباط با کاربران و پاسخگویی به مشتریان دارید، نشاندهنده حرفهای بودن کسبوکار شما است. در مقابل اگر کاربران احساس کنند توجهی به نظرات آنها ندارید یا در پاسخ به نیازهای شان تعلل می کنید، دیری نمیگذرد که آنها را از دست میدهید. با این توصیف تا اینجای کار پی میبریم که ظاهر جذاب و بروز وبسایت حرفهای که از کاربران با تصاویر و المانهای مختلف و محتوای ارزشمند خوشامدگویی میکند، تجربه کاربری خوبی بهجا میگذارد.
این سبک از طراحی سایت موجب میشود تصویر برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و آنها در مواقع نیاز برند شما را به همراه خدماتش به خاطر بیاورند.
خصوصیات طراحی سایت حرفهای
در فرصتی که داشتیم در خصوص اهمیت طراحی سایت حرفه ای به موارد کلیدی اشاره کردیم. حالا باید بدانید چه ویژگیهایی در وبسایت نشاندهنده کارکردهای حرفهای آن است.
*کاربرد هدفمند ویدئو و تصاویر: برای محتواسازی سایت لازم است در کنار تولیدات متنی از تصاویر، ویدئو و کارهای گرافیکی مانند موشن گرافی برای درک بهتر ویژگی های کالا و خدمات استفاده کنید. این کار نه تنها ظاهر جذابی به سایت می دهد، بلکه موجب برقراری تعامل موثرتر با کاربران می شود. البته استفاده از این تصاویر باید با طراحی ویژه و ایجاد زیبایی بصری انجام شود.
*تولید محتوای متنی جذاب: احتمالا شما هم در بعضی سایت ها به متن ها و مقالاتی برخورده اید که جذابیت زیادشان موجب شده تا انتها متن را پیگیری کنید. متن های که اطلاعات جدید با نحوه بیان خاص به مشتری می دهند، قطعا در نگه داشتن افراد در سایت موفق خواهند بود. در مقابل متن های تکراری و خسته کننده به سرعت افراد را از خواندن منصرف می کند.
سرعت بالای سایت: یکی از شاخصه های اصلی طراحی سایت حرفه ای سرعت بالای بارگذاری اطلاعات است. سایت هایی که با ایجاد سرعت بالا تجربه کاربری خوبی برای افراد ایجاد می کنند، در انتقال مفاهیم و تعامل موفق تر هستند.
برندسازی حرفه ای: سایت شما برای معرفی ماهیت برند خاصی راه اندازی شده است. پس باید طراحی اختصاصی خودتان را داشته باشید که نمود برند شماست و با همان مدل سازی پیش بروید. این سبک و روند مشخص را باید در تمام المانها، صفحات، تایپوگرافی، طراحی برند و لوگو و رنگ آن در نظر داشته باشید.
ویژگی های ساختاری سایت
*طراحی با ساختار واکنش گرا: همانطور که به وضوح مشاهده میکنید، این روزها کاربران اغلب امور خود را به کمک موبایل پیگیری میکنند. هم چنین افراد با لپتاپ، تبلت و کامپیوتر ها در انواع و اقسام و موبایلهایی با بستر نرمافزاری مختلف مخاطبان سایتها هستند. بنابراین خیلی مهم است که سایت حرفهای به گونهای طراحی شده باشد که تمام کاربران با هر نوع دستگاهی به آن وارد می شوند، بهترین نما از سایت شما را داشته باشند و بهراحتی وب گردی کنند.
Call to action یا دعوت به واکنش: هر وبسایتی نهایتا قصد دارد مخاطبان را به سمت اقدام ویژه ای ترغیب کند. این کار نیاز به استراتژی سازی در طراحی سایت حرفه ای و قرار دادن لینکها و نشانگرهایی برای دعوت کاربران به انجام فعالیت ویژه دارد. مهم ترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد، طراحی دکمه هایی با هدف call to action با سبک های مبتکرانه و جذاب است.
*راحتی گشتوگذار در سایت: در مدل طراحی حرفهای، ساختار وبسایت به گونهای است که کاربران به راحتی و به سرعت بین صفحات و اطلاعات سایت گردش میکنند و تمام صفحات و المانها در دسترس آنها قرار دارد.