مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو کدامند؟

خلاصه مقاله:برای طراحی و ساخت یک وب سایت کامل، شما باید به مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو توجه داشته باشید.

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو، یک سری عوامل و فاکتور های مهم هستند که با استفاده از مدل ها و ساختار های مختلف آن ها شما می توانید رتبه سئو وب سایت خود را بهبود ببخشید. مطمئنا در حال حاضر این فاکتور ها در دسته بندی ها و رده بندی های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما هم قصد دارید تا سئو وب سایت خود را به حد مناسبی برسانید، حتما باید به مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو توجه داشته باشید. امروز ما در مورد نکات سئو مهم با شما صحبت می کنیم. پس با ما و این مقاله همراه باشید.

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو

سئو چیست؟

بیایید تا کارمان را با مقدماتی ترین مباحث مربوط به سئو وب سایت شروع کنیم. سئو وب سایت یعنی شما وب سایت و محتوای خود را به صفحه اول گوگل برسانید. این مسئله می تواند بر روی برند سازی، فروش و نرخ تبدیل وب سایت شما تاثیرات خیلی زیادی داشته باشد. به همین علت هم هر کسی که به دنبال موفق شدن  در دنیای اینترنت است، حتما باید به مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو توجه داشته باشد. این نکات به شما کمک می کنند تا فعالیت های مد نظر خود را در بهترین حالت ممکن انجام دهید.

البته که سئو وب سایت یک فعالیت تضمینی نیست. شما باید به صورت مداوم رقبا و محتوای وب سایت خود را چک کنید و مطمئن شوید که در حال استفاده از بهترین مقاله های موجود همراه با یک نقشه بندی خوب و مناسب هستید. برای بهبود رتبه سئو وب سایت خود، شما می توانید به نکات زیادی توجه کنید. در واقع این نکات به بیش از 200 مورد هم می رسند. ولی ما در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین نکات را برای شما مشخص نماییم.

چرا سئو وب سایت اهمیت زیادی دارد؟

این سوال شاید یکی از رایج ترین سوالات میان کاربران به حساب بیاید. کسب و کار های مختلف آنلاین باید به خوبی دیده شوند. این دیده شدن به آنها کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشند و برند خود را به موفقیت برسانند. چه راهی بهتر از رسیدن به صفحات اول گوگل برای انجام این کار وجود دارد؟ هنگامی که شما در حال فروش یک محصول هستید و کاربرد به دنبال خرید آن باشد، اولین فعالیتی که رخ می دهد جستجو است. کاربر شما محصول را در گوگل جستجو می کند و به فروشگاه هایی که در صفحه اول قرار گرفته اند مراجعه می کند تا خرید خود را به اتمام برساند.

هیچ کاربری برای خرید یک محصول ساده تا 10 صفحه اول گوگل را بررسی نمی کند. آمار ها نشان می دهند که خیلی از کاربران حتی به صفحه 2 گوگل هم مراجعه نخواهند کرد. در نتیجه، استفاده از روش های سئو برای دریافت یک جایگاه مهم در صفحه اول گوگل یک امر به شدت مهم و حیاتی به حساب می آید که شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. روش های مختلفی برای دست یابی به صفحات اول گوگل وجود دارد. هر کدام از این روش ها، به یک سری فاکتور های خاص بستگی دارند. این فاکتور ها به عنوان مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو گوگل شناخته شده اند.

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو

طراحی قالب، اولین مورد در لیست مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو

اولین موردی که برای سئو وب سایت شما باید به آن توجه داشته باشید، طراحی قالب است. قالب شما باید ساده، مناسب و کاربر پسند باشد. طراحی وب سایت هم بر روی تجربه کاربر تاثیر دارد و هم می تواند بر روی نظر گوگل موثر باشد. هنگامی که ربات های گوگل در حال بررسی وب سایت شما هستند موارد مختلفی را مورد بررسی قرار می دهند. یکی از همین موارد به شدت مهم طراحی قالب می باشد. طراحی قالب وب سایت شما باید به گونه ای انجام شود تا نه سرعت سایت تحت تاثیر قرار گیرد و نه کاربران از سایت شما زده شوند. طراحی وب سایت شما باید یک نقشه کامل را درون خود داشته باشد. به طوری که موقع بازرسی گوگل، مشکلی به وجود نیاید. مطمئنا ربات های گوگل به صورت دستی وب سایت را بررسی نمی کنند.

آنها طبق نقشه ای که شما برای وب سایت خود تعریف کرده اید، کلمات کلیدی را بررسی کرده و صفحات مختلف را آنالیز می کنند. در نتیجه، شما باید طراحی وب سایت خود را در بهترین حالت ممکن قرار دهید. برای طراحی نقشه کلی سایت راه های مختلفی در جلوی پای شما قرار گرفته است. در حال حاضر شرکت های زیادی هستند که ابزار های متنوعی را برای انجام این کار در اختیار شما قرار می دهند. از همین رو، شما باید مطمئن شوید که در حال استفاده از بهترین ها هستید. البته که برای طراحی سایت بهتر است که با یک فرد متخصص صحبت کنید. چرا که سئو وب سایت مسئله کوچکی نبوده و در صورتی که با موفقیت به اتمام نرسد، شما با مشکلات متعددی رو به رو خواهید شد.

سرعت وب سایت و تاثیر آن بر روی سئو

دومین نکته مهم موجود در لیست مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو، مربوط به سرعت وب سایت است. شما باید سرعت اجرا شدن وب سایت خود را بهینه کنید. شما تحت هیچ شرایطی نباید سرعت وب سایت خود را بالا نگه دارید. سرعت وب سایت باید زیر 9 ثانیه باشد. این مسئله می تواند بر روی نظر گوگل در مورد وب سایت شما موثر باشد.

جدا از مباحث مربوط به سئو وب سایت، کند بودن کد های پشت صحنه می تواند بروی فروش و تعداد بازدید کنندگان هم تاثیر گذار باشد. خودتان را جای یک بازدید کننده یا یک مشتری بگذارید. آیا شما از وب سایتی که سرعت لود بالای 20 ثانیه دارد خرید می کنید؟ یا اگر شما در حال خواندن مقاله در آن هستید، آیا دوباره به آن وب سایت مراجعه می کنید؟ مطمئنا جواب نه است!  هنگامی که گوگل در حال بررسی وب سایت است، اگر سرعت بالا را گزارش کند شما با مشکلات مختلفی مواجه می شوید. مطمئنا گوگل دوست ندارد تا محتوای نا مناسب و وب سایت های کند را به کاربران نمایش دهد. به همین علت هم شما باید اسکریپت وب سایت خود را در بهترین ترین حالت ممکن نگه دارید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو

مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو

زمان مشاهده کاربران و تاثیر آن بر روی سئو وب سایت

دیگر عامل مهمی که شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، زمان ماندن کاربران در وب سایت می باشد. هوش مصنوعی گوگل دقیقا از زمانی که کاربر به سایت شما ورود پیدا می کند و دقیقا تا زمانی که کاربر از وب سایت شما خارج می شود را محاسبه می کند. این مسئله می تواند بر روی رتبه وب سایت شما تاثیر داشته باشد. اگر کاربر خیلی زود از وب سایت شما خارج شود یعنی یک مشکل خاص وجود دارد.

به همین علت هم شما باید سعی کنید تا تجربه خوبی را برای بازدید کنندگان و کاربران فراهم کنید. با این روش شما می توانید نیاز های کلی و جامع وب سایت خود را به طور کامل رفع کنید. البته جالب است بدانید که روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. یکی از همین روش های به شدت محبوب در میان مردم ایران، طراحی قالب مناسب و استفاده از محتوای با کیفیت است.

متا تگ و تاثیر آن بر روی سئو

دیگر نکته ای که در لیست مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو قرار گرفته و شما باید به آن توجه کنید متا تگ است. متا تگ می تواند یکی از موارد فنی موجود در وب سایت باشد که اهمیت خیلی زیادی دارد. متای عنوان نشان دهنده هدف صفحه یا وب سایت مورد نظر است. یکی از مواردی که گوگل آن را بررسی می کند متا و تاثیرات آن می باشد. متا تگ خاص بودن صفحه را مشخص می کند. پس شما نباید از یک تگ متا در چند صفحه مختلف استفاده کنید. همچنین شما در تگ متا نباید بیش از اندازه از کلمات کلیدی استفاده کنید.  این مسئله می تواند بر روی آنالیز گوگل نیز تاثیر گذار باشد.

محتوا، مهم ترین عامل موثر بر روی سئو وب سایت

در لیست مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در سئو شما می توانید موارد مختلفی را بررسی کنید. هیچکدام از این موارد به اندازه محتوای وب سایت شما اهمیت ندارند. شما باید محتوا هایی فوق العاده و مبتنی بر سئو ایجاد کنید. این مسئله می تواند به صورت مستقیم بر روی رتبه وب سایت شما تاثیر گذار باشد. هرچه کیفیت نهایی مطالب و مقاله های ایجاد شده در وب سایت شما بهتر شود، رتبه شما هم بهتر می شود. البته که این کار اصلا راحت نیست. شما باید کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید.

سپس شما باید با استفاده از همان کلمات کلیدی مطالب خود را تولید نمایید. جالب است بدانید که سئو وب سایت می تواند تحت تاثیر همین کلمه کلیدی و عنوان قرار گیرد. پس شما باید همه چیز را با حساسیت تمام و دقت بالا انتخاب نمایید. استفاده از مطالب با کیفیت و جمله بندی مناسب، می تواند یک کلید برای موفقیت شما به حساب بیاید. البته که تولید محتوا هم دانش بالایی نیاز دارد وگرنه با شکست مواجه خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *