مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
آشنایی با اهمیت سئو سایت برای افزایش فروش
خلاصه مقاله:سئو سایت یکی از اقدامات بسیار موثر برای رسیدن کسب و کارهای اینترنتی به هدف نهایی خود یا همان افزایش فروش می باشد.
توضیحاتی در مورد افزایش فروش با کمک سئو سایت
اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و یا قصد دارید در آینده وارد این حوزه شوید، قطعا افزایش فروش اصلی ترین هدف شما می باشد. تعیین هدف برای کسب و کار کمک می کند تا بتوان مسیر درست برای رسیدن به هدف را به راحتی پیدا کرد. بدین ترتیب یکی از مهمترین لازمه های رسیدن به موفقیت تعیین هدف است. اما حالا که مشخص شد هدف از راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی افزایش فروش می باشد، بهتر است با نحوه رسیدن به این هدف نیز آشنا شویم.
یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین راه ها برای اینکه یک کسب و کار اینترنتی بتواند به افزایش فروش برسد، سئو یا بهینه سازی سایت می باشد. سئو سایت مجموعه اقداماتی است که انجام می شوند تا موتورهای جستجو بتوانند از بین سایت های بسیار زیادی که راه اندازی شده اند، سایت شما را ایندکس کرده و امتیاز بالایی برای سایت شما در نظر بگیرند. نتیجه دریافت امتیازهای بالا از سوی الگوریتم های مختلف گوگل، رسیدن به صفحه اول در نتایج serp گوگل می باشد.
افزایش فروش به کمک بهینه سازی سایت شاید از نظر اغلب افراد امری دشوار به نظر برسد، اما در صورت انتخاب یک تیم حرفه ای از این بابت خیالتان آسوده باشد. یک تیم حرفهای با انجام تکنیکهای مختلف برای بهبود سئو سایت کمک میکند تا سایت شما در سریعترین زمان ممکن بتواند به هدف نهایی که افزایش فروش است، برسد. البته این موضوع را باید مد نظر داشته باشید که رعایت اصول سئو و نتیجه گرفتن از آن پروسه ای نسبتا طولانی بوده اما زمانی که به نتیجه برسد، این اطمینان برای شما ایجاد می شود که در مدت زمان کوتاهی جایگاه های به دست آمده را از دست نخواهید داد.
چگونه بهینه سازی سایت می تواند به افزایش فروش کمک کند؟
شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده که چگونه میتوان با کمک سئو سایت به افزایش فروش کمک کرد؟ در این بخش قصد داریم ارتباط سئو با افزایش فروش را برای شما به صورت کاملا شفاف بیان کنیم. احتمالا بعد از مشخص شدن این موضوع و رسیدن به جواب این سوال، ارزش و اهمیت سئو را برای کسب و کار خود بیشتر درک خواهید کرد. زمانی که فردی متوجه میشود که با کمک سئو سایت چه کمکی به کسب و کار خود میتواند بکند، هرگز از آن غافل نخواهد شد.
سئو یا بهینه سایت اگر به صورت اصولی و توسط تیم حرفه ای و با تجربه انجام شود، می تواند سایت شما را به صفحه اول گوگل برساند. زمانی که یک سایت به صفحه اول گوگل میرسد، تعداد بازدیدکنندگان آن به طور چشمگیری افزایش پیدا می کنند. این افزایش بازدید کمک می کند تا افراد بیشتری کسب و کار شما را ببینند. این دیده شدن کمک می کند تا اعتماد افراد جلب شود. اگر همه موارد به خوبی پیش بروند، در نهایت شاهد افزایش فروش به کمک سئو سایت خواهید بود.
این روش می تواند بهترین راه و ارزان ترین مسیر برای رسیدن به افزایش فروش باشد. ممکن است مسیرهای کوتاه تر و ساده تری را نیز برای رسیدن به افزایش فروش بتوان انتخاب کرد، اما هیچ کدام از آنها اعتماد سازی که از این طریق ایجاد می شود را نمی توانند فراهم سازند. از طرفی دیگر مدیریت هزینه ها در روش بهینه سازی سایت امکان پذیر بوده و نیازی به صرف هزینه های خیلی زیاد برای رسیدن به هدف نهایی نمی باشد. بهتر است از همان ابتدای فعالیت یک کسب و کار اینترنتی عملیات بهینه سازی نیز آغاز شود تا به مرور زمان بتواند در نتایج گوگل جایگاه مناسبی پیدا کند.
چه زمانی بهینه سازی سایت به بیشتر شدن فروش کمک می کند؟
سئو سایت زمانی می تواند افزایش فروش را به همراه داشته باشد که همه اصول و قواعد مربوط به سئو رعایت شوند. بهینه سازی ناقص و غیر اصولی شاید هیچ وقت نتواند به کسب و کارها برای رسیدن به هدف خود یعنی افزایش فروش کمک کند. به همین خاطر در این بخش قصد داریم چند نکته بسیار مهم برای بهینه سازی سایت را بیان کنیم. اگر این موارد به خوبی رعایت شوند می توان به نتیجه کار نیز کاملا امیدوار بود.
دقت در انتخاب کلمات کلیدی
یکی از مهمترین مراحل سئو سایت، انتخاب کلمات کلیدی است. اگر کلمات کلیدی به درستی انتخاب نشوند، شما هر چقدر هم که در سئو قوی عمل کنید، باز هم در افزایش فروش موفق نخواهید بود. بدین ترتیب بهتر است کلمات کلیدی را در همان ابتدای راه با کمک یک تیم متخصص پیدا کنید تا بتوانید به نتیجه مناسبی در ادامه راه دست یابید.
تولید محتوای باکیفیت
برای این که بتوانید از نظر سئو به موفقیت مورد نظر برسید، قطعا به محتوای باکیفیت و سئو محور نیاز دارید. رعایت اصول سئو در هنگام تولید محتوا می تواند مسیر رسیدن یک سایت به صفحه اول گوگل را هموار کند. از طرفی زمانی که سایت شما به هر نحوی به صفحه اول گوگل برسد، نیاز به محتوای باکیفیت دارد. اگر مشتری وارد سایت شما شود و با محتوای بی کیفیت و غیر مفید مواجه شود، احتمال اینکه اقدامی برای خرید محصول انجام دهد، بسیار پایین است.
سایر عوامل تاثیرگذار در سئو و افزایش فروش
تصاویر را بهینه کنید
یکی دیگر از مواردی که می تواند برای موفقیت در سئو سایت تاثیرگذار باشد، بهینه سازی تصاویر می باشد. تصاویری که در سایت مورد استفاده قرار می گیرند، باید حجم نسبتا پایینی داشته باشند. کم حجم بودن باعث می شود تا تصاویر منجر به کاهش سرعت سایت نشوند. همچنین تصاویر باید از نظر ابعاد به نحوی باشند که مخاطب بتواند با کیفیت بالا آنها را مشاهده کند. تصاویر نباید هیچ گونه تبلیغات از سایر سایت ها را به صورت واترمارک به همراه داشته باشند. هر تصویر بهتر است توضیحات alt داشته باشد.
تقویت سئو محلی
سئو محلی یکی از تکنیک های ارزشمند برای افزایش فروش می باشد. سایت هایی که از این نظر بهینه سازی می شوند، تاثیر گذاری بهتری بر روی مشتریان دارند و می توانند راحت تر اعتماد سازی را انجام دهند. سئو محلی یا لوکال سئو کمک می کند تا افرادی که از نظر جغرافیایی در نزدیکی شما قرار دارند، به راحتی بتوانند کسب و کار شما را پیدا کنند. این روش برای کسب و کارهایی که خدماتی بوده و خدمات خود را در استان، شهر یا منطقه خاصی از شهر انجام می دهند، بسیار مفید می باشد.
ساده کردن مراحل خرید
یکی از مواردی که باید به آن توجه شود تا شاهد افزایش فروش باشیم، ساده کردن مراحل خرید می باشد. سایت هایی که مراحل پیچیده ای برای خرید لحاظ می کنند، قطعا نمی توانند به فروش بسیار بالایی برسند. این موضوع به این خاطر است که افراد با هر سطح علم و سواد باید بتوانند خرید اینترنتی خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهند. در صورتی که مراحل پیچیده باشند، حجم زیادی از مشتریان خود را به سادگی از دست خواهید داد.
کلام پایانی
با توجه به توضیحات ارائه شده متوجه شدیم که یک کسب و کار اینترنتی برای اینکه بتواند به موفقیت دست یابد، باید افزایش فروش را تجربه کند. رسیدن به افزایش فروش هم برای این کسب و کارها محقق نمی شود مگر با کمک سئو سایت، بدین ترتیب نیاز است بهینه سازی سایت خود را به موسسات معتبر و حرفه ای بسپارید.
طراحی تجربه کاربری نیاز اصلی دیجیتال مارکتینگ
خلاصه مقاله:طراحی تجربه کاربری به عبارتی شبیهسازی تجربهای است که کاربر در طی بهرهوری از یک سایت یا محصول و یا سرویس درک و احساس میکند.
طراحی تجربه کاربری
طراحی تجربه کاربری یا طراحی UX, UED,UXD,XD به عبارتی شبیهسازی تجربهای است که کاربر در طی بهرهوری از یک سایت یا محصول و یا سرویس درک و احساس میکند. این فرآیند بر مبنای تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج آزمون خطاها صورت میگیرد. طراحی UX در نقطه مقابل طراحی رابط کاربری قرار گرفته که تنها بر طراحی فرمت کامپیوتری تمرکز دارد. در واقع طراحی UX جنبههای متفاوتی از تجربهای که کاربر در ارتباط با وبسایت یا محصول دارد، در بر میگیرد. این موارد میتواند سودمندی، شیوه استفاده، مزایا، درک عملکرد کلی برند و مطلوبیت محصول را شامل شود.
طراحی تجربه کاربری UX به چه معناست؟
طراحی تجربه کاربری UX به فرآیندی گفته میشود که تیمهای طراحی در آن محصولاتی ایجاد میکند که تجربههای مرتبط و معنادار را برای کاربران مهیا کند. به بیاندیگر این پروسه شامل تمام مراحل تولید کردن، یکپارچهسازی محصول، طراحی محصول، برندینگ، قابلیت کاربرد و عملکرد است. طراحی یک تجربه میتواند دربرگیرنده سهولت کاربرد نرمافزاری خاص یا سایر تجربیات مرتبط با یک محصول از جمله کمپین بازاریابی، بستهبندی، پشتیبانی پس از فروش باشد. فرایند طراحی ux درحقیقت به کل فرایند تولید و یکپارچهسازی محصول و جنبههای دیگری مانند برندینگ، قابلیت استفاده و عملکرد تمرکز دارد.
این ماجرا حتی پیش از اینکه ابزار در دسترس کاربر باشد شروع میشود. برای نمونه بیایید طراحی تجربه کاری محصولات فوقالعادهای مانند آیفون را در نظر بگیریم. از مرحله شروع فرایند خرید، مالکیت، کاربرد محصول و حتی مرحله عیبیابی آن طراحی میشود. واقعیت قضیه این است که طراحان در این برند تنها بر تولید محصولات قابل استفاده تمرکز نمیکنند، بلکه آنها جنبههای دیگری همانند تجربه کارایی، سرگرمی و لذت کاربری را مورد بررسی قرار می دهند. میتوان گفت تجربه کاربری تعریف واحد و ثابتی ندارد. به طور کلی تجربه کاربری خوب جنبههای مختلفی از نیازهای کاربر را شناسایی کرده و برآورده میکند. کار اصلی طراح این است که تلاش میکند به این سوال پاسخ دهد که چگونه میتوانیم؟ تجربه کاربری گوشی هوشمند، کامپیوتر وبسایت یا هر محصول یا سرویس را تا حد امکان شهودی، راحت و لذتبخش کرد.
بخشبندی تجربه کاربری
تعریف کلی این تجربه را میتوان در قالب ۲ بخش توصیف کرد:
- برداشتها و واکنشهای یک فرد
- کاربرد یک سیستم محصول یا خدمات
در بخش اول تجربه کاربری، طراحان روی ادراکات و واکنشهای مشتریان کنترل ندارند. آنها نمیتوانند بر احساسات افراد تاثیر بگذارند. انگشتان آنها را حرکت دهند یا چشمان شان را هنگام استفاده از محصول تحت کنترل بگیرند. در مقابل طراحان میتوانند نحوه کارایی، شکل و ظاهر محصول، سیستم یا خدمات را تحت کنترل خود درآورند. در یک توصیف کوتاه باید بگوییم که نمیتوان تجربه کاربری را تحمیل کرد. تنها می توان پیشزمینههایی در مورد آن در نظر گرفت.
از سوی دیگر نمیتوان تجربهای حسی را طراحی کرد. اما میتوان ویژگیهایی را طراحی کرد که قابلیت برانگیختن احساسات مشتری را دارند. به عنوان نمونه هنگام به کارگیری دستگاه فیزیکی مانند موس کامپیوتر میتوان جنبههایی از محصول را کنترل کرد که بر لذت بردن کاربر از دیدن، احساس و نگهداشتن آن تاثیر دارد.
تجربه کاربری در سئو سایت
اکنون یکی از نمونههای بارز ux با عنوان طراحی تجربه کاربری در جنبههای حیاتی سئو ( بهینهسازی برای موتور جستجو ) را بررسی می کنیم. موتور های جستجوگر صفحات وب را تنها بر مبنای کلمات کلیدی ارزیابی نمیکنند، بلکه یک وبسایت باید هدف کاربر را درک کند و برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر، تجربه کاربری پرباری را به صورت ارگانیک کسب کند.
چگونه با فاکتورهای تجربه کاربری سئو را بهبود بخشیم؟
در این بخش لازم است برای رسیدن به طراحی تجربه کاربری مناسب نیازهای جستجوگران را برآورده کنید. این نوع عملکرد در بازاریابی، جستجوی ارگانیک را بهبود می بخشد و به وبسایت ها کمک می کند در SERP رتبه خوبی داشته باشند. برنامه ریزی و تامل در حوزه تجربه کاربری به سئو کمک می کند. به این صورت که طراحی استراتژی های سودمند و کمک کننده برای کاربران، با نحوه رتبه بندی در گوگل هماهنگ است. روشهای خاصی وجود دارد که می توان عملکرد SEO را با فاکتورهای تجربه کاربری از جمله ایجاد محتوا، پردازش زبان طبیعی، طراحی وب و مواردی دیگر بهینه سازی کرد.
ایجاد محتوای مفید برای طراحی تجربه کاربری
این عامل تاثیر عمیقی بر نحوه برنامه ریزی محتوای وب دارد. اولین گام برداشتن تمرکز از تولید محتوا بر مبنای کلمات کلیدی، به سمت تمرکز بر ایجاد محتوا برای استفاده کاربران است. این نمونه ای از تحمیل دیدگاه تجربه کاربری در فرآیند تولید محتواست. باید پیش از هر چیز از خود بپرسید یک بازدید کننده سایت از یک صفحه خاص چه توقعی دارد؟ آنها می خواهند به چه چیزهایی برسند؟ چه واکنشی قرار است نشان بدهند؟ به معنای واقعی کلمه باید این سوالات را از خود بپرسید و پاسخ تان به این سوالات را در قالب محتوا بگنجانید. اینجاست که محتوای شما با پردازش گوگل و رتبه بندی صفحات آن هماهنگ می شود.
تجربه صفحه وب
جالب است بدانید گوگل برای صفحات وبسایتی که تست Core Vitals خود را با موفقیت می گذرانند، افزایش رتبه مشخصی در نظر می گیرد. برای این کار سیستم core web vitals (cwv) تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت را مورد ارزیابی قرار می دهد. در دنیای رقابت دیجیتال امروزی اغلب منتشر کنندگان محتوا صفحات وب را برای تجربه کاربری سریع بهینه سازی می کنند. ارائه تجربه کاربری سریع برای مخاطبان چیزی بیش از یک سرور سریع نیاز دارد. سرعت سایت شما در موقعیت های حساسی مانند وقتی که آنها صفحه شما را در تلفن همراه با شبکه بی سیم 4G با پهنای باند محدود دانلود می کنند، مشخص می شود. ایجاد سایتی با دانلود سریع نه تنها برای سئو سایت و تجربه کاربران خوب است، بلکه برای انتشار دهندگان محتوا بهتر است. هنگامی که سایتی برای سرعت دانلود بهینه سازی می شود، نرخ تبدیل بالاتر، بازدید از صفحه بیشتر و درآمد بالاتر اتفاق می افتد.
آیا UX بر رنگینگ جستجو اثرگذار است؟
در حقیقت هدف موتورهای جستجوگر فراهم آوری تجربه کاربری غنی است که در برگیرنده ارتباط مفید کاربران با صفحاتی است که تجربه کاربری ارائه می کنند. به بیانی واضح تر الگوریتم های موتور جستجو تعامل کاربر با یک سایت را با ارزیابی سیگنالهای UX که شامل کلیک ها، زمان ماندن در سایت و بازگشت مجدد و… است، ارزیابی می کنند. سیگنالهای UX یا سیگنال های کاربر میزان تعاملش با صفحه خاص را نشان می دهد و کیفیت طراحی UX را مشخص می کند. رفتار کاربران عاملی قدرتمند در نشان دادن موفقیت تعاملی سایت است. بنابراین در زمینه سئو معیارهای رفتاری تعامل کاربر و ارتباط محتوای صفحه با هدف جستجوی کاربر تعیین کننده است.
با این توصیف برای تبدیل شدن به یک منبع کاربرپسند و تقویت رتبه های موتور جستجو، باید نشانگرهای طراحی UX باکیفیت بهینه شود. در نتیجه می توان گفت UX و SEO هدف مشترکی دارند و آن بهینه سازی تجربه کاربری یک وبسایت است.
سخن پایانی
برای اینکه در سئو سایت طراحی تجربه کاربری را به بهترین نحو انجام دهید، لازم است به عنوان بازدید کننده وارد سایت خودتان شوید و محتواهای تولیدی را از ابتدا تا پایان مطالعه کنید. اینجاست که متوجه می شوید این مقالات می توانند تجربه کاربری مناسبی را ایجاد کنند یا خیر؟ به عبارتی هر چه اطلاعات بیشتری در خصوص تجربه کاربری مطلوب داشته باشید به شما کمک می کند استراتژی های بهتری برای سئو بچینید.
چگونه توضیح محصول بنویسیم؟
خلاصه مقاله:استفاده از بخش توضیح محصول مناسب، به شما کمک میکند میزان فروش محصولات خود در دیجیتال مارکتینگ را بیشتر کنید.
دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروزه به یکی از پرطرفدارترین بستر ها برای تبلیغات و جذب مشتری تبدیل شده است. این بستر، به دلیل تاثیر گذاری فوقالعاده، قیمت مناسب و همچنین کاربردی بودن در دنیای پرمشغلهی امروز توسط بسیاری از خریداران و مشتریان مورد توجه قرار میگیرد.ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با راهحل هایی صحبت کنیم که میتوانند در جذب مخاطب به شما کمک کنند. برای مثال استفاده از بخش توضیح محصول در حرفهایترین حالت ممکن به شما کمک میکند تا تصمیمگیری را برای مخاطب آسانتر کنید و راحتتر به جذب مشتریان بپردازید.
توضیحات محصول چیست؟
ارائه توضیح محصول در کنار استفاده از خدمات سئو سایت، به شما کمک میکند علاوه بر بهبود رتبه صفحه های سایت خودتان، برای کاربران نیز یک محتوای مناسب داشته باشید. تحقیقات انجام شده نشان میدهد که تقریباً نیمی از خریداران آنلاین محصولاتی را مرجوع کردهاند یا به سراغ خرید آن ها نمیروند که توضیحات مبهم و گنگی در رابطه با آن ها در سایت ها ثبت شده است. اگر شما قصد فروش محصولی را دارید، باید حتما روی ارائه توضیحات کامل حساسیت به خرج دهید. شما باید بتوانید با توضیح محصول، مخاطب را قانع کنید که محصول به او ارائه میدهید، ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد و میتواند به درد مخاطب بخورد.
دلایل اهمیت نوشتن توضیح محصول چیست؟
بعد از صحبت در رابطه با ارائه اطلاعات مناسب و کاربردی در قسمت توضیح محصول، بیایید با یکدیگر بررسی کنیم که چرا نوشتن توضیحات محصول در حال حاضر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هنگامی که شما میخواهید محصولی را خریداری کنید، معمولاً از فروشنده در رابطه با محصول مورد نظر سوالاتی را میپرسید. پرسیدن این سوالات، به شما کمک میکند تا راحتتر به گزینهای که نیاز دارید نزدیک شوید و بدون هیچ گونه مشکلی محصول مورد نظر را خریداری کنید. اما در فضای مجازی و در سایت های فروشگاهی، فروشندهای نیست که به سوال های شما پاسخ دهد. در این شرایط سایت دار ها باید تلاش کنند تا از روش های دیگری برای اطلاع رسانی به مخاطبین بهره ببرند. با ارائه توضیحات باکیفیت، شما میتوانید اطلاعات مورد نیاز محصول را به سمع و نظر مخاطبین برسانید و همچنین در رتبهبندی نیز در جایگاه مناسبی قرار بگیرید.
طبق تحقیقات انجام شده، تقریباً همه مخاطبین به این نکته اذعان دارند که صفحهی توضیح محصول، تاثیر بسیار زیادی در خرید آن ها دارد. توضیحات محصول در کنار توجه به سئو سایت، از نظر موتور های جستجوی مهمی مانند گوگل به عنوان یک امتیاز مثبت تلقی میشوند. این که گوگل ببیند شما به طور کامل محصولات خودتان را توصیف کردهاید، او را ترغیب میکند تا صفحات سایت شما را در رتبه های مناسبتری به مشتری نشان دهد.
چگونه میتوانیم به درستی بخش توضیح محصول را نگارش کنیم؟
نکات گوناگون و متنوعی وجود دارند که میتوانند به شما کمک کنند هنگام نگارش بخش توضیح محصول موفقتر عمل کنید. بیایید با یکدیگر این موارد را به طور کامل بررسی کنیم.
مخاطب هدف خودتان را بشناسید
برای نگارش بخش توضیح محصول، شما باید به سلیقه و خواسته مخاطب هدف خود دقت نمایید. بر اساس هدف مخاطب شما میتوانید از باکیفیتترین و بهترین محصولات را به فروش برسانید و به صورت خلاصه در جایی در توضیحات محصول ثبت کنید که این محصول برای چه افرادی مناسب است. برای مثال سعی کنید در طول بخش توضیحات محصول به سوالاتی مانند : “چگونه میتوان از این محصول استفاده کرد؟ کاربرد این محصول چیست؟ بازه زمانی استفاده از این محصول چقدر است؟ چرا باید این محصول را خریداری کنیم؟ و …” پاسخ دهید.
توضیحات محصول باید کوتاه باشد
مورد دیگری که هنگام نگارش توضیح محصول باید به آن دقت شود این است که توضیح محصول باید بخشی کوتاه اما کامل باشد. هر چه متن نگارش شده شما کوتاهتر باشد، سریعتر خوانده میشود و اطلاعات بیشتری را در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطب ارائه میدهد.
به تصاویر دقت داشته باشید
یکی از مهمترین نکاتی که میتواند به شما کمک کند بخش توضیح محصول مناسبی داشته باشید، استفاده از تصاویر با کیفیت است. تصاویر میتوانند به مخاطبین کمک کنند بدون نیاز به خواندن بخش توضیحات، اطلاعات مورد نیاز خودشان را به دست بیاورند.
محتوای مورد نظر را بهینه کنید
درست است که بخش توضیح محصول برای مشتریان نگارش شده، اما باید از نظر موتور های جستجوگر نیز استانداردهای لازم را داشته باشد. پس سعی کنید محتوا ها را مطابق با استاندارد های گوگل نگارش کنید. برای مثال میتوانید که از کلمات کلیدی برای نگارش محتوای خودتان بهره ببرید.
منحصر به فرد باشید
نیازی نیست که شما در زمینه تولید محتوا برای بخش توضیح محصول، دقیقاً مانند رقبایتان عمل کنید. سعی کنید محتوایی را نگارش کنید که منحصر به فرد باشد و بیشتر در ذهن مخاطبین شما جای بگیرد.
روی ویژگی های مثبت محصول بیشتر مانور دهید
اگر میخواهید مخاطبین را راحتتر به مشتری تبدیل کنید، ویژگی های مثبت محصول خودتان را بولد کنید. در کنار پررنگتر کردن ویژگی های مثبت به ویژگی های منفی محصول نیز بپردازید.
بهبود سئو سایت
بهبود سئو سایت یکی از مهمترین اقداماتی است که در کنار نوشتن توضیحات محصول میتواند به شما در راحتتر شدن پیشرفت کمک کند. فاکتور های گوناگون و متنوعی در بهبود سئو سایت تاثیرگذار هستند. برای مثال استفاده از کلمه کلیدی مرتبط، گرفتن بک لینک، تولید محتوای مناسب، بهبود سئو داخلی، بهبود سئو خارجی، افزایش سرعت سایت و … جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که میتوانند به شما کمک کند تا به طور کلی سئو سایت خود را بهبود ببخشید. در چند سال اخیر سئو سایت بسیار بولت شده و بسیاری از سایت ها تمام تلاش خودشان را میکنند تا با استفاده از خدمات سئو، راحتتر سایت خودشان را به پیشرفت برسانند. یک سئو منیجر میداند که باید چگونه از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کند و در زمان مناسب چه اقدامی را انجام دهد. همین موضوع باعث میشود تا مشتریان راحتتر به فروشگاه شما اعتماد کنند.
آسان کردن تصمیمگیری برای مخاطب
در بازاریابی دیجیتال، یک مشتری تا زمانی که محصول مورد نظر خود را تهیه کند، در یک سفر هیجان انگیز قرار دارد. در این سفر این شما هستید که باید با استفاده از اقدامات مناسب ارائه توضیح محصول با کیفیت، ارائه تصاویر مرتبط و مناسب و داشتن پشتیبانی مناسب، به کاربران کمک کنید تا راحتتر محصولات خودشان را پیدا کنند. هر چه روند طراحی مسیر سفر مشتری راحتتر باشد، احتمال این که کاربران بیشتری به مشتری تبدیل شوند بالا خواهد رفت. در این شرایط و با آسان کردن مسیر خرید مشتری، در واقع شما روند تصمیم گیری را برای مشتریانتان آسانتر کردهاید.
شما باید با چینش درست مسیر سفر، به مشتریان کمک کنید تا بدون هیچ گونه ابهامی روند خرید محصول را طی کنند. مسیر سفر مشتری میتواند مراحلی مانند جستجو برای انتخاب محصول، توضیحات هر محصول، انتخاب محصول نهایی، انتقال به صفحه خرید، نهایی کردن روند خرید و انتظار برای تحویل اجناس را شامل شود. هر چه این مسیر حرفهایتر مهندسی شود، شما راحتتر میتوانید به جذب مخاطب بپردازید و احتمال موفقیت شما در تبدیل مخاطبین به مشتریان نیز بالا میرود.
جمع بندی
به طور کلی هر کدام از این اقداماتی که به نحوی میتوانند فروش شما را در دیجیتال مارکتینگ بیشتر کنند، به عنوان اقدامات حیاتی شناخته میشوند. شما باید تلاش کنید تا با طراحی درست بخش توضیح محصول به خواستهی مشتریان نیز اهمیت دهید. برای این کار، باید بستر فروشگاهی خودتان را طوری طراحی کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی در میان صفحات سایت شما بگردند و محصول مورد نیاز خود را پیدا کنند. در کنار این اقدامات، استفاده از تبلیغات درست و کاربردی نیز میتواند روند اعتماد سازی را سریعتر پایه ریزی کند و به شما کمک کند تا درآمدزایی بیشتری داشته باشید.