مقالات سئو
آخرین مقالات سئو
سرعت سایت و اهمیت آن در سئو
خلاصه مقاله:سرعت بالا می تواند جذابیت های خود را داشته باشد. سرعت سایت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و امروزه اهمیت بسیار بالایی در بهینه سازی سایت پیدا کرده است.
سرعت سایت و اهمیت آن در سئو
هیجان سرعت همیشه و همه جا همراه انسان است. از دویدن در کوچه خیابان گرفته تا رانندگی در پیست و جاده، سرعت بالا می تواند جذابیت های خود را داشته باشد. سرعت سایت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و امروزه اهمیت بسیار بالایی در بهینه سازی سایت پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۰ با اعلام گوگل مبنی بر اهمیت بالای سرعت سایت در بهینه سازی، بسیاری از فعالان در این حوزه و مدیران وب سایت ها به دنبال راهکارهایی برای افزایش سرعت بودند.
رفته رفته گوگل نیز از این قابلیت به عنوان یکی از مهمترین موارد برای رده بندی وب سایت ها استفاده کرد. این شرایط تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت تا این که الگوریتم پنگوئن با به روزرسانی شدن نشان داد که در سئو سایت، بالا بودن سرعت، تأثیر دو چندان خواهد داشت. بدون تردید هر اندازه که شما در وب سایت خود به تولید محتوای مفید و کاربردی بپردازید و سایت شما دارای سرعت پایینی باشد نمی توان اثرگذاری بالایی از آن مشاهده نمود. با توجه به این که اغلب افراد فعال در حوزه اینترنت افراد بی حوصله و کم طاقتی هستند، کمترین زمان را برای لودینگ سایت به شما اختصاص میدهند. به همین علت باید به گونهای عمل کنید که با بالا بردن سرعت وب سایت خود برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر اقدامات لازم را انجام دهید.
با وجود تاکید بسیار بالا گوگل به بالا بردن سرعت سایت، بسیاری از وبمسترها متاسفانه به این مسئله توجه چندانی نکرده و در کنار تولید محتوا، استفاده از تکنیک ها و روش های تبلیغاتی دیگر، کمترین توجه را به سرعت وب سایت می دهند.
تاثیر سرعت سایت بر سئو چگونه است؟
میل افراد به استفاده از اینترنت و راه انداختن بسیاری از کسب و کارها بر این بستر موجب شده که رقابت گستردهای در این زمینه بین مدیران وب سایت ها صورت پذیرد. با وجود اینکه امروزه بسیاری از امور را به راحتی می توان از طریق اینترنت انجام داد ولی کماکان کمبود وقت موجب شده که افراد به دنبال سریعترین مسیرها برای رسیدن به خواسته های خود باشند.
بهترین راه و سریع ترین مسیر برای رسیدن به پاسخ هر سوال، استفاده از موتور جستجوگر گوگل خواهد بود. هنگامی که سرعت وب سایت شما بالا باشد، افراد و کاربران ترجیح میدهند که با ماندن در صفحه مورد نظر در سایت شما، مدت زمان بیشتری را مشغول به فعالیت در وب سایتتان باشند. این شرایط کمک میکند تا با بهبود تجربه کاربری، امتیاز بهتری از گوگل دریافت کنید. عواملی که دست به دست هم داده تا با بهبود سئو سایت، جایگاه بهتری در موتور جستجوی گوگل به دست آورده و نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
تاثیر سرعت سایت بر میزان فروش
همانگونه که عنوان کردیم، اینترنت به عنوان یک بستر ایده آل برای راه اندازی سایت های فروشگاهی محسوب می شود. این شرایط موجب شده که امروزه در هر زمینه ای، هزاران وب سایت فروشگاهی محصولات و خدمات خود را به کاربران عرضه کنند. در عین حال با توجه به این که کاربران به دنبال استفاده از خدمات بهترین وب سایت ها برای خرید کالاهای خود هستند، توجه صاحبان کسب و کار به بهینه سازی سایت موجب شده که دستورالعمل های مختلفی را اجرا کنند. در کنار تمام مواردی که می توانند فروشگاه شما را یک فروشگاه معتبر نمایان کنند، سرعت سایت نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است.
طراح سایت باید تمام شرایط را در نظر گرفته تا بتواند به خوبی سایت شما را برجسته تر از رقبا نشان دهد. به عنوان مثال اگر سرعت سایت شما کمتر از میزان مورد نظر کاربران باشد، با مراجعه به وب سایت، کاربر به زودی خسته شده و ترجیح به خروج از سایت شما می دهد. این مسئله در کنار کاهش سئو سایت، تاثیر منفی بر فروش کالاهای شما خواهد گذاشت.
روش های افزایش سرعت سایت
اهمیت بهبود سرعت وب سایت موجب شده که امروزه روش های مختلفی به عنوان راهکارهای کاربردی برای بهبود سرعت ارائه شوند. هر اندازه شما بتوانید از کارشناسان، طراحی سایت و متخصصان سئو اطلاعات بیشتری به دست آورید، به خوبی می توانید در این زمینه پیشرفت خود را مشاهده نمایید.
روش های افزایش سرعت سایت
اهمیت بهبود سرعت وب سایت موجب شده که امروزه روش های مختلفی به عنوان راهکارهای کاربردی برای بهبود سرعت ارائه شوند. هر اندازه شما بتوانید از کارشناسان، طراحی سایت و متخصصان سئو اطلاعات بیشتری به دست آورید، به خوبی می توانید در این زمینه پیشرفت خود را مشاهده نمایید.
استفاده از هاست مناسب
انتخاب یک هاست مناسب و استفاده از آن، بر روی سرعت وب سایت تاثیر مستقیم خواهد داشت. علاوه بر این با انتخاب هاست و افزایش سرعت به خوبی می توانید تاثیر آن بر سئو را مشاهده نمایید. در واقع هر اندازه که زیربنای سایت شما قوی تر باشد و از عوامل تاثیرگذار بیشتری برای بهبود وضعیت وب سایت استفاده کنید، رتبه خود را در گوگل میتوانید ارتقا دهید. امروزه هاست یا سرویس های میزبانی به شکل های مختلف در دسترس شما قرار دارند. به هیچ عنوان پیشنهاد ما استفاده از هاست اشتراکی نخواهد بود. با این وجود که قیمت بسیار کمتری برای خرید و استفاده از هاست اشتراکی پرداخت می کنید ولی در طرف مقابل قافیه را به رقبا برای لود فایل خواهید باخت. هاست اشتراکی به علت باگ ها و مشکلاتی که دارد منجر به افت کیفیت وب سایت شما می شود.
طراحی سایت و کدنویسی
یکی دیگر از مهمترین عوامل در بهبود سرعت سایت، طراحی ویژه و کد نویسی اصولی آن به شمار میرود. سعی کنید برای طراحی وب سایت خود از یک شرکت و تیم تخصصی کمک گرفته و یک وب سایت حرفه ای توسط مهندس وارد به این امر دریافت کنید. تجربه و تخصص طراح وارد به امر طراحی و کدنویسی به شما کمک فراوان خواهد نمود.
قالب سایت
بسیاری از قالب هایی که انتخاب می کنید و آن را به عنوان قالب های مد نظر بر روی وب سایت قرار میدهید پیچیده بوده و با حجم زیادی که دارند ممکن است منجر به کند شدن وب سایت شما شوند. استفاده از قالب های متحرک و گرافیکی معمولاً این مشکلات را در پی خواهد داشت. به همین علت سعی کنید برای قالب سایت خود از قالب های بهینه کم حجم و ساده استفاده کرده تا در این زمینه به افزایش سرعت سایت خود کمک نمایید.
ایمن سازی و محافظت
کاربران همواره به دنبال فضای ایمن برای رسیدن به خواسته های خود هستند. هر اندازه که بتوانید در وب سایت خود برای کاربران امنیت بالایی ایجاد کنید، تا حد زیادی می توانید به سرعت وب سایت خود کمک نمایید. این امر به شما کمک می کند تا از ورود ابزارهای مخرب و دسترسی آن ها به داده های خود و کاربران جلوگیری کنید.
فشرده کردن خروجی سرور
بهرهمندی کدهای JS و CSS از مقداری فاصله هیچ گونه تاثیری بر روی وب سایت شما نخواهد داشت. به همین علت سعی کنید با حذف این موارد بر روی سرعت وب سایت خود، تاثیرات نسبتاً زیادی مشاهده کنید. برای برطرف کردن این موارد می توانید از افزونه های مختلفی بر روی وب سایت خود استفاده نمایید. توصیه ما به شما استفاده از افزونه GZIP خواهد بود.
میزان تاثیرگذاری سرعت بر وب سایت
پیچیدگی دنیای وب به شکلی است که موارد متعددی توسط فعالان و متخصصین طراحی سایت و سئو کاران در نظر گرفته می شود. جالب است بدانید طی تحقیقات انجام شده توسط موسسه Aberdeen Group هر ثانیه تاخیر در سرعت سایت و لود شدن کامل صفحه می تواند نتایج چشمگیری بر روی میزان عملکرد وب سایت شما داشته باشد.
این تحقیقات نشان میدهد یک ثانیه تاخیر منجر به کاهش ۱۶ درصدی رضایت کاربران می شود. این کاربران که قصد تبدیل شدن به مشتری دائمی وب سایت شما را دارند، پس از منتظر ماندن در کمترین زمان، اقدام به ترک وب سایت خواهند نمود.
علاوه بر این، یک ثانیه تاخیر در رونمایی کامل از وب سایت منجر به کاهش ۱۱ درصدی مخاطبان و بازدیدکنندگان خواهد شد.
افت ۷۰ درصدی آمار فروش محصولات و خدمات پس از این مدت زمان نیز به عنوان یکی از مشکلات پایین بودن سرعت لود شدن سایت به میزان یک ثانیه به شمار می رود.
در آخر و طبق نتیجه گیری موسسه آماری فوق، یک ثانیه تاخیر منجر به کاهش ۳۰ درصدی رضایت کاربران شده که در نخستین اقدام از طریق موتورهای جستجو قصد ورود به وب سایت شما را داشته اند.
عوامل موثر بر سرعت و یا کندی سایت
در کنار مواردی که به عنوان راهکارهای بهبود سرعت سایت برای شما بیان کردیم، بد نیست بدانید عوامل متعددی میتوانند به عنوان دلایل افزایش سرعت یا کند شدن سرعت سایت بیان شود. علاوه بر هاست و فایل های JS و CSS میتوان وجود تصاویر با حجم بالا را به عنوان یکی از مهمترین دلایل کندی سایت بیان کرد. سعی کنید با بهینه سازی تصاویر مد نظر خود برای قرار دادن درون وب سایت، عملکرد خود در این زمینه را ارتقا دهید.
از دیگر عواملی که منجر به بهبود سرعت سایت و کندی آن میشود، استفاده از افزونه ها و امکانات متعدد به شمار میرود. امروزه برخی از افزونه ها به خوبی می تواند تاثیرگذاری بالای درون وب سایت داشته باشند. در طرف مقابل برخی دیگر از امکانات و افزونه ها نه تنها هیچ گونه تاثیری بر روی وب سایت شما و بهینه سازی آن ندارند، ممکن است مشکلاتی برای آن ایجاد کنند.
به موارد فوق استفاده از لینک های شکسته و ریدایرکت های چند مرحله ای را نیز اضافه نمایید. هرکدام از این دلایل تاثیرگذاری خود را به وضوح نشان داده که این مهم را می طلبد برای بهبود وضعیت خود و ارتقاء رتبه، موارد متعددی را در نظر داشته باشید.
جمع بندی
بدون تردید مبحث سرعت سایت و تاثیر آن بر بهینه سازی و سئو بسیار جامعتر از موارد بیان شده خواهد بود. با این حال اگر به دنبال رسیدن به اهداف خود در بستر اینترنت هستید و قصد رقابت با سایر سرمایهگذاران در این زمینه را دارید باید موارد متعددی را در نظر گرفته تا بتوانید کاربران و مخاطبان را مجاب به استفاده از خدمات خود نمایید. در کنار تمام مواردی که برای بهینه سازی سایت خود در نظر می گیرید، سعی کنید با افزایش سرعت سایت و تجربه کاربری، تاثیر بسزایی را مشاهده کنید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید و به شکل صحیح و اصولی قادر به بهینه سازی سایت و افزایش سرعت آن نیستید، توصیه ما به شما استفاده از شرکت های خدماتی و افراد متخصص در این حوزه است
بررسی تفاوت بازاریابی محتوا و سئو
خلاصه مقاله:ما در این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با تفاوت بازاریابی محتوا و سئو صحبت کنیم و اطلاعات کاملی در این زمینه بری شما داریم. تفاوت بازاریابی محتوا و سئو شامل اقداماتی میشود که میتواند روی موارد متفاوتی متمرکز کند تا بتوانند یک کسب و کار را به موفقیت برساند.
در دنیای امروز فعالیت های آنلاین برای پیشرفت کسب و کار ها بسیار مهم و تاثیر گذار میباشند. در میان پراهمیت بودن کسب و کار های آنلاین، شاید شما بار ها عبارت های مختلفی مانند سئو و یا بازاریابی محتوا را شنیده باشید. هر دوی این اقدامات جز آن دسته از فعالیت هایی میباشند که میتوانند در زمینه آنلاین به افراد کمک کنند تا راحتتر کسب و کار خودشان را به پیشرفت برسانند. ما در این محتوا تلاش داریم تا برای شما در رابطه با تفاوت بازاریابی محتوا و سئو صحبت کنیم و به شما بگوییم که در عین همراه بودن و هماهنگ بودن، این دو فعالیت و اقدام چه تفاوت هایی را با یکدیگر دارا میباشند.
اگر شما در صنعت بازاریابی دیجیتال فعالیت کرده باشید و یا صاحب کسب و کاری باشید، قطعا میدانید که بازاریابی محتوا و سئو تا چه حد میتوانند روی کسب و کار شما تاثیرگذار باشند. ممکن است که با توجه به استراتژی هایی که برای دیجیتال مارکتینگ استفاده میشود یکی از این دو مورد بیشتر از دیگری مهم و تاثیرگذار تلقی شود. به هر حال تفاوت بازاریابی محتوا و سئو شامل اقداماتی میشود که میتوانند روی موارد متفاوتی تمرکز میکنند تا بتوانند یک کسب و کار را به موفقیت برساند. علاوه بر این موارد، در بسیاری از استراتژی ها سئو و بازاریابی محتوا ممکن است که با یکدیگر ادغام شده باشند و نتوان به هیچ عنوان آن ها را از یکدیگر جدا کرد؛ اما اگر شما میخواهید که بیشتر در رابطه با تفاوت بازاریابی محتوا سئو بدانید، به شما پیشنهاد میکنیم که ما را همراهی کنید.
تعریف بازاریابی محتوا و سئو
قبل از این که به طور خاص برای شما در رابطه با تفاوت بازاریابی محتوا و سئو صحبت کنیم، بد نیست که شما کمی در رابطه با هر کدام از این موارد به صورت جداگانه بیشتر اطلاعات کسب کنید.
سئو چیست؟
سئو در واقع اقداماتی میباشد که میتواند در نهایت باعث شود که رتبه یک سایت بالاتر بیاید. در سئو از اقدامات گوناگونی مانند استفاده از محتوا ها، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهبود تجربه کاربر، استفاده از لینک های باکیفیت و مناسب، حضور در شبکه های اجتماعی، گرفتن بک لینک، استفاده از رپورتاژ آگهی، و موارد دیگر بهره گرفته میشود. این اقدامات میتوانند در نهایت باعث شوند یک کسب و کار راحتتر به پیشرفت برسد. همان طور که شما دیدید استراتژی بازاریابی محتوا در واقع در زمینه سئو نیز کاربردی میباشد اما سئو علاوه بر محتوا نویسی موارد دیگر را نیز شامل میشود.
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا شامل تمامی اقداماتی میشود که در آن با تولید یک محتوا، صفحات سایت شما برای کاربران جذابتر و جالبتر خواهد بود. این موضوع باعث میشود تا کاربران راحتتر به سایت شما سر بزنند و بیشتر در رابطه با مقاله هایی که شما آن ها را انتشار میکنید کنجکاو باشند.
بررسی تفاوت بازاریابی محتوا و سئو
موارد گوناگونی وجود دارند که میتوانند به عنوان تفاوت بازاریابی محتوا و سئو شناخته شوند، اما فهمیدن این موارد نیاز به زوایای دید متفاوتی دارد. حال بیایید با یکدیگر تفاوت بازاریابی محتوا و سئو را بررسی کنیم.
سئو دید نسبتاً خاصتری نسبت به تولید محتوا دارد
اولین موردی که میتواند در دسته تفاوت بازاریابی محتوا و سئو قرار بگیرد این است که از زاویه دید سئو، محتوایی که تولید میشود باید متمرکزتر و خاص تر باشد. در واقع سئو از تولید محتوا و بازاریابی محتوا استفاده میکند اما این محتوا تنها برای پاسخ به سوالات احتمالی کاربر تهیه و تولید شده و زمینه دیگری را پوشش نمیدهد. رویکرد سئو این میباشد که با تولید محتوای مناسب باعث شود که رتبه یک سایت هنگام جستجوی کاربران بالاتر بیاید و سایت بتواند به خوبی به سوال های احتمالی کاربر پاسخ دهد.
اما بازاریابی محتوا اصلا این گونه نیست و جنبه های بسیار گستردهتر و متفاوتتری را شامل میشود. تمرکز بازاریابی محتوا روی کیفیت محتوای تولید شده و نحوه ارائه محتوا میباشد. در واقع بازاریابی محتوا سعی میکند تا یک محتوا را با روش های هر چه تأثیرگذارتر انتشار دهد تا بتواند مخاطبان را به سمت خودش جذب کند.
سئو قانون مند است اما بازاریابی محتوا بیشتر با احساسات سر و کار دارد
مورد دیگر که میتواند در دسته تفاوت بازاریابی محتوا و سئو قرار بگیرد این است که سئو بسیار قانونمند و خشک میباشد و تلاش میکند تا از طریق روش های متفاوت و قوانینی که گوگل آن ها را تعیین کرده به پیشرفت برسد؛ اما بازاریابی محتوا این گونه نیست. در بازاریابی محتوا افراد تلاش میکنند که با تولید محتوا های مناسبتر پاسخ کامل و جامعی به کاربران خودشان دهند و تلاش میکنند تا با انتقال اطلاعات مناسب به کاربر احساسات آن ها را درگیر کنند و اطلاعات مناسب را در سریعترین زمان به آن ها بدهند. البته شاید این موضوع به طور صددرصد در زمینه تفاوت بازاریابی محتوا و سئو قرار نگیرد اما به هر حال وجه تمایزی است که دانستن آن ایرادی ندارد.
روش های جذب مخاطب در این دو روش متفاوت میباشد
از دیگر مواردی که در راستای تفاوت بازاریابی محتوا و سئو قرار میگیرد این است که نحوه جذب مخاطب از طریق این دو روش کاملاً متفاوت میباشد.
سئو اقدامی است که در آن رتبه یک سایت بهبود پیدا میکند. بهبود رتبه سایت میتواند باعث شود که میزان بازدید کاربران افزایش پیدا کند و در نهایت این موضوع میتواند باعث پیشرفت کسب و کار شود.
اما بازاریابی محتوا این گونه نیست. در بازاریابی محتوا سعی میشود تا ایجاد ارتباط بیشتر میان کاربران و یک محتوا صورت بگیرد. ایجاد محتوای مناسب، ساختن یک تجربه کاربری شگفت انگیز و انتقال اطلاعاتی که کاربران همیشه به آن ها نیاز خواهند داشت؛ جزو مواردی میباشد که میتواند در بازاریابی محتوایی مورد استفاده قرار بگیرد.
آیا میشود از بازاریابی محتوا و سئو در کنار یکدیگر استفاده کرد؟
این سوالی است که ممکن است ذهن شما را نیز مشغول کرده باشد. بعد از بررسی تفاوت بازاریابی محتوا و سئو، جالب است بدانید که این دو روش هیچگاه نمیتوانند به تنهایی باعث بهبود کسب و کار شوند. اگر شما میخواهید که به پیشرفت برسید و در زمینه دیجیتال مارکتینگ موفقتر عمل کنید؛ هم باید به بازاریابی محتوای خودتان دقت و توجه داشته باشید و هم باید روی پیشرفت سئوی خودتان کار کنید. کنار گذاشتن هر کدام از این فاکتور ها میتواند روند پیشرفت شما را کندتر کند. در واقع اگر بخواهیم با یک مثال برای شما توضیح دهیم، سئو یک پای کسب و کار و بازاریابی محتوا، پای دیگر کسب و کار شما میباشد. کسب و کار شما هنگامی میتواند به سمت پیشرفت قدم بردارد که هر دوی این پا ها به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند و با همراهی یکدیگر کسب و کار شما را به پیشرفت برسانند.
هرچه محتوای شما مناسبتر و شگفتانگیزتر باشد، سئوی شما راحتتر بهبود پیدا خواهد کرد و هرچه سئوی شما بهتر شود، محتوای شما بیشتر دیده میشود. این موضوع به طور کامل به شما ثابت میکند که بازاریابی محتوا و سئو و باید همواره در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند شما را به پیشرفتی که مد نظرتان میباشد برسانند.
چگونه میتوانیم از خدمات بازاریابی محتوا و سئو بهره ببریم؟
اگر شما دارای کسب و کاری هستید و میخواهید در حوزه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خودتان را به پیشرفت برسانید؛ مجبور هستید از خدمات بازاریابی محتوا و سئو بهره ببرید. در دنیای امروز بدون این دو عامل فعالیت به صورت آنلاین غیرممکن میباشد و شما در میان انبوه گستردهای از کسب و کار های دیگر که از انواع مختلف این روش ها استفاده کردهاند؛ عقب خواهید ماند.
برای این که شما بتوانید یک سایت راهاندازی کنید و در شبکه های اجتماعی فعالیت مناسبتری داشته باشید باید از افرادی که در زمینه بازاریابی محتوا و سئو متخصص میباشند کمک بگیرید. شما باید فردی را استخدام کنید که به عنوان یک سئوکار شناخته میشود. این فرد تلاش میکند که به تحقیق کلمات کلیدی بپردازد و یک استراتژی سئو را برای شما پایهریزی میکند. سئوکار کمک میکند تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند و شما رتبه های مناسبی را در گوگل داشته باشید. این فرد ارزش دامنه سایت شما را گستردهتر میکند و با آنالیز سایت و آنالیز رقبا تلاش میکند تا شما را به پیشرفت برساند. علاوهبر سئوکار، شما نیاز دارید تا یک متخصص در زمینه بازاریابی محتوا را نیز استخدام کنید. این افراد به شما کمک میکند تا متوجه شوید چگونه باید به تولید محتوا بپردازید و در زمینه کسب و کار خودتان، کدام قالب های محتوایی میتوانند به شما کمک کنند تا پیشرفت بیشتری داشته باشید.
جمعبندی
توجه کنید که پل های ارتباطی گوناگون و متنوعی وجود دارند که میتوانند بازاریابی محتوا سئو را به یکدیگر وصل کنند تا باعث شوند شما راحتتر بتوانید به هدف اصلی خودتان که پیشرفت کسب و کار میباشد برسید. این پل ها شامل تحقیق در رابطه با سلیقه مخاطب، تحقیق در رابطه با میزان جستجو، تعیین واضح اهداف کسب و کار، و همچنین تولید محتوا براساس اصول سئو میشوند. دقت و توجه به این موارد به شما کمک میکند تا راحتتر بتوانید به هدف نهایی خودتان برسید. در کنار توجه به تفاوت بازاریابی محتوا و سئو، شما همواره این نکته را در ذهن خود داشته باشید که به هیچ عنوان نباید تمرکز خودتان را از روی یکی از این موارد بردارید و روی دیگری قرار دهید. این دو فاکتور، فاکتور های اصلی میباشند که میتوانند به صورت همراه و هماهنگ شما را به موفقیت برسانند.
سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟
خلاصه مقاله:سئو از 3 بخش اصلی تشکیل شده است: سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی. سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟ این موضوعی است که در کمتر مقالهای به آن پرداخته شده است. بنابراین پیشنهاد میکنم این مقاله را حتما تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی درباره این جنبه از بهینه سازی سایت کسب کنید…
رشد و موفقیت یک سایت به طور مستقیم به سئوی آن وابسته است. با این حال بهینه سازی موتورهای جستجو از فاکتورهای زیادی تشکیل میشود. SEO را مانند تکههای یک پازل دانست که برای رستگاری در آن نیاز به چینش دقیق تک تک پازلها داریم. یکی از مهمترین تکههای این پازل سئوی خارجی است. اگر به تازگی با این علم آشنا شده باشید، قطعا میخواهید بدانید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟ بنابراین اجازه دهید بدون تلف کردن وقت این بخش مهم از بهینه سازی سایت را بررسی کنیم.
انواع سئو کدام است؟
چه بخواهید بهعنوان یک سئوکار در دنیای آنلاین فعالیت کنید و چه بخواهید بازدید سایت خود را افزایش دهید، شناخت دستهبندیهای مختلف Search Engine Optimization میتواند بسیار مفید باشد. بهینه کردن سایت شامل 3 مرحله مهم است که هر یک با یک نام جداگانه تعیین میشود:
- سئو تکنیکال (Technical SEO): تکنیکال سئو که به سئوی فنی نیز معروف است، بیشتر به جنبه کدنویسی اصولی و بهینه سایت میپردازد.
- سئو داخلی (On page SEO): بهینه سازی داخلی سایت یکی از مراحل اصلی در این پروسه بوده که تمرکز زیادی روی تولید محتوا دارد.
- سئو خارجی (Off page SEO): یکی از بخشهای اصلی سئو، Off page SEO نامیده میشود که میتواند ترافیک سایت شما را به صورت صعودی افزایش دهد.
سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد؟
سئو خارجی یکی از 3 دسته اصلی پروسه بهینه سازی وبسایت محسوب میشود. همانطور که از نام آن مشخص است، تمامی فعالیتهایی که متخصصین این حوزه در خارج از سایت انجام میدهند، با آو پیج سئو شناخته میشود. در واقع تمامی تمرکز این بخش این است که با فعالیت در خارج از صفحات سایت، بتوان ترافیک را به سمت سایت خودی جذب کرد.
اما واقعا سئو خارجی چه اهمیتی برای کسبوکارهای اینترنتی دارد؟
دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد. اول اینکه زمانی که شما روی سئوی بیرون از صفحه کار میکنید، ترافیک را از سایتهای خارجی به سمت سایت خود جذب خواهید کرد. به این ترتیب میتوانید فروش بیشتری را تجربه کنید. اما دلیل دیگری که اهمیت سئو آو پیج را بیشتر میکند، افزایش رتبه سایت است. اگر شما تولیدمحتوای مفیدی انجام دهید، باز هم نمیتوانید به رتبههای بالای گوگل دست پیدا کنید. این موضوع برای کسبوکارهایی است که رقبای قدرتمندی دارند، سختتر نیز میشود. در چنین مواقعی استفاده از Off page SEO بهترین راهکار است. مثلا ثبت یک رپورتاژ آگهی و دریافت بک لینک از یک سایت معتبر میتواند رتبه شما را افزایش دهد. چون که گوگل بارها اعلام کرده تعداد لینکهای دریافتی از سایتهای دیگر یک سیگنال بزرگ برای رتبه بندی وبسایتها خواهد بود.
تکنیکهای سئو خارجی چیست؟
حالا که تا حدود زیادی متوجه شدید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد، قطعا میخواهید بدانید که چگونه باید این بخش از بهینه سازی را روی سایت خود پیاده سازی کنید. تکنیکهای زیادی برای بهبود Off page SEO وجود دارد که شما میتوانید با توجه به سلیقه و البته نیاز آنها را به کار بگیرید:
- لینکسازی با رپورتاژ، یا سایر روشها
- سئو محلی یا لوکال سئو
- فعالیت در شبکههای اجتماعی
- فعالیت در انجمنها
- ثبت پست مهمان
- …
مهمترین فعالیت در حوزه سئوی بیرون صفحه کدام است؟
با وجود موثر بودن تمامی فعالیتهای خارج از سایت، به جرات میتوان لینکسازی را یکی از مهمترین و شاید تاثیرگذارترین فاکتور در این بخش دانست. Link Building به کمک روشهای مختلفی انجام میشود که ثبت رپورتاژ میتواند یکی از بهترین گزینهها باشد. بنابراین اگر میخواهید وبسایت خود را از لحاظ سئو بهبود ببخشید و میخواهید تنها روی یک حوزه از Off page تمرکز کنید، پیشنهاد من این است که حتما لینکسازی را امتحان کنید.
لینکسازی میتواند خطرناک باشد
در ابتدای مقاله سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد نیز گفتم که لینکسازی باعث ارتقای رتبه صفحات سایت شما در نتایج جستجو خواهد شد. با این حال نباید فراموش کنید که ساخت بک لینک میتواند بسیار خطرناک باشد. موتورهای جستجویی مانند گوگل بک لینکها را بهعنوان یک سیگنال مهم برای رتبهبندی وبسایتها میشناسند. اما بهتر است بدانید منظور از این بک لینکها، تمام آنها نیست. در واقع گوگل عاشق لینکهای دریافتی طبیعی است.
به عبارت بهتر گوگل تمایلی به ساخت لینکهای جعلی توسط کاربران ندارد و در صورت مشاهده چنین رفتاری، سایت را با رویدادهایی مانند پنالتی جریمه میکند. اجازه دهید که با شما رو راست باشم:
بسیاری از فعالیتهای سئوی خارجی در حوزه سئو کلاه سیاه قرار میگیرند. با این حال اگر بتوانید به صورت طبیعی آنها را پیاده سازی کنید، میتوانید تاثیر زیادی روی کسبوکارتان ایجاد کنید.
چه زمانی باید روی سئو خارجی تمرکز کنیم؟
اگر به ابتدای مقاله رجوع کنید، ما سئو را به یک پازل تشبیه کردیم. در واقع شباهت سئو با پازل بسیار زیاد است، چرا که در این بازی باید تکههای گمشده را به ترتیب جاگذاری کنید. در SEO نیز این ترتیب وجود دارد. بسیاری از افراد گمان میکنند تمام فاکتورهای سئو باید به یکباره روی سایت پیاده سازی شود، در حالی که این موضوع کاملا اشتباه است.
زمانی که به شما توضیح میدادم سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد به این نکته اشاره کردم که Off page SEO باعث افزایش رتبه سایت در نتایج میشود. این موضوع بهخوبی نشان میدهد که این بخش از بهینه سازی باید به انتهای پروسه منتقل شود. بنابراین اول باید روی تکنیکال سئو کار کنید، سپس تمرکز خود را روی سئو داخلی قرار دهید و در گام آخر سئوی خارجی را به عنوان یک مکمل به کار بگیرید.
دقت کنید که اگر محتوای مناسبی تولید نکنید و یا اصلا اگر محتوا نداشته باشید و بخواهید بک لینک بگیرید، قطعا گوگل به غیرطبیعی بودن لینکهای خارجی شما شک خواهد کرد.
نتیجه گیری
زمانی که لینک شما در سایت دیگری منتشر شود، کاربران میتوانند وارد سایت شما شوند. به این ترتیب زمینه آشنایی با برندتان فراهم میشود. این موضوع به طور مستقیم روی فروش شما تاثیر خواهد گذاشت. البته مزیت دیگری که این بخش از بهینه سازی دارد، این است که میتواند به عنوان یک سیگنال مهم گوگل برای افزایش رتبه سایت شما باشد. چرا که بک لینک گیری از سایتهای معتبر به گوگل اعلام میکند که محتوای شما ارزشمند و لایق دیده شدن است. حالا که فهمیدید سئو خارجی چیست و چه اهمیتی دارد بهتر است که بیشتر روی گزینههای Off page SEO از جمله بک لینگگیری تمرکز کنید تا نتایج بهتری در کسبوکار خود کسب کنید.