مقالات سئو

آخرین مقالات سئو

آشنایی با افزونه یواست سئو و مزایای آن

خلاصه مقاله:افزونه یواست سئو را می توان به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین افزونه موجود برای بهینه سازی سایت های وردپرسی دانست.

توضیحاتی در مورد افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد البته در آن زمان نام این افزونه وردپرس سئو بود. سال 2012 افزونه وردپرس سئو به یواست سئو تغییر نام داد. البته ورژن پیشرفته این افزونه نیز در سال 2012 منتشر شد. این افزونه با هدف کمک به سئوی سایت های وردپرسی ساخته شده است. با توجه به اینکه استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه اندازی انواع سایت در دنیا امری رایج است، این افزونه می تواند در سئوی سایت های مختلف تاثیرگذار باشد.

استفاده از افزونه یواست سئو کمک می کند تا حتی افرادی که اطلاعات بسیار کامل و دقیقی از سئو سایت ندارند نیز بتوانند گام های بسیار موثری در بهینه سازی سایت خود بردارند. همین موضوع باعث محبوبیت این افزونه شده و تقریبا همه سایت های وردپرسی از این افزونه استفاده می کنند. هیچ افزونه وردپرسی دیگری در حوزه سئو سایت تا به این لحظه نتوانسته امکانات و مزایای یواست سئو را برای کاربران فراهم نماید. این موضوع باعث شده تا هر روز استقبال از این افزونه رو به افزایش باشد.

افزونه یواست سئو

افزونه یواست سئو

روش کار افزونه Yoast SEO

اساس کار افزونه یواست سئو بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است. این افزونه تمامی الگوریتم های گوگل را به خوبی می شناسد و می داند چه کارهایی باید انجام شود تا سایت از نظر الگوریتم های گوگل به امتیاز بالاتری برسد. انجام اقدامات لازم بر اساس افزونه Yoast SEO کمک می کند تا سایت ها راحت تر و در مدت زمان کوتاه تری به رتبه های برتر در موتورهای جستجو برسند. بهینه سازی محتوا یکی از مهمترین کارهایی است که این افزونه انجام می دهد.

محتوایی که قرار است بر روی سایت های وردپرسی منتشر شود، ابتدا توسط افزونه یواست سئو بررسی می شود. همه پارامترهای بازاریابی محتوایی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا محتوایی که بر روی سایت منتشر می شود، بیشترین مطابقت را با الگوریتم های گوگل داشته باشد. این موضوع کمک می کند تا سایت های وردپرسی بتوانند بسیار راحت تر از سایر سایت ها در لیست برترین سایت های اینترنتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. زمانی که مشکلاتی در محتوا توسط افزونه یواست سئو شناسایی شود، چراغ قرمزی جلوی آن قرار می گیرد و تا زمانی که مشکل به طور کامل رفع نشود، چراغ قرمز تبدیل به چراغ سبز نمی شود. زمانی باید محتوا بر روی سایت منتشر شود که همه پارامترهای ارزیابی شده چراغ سبز بگیرند.

یواست سئو

یواست سئو

برخی از مواردی که توسط یواست سئو بررسی می شوند؟

یکی از موارد بسیار مهمی که توسط افزونه یواست سئو مورد بررسی قرار می گیرد، تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی یا همان چگالی کلمه کلیدی است. معمولا کلمه کلیدی نباید خیلی زیاد و یا خیلی کم مورد استفاده قرار بگیرد. چگالی محتوا می تواند بین نیم الی دو و نیم درصد کل متن باشد اما بهترین حالت آن به ازای هر 100 کلمه یک بار یعنی یک درصد می باشد.

مورد بعدی که توسط افزونه یواست سئو مورد بررسی قرار می گیرد، خوانایی متن است. برای مثال جملاتی که طولانی هستند برای کاربر خسته کننده بوده و ممکن است وی را از مطالعه ادامه مطلب منصرف کند. به همین خاطر جملات بهتر است حداکثر 20 کلمه باشند. البته برای سهولت کار این اجازه داده می شود که 25 درصد جملات بیشتر از حد استاندارد نوشته شوند. پاراگراف های طولانی نیز برای کاربر چندان جذابیت نداشته و بهتر است پاراگراف ها 5 خط یا حتی کمتر باشند.

استفاده صحیح از کلمه کلیدی اصلی موضوع دیگری است که توسط افزونه یواست سئو مورد بررسی قرار می گیرد، برای مثال در پاراگراف اول، توضیحات متا و برخی از زیرعنوان ها بهتر است که کلمه کلیدی کانونی مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این موارد در عنوان محتوا نیز باید از کلمه کلیدی اصلی استفاده شود. مورد بعدی که توسط این افزونه بررسی می شود تعداد کلمات خلاصه محتوا یا توضیحات متا می باشد. تعداد کلمات خلاصه محتوا باید بین 20 الی 30 کلمه تنظیم شود.

مورد بعدی که افزونه یواست سئو بررسی می کند این است که تصاویر دارای توضیحات alt می باشند یا خیر؟ alt تصاویر باید مرتبط با عکس یوده و توضیح کاملی در مورد عکس باشد. به هیچ عنوان نباید alt تصاویر بی ربط و غیر مرتبط با موضوع عکس باشد. بهتر است از کلمه کلیدی اصلی و مرتبط نیز در توضیح تصاویر استفاده شود. توضیحات alt برای هر عکس باید جداگانه نوشته شوند و استفاده از یک متن برای همه تصاویر صحیح نیست.

 

آنالیز محتوا توسط یواست سئو

آنالیز محتوا توسط یواست سئو

 

مزایای استفاده از افزونه Yoast SEO

اولین مزیت استفاده از افزونه یواست سئو رایگان بودن آن است. این موضوع باعث شده تا همه سایت های وردپرسی بتوانند از این افزونه بهره مند شوند. هیچ فرقی نمی کند که یک سایت تازه تاسیس بوده و درآمد مناسبی برای صاحبش ندارد و یا اینکه یک سایت دارای قدمت زیادی بوده و توانسته به موفقیت های زیادی برسد.

ویژگی بعدی استفاده از افزونه Yoast SEO به روز بودن آن است. تقریبا بر اساس آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل طراحی شده و این موضوع باعث می شود تا همیشه بتوان از قابلیت های آن استفاده کرد. البته به روز بودن آن به شرطی است که از آخرین نسخه آن استفاده شود. این موضوع را نیز بهتر است بدانیم که به طور منظم به روز رسانی هایی برای این افزونه در اختیار کاربران قرار می گیرد.

از دیگر مزایای افزونه یواست سئو می توان ساده بودن کار با آن را معرفی کرد. طراحی و ساخت این افزونه به نحوی بوده که همه افراد با هر سطح دانش فنی می توانند از آن استفاده کنند. این موضوع باعث شده تا اغلب افراد این افزونه را برای بهینه سازی سایت خود انتخاب کنند.

یکی دیگر از مزایای این افزونه جلوگیری از انتشار محتوای تکراری است. محتوای تکراری می تواند آسیب جدی به سایت وارد کند، همین موضوع باعث شده تا صاحبان کسب و کارهای اینترنتی توجه ویژه ای به آن داشته باشند. محتوای تکراری می تواند به یک صفحه و یا حتی کل سایت آسیب برساند.

پشتیبانی کامل از زبان فارسی یکی دیگر از مزایای افزونه یواست سئو به شمار می رود. افرادی که هیچ گونه آشنایی با زبان انگلیسی ندارند نیز به راحتی می توانند از این افزونه استفاده نمایند.

 

آیا افزونه یواست سئو تگ های متا یا همان زیرعنوان ها را بهینه می کند؟

یکی از عملکردهای بسیار خوب افزونه یواست سئو، بهینه سازی متا تگ ها می باشد. بهتر است به ازای هر 150 الی 300 کلمه یک زیرعنوان در محتوا قرار بگیرد. زیرعنوان ها باید جذابیت خاص خود را داشته باشند و بتوانند به سوالات ذهنی مخاطب پاسخ بدهند. بهتر است زیرعنوان ها نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشند. استفاده از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط به اندازه کافی در سرتیترها می تواند به سئو سایت کمک بسیار زیادی بکند.

جمع بندی نهایی

اگر به دنبال یک راه موثر و مقرون به صرفه برای بهینه سازی سایت وردپرسی خود هستید، افزونه یواست سئو بهترین گزینه به شمار می رود. استفاده از این افزونه بسیار راحت بوده و همه افراد می توانند به راحتی از این افزونه استفاده نمایند. دقت و سرعت عمل افزونه یواست سئو در تجزیه و تحلیل پارامترهای موثر در سئو سایت باعث می شود تا بدون هیچ گونه اتلاف وقتی بتوان از این افزونه استفاده کرد. موفقیت در بهینه سازی سایت برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم بوده، به همین خاطر اغلب افراد برای اینکه در مسیر موفقیت قرار بگیرند به ابزارهای مختلفی نیاز دارند. یکی از بهترین و تاثیرگذارترین این ابزارها، یواست سئو می باشد.

 

چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد و چگونه می‌تواند در این رقابت پیروز گردد.

خلاصه مقاله:به زبان ساده‌تر این که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد، به دلیل الگوریتم‌های مورد توجه شرکت گوگل و سایر موتورهای جست و جو می‌باشد.

مقدمه

این روزها واژه SEO یا سئو سایت را همه شنیده‌اند و نمی‌تواند آن را اصطلاحی نا آشنا تلقی کرد. به خصوص برای افرادی که با کسب و کارهای اینترنتی و طراحی سایت سر و کار دارند فرایندی کاملا آشنا به حساب می‌آید. با این حال باید بگوییم Search Engine Optimization یا به اختصار SEO یکی از مهم‌ترین ترفندهای موجود برای رقابت در افزایش بازدید سایت توسط مخاطبان است. شاید با شنیدن واژه‌ی سئو سایت، این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد؟ به طور کلی باید بگوییم که این روش یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای دیده شدن سایت و در نهایت افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر است.

 

چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد

گوگل بزرگ‌ترین و قوی‌ترین موتور جست و جو در سراسر اینترنت می‌باشد، که بر اساس قوانین سئو سایت فعالیت می‌کند. تمام افراد به محض باز کردن مرورگر خود، سایت‌های مورد نظر و کالاهایی را که نیاز دارند را از طریق گوگل جست و جو می‌کنند. حتی برخی افراد برای افزایش دانش خود به جست و جوی مقالات علمی و اخبار می‌پردازند. علاوه بر گوگل، موتورهای جست و جوی دیگری مانند Yahoo، bing و… نیز وجود دارند که مطابق با قوانین سئو سایت به فعالیت می‌پردازند و نتایج را برای کاربران به نمایش می‌گذارند. به زبان ساده‌تر این که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد، به دلیل الگوریتم‌های مورد توجه شرکت گوگل و سایر موتورهای جست و جو می‌باشد.

افراد بر روی نتیجه‌های اولیه‌ی گوگل کلیک می‌کنند.

افراد بر روی نتیجه‌های اولیه‌ی گوگل کلیک می‌کنند.

 

سئو سایت شما را با مخاطبانتان آشنا می‌کند

با توجه به این مسئله که تمامی افراد با استفاده از سرچ گوگل، گشت و گذار خود در اینترنت را آغاز می‌کنند، باید دریابید که چقدر دیده شدن سایت کسب و کار شما از طریق نتایج جست و جو می‌تواند اهمیت داشته باشد. همین یک نکته می‌تواند بخش مهمی از پاسخ سوال، چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد، باشد. به طور روزانه و در هر لحظه هزاران نفر در حال جست و جو در فضای اینترنت می‌باشند و هر کدام از این افراد می‌توانند یکی مشتریان محصولات و یا نیازمند خدمات شما باشند. به طور کلی افراد بر روی نتیجه‌های اولیه‌ی گوگل کلیک می‌کنند و انتخاب رتبه‌های زیرین و حتی صفحات بعدی نتایج، از احتمالات بسیار کمی برخوردار می‌باشند. استفاده از تکنیک‌های سئو سایت می‌تواند سایت شما را به صفحات ابتدایی ارتقا دهد.

 

این روزها واژه SEO یا سئو سایت را همه شنیده‌اند و نمی‌تواند آن را اصطلاحی نا آشنا تلقی کرد.

این روزها واژه SEO یا سئو سایت را همه شنیده‌اند و نمی‌تواند آن را اصطلاحی نا آشنا تلقی کرد.

 

افزایش آمار بازدید سایت با استفاده از سئو

برای درک بهتر این که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد، باید گفت که افزایش بازدید سایت رابطه‌ی مستقیمی با آشنایی مخاطب با سایت دارد و در نهایت منجر به کسب درآمد شما می‌شود. با سئو سازی سایت به صورت مناسب و مطابق با قوانین، می‌توانید در رتبه‌های نخست موتور جست و جوی گوگل قرار بگیرید و از شانس بیشتری برای انتخاب شدن توسط کاربران برخوردار گردید. این مزیت منجر به افزایش بازدید و ترافیک سایت شما بدون هیچ گونه فعالیت تبلیغاتی می‌شود.

از این رو سئو سایت می‌تواند بسیار ارزشمند و مهم باشد. اولین و مهم‌ترین هدف برای سئو سازی سایت جذب مخاطبان بیشتر و افزایش آمار بازدید سایت می‌باشد. با قرار گیری در رتبه‌های ابتدایی گوگل به طبع آمار بازدید سایت افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید که با تکرار شدن مداوم نام سایت امکان این که کاربران آن را به یکدیگر معرفی کنند به مراتب افزایش می‌یابد. بهره گیری از یک استراتژی مناسب در سئو سازی سایت و تولید محتوا بر اساس آن می‌تواند آینده‌ی کسب و کار شما را متحول کند.

 

اهمیت سئو سایت در هدفمند سازی کسب و کار

به طور کلی افزایش مراجعین به سایت، خود به خود باعث به وجود آمدن مشتری‌های بالقوه می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که سئو سایت، راه را برای برقراری ارتباط میان سایت شما و مشتری هموار می‌کند. باقی ماجرا بستگی به کیفیت خدمات، طراحی سایت و… برای جذب مشتری، جهت دریافت خدمات و یا خرید کالا دارد. توجه داشته باشید که سئو سازی سایت باید به صورت کاملا علمی و هدفمند انجام گیرد تا کاربر را به طور دقیق به سمت سایت خود هدایت نمایید. همان طور که گفته شد با ارائه‌ی خدمات با کیفیت و برطرف نمودن نیاز مخاطبان خود، می‌توانید آنها را به مشتری تبدیل کنید. اگر از انجام این کار بر بیایید، سئو سایت شما را به فروش بالا و کسب درآمد مناسبی خواهد رساند و شما را از رقبا پیش می اندازد. سرمایه گذاری بر روی سئو سازی هدفمند، بهترین استراتژی برای دستیابی به فروش بیشتر و شناخته شدن برند شما می‌باشد.

تمامی افراد با استفاده از گوگل، گشت و گذار خود در اینترنت را آغاز می‌کنند.

تمامی افراد با استفاده از گوگل، گشت و گذار خود در اینترنت را آغاز می‌کنند.

افزایش اعتبار و کاهش هزینه‌ها با سئو سایت

درحقیقت گوگل یک موتور جست و جوی بی رقیب در زمینه‌ی وب گردی می‌باشد؛ و همین موضوع موجب گردیده که کاربران اینترنت بیشتر از هر سایت دیگری به گوگل اعتماد داشته باشند. از این رو پیشنهادات گوگل برای کاربران قابل قبول و بسیار مفید محسوب می‌شود. با سئو سازی اصولی و حرفه‌ای می‌توانید اعتبار کسب و کار خود را تا حد زیادی نزد کاربران افزایش دهید. همچنین سئو سایت می‌تواند در کاهش هزینه‌های کسب و کار بسیار موثر باشد. بهینه سازی سئو سایت جهت ارتقا در نتایج موتورهای جست و جو به مراتب تاثیر گذارتر و کم هزینه‌تر از هرگونه تبلیغات است.

همچنین انجام تبلیغات در سایت‌های دیگر و یا تیزرها محدوده‌ی کوچکی از مخاطبان را تحت پوشش قرار می‌دهد، در صورتی که گوگل کسب و کار شما را به تمام کاربران سطح اینترنت معرفی می‌کند. یکی از خدمات شرکت گوگل این است که در قبال دریافت مبلغی سایت شما را در جست و جوهای ابتدایی قرار می‌دهد. ولی با استفاده از سئو سایت می‌توانید با هزینه‌ی بسیار کمتر و کسب نتیجه‌ی بهتر سایت خود را در میان گزینه‌های ابتدایی قرار دهید. سرمایه گذاری بر روی سئو سایت یک فرآیند دائمی و همیشگی است؛ و در 24 ساعت شبانه روز و در تمام روزهای سال به صورت کاملا پایدار باقی می‌ماند.

 

سئو سایت امکان سنجش را برای شما فراهم می کند

با برخورداری از دانش سئو، می‌توانید میزان ورودی‌های سایت خود را مورد سنجش قرار دهید. همچنین با استفاده از ابزارهای سئو سایت از امکان تشخیص نیازهای جامعه برخوردار گردید. به عنوان مثال با توجه به نوع خدمات و محصولات خود می‌توانید دریابید که کاربران اینترنت در بیشتر مواقع چه کلید واژه‌هایی را مورد جست و جو قرار می‌دهند. از این رو می‌توانید استراتژی کسب کار خود را با مشخص کردن هدف و ایجاد تناسب با سئو سایت برنامه ریزی کنید.

گوگل یک موتور جست و جوی بی رقیب در زمینه‌ی وب گردی می‌باشد.

گوگل یک موتور جست و جوی بی رقیب در زمینه‌ی وب گردی می‌باشد.

جمع بندی

یکی از اساسی‌ترین سوالاتی که طراحان سایت یا مدیران شرکت‌ها با آن رو به رو هستند، این است که چرا هر سایتی در این بازار رقابت نیاز به سئو دارد. یکی از مهم‌ترین موارد در جذب مشتری سرعت مناسب سایت می‌باشد. سئو سازی سایت می‌تواند در بهبود سرعت بارگذاری سایت شما بسیار تاثیرگذار باشد. با توجه به این که سئو بر اساس کلمات کلیدی مشخص شده و هدفمند عمل می‌کند. از این رو افراد با جست و جوی کلمات مورد نظر خود به طور مستقیم به سایت‌های مرتبط راهنمایی می‌شوند.

کاربرانی که به سایت شما هدایت می شوند به طور دقیق به دنبال خدمات شما هستند و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این را بدانید که رتبه‌ی سئو شما، می‌تواند برای همیشه در گوگل باقی بماند. توجه داشته باشید که به طور تقریبی تمام کسب و کارهای موجود در فضای اینترنت با تکنیک‌های سئو سایت آشنا هستند و به طور تخصصی از آنها استفاده می‌کنند. از این رو توجه به موضوع سئو سایت و انجام آن به دست افراد متخصص می‌تواند شانس شما را در این رقابت افزایش دهد.

 

معرفی انواع موشن گرافی

خلاصه مقاله:موشن گرافی ابزاری کارآمد و مفید است.انواع موشن گرافی قادر هستند تا در تمامی پلتفرم ها از جمله شبکه های اجتماعی مخاطب بیشتری را جذب کنند.

مقدمه:

قطعا تا به امروز دست کم برای یک بار نام موشن گرافیک به گوشتان خورده است. اما آیا با انواع آن آشنایی دارید؟ در این نوشته انواع موشن گرافی را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی انواع موشن گرافی

معرفی انواع موشن گرافی

معرفی انواع موشن گرافی

موشن گرافیک چه معنایی دارد؟ به زبان ساده می توان موشن گرافیک را همان تصاویر متحرک تعریف کرد. با این تعریف ساده احتمالا انیمیشن هایی که در دوران کودکی دیده ایم برایتان تداعی شوند.  البته گفتنی است که برخی از متخصصان حوزه گرافیک انیمیشن را متفاوت از موشن گرافیک و برخی از آنها آن را در زیر مجموعه ی موشن گرافیک قرار می دهند.

 

موشن گرافی دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

موشن گرافی دقیقا آن چیزی است که قادر است تا با استفاده از صدا، تصاویر متحرک و بکارگیری بعضی از افکت ها پیغام یا ایده هایی را انتقال دهد.

بیشتر در عرصه تبلیغات، ساخت تیزر و حوزه آموزش از این فرایند استفاده می شود.

 

انواع موشن گرافی

موشن گرافیک، ویدئو موشن، استاپ موشن، اینفو موشن و انیمیشن از مهمترین و شناخته شده ترین سبک های موشن گرافی هستند. در ادامه هر کدام از این انواع و سبک ها را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک را می توان از مهمترین انواع موشن گرافی نامگذاری کرد. البته باید گفت که اصطلاحا به تمامی گرافیک های متحرک موشن گرافیک گفته می شود. اما در یک تعریف علمی موشن گرافیک آن چیزی است که به جای استفاده از تصاویر واقعی در آن از وکتور استفاده می کنند. در توضیح وکتور باید گفت که این آیتم یک نوع نقاشی است که در ساخت آن از نرم افزارهایی چون ایلوستریتور به منظور تهیه و متحرک سازی استفاده می شود.

لازم به ذکر است که این تصاویر متحرک از یک سناریو پیروی می کنند. لذا از یک گوینده برای بیان دیالوگ ها نیز استفاده می شود و پیام بواسطه ی آن تصاویر و صدا به مخاطب القا می گردد.

موشن گرافی

موشن گرافی

ویدئو موشن چیست؟

گاهی نیز برای ایجاد ویدیو و انتقال محتوا از تصاویر ویدیویی در کنار گرافیک استفاده می کنند. به این سبک ویدیو موشن گفته می شود.

 

استاپ موشن:

استاپ موشن یکی از مهمترین و پرکاربردترین انواع موشن گرافی است. در این سبک معمولا اشیا را حرکت می دهند و در فواصل زمانی مشخص از آنها عکس برداری می کنند. سپس عکس ها را به نرم افزار تدوین انتقال داده و آنها را به یک کلیپ متحرک تبدیل می نمایند. بسته به کیفیت این کلیپ می توان پیام مورد نظر را به مخاطب انتقال داد.

 

اینفو موشن:

قبل از تعریف ماهیت اینفوموشن لازم است تا در رابطه با اینفوگرافی توضیحاتی را ارائه دهیم. اینفوگرافی به مجموعه اطلاعاتی گفته می شود که در قالب تصاویر گرافیکی و به صورت موجز در کنار یکدیگر قرار می گیرند. این تصاویر و اطلاعات می توانند به شرح یک موضوع پرداخته و یا مطلبی را بیان کنند.

به عنوان مثال در دوره همه گیری بیماری کرونا پلتفرم های مختلف سعی می کردند تا با استفاده از ابزار های بصری از جمله اینفوگرافی اطلاعات مورد نیاز را به طور مختصر و مفید به طیف وسیعی از مخاطبان انتقال دهند.

گفتنی است که در سبک اینفوموشن از همین تکنیک استفاده می شود با این تفاوت که این تکنیک را در قالب ویدیو و موشن پیاده می کنند. به زبان ساده می توان گفت که در این سبک بجای استفاده از تصاویر ثابت اطلاعات در قالب گرافیک های متحرک ارائه می گردند و توسط صدا بیان می شوند.

موشن گرافی

موشن گرافی

 

انیمیشن:

انیمیشن سرآمد انواع موشن گرافی است. البته باید گفت همانطور که در ابتدای این متن گفته شد در رابطه با اینکه آیا می توان انیمیشن را در گروه موشن گرافی قرارداد و یا خیر اختلاف نظر وجود دارد.

با این حال لازم به ذکر است که ساختار موشن گرافی به مراتب ساده تر از ساختار انیمیشن می باشد. برای پاسخ به تفاوت میان این دو باید گفت که در انیمیشن نیز از گرافیک و نقاشی متحرک استفاده می کنند اما این آیتم در اغلب موارد دارای بار درام بوده و داستان گو است. کاراکترها نیز در انیمیشن پرسونا دارند.

بطور کلی همانقدر که می توان میان انیمیشن و موشن گرافی تفاوت پیدا کرد به همان اندازه می توان شباهت هایی را میان این دو لحاظ نمود.

با این تفاسیر و در مقیاس کلی می توان اینگونه تفسیر کرد که تصاویر متحرک پایه و مبنای انیمیشن هستند. اما انیمیشن آیتمی نیست که در آن الزاما یک پیام خاص انتقال داده شود. در بیشتر موارد انیمیشن سازی جنبه داستان سرایی و سرگرمی دارد. در حالی که در موشن گرافی بار روایی داستان کمتر می باشد و انتقال پیام بیشتر بر عهده ی طرح ها، رنگ ها و افکت ها است.

موشن گرافی

موشن گرافی

 

موشن گرافیک چه کاربردها و چه مزیت هایی دارد؟

در واقع می توان انتقال پیام و یا ارائه محتوا را هدف اصلی برای ساخت موشن گرافی عنوان کرد. موشن گرافی در سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. دلیل آنست که این ابزار بیشتر از سایر مواد تبلیغاتی توجه مخاطب را به خود جلب می نماید. لذا موشن گرافی برای بیان محتوا و ارائه آموزش سودمند تر می باشد.

در کنار تمامی این مزایا ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هزینه پایین ساخت از دیگر مزیت های موشن گرافی است. چون این فرایند عمدتا با تدوین کامپیوتری به انجام می رسد و به همین دلیل به پروداکشن و فیلم برداری پر هزینه نیازی نخواهد داشت.

در سوی دیگر باید گفت که هر کدام از سبک های موشن گرافی جذابیت خاص خودشان را دارا هستند و به همین دلیل هر کدام از آنها می توانند محتوای خوبی را به مخاطب القا نمایند. لذا می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که مختصر و مفید بودن و البته جذاب بودن از عمده مزایایی هستند که انواع موشن گرافی را نسبت به سایر روش ها برتری می دهند. و این در دنیای امروز که افراد تمایلی به خواندن متن های طولانی ندارند و بیشتر ترجیح می دهند تا با کمک ادوات بصری مطلب را دریافت کنند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

مزیت های موشن گرافی به صورت تیتروار:

  • موشن گرافی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی از هزینه ساخت کمتری برخوردار می باشد.
  • انواع موشن گرافی قادر هستند تا در شبکه های اجتماعی مخاطب بیشتری را جذب کنند.
  • این روش نسبت به سایر روش های تبلیغاتی هم تاثیرگذار تر است و هم ماندگاری بیشتری دارد.
  • موشن گرافی به دلیل برخورداری از بعضی قابلیت ها می تواند پیام را به شیوه بهتری انتقال دهد.
  • کیفیت آموزش یا تبلیغات با موشن گرافی افزایش پیدا می کند.

 

جمع بندی و نتیجه گیری:

  • موشن گرافی همان تصاویر گرافیکی هستند.
  • با استفاده از این تصاویر می توان پیام را در کوتاه ترین زمان ممکن به مخاطب انتقال داد.
  • این ابزار مفید و منحصر به فرد انواع مختلفی دارد.
  • ویدئو موشن، استاپ موشن و اینفو موشن از با اهمیت ترین انواع موشن گرافی به حساب می آیند.
  • مختصر و مفید بودن و البته جذاب بودن از عمده مزایایی هستند که انواع موشن گرافی را نسبت به سایر روش ها برتری می دهند.
  • هزینه پایین از مهمترین مزیت های انواع موشن گرافی به حساب می آید.
  • این ابزار قادر است تا بیشتر از سایر روش های تبلیغاتی توجه مخاطب را به سوی خود جلب کند.
  • موشن گرافی یک ابزار پر کاربرد است. در تمامی پلتفرم ها از جمله تلویزیون، فضای مجازی و… می توان از آن استفاده کرد. و بهترین نتیجه را دریافت نمود.